Toetsenbord doet raar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Toetsenbord doet raar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 10:46

Spatie=b n
Enter=ZVCX
M

Wie kan mij helpen /want n/dit n/is n/ewoon /ellende dus n/al n/toevallig n/iemand n/hét n/knopje n/weet... Graag!

Liselot

Re: Toetsenbord doet raar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:04

moet je dan niet op Ctrl shift drukken... zoiets staat me bij, zijn ook de tekens bij de punt, komma en vraagteken e.d anders?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 12:58

Alles.werkt.behalve.de.enter.backspace.en.de.spatiebalk..b nDus n/als n/ik n/gewoon /typeb nnet n/als n/anders n/krijgb nje n/dus n/dit..b nZVCX

De.enter.werkt.wel.gewoon.als.ik.shift/enter.intik...punten/komma''s.gaan.grotendeels.wel.goed..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:55

Ik zou de computers is voor gein uit zetten en weer opnieuw opstarten, kijken wat hij dan doet.. Want het ctrl shift verhaal heeft hier blijkbaar niks mee te maken.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:20

Opnieuw opstarten en systeemherstel mocht beiden niks baten.. Het gaat trouwens om een laptop dus misschien dat er eventueel iets beschadigd is.. (En wat ben ik blij dat ik nu weer achter de gewone pc zit. Knipoog )

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:28

whaaa, mijn toetsen bord deed ook raar, dankzij dit topic kan ik nu weer typen!!!!
bedankt!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:37

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:40

Ik heb dat ook af en toe, dat alle tekens op het toetsenbord "veranderen", dat bijvoorbeeld een ? een = wordt. Start ik gewoon mijn computer keertje opnieuw op, is het weg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:04

De meeste rare toetsenbord-dingen hebben te maken met je toetsenbordinstellingen (daar gaan al die andere tips over) maar in dit geval vermoed ik dat het iets is met je toetsenbord zelf, de hardware-kant dus.

Misschien zitten bepaalde knopjes vast, zit er vuil onder de toetsen of is er kortsluiting ontstaan. Bij sommige toetsenborden kun je vrij eenvoudig de toetsen eraf halen en weer erop doen, lees dit EERST na in de handleiding, voor je begint te slopen Knipoog
In het ergste geval moet het toetsenbord vervangen worden... Je kunt overigens ook een extern toetsenbord op je laptop aansluiten (maar ja, dan wordt je laptop wel wat minder mobiel.)

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:07

dan moet je even in je beeldscherm van nederlands vs maken
dat staat onderin ergens in de balk waar ook start staat enzoo tenminste bij mij

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:10

De vorige tip is een optie.

Bij een laptop kan er vuil onder de toetsen komen, dan moet je toetsenbord even loshalen van het systeem.
Kijk even goed in je handleiding, daar staat het beschreven.
Meestal gaat het om kleine pennetjes die je opzij moet schrijven.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:07

Shadow0 schreef:

Misschien zitten bepaalde knopjes vast, zit er vuil onder de toetsen of is er kortsluiting ontstaan. Bij sommige toetsenborden kun je vrij eenvoudig de toetsen eraf halen en weer erop doen, lees dit EERST na in de handleiding, voor je begint te slopen Knipoog
In het ergste geval moet het toetsenbord vervangen worden... Je kunt overigens ook een extern toetsenbord op je laptop aansluiten (maar ja, dan wordt je laptop wel wat minder mobiel.)

Ah ben ik zo doorzichtig? Haha!

Eventuele kortsluiting, zou dat gebeurd kunnen zijn toen ik na een drie kwartier tot de ontdekking kwam dat mijn tas een kacheltje was? Ofwel dat ik gewoon vergeten was om hem uit te zetten en hem zo in mijn tas had gedaan.. Bloos Of moetie daar tegen kunnen?

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:08

nee ik zal het echt niet weten hha~!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:12

Indra schreef:
Ah ben ik zo doorzichtig? Haha!

Haha!

Citaat:
Eventuele kortsluiting, zou dat gebeurd kunnen zijn toen ik na een drie kwartier tot de ontdekking kwam dat mijn tas een kacheltje was? Ofwel dat ik gewoon vergeten was om hem uit te zetten en hem zo in mijn tas had gedaan.. Bloos Of moetie daar tegen kunnen?

In principe moet 'ie daar natuurlijk wel tegenkunnen, maar het kan een keer misgaan. Laptops hebben toch net iets meer te lijden dan een gewone computer, dus dan kan er toch iets stuk gaan uiteindelijk. Enne, je bent niet doorzichtig, maar gewoon niet de eerste met een kapot toetsenbord Lachen
(Dat en een vriend werkt bij een computerhelpdesk, dus ik heb het een en ander meegekregen over wat er allemaal mis kan gaan. Lachen )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:12

Een keer je toetsenbord schoonmaken wil ook wel eens helpen. Wij hebben dit ook wel gehad en toen bleek er een interessante verzameling onder de afdekdopjes van de toesten te zitten.

het is even een klus maar als je de dopjes van de niet werkende toetsen afhaalt met een mes schoonmaken en weer erop klikken. Vaak scheelt dat.