Nieuwe laptop kopen maar waar beginnen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Nieuwe laptop kopen maar waar beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:42

Poeh ik heb eindelijk het geld voor een nieuwe laptop maar ik heb werkelijk géén idee waar ik moet beginnen met kijken!
Ik heb namelijk 0,0 verstand van laptops.. weet dus ook niet waar ik op moet letten. Ik vroeg me af of hier bokkers zitten
die verstand hebben van laptops en die misschien een paar modelletjes weten die in mijn budget en kleine ideetjes passen.
Tot nog toe weet ik dat ik in ieder geval een iets kleiner formaat wil (13-15 inch beeldscherm) met minstens 320GB harde
schijf en 3GB geheugen. En géén wit! Zwart of (donker)grijs. En geen Apple (te duur). M'n budget gaat tot ongeveer
600 misschien 650 euro.
Misschien heeft iemand nog tips waar ik het best kan kijken, op internet of in welke winkel?
Alvast bedankt!

Prrrr

Re: Nieuwe laptop kopen maar waar beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:44

Wat wil je ermee doen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:45

Dell?? Goede laptops, heb de mijne al ruim 4 jaar en werkt nog perfect. Bovendien goed betaalbaar :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:46

@ Prrrr: voornamelijk voor schoolwerk, 'recreatief' :+ en dvd's kijken.
@ Skess: goed, zal daar eens naar kijken :j dank je wel!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:47

Hmmm - mijn Dell heeft al twee keer bezoek gehad van een monteur, en ik heb nog steeds ruzie met het register. Zou hem niet aanraden, eerlijk gezegd...

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:53

Pff ben ik weer waar ik begon :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:57

Dell levert prima materiaal als het om desktops gaat, maar op het gebied van laptops schijnen ze idd niet zo sterk te zijn.

Mijn 'computermannetje' is iig zeer goed te spreken over HP/Compaq. Mijn eigen (mini)laptop is een Compaq en dat is tot nu toe een oerdegelijk ding gebleken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:02

Toshiba kan ik erg aanbevelen (al moet je er niet op gaan staan :+) Compaq/HP heb ik ook goede verhalen over gehoord, maar ken ik niet van dichtbij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:03

Toshiba schijnt van binnen idd prima te werken, het 'omhulsel' laat in kwalitatief opzicht nog wel eens te wensen over, heb ik me laten vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:04

Had dit in een ander topic gepost:

Compaq CQ61-240ED
2,1 dual core processor
4 gb geheugen
500 gb harde schijf
webcam/mic
5 in 1 cardreader
hdmi aansluiting
geforce videokaart 512 mb
windows vista met update mogelijkheid voor windows 7
dual layer dvd brander lightscribe

Deze laptop heb ik vandaag gekocht bij de Dixons en zou dat je zeker aan willen raden! Sowiezo Dixons zelf, werd goed geholpen en heb ook nog wat dingetjes erbij kunnen banketstaaf. Ook mooi verzekeringsmogelijkheid voor 11 euro per maand voor als je m in bad laat vallen of van de trap af laat stuiteren ofzo, wordt netjes gemaakt of vervangen dan.

Orginele prijs 599 euro. Hier ging sowiezo 25 euro vanaf omdat de update voor windows 7 25 euro kost, netjes geregeld dus. Ook heb ik er nog een bleutooth stickie en 15 euro aan dvdtjes bij geluld. Heb er nu alleen nog mee geinternet maar ben tevreden :p Morgen maar eens wat spelletjes en andere programma's uitproberen want heb er speciaal eentje met een goeie videokaart uitgekozen zodat ik een beetje fatsoenlijk kan gamen ook :p.

Mijn vriend is systeembeheerder en we hebben een aantal winkels afgelopen maar dit was echt de beste voor de laagste prijs! En thumbs up voor Dixons.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:06

Ik heb op het moment een Samsung, heerlijk apparaat, stevige laptop en ook niet erg duur!

Dell is idd ook niet verkeerd!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:18

Ik heb nu sinds een jaar ook een samsung. Bevalt heel goed en er zit 24 maanden garantie op!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:22

Heb sinds 2 weken een Acer Aspire 5738z
en hij is SUPER!!

En daarbij is hij ook nog eens donkerblauw aan de buitenkant!
Super mooi dingetje voor 480,00 incl. verzendkosten gekocht!

En mét Windows 7 dat zichzelf in een half uurtje installeert...

Ik ben echt helemaal happy!

ps nog een ander topic met tips en ideeen
[TV] Laptop kopen, hebben jullie tips?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:28

Ik heb ook niet zoveel verstand val laptops.. al helemaal niet van alle soorten ed.
Maar ik weet wel dat Acer niet zo goed is :=
Heb zelf een Toshiba.. bijna nooit problemen mee!
Alleen toen ik hem net had viel hij ineens uit en wilde niet meer aan.. Dus naar reperateur gebracht.
Die zei dat ik van geluk mocht spreken dat er garantie op zat..anders had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen
Het moederbord was compleet naar de knoppen! Had hem nog een maand!
Maar dat komt nooooit voor.. was echt 1 op weetikhoeveel :+

Verder is hij heel fijn :) Alleen laat het draadloze signaal nog wel eens te wensen over... heb nu tijdelijk zo'n enterne ontvanger (of hoe dat ook maar heet) er in... denk dat ik daarmee ook nog terug ga.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:31

Ik heb goede ervaringen met Acer, dingetje twee jaar gehad en nooit problemen mee gehad. Service dus geen ervaringen mee want er viel niks te repareren.

Daarna een Dell aangeschaft met meer mogelijkheden, bleek meteen een kapot beeldscherm te hebben maar ze hebben het wel fijn gerepareerd. Ik moet wel bekennen dat het beeldscherm niet beter is dan mijn Acer. :n Dat verbaasde me wel.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:06

Ik heb momenteel een HP (EliteBook), en ik ben er helemaal tevreden mee.. Handig in gebruik, snel, groot beeld, in het halve jaar dat ik hem heb nog geen problemen mee gehad! Hopelijk blijft dat zo...

Dus ik ben een echte HP fan geworden, ben er erg tevreden over. Voordat ik deze laptop kocht heb ik informatie ingewonnen bij winkels en op internet (bijv. www.kieskeurig.nl), en als ik mjin eisen op een rijtje zet kwamen er vaak veel HP's uit..

Ik gebruik de mijne trouwens voor school, 'recreatief' (lekker internetten etc.) en voor het kijken van dvd's.. Maar hij staat niet vol met allerlei programma's (ik laat hem bewust zo leeg mogelijk), dus ik weet niet in hoeverre dat de snelheid van deze laptop beïnvloed :n

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:31

TS: waarschijnlijk word je overspoeld met informatie en meningen en ervaringen...en zie je nu nog steeds door de bomen het bos niet.

Mijn advies, ga op www.kieskeurig.nl kijken. Daar kan je een selectie maken van jouw eisen en zie je alle laptops die binnen jouw eisen vallen mét commentaar van gebruikers.

Zo ben ik dus aan mijn Acer gekomen, gewoon omdat deze laptop binnen mijn eisen en budget (weinig) als beste naar voren kwam.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 14:16

@ leatitia: hahah je hebt gelijk, maar ik heb in ieder geval wel wat merknamen waar ik me meer in kan verdiepen :j ik zal ook even op die site kijken.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken, top!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:32

HP schijnt inderdaad erg goed te zijn maar is ook behoorlijk aan de prijs. Een samsung daarentegen is relatief goedkoop en heeft 24 maanden garantie terwijl er vrijwel op ieder merk 12 maanden garantie zit.
Misschien iets om mee te nemen in de overweging!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:22

Hp is idd wel wat duurder maar er zijn er een paar bij die in mijn budget vallen. Ik heb tot nu toe deze op het oog:
1. Samsung R519 XA01
2. Sony VGNNW21EFSNL3
2. HP ProBook 4515s (NX460EA)
(De Sony en HP beide 2e plaats.)

Dell Inspiron 15
Acer ASPIRE 5738G-644G32MN
En deze twee nog, maar weet niet precies wat ik ervan vind.