We stellen ons even voor..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

We stellen ons even voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 09:59

Dag bokkers,
Nieuw op dit forum en dus een korte voorstelling van mij (en de paarden). :)

Mijn naam is Evelien, geboren op 09/06/1990 (26 jaar).
Ik woon in Belgiƫ te Herentals.

Vanaf mijn 7 jaar ben ik op maneges begonnen met paardrijden.
Na een val van het paard ben ik gestopt, maar na een tijdje is het paardenvirus toch weer beginnen kriebelen om de draad weer op te nemen..

Hierna heb ik verzorgpaarden gehad, maar deze werden tot mijn grote spijt verkocht. ;(
Na een periode zonder paarden mocht ik bij kennissen een draver verzorgen en opleren :
voor mij was dit geen gemakkelijk paard maar we krijgen steeds een sterkere band.
Aangezien hij al een aantal jaren alleen stond (wat ik toch een beetje zielig vond), had ik besloten om (na toestemming van de eigenaars) mijn eerste paardje te kopen en deze erbij te plaatsen. *\o/*


Afbeelding


Sinds maart ben ik dus de trotse eigenaar van een friese ruin geworden :
Xeno is de naam en hij is onlangs 9 jaar geworden. <3

Xeno heeft bij zijn vorige eigenaar altijd op de weide gestaan en werd een enkele keer mee genomen om in groep mee naar buiten op wandel te gaan.
Mijn doel is om ooit zelf alleen op stap te kunnen gaan, dus zijn we momenteel wandelingen aan de hand aan het maken, dit vindt hij nog een beetje eng allemaal zo zonder groep, maar het lukt telkens beter. Hij is nooit intensief bereden dus dit moet ook allemaal even worden opgefrist .. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Zijn maatje waarbij hij op de weide staat is een draver, zijn naam is Roboam, 10 jaar.
Heeft vroeger nog met de sulky wedstrijden gereden, helaas vonden zijn eigenaars toen dat hij niet snel genoeg was en besloten hem naar de slacht te brengen, hier is hij dan overgekocht en staat nu bij zijn huidige baasjes al een aantal jaren op de weide een luilekker leven te leiden. :P

Ik ben hem sinds enkele jaren aan het verzorgen/opleren.
Dit was niet altijd gemakkelijk, Roboam heeft eerder een dominant karakter, en was na die jaren niets doen op de weide een beetje verwend door de eigenaars, dus zag hij mij niet graag aankomen. :+
Ondertussen heeft hij veel bijgeleerd, ik doe regelmatig grondwerk met hem en hij heeft zo zijn plaats wel leren kennen. :) Onder het zadel is er zeker nog werk aan. Ontspannen lukt niet altijd en de gallop blijven we aan werken..


Afbeelding

Afbeelding

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: We stellen ons even voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:05

Wat een prachtige fries heb je zeg! En ook de draver is een leuke uitdaging denk ik! Veel plezier en welkom :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: We stellen ons even voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:09

Welkom op bokt! :)

Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 22:24

Dankjewel ! :)