Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hvelreki

Berichten: 5467
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:51

Ik ben benieuwd of je nu daadwerkelijk tamponziekte hebt, het lijkt me niet omdat het heel erg zeldzaam is (vroeger kwam het wel meer voor), maar langs de andere kant heb ik ook geen idee wat je dan wel zou hebben. Ik hoop voor je dat het niets ernstig is en allemaal meevalt, heb je de uitslag ondertussen al?

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:17

Mexxuna schreef:
Zou goed kunnen hoor, ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst écht de griep gehad heb..
ik ben normaal niet snel ziek, maar dit is de 2e aanval in een paar weken tijd en dat vind ik vreemd.. maar ik hoop uiteraard ook op het beste... ik hou jullie op de hoogte..

Dat het de tweede aanval is in een paar weken vind ik nogal tegen TSS pleiten eerlijk gezegd.
En gezien de tijd van het jaar en de symptomen vind ik die griep nog niet zo'n gek idee. Verder kan er van alles aan de hand zijn bij terugkerende koortsaanvallen, misschien moet de huisarts je eens doorverwijzen naar een internist?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 18:20

He lieve mensen;
Ik heb gisteren de uitslag van de bloedtest gekregen; en alles is oké! Ik moet alleen (wéééér) op een Ferrofumaraat kuurtje..!
Ik ben helemaal blij, en voel me ook weer 100% goed!
bedankt voor alle lieve berichten, de dokter heeft me overigens wel gezegd dat de bacterie van de TSS dit veroorzaakt kunnen hebben, aangezien het 2x in mijn menstruatie gebeurd is.
Volgende keer in mijn menstruatie maar even goed attent blijven vond hij.. Lachen

Bedankt nogmaals! Lachen

mireya

Berichten: 882
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Assen

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:24

Aaaawh gelukkig is alles goed!

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:25

Wel wonderlijk dat die bacterie dan zo snel weer weg is beide keren Bloos

En voor de mensen die het zich afvragen: je kan in het bloed ontsteking zien, maar niet het verschil tussen een virus of bacterie en een specifieke bacterie kan(met enige uitzonderingen) alleen aangetoond worden door bloed op kweek te zetten.

Fijn dat je zo opgeknapt bent en als je het nou nog eens krijgt zou ik misschien toch eens om een doorverwijzing vragen.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 18:27

gomir schreef:
Wel wonderlijk dat die bacterie dan zo snel weer weg is beide keren Bloos

En voor de mensen die het zich afvragen: je kan in het bloed ontsteking zien, maar niet het verschil tussen een virus of bacterie en een specifieke bacterie kan(met enige uitzonderingen) alleen aangetoond worden door bloed op kweek te zetten.

Fijn dat je zo opgeknapt bent en als je het nou nog eens krijgt zou ik misschien toch eens om een doorverwijzing vragen.


Ik vond deze uitslag heel geruststellend eigenlijk.. Bloos
Hoe lang zou het bloed dan op kweek moeten staan?
De dokter zei dat er een kweekje geweest was van 2 dagen? maar dat is te kort misschien?

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:38

ligt eraan voor wat gekeken wordt, bij dit soort dingen hoeft er vaak maar een kweekje van 2-3 dagen gemaakt te worden, bij andere dignen is dit weer langer.

maar gelukkig dat je een positieve uitslag hebt gekregen, tss is geen pretje

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:49

Als het iets is waar je zo snel ziek van wordt verwacht je dat het in de kweek ook snel groeit. Dus dan is 2-3 dagen voldoende.
Dingen die langzaam groeien(maar dan is het beeld ook heel anders) komen er soms pas later uit. Maar bij dit verhaal zou ik na een dag of 3 ook wel gerust zijn met een negatieve kweek.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:08

gomir schreef:
En voor de mensen die het zich afvragen: je kan in het bloed ontsteking zien, maar niet het verschil tussen een virus of bacterie en een specifieke bacterie kan(met enige uitzonderingen) alleen aangetoond worden door bloed op kweek te zetten.


Bijna waar. Bij bekijken van de diverse witte bloedlichaampjes (leucodiff) kan je wel goed aanwijzingen voor een viraal infect zien (lymfocytose).

Hvelreki

Berichten: 5467
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:37

Da's goed nieuws. Lachen

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:49

Nikka schreef:
Bijna waar. Bij bekijken van de diverse witte bloedlichaampjes (leucodiff) kan je wel goed aanwijzingen voor een viraal infect zien (lymfocytose).


Maar 9 van de 10 keer kun je dat er toch echt niet van maken in de praktijk Clown

Bij een bacterieel infect moet je eigenlijk ook meer neutrofielen zien, maar ik heb toch al een aantal keer gehad dat mensen met een lymfocytose een bloedkweek met een e. coli oid hadden en mensen met een hoog percentage neutro's geen verwekker aan te tonen was en het klinisch beeld van een virusinfect hadden.

Manonx

Berichten: 2048
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:54

een vriendin van mij heeft dat gehad, en is er dus aan overleden Boos!
sindsdien ben ik echt heel voorzichtig met die dingen, gebruik ze wel want maandverband vind ik gewoon niet lekker zitten, alles voel je lopen enzo Scheve mond
uh nee dat is niks voor mij, toch ben ik er wel altijd van bewust &als ik ongesteld ben zit ook niet lekker in me vel..
voel me niet op me gemak enzo, ga die tijd dan ook niet teveel doen, omdat sommige mensen het gewoon aan me merken,

Gelukkig is met jou opzich alles goed afgelopen! Lachen

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:26

gomir schreef:
Maar 9 van de 10 keer kun je dat er toch echt niet van maken in de praktijk Clown

Bij een bacterieel infect moet je eigenlijk ook meer neutrofielen zien, maar ik heb toch al een aantal keer gehad dat mensen met een lymfocytose een bloedkweek met een e. coli oid hadden en mensen met een hoog percentage neutro's geen verwekker aan te tonen was en het klinisch beeld van een virusinfect hadden.


Niet alles is 100% waterproof, maar ik heb duidelijk andere voorbeelden gezien. Jij zal blijkbaar veel meer praktijkervaring hebben dan ik.

Karlijntjee

Berichten: 1457
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oisterwijk (N-B)

Re: Tamponziekte/TSS.... wie oh wie?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 01:05

fijn dat het iig goed gaat zeg!
Ik houd het echt altijd maar bij maandverband en daar ben ik dolblij mee! Het lijkt me wel eng zeg om zo ziek te worden!