Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 21:33

Hallo Bokkers,

Misschien een klein ding, maar ik zit er best wel mee. Heb gezocht maar kwam alleen een oud topic van een paar jaar geleden tegen. Dus misschien zijn er nu wel dingen veranderd.

Half februari ben ik geopereerd aan mijn oren (correctie flaporen). In januari heb ik een intake gehad met een chirurg, die heeft uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat, en ook hoe de nazorg is. Hij zei, na de operatie moet je een week een verband dragen (dat lees ik ook overal op internet terug). Daarna draag je twee weken een haarband dag en dacht, en twee weken alleen 's nachts.

Tijdens de operatie, die door een andere chirurg is uitgevoerd, werd me verteld dat ik die haarband twee weken dag en nacht en nog een week 's nachts zou moeten dragen. Nou prima.. Maar toen ik een week later bij de verpleegster kwam om het verband eraf te laten halen, zei ze dat ik die haarband nog maar één week dag en nacht hoefde te dragen en nog een week 's nachts.

Ik heb tegen haar gezegd dat ik van iedereen wat anders heb gehoord, maar ze zei dat ik dat van haar maar aan moest nemen want dat hadden de artsen nu vastgesteld of zo. Maar zulke richtlijnen veranderen toch niet in 1 week? Waarom spreken die artsen en verpleegsters elkaar zo tegen? De één zei je mag 6 weken niet sporten, de ander zei ook dat ik na een week weer mocht beginnen.

Wordt echt ontzettend onzeker van iedereen die wat anders zegt (zowel artsen als internet). Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet niet wanneer ik dat ding nou écht veilig af kan doen en weer kan gaan sporten..

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:38

ik denk niet dat je kunt missen door de band te lang te dragen
dus ik zou gewoon het advies van de dokter volgen (nl twee weken dag en nacht, en twee weken enkel snachts)
better safe than sorry ;)

Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Re: Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 21:45

Ja klopt, maar zo'n pretje is het nou ook weer niet ;) Ik geef zwemles, en dan is het zo raar als je met een muts op/haarband om aan het bad staat..

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:51

Tja, je gezondheid gaat voor er mooi uitzien, toch? Ik zou ook het langste advies volgen, dan zit je altijd goed :) Is het wel mooi geworden?

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:52

Ik zou geen risico nemen als ik jou was. Mijn zusje heeft nog steeds één oor die een stuk teruggeknikt is.......

melissa_lis
Berichten: 503
Geregistreerd: 16-01-05

Re: Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:54

Hoi Hoi,

Het is voor mij ongeveer 10jaar geleden dat ik de operatie heb gehad.

Toen de band af mocht moest ik een maand lang nog elke nacht met een band slapen.

En als ik hem overdag op wou kon dat natuurlijk.

Bij mij is het erg mooi gelukt...

Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 22:02

Bedankt voor jullie reacties!

Pff ja ik ben gewoon een beetje nerveus van de afgelopen weken.. Of het wel mooi geworden is weet ik eigenlijk niet zo. De dag dat het verband eraf mocht was het zo dat als ik hem af deed (om te douchen) dat het dan mooi plat wass, en na een minuut of 10 dat het toch weer wat afstond. Durf nu eigenlijk niet meer zo goed in de spiegel te kijken.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Artsen zeggen allemaal wat anders na flapoorcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:24

Spannend! Geef het goed te tijd om te genezen, het genezingsproces kun je natuurlijk maar één keer doen. Dus nog ff doorbijten met die haarband!

Sterkte :(:)