'lui'oog, hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:24

en wat dachten jullie van trap lopen Knipoog
vooral een trap met stof is levensgevaarlijk.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:32

Ik zie met mijn rechteroog maar 50%. Geboren met mijn oog in mijn ooghoek zeg maar, en de oogzenuw is ingekort toen ik vier of vijf was. Nooit meer last van gehad, wel de hele riedel van afgeplakte ogen en brillen etc. gehad. Nu al jaren brilloos en eigenlijk nergens last van.

Omdat ik niet beter weet, weet ik niet hoe iemand ziet die alletwee zijn ogen goed gebruikt, ik weet alleen wel dat ik uit moet kijken met snelheid inschatten maar goed ik rij inmiddels al zoveel jaar gemotoriseerd rond dat dat nu ook wel meevalt, dat leer je gewoon!

Ik heb wel altijd een zonnebril op, want als er dus iets in mijn goede oog vliegt/komt heb ik wel een probleem!

as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:40

ik ben ook 3 keer aan me ogen geopereerd en heb er soms nog wel last van dat ik mijn oog niet onder controle heb als ik bijvoorbeeld moe ben.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:52

xDramaQueen schreef:
en wat dachten jullie van trap lopen Knipoog
vooral een trap met stof is levensgevaarlijk.

Kijk, nou begint het leuk te worden. Ik weet er ook nog een paar:
- lepeltje naast het kopje zetten ipv er in
- in een winkel met veel spiegels echt de weg kwijtraken

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:53

Je wenkbrauwen niet kunnen epileren omdat je dubbel gaat zien. Clown

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:01

Ogen opmaken vind ik af en toe ook knap lastig

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:22

Tja... ballen vangen! Nouja, niet eigenlijk Clown

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:54

Heel erg herkenbaar allemaal.
Ik had er zelf met paardrijden last van. Nou ja, ik kon absoluut geen afstanden rijden met springen.

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:03

Lous schreef:
Diepte kan ik idd ook niet zien. Als ik bijvoorbeeld een glas inschenk, moet ik altijd naar de zijkant kijken of ik er wel genoeg of juist niet teveel indoe.

Bekend inderdaad, altijd even voelen of je wel in het glas zit

Deurposten zijn ook erg amusant, je mist altijd net die ene centimeter Bloos

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:21

daffodil schreef:
Ik zie met mijn rechteroog maar 50%. Geboren met mijn oog in mijn ooghoek zeg maar, en de oogzenuw is ingekort toen ik vier of vijf was. Nooit meer last van gehad, wel de hele riedel van afgeplakte ogen en brillen etc. gehad. Nu al jaren brilloos en eigenlijk nergens last van.

Omdat ik niet beter weet, weet ik niet hoe iemand ziet die alletwee zijn ogen goed gebruikt, ik weet alleen wel dat ik uit moet kijken met snelheid inschatten maar goed ik rij inmiddels al zoveel jaar gemotoriseerd rond dat dat nu ook wel meevalt, dat leer je gewoon!

Ik heb wel altijd een zonnebril op, want als er dus iets in mijn goede oog vliegt/komt heb ik wel een probleem!

he ik dus ook! maar ik zie nog minder, maar idd als er iets in me goede oog komt heb ik echt echt echt een groot probleem, moest bijna een keer opgehaald worden..

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:23

Kendra schreef:
xDramaQueen schreef:
en wat dachten jullie van trap lopen Knipoog
vooral een trap met stof is levensgevaarlijk.

Kijk, nou begint het leuk te worden. Ik weet er ook nog een paar:
- lepeltje naast het kopje zetten ipv er in
- in een winkel met veel spiegels echt de weg kwijtraken


-je moeder eyeliner laten trekken omdat als je je ene oog dicht doet zie je niets meer, ik heb inmiddels de eyeliner al verbannen.
-struikelen over drempels omdat ze er toch wel erg snel waren
-bewegende mensen in het zwart aanzien voor ruiters op een shetland pony
-niet weten of mensen nou naar je toe komen of van je af gaan Clown

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:24

Fietsen is dan nog niet eens zo link maar ik rij ook motor....kun je je voorstellen wat er dan gebeurt!

Overigens vond ik de operatie destijds zo afschuwelijk dat ik me nog letterlijk kan herinneren hoe ik er toen bijlag. Heb ook een aantal dagen vastgebonden aan mijn bed gelegen omdat ik niet aan mijn ogen mocht komen, was best traumatisch. Tegenwoordig doen ze dit poliklinisch werd me verteld.....

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:28

ik rij scooter..
ik moet nog de keuze maken of ik wil autorijden, ik schrik al heel snel als je uit mn "dode" hoek komt..

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:33

Mensen die je vrolijk groeten op de fiets en dan zelf geen flauw idee hebben wie het was omdat je het niet goed kan zien Haha!

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:41

Wow jullie hebben het wel erg hihi Clown
ik heb eigenlijk geen idee wat mijn sterkte is van mijn 'luie' oog..
maar als ik mijn goede oog dichtdoe is het wel waziger..

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:30

Ik heb ook een lui oog. Mijn 'goede' oog is -3.25 en mijn luie oog is + 2.5... Ik herken de problemen die hier genoemd worden. Het struikelen en dergelijke.... :S Niet bepaald handig, nee, zeer herkenbaar!
Zo heb ik nog nachtmerries als ik denk aan de gymlessen op school. Ballen moeten vangen of aannemen met de voet, dat was voor mij echt een ramp. Je voelt jezelf soms zo klunzig.

Ik ben er niet aan geopereerd en kijk alleen scheel als ik moe ben. Ik zie er verder geen klap mee...

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:16

Ik heb door mijn luie oog (denkik) ook een ontzettende angst voor overdekop enzo, salto's en dingen BRRR Clown

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:49

Ik heb iets soortgelijks; ik ben geboren met aangeboren staar aan één oog, hiermee zie ik zo'n 5%.
geeft niks, ik weet niet beter Knipoog maar dat scheelkijken is verschrikkelijk. Vooral als ik moe ben zie je het vrij goed, hoewel het steeds beter is gaan staan sinds ik ouder ben.

Ze dachten in het ziekenhuis als baby bij mij dat het een lui oog was, en dat dat vanzelf wel goed zou komen.. later bleek het staar en was het niet meer te opereren.
Ik ben er helaas in het verleden ook mee gepest, en daardoor heb ik er nog steeds veel moeite mee..
maargoed, het is een kwestie van mee leren leven geloof ik.
Overigens zit er wel een goede kliniek in Antwerpen, misschien daar eens langs gaan, die schijnen veel te kunnen ook voor luie ogen en staar.

overigens heb ik één lens (op m'n goede oog), en merk dat met lens in,mijn slechte oog meer weg draait. maarja, anders zie ik zo slecht (goede oog is -3,75 niet zoveel, maar gezien ik met de andere zo goed als niks zie toch weer wel Knipoog )

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:47

Janientje schreef:
Tja... ballen vangen! Nouja, niet eigenlijk Clown



softbal op school was ook een uitdaging. Zodra de werper de bal losliet, zag ik hem niet meer. De docent ging altijd achter me staan en zeggen wanneer ik hem moest slaan. Als ik hem dan raakte, lag hij gelijk ook drie straten verder, omdat ik niet wist wanner ik hem zou raken en dus veel en veel te hard sloeg...
ik ben erg blij dat ik er gewoon mij kan autorijden. Alleen inparkeren is een beetje lastig. Clown

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:54

Ik had een gymdocent op school, die dacht dat ik vooral véél oefenen moest met ballen vangen en met tennis en zo.. en ik maar oefenen, en natuurlijk hielp dat niet, domme juf, arm kind.

Manonx

Berichten: 2048
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:04

ik heb jarenlang met een pleister op me oog gelopen..
gelukkig nooit geopereerd!
heb nu ook geen bril gelukkig Bloos

Scheel kijk ik af en toe ook nog, sommige vriendinnen weten dat en weten dat ik het niet leuk vind als ik er mee geconfronteerd wordt, die zeggen dan altijd heel voorzichtig dat ik scheel kijk, heb er zelf dan ook geen ergen in ..
dan vind ik het niet erg, maar als iemand in de kroeg of stad zegt dat ik scheel kijk en die meededeelt dat zo even, vind ik dat echt niet leuk!
maar ik moet er niet aan denken om geopeerd te worden Bloos

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:37

Kendra schreef:
Ik had een gymdocent op school, die dacht dat ik vooral véél oefenen moest met ballen vangen en met tennis en zo.. en ik maar oefenen, en natuurlijk hielp dat niet, domme juf, arm kind.


Die van mij dacht echt dat ik gek was, ik kon gewoon géén één bal vangen ROFL Ik vertellen dat ik geen diepte zie, dus hij helemaal verbaasd: helemaal niet? Nee meneer, helemaal niet Vork

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:52

Haha ja gymleraren die doodleuk zeggen dat het met oefening wel beter zal gaan Vork De laatste keer dat dat tegen mij gezegd werd was ik een jaar of 16, heb hem toen gevraagd wat hij dacht dat ik al mijn hele leven aan het doen was... Clown

Ik weet er nog een die ook lekker suf overkomt Tong uitsteken Bukken en je rotschrikken als er een bal over je heen gegooid wordt... ook als die echt méters boven je is Koe
Softbal ging bij mij ook altijd op goed geluk, dan zie je idd geen bal meer maar mep je maar wat in het wilde weg Bloos
Over trefbal zullen we het maar niet hebben ROFL Huilen van het lachen

Over trappen gesproken, ik heb altijd moeite met die 'doorzichtige' stalen trappen, vooral als je naar beneden gaat..

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:58

ik heb ook een soort van lui oog. Mijn slechte oog daar ontbreekt een stukje in waardoor ik maar 20% zie, waardoor de spieren dus zwak worden omdat ik er niet mee kijk.

Toen ik 12 was hebben ze ook m'n oog geopereerd en het is echt veel beter geworden. Misschien dat ik het binnenkort nog wel eens zou willen doen, want hij staat nog niet helemaal goed, maar mijn slechte oog is ook kleiner dus zal je het altijd wel blijven zien helaas

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:51

Zo,
reageer miss beetje laat Huilen van het lachen
Maar ik kan niet geopereerd worden.
Wel moet ik naar een opticieën (geen idee wie dat is en hoe je het schrijft) *gaat zo opzoeken Tong uitsteken
Omdat ik veel koppijn heb en dus miss slechter zie (ik wihihihihihihihihihil géén bril Clown )
Maar omdat ik een recht oog heb kunnen ze hem alleen rechter zetten maar dat heeft niet veel zin zei ze..
jammer.. komt me moeder aan : is toch niet erg.
Nee miss voor jouw niet.. maar als je het hebt is het wél vervelend!!! Verdrietig
Nou.. bad news.. maar hopelijk heb ik niet zo'n slecht beeld.. dat zou nog meer balen zijn!! Huilen
doegg Pling Vork