'lui'oog, hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:04

Kan me hem niet herinneren ;)
Enniewee, bij mij heeft ie goed werk geleverd, dus zo'n 35 jaar later...bedankt meneer Worst :)

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:10

Mijn broertje had vroeger ook een lui oog. Toen kreeg hij een soort grote stikker op zn ene oog, zodat zn andere wel moest kijken. Maar ik denk dat jij dat niet meer krijgt :')

Faringo
Berichten: 8224
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:12

Dat doen ze inderdaad bij jonge kinderen, ik met mijn 8 jaar toen ze het ontdekten was daar al te oud voor.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:13

Het zag er wel grappig uit altijd :+
Ik was toen ook nog klein, en wilde dat ook altijd.. Maar mocht niet :( :')

Toendertijd liepen er trouwens wel veel kinderen met zo'n pleister rond.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:19

dat heb ik ook een tijdje gehad, en dat vond ik absoluut niet leuk, vooral het verwijderen van de pleister...au au!! ;)

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:47

Psydoxy schreef:
Zojuist moest ik weer ff pasfoto's laten maken..... wat een ramp is dat toch. Dat stomme oog draait altijd de verkeerde kant op :(
Ergeren jullie je daar ook altijd aan.

Niet iedereen met een lui ook kijkt scheel he ;) Ik heb daar dus gelukkig geen last van, lijkt me erg lastig als je óók nog eens scheelkijkt naast dat je een lui oog hebt.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:53

Ik heb ook een lui oog.

Ik kijk ook scheel, maar echt heeeeeeeeel amper, je ziet het niet, maar ik heb er wel een bril voor voor met autorijden.

Het is bij mij vnl ook goedgekomen door die pleisters.
Ik voelde me altijd zo voor schut lopen met dat ding op mn oog :(:)

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:25

Ik had ook een lui oog en ben daar op twee jarige leeftijd aan geopereerd. Ik moest ook zo'n vreselijke sticker op mijn goede oog om het luie oog het werk te laten doen.
Soms kijk ik scheel, en als ik moe ben ga ik wel loensen, ik merk het zelf niet trouwens.
Heb wel sneller hoofdpijn dan anderen, maar draag (sinds kort) veel een bril, ogen zijn slechter geworden in de laatste 5 jaar.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:06

Inney schreef:
Mijn broertje had vroeger ook een lui oog. Toen kreeg hij een soort grote stikker op zn ene oog, zodat zn andere wel moest kijken. Maar ik denk dat jij dat niet meer krijgt :')

ik heb ook pleisters gehad maar vond ze nooit fijn/leuk (was toen 1 1/2 jaar oud) en trok ze er zelf af...en op den duur kreeg ik gewoon wonden door het zo vaak verwijderen van de pleister en toen heeft de oogarts mij oogdruppels laten geven en op mijn 2e kreeg ik mijn eerste bril...

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:07

Hermelijn schreef:
Psydoxy schreef:
Zojuist moest ik weer ff pasfoto's laten maken..... wat een ramp is dat toch. Dat stomme oog draait altijd de verkeerde kant op :(
Ergeren jullie je daar ook altijd aan.

Niet iedereen met een lui ook kijkt scheel he ;) Ik heb daar dus gelukkig geen last van, lijkt me erg lastig als je óók nog eens scheelkijkt naast dat je een lui oog hebt.

dat doe ik dus...heb een lui oog en kijk met mijn rechteroog in mijn linkerbroekzak bij wijze van spreke...

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:54

Het is meer 't probleem dat ik me dan op dat stomme fototoestel moet focussen. Aangezien ik met 2 ogen 'apart' kan kijken ga je automatisch je 'beste' oog gebruiken. Dan staan ze gewoon niet helemaal zoals 't hoort. De fotograaf zag geen verschil..... maar ja, ik wel natuurlijk :+

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:38

lammie2701 schreef:
dat doe ik dus...heb een lui oog en kijk met mijn rechteroog in mijn linkerbroekzak bij wijze van spreke...


En ik ook, die van mij is lui door aangeboren staar.


Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic ;) was benieuwd hoe het hier met iedereen is?
Kreeg vandaag weer zo'n vervelende opmerking, moe = lui oog wat niet meewerkt, vindt dat ivm pestverleden zoooo vervelend om er een opmerking over te krijgen :o gelijk heel m'n dag weer naar de kl#te ;(
Hebben jullie dat ook? Of trek ik het me teveel aan? Ik wordt er zo doodongelukkig van om 'anders' te zijn, en dat beheerst echt m'n hele leven gewoon :\

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:17

Kytha schreef:
lammie2701 schreef:
dat doe ik dus...heb een lui oog en kijk met mijn rechteroog in mijn linkerbroekzak bij wijze van spreke...


En ik ook, die van mij is lui door aangeboren staar.


Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic ;) was benieuwd hoe het hier met iedereen is?
Kreeg vandaag weer zo'n vervelende opmerking, moe = lui oog wat niet meewerkt, vindt dat ivm pestverleden zoooo vervelend om er een opmerking over te krijgen :o gelijk heel m'n dag weer naar de kl#te ;(
Hebben jullie dat ook? Of trek ik het me teveel aan? Ik wordt er zo doodongelukkig van om 'anders' te zijn, en dat beheerst echt m'n hele leven gewoon :\

ik ben ondertussen aan dat soort opmerkingen gewend...dus ben er aardig immuun voor geworden...

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:23

Mijn zus is geopereerd toen ze heel klein was, maar heeft er nu weer last van.
Idd bij moeheid, en alcoholgebruik.

Ik heb het zelf ook, idd als ik erg moe ben gaat mijn oog alle kanten op behalve de goede...

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:31

getemt topic staat al meer als 4 maanden stil

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:35

sandorra schreef:
getemt topic staat al meer als 4 maanden stil


dus? :+
Moet ik maar weer een nieuwe openen om over dit onderwerp te praten?

lammie2701: wel knap dat je er zo mee omgaat :j bij mij doet zo'n opmerking nog zo pijn altijd :/

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:42

Ik heb gelukkig nooit scheel gekeken. Dus ik hoop dat ik dat ook niet meer ga doen natuurlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:45

Is een operatie voor jullie geen optie? Mijn oog gaat bij vermoeidheid of na een paar drankjes nog steeds wat dwalen, maar sinds mijn operatie is het normaal gesproken nauwelijks te zien. Heeft me echt enorm geholpen. Ik kijk eindelijk niet meer weg bij gesprekken, denk niet constant aan 'straks ziet hij/zij het' en geen gepest of (onbedoeld) nare opmerkingen meer. Heeft me echt een boost aan zelfvertrouwen gegeven :j Ik kan nog steeds niet met twee ogen tegelijk kijken, maar dat heb ik nooit gekund dus dat vind ik niet erg. :)

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:16

Met mij gaat het beter, ik doe opleiding paardenhouderij en dat is erg veel praktijk. En sinds ik vooral last kreeg bij lezen (hoofdpijn) is het al veel minder bij mij. Ben ook minder vermoeid en doordat mijn dagelijkse contact met mensen veel minder is heb ik er duidelijk minder last van (doordat ik mensen liever niet aankijk). Ik ga ook niet meer naar de orthoptist, zij zei, als je er last van krijgt moet je weer oefeningen doen. Krijg ik tijdelijk last van hoofdpijn maar mijn ogen zijn dan wel weer gecorrigeerd en dan kan ik weer even verder. Wordt het veel erger moet ik terug, dan gaan we opereren bespreken.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:38

loveshadow schreef:
Is een operatie voor jullie geen optie? Mijn oog gaat bij vermoeidheid of na een paar drankjes nog steeds wat dwalen, maar sinds mijn operatie is het normaal gesproken nauwelijks te zien. Heeft me echt enorm geholpen. Ik kijk eindelijk niet meer weg bij gesprekken, denk niet constant aan 'straks ziet hij/zij het' en geen gepest of (onbedoeld) nare opmerkingen meer. Heeft me echt een boost aan zelfvertrouwen gegeven :j Ik kan nog steeds niet met twee ogen tegelijk kijken, maar dat heb ik nooit gekund dus dat vind ik niet erg. :)

bij mij helpt mijn bril genoeg om mijn oog te corrigeren, mijn luie oog is ook de reden dat ik geen lenzen kan dragen...

Anoniem

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:09

Apart dat een bril dan toch anders werkt dan lenzen! Heeft dat te maken met een prisma en cylinder en zo? Geen idee of dat ook in lenzen kan zitten. Ik draag wel lenzen maar ga binnenkort maar weer eens een bril kopen, die kan ik tenminste de hele dag op mijn neus houden. Mijn lenzen mag ik maar 8 uur per dag in. Als ik ze dus 's ochtends voor college rond 8 uur in doe, dan moeten ze om 16.00 uur alweer uit :+

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:25

loveshadow schreef:
Apart dat een bril dan toch anders werkt dan lenzen! Heeft dat te maken met een prisma en cylinder en zo? Geen idee of dat ook in lenzen kan zitten. Ik draag wel lenzen maar ga binnenkort maar weer eens een bril kopen, die kan ik tenminste de hele dag op mijn neus houden. Mijn lenzen mag ik maar 8 uur per dag in. Als ik ze dus 's ochtends voor college rond 8 uur in doe, dan moeten ze om 16.00 uur alweer uit :+

bij mij komt het door de zware cylinder en het geval is: een bril zit op afstand van je oog dus je oog moet zich concentreren op de lens in de bril, lenzen zitten direct op je oog waardoor je oog dus niet meer hoeft te concenteren op die lens...bij de bril wordt je oogspier dus getraint en bij lenzen niet...daarbij komt ook nog dat ik een vrij zware cylinder en sterkte nodig heb en die combi kan ook niet in lenzen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:30

Ah oke! Dat klinkt logisch, hihi. Ik heb ook een cylinder, maar geen idee of het een zware is of niet. Mijn horizon zit bij mijn ene oog in ieder geval wel een flink stuk hoger dan bij het andere, hihi. Maar ik weet niet of dat te maken heeft met een prisma of cylinder. Zal het eens vragen binnenkort bij de brillenzaak! :)

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:36

Kytha schreef:
sandorra schreef:
getemt topic staat al meer als 4 maanden stil


dus? :+
Moet ik maar weer een nieuwe openen om over dit onderwerp te praten?

lammie2701: wel knap dat je er zo mee omgaat :j bij mij doet zo'n opmerking nog zo pijn altijd :/

tjah ik ben om meerdere reden 21 jaar lang gepest dus kan wel wat hebben en ben daardoor aardig immuun geworden voor dat soort opmerkingen...