'lui'oog, hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mamsJarig

Berichten: 440
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: nederbelgie

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:37

Goedemorgen lui(tjes) Knipoog Haha!

Hier nog 1 met een lui oog.
Ik moet zeggen dat ik er weinig tot geen last van heb en dat al 37 jaar lang Haha!

Veel van de problemen die jullie hier noemen ken ik niet. Toen ik 7 was kwamen ze er op school achter dat ik eigenlijk niet zo goed zag en werd ik naar de oogarts gestuurd die me vertelde dat het wss te laat was om er nog iets aan te doen. Gevolg was dat ik buiten ging met een bril met aan 1 kant matglas en ook nog eens afgeplakt, nu was ik er een ster in om over, onder of langs die bril te kijken zodat dat weinig tot geen resultaat opleverde natuurlijk.
Na 2 jaar pesterijen op school werd me door de oogarts verteld dat het jammer was maar dat ze er niks meer aan konden doen omdat mijn ogen volgroeid waren.

Nu staat mijn oog gelukkig recht en ook als ik moe ben of hoofdpijn heb blijft mijn oog recht. Ik heb geen bril en heb die ook niet nodig, omdat mijn goede oog blijkbaar alles goed opvangt.

Met mijn luie oog zie ik zo goed als niks, tenminste ik zie allerlei kleuren en vormen maar ik kan er geen kaas van maken. Zet mij in de auto met mijn goed oog afgeplakt en de eerste beste boom of sloot raak ik gegarandeerd Nagelbijten / Gniffelen
Ze hebben me wel eens verteld dat het misschien ooit nog wel eens zo ver zal komen dat het licht uitgaat in dat oog, maar voorlopig heb ik daar dus nog niks van gemerkt.

Ben 2 jaar terug nog een keer naar de oogarts geweest en die zei : "Helaas voor jou, maar je mag nog steeds geen bril, een bril zou er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat je oog nog luier wordt dan het al is"
Gelukkig maar, want ik zit niet te wachten op een bril eigenlijk Bloos

Soms heb ik wel eens zo`n dag dat mijn beeldscherm wat wazig overkomt en als ik dan ff een simpel leesbrilletje opzet, dan is het eigenlijk ook na een uurtje wel weer over, meestal gaat dit ook gepaard met een flinke hoofdpijn.
Blijkt dat dan je goede oog wat overbelast is en door die leesbril geef ik die dan even wat rust, voor dat luie oog maakt het weinig uit want al steken ze daar +100 in dan nog zie ik er niks mee, maar ik mag er dus geen gewoonte van maken.

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:56

Precies,
ik weet dus ook gewoon niet wanneer ik scheel kijk en wanneer niet Verward
Erg irritant.[/quote]

Dit heb ik dus ook daarom zeg ik altijd tegen mensen die ik leer kennen of als ik naar een nieuwe school ga van ga er maar van uit dat ik 9 van de 10 keer je niet recht aan zou kijken. En als ik dat wel doe is het mooi meegenomen. IK heb er echt zo;n onwijze hekel aan als mensen tegen mij zeggen ga is recht kijken bij pasfoto's maken ook altijd meestal begrijpen ze het wel als ik zeg dat dat niet anders kan maar soms willen ze het nog wel is proberen.

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:55

Ik heb ook zo'n oog, nu wel véél minder dan vroeger.

Van jongsaf heb ik plakkers over m'n 'goed' oog moeten plakken en bril dragen om mijn lui oog sterker te maken en m'n goed oog te ontlasten. Operatie is gelukkig niet nodig geweest.

Ik heb nog wel lang gehad, dat als ik moe werd, 1 oog altijd naar buiten wegdraaide, maar dat heb ik ondertussen ook al niet meer.
Dat ik toen een soort van scheel keek, wist ik dus ook niet... maar m'n familie wees me er wel eens op.

Wel nog steeds last van hoofdpijn als ik lang aan de pc of tv zit, of ik moe ben, maar als ik dan m'n bril op zet gaat het weer beter.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:47

Hier nog iemand Haha!

Heb al sinds ik mij kan herinneren bij de oogarts gelopen. Ik keek scheel (naar binnen) met beide ogen en had (heb) rest een lui oog. Dus eerst maar afplakken. Werkte niet, dus toen een operatie gekregen. Toen stonden m'n beide ogen naar buiten! Zeg er ook niet uit, dus daarna nog 3 operatie's gehad (lukte steeds niet; verklevingen achter m'n oog, te korte spieren etc..). Nu staan ze recht voor wat anderen zien, maar als ik echt goed kijk, zie ik nogsteeds 2 beelden. Het ene beeld staat rechtboven het andere.
Maar ik kijk voornamelijk met mijn linker oog. Rechts heb ik vele blinde vlekken in (oa precies in het midden, ik kan met dat ook niet goed lezen. Dan moet ik er net naast kijken, zegmaar. Heel vervelend.) Als ik mijn rechteroog dicht doe, mis ik wel wat beeld, maar niet dat het echt erg is. Doe ik mijn linkeroog dicht, ben ik ineens gehandicapt Bloos
Door dit alles kan ik ook geen diepte zien. Zet mij in een ruimte waar ik enkele figuren zie zweven van verschillende formaten, kan ik niet zeggen welke het dichtst bij is of het verste weg. Maar je leert ermee leven Haha!
Ook heb ik een bril, die een hoop goed maakt voor rechts (links ook wel). Maar je leert ermee leven Knipoog

Voor vragen, mag je me best PMen.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:52

hier nog iemand met een lui oog..
ik ben al van kleins af aan geopereerd aan mijn ogen omdat ik scheel keek..

nu heb ik dus als ik dus onwijs moe dat 1 van mijn ogen gaat afwijken ik weet niet welke oog maar soms lijkt t naar mijn gevoel me rechter..
maar zelf zou ik t niet weten. maar ik heb er enkel gelukkig last van als ik dus moe ben..
bril draag ik niet. en werk ook niet met plakkers ofzo ik ben er maar mee gaan leven..en heb t maar geaccepteerd

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 23:35

Wow er hebben hier op bokt nog aardig wat een luioog Bloos!
En al veel hebben operaties gedaan.. tja ik wil het gewoon proberen, en als het kan iig testjes doen en miss een bril of lenzen nemen of iets.
Ik merk echt dat ik met mijn luié oog minder zie etc.

Denisevm

Berichten: 224
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Praag

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:46

Ik heb ook een lui oog, of nouja, ze zijn beide lui. (allebei een beetje naar buiten)
Er zijn dagen bij dat het minder is, maar soms is het echt enorm erg.. en dan schaam ik me dood..
Dan is m'n zelfvertrouwen ook minstens -10 Bloos
Toen ik klein was ben ik 2 keer geopereerd, ik weet niet meer precies hoe oud ik was, 4 en 7 geloof ik.
Helaas zijn mijn ogen weer gewoon terug gaan staan en heb ik wel een beetje littekenweefsel over gehouden
in mn ooghoeken. (licht rood, soms als ik ga zwemmen iod wordt het wat erger rood)
Ik twijfel erover om nog een keer te laten opereren. Afgelopen jaar heb ik er een afspraak voor gemaakt
bij de oogarts. Kreeg een prismabril op waarmee ze het heel goed kunnen meten, dat hadden ze "vroeger" niet.
Ook zeiden ze dat je er tegenwoordig (bijna) geen littekenweefsel meer aan overhoudt, wel een paar weken rode ogen.
Toen was het even teveel informatie tegelijk, en omdat ik bang was dat ik nog meer littekenweefsel zou krijgen
heb ik dat afgezegd. Nu begin ik net aan een 2-jarige opleiding, misschien wil ik het in de zomervakantie toch laten doen,
of anders misschien nadat ik mijn opleiding afgemaakt heb.. Alleen tja, dan moet ik er nog wel 2 jaar mee zitten.
Vrij lastig. Mensen kunnen je er gewoon heel erg mee kwetsen, ook onbewust en niet zo bedoeld.
Als ik rijfoto's laat zien aan mensen bijv. dan zoek ik echt degenen uit waarop je het niet zo erg ziet..
(langs de zijkant etc.)
Je kan een keer een afspraak maken bij een oogarts, en er gewoon eens over praten en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dan kan je er daarna nog even over nadenken en met je ouders bespreken. Lachen

(Ben trouwens 17)

Edit: pleisters etc. werkten niet bij mij.. al heel veel geprobeerd. En ook als je volwassen bent kun je er nog aan
geholpen worden hoor. Lachen Waarschijnlijk is dat bij mij beter, dan is alles uitgegroeid, en gaat het niet zoals vroeger
weer terugstaan.. Mijn moeder heeft het een héel klein beetje, maar daar zie je zo niks van.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:55

Je moet ook heel goed vragen wat het effect is van een operatie, ik ben twee keer geopereerd en een derde keer zou weinig effect meer hebben. Ik zou er in ieder geval niet beter door kunnen zien, want - zo zei de oogarts - je hersenen zijn er zo op ingesteld dat je een lui oog hebt, dat valt niet terug te draaien. Er was ook een kleine kans dat ik dubbel zou gaan zien, en dat hoeft nu ook weer niet direct, vind 1 keer wel genoeg Haha! .

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:01

Je went eraan dat je ogen in een bepaalde stand staan. Worden ze anders gezet, dan ga je dubbelzien. Je hersenen zien het nieuwe beeld als 2 beelden, omdat ze het andere (verkeerde) beeld als 1 zagen. Maar dat is heel snel weer over Haha!
Ik weet wel dat een operatie niet prettig is. Ik kan me herinneren dat ik amper wou kijken. Als je kijkt, beweeg je je ogen constant heen en weer en dat doet zeer. Zeker als ze vlak na de operatie met een fel lampje in je ogen schijnen en er staan vet veel mensen rond je bed die je niet kent Boos! Auw..

Valt me op dat mensen scheelzien en een lui oog door elkaar halen. Een lui oog ziet niet 100%. Je ogen kunnen nog zo recht staan, maar je kan toch een lui oog hebben.

Citaat:
Amblyopia, amblyopie of een lui oog is een afwijking van het oog. Deze wordt gekenmerkt door verminderd of wazig zicht in een van de ogen. Het oog is overigens volkomen gezond en normaal. Het probleem wordt veroorzaakt door geen of een slechte signaaldoorgifte van het visuele beeld naar de hersenen. Hierdoor worden de hersenen onvoldoende geprikkeld en vindt er geen normale ontwikkeling van het zien plaats.

Bron: Wiki.

Amblyopie is geen strabisme, al gaat het vaak samen Knipoog
Strabisme is dus scheelzien.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:16

En nog iemand!

Mijn linkeroog draait weg naar buiten als ik moe ben, en als ik daarmee rechtdoor probeer te kijken, gaat mijn rechteroog dwalen. Alleen als ik even scheel kijk kan ik de boel weer een beetje rechttrekken. Dit is een familiekwaal, en er is bij mij ook weinig aan gedaan. Ik moest vaak op controle, maar ik ben nooit geopereerd en ik heb nooit met pleisters rondgelopen. Mijn oom is een aantal keer geopereerd, maar die kijkt nog net zo scheel.
Nu merk ik dat mijn ogen niet goed 'samenwerken'. Volgens de opticien staan mijn ogen te ver uit elkaar en overlapt het beeld van het ene oog niet helemaal met de ander. Ik kan ook met beide ogen afzonderlijk kijken. Met het ene oog zie ik bijvoorbeeld andere kleuren dat met de ander (wit is lichtblauw bijvoorbeeld).
Daarnaast heb ik ook een afwijking van -4.0 en -4.75, dus het gaat lekker met mijn ogen. Ik krijg er niet heel veel opmerkingen over, omdat het niet heel erg opvalt. Mensen zeggen soms wel dat ik langs hen heen kijk. Ik zie ook slecht diepte en ik kan dus moeilijk afstanden schatten. Een bal vangen is op die manier bijna onmogelijk.

Ik heb er weinig last van, als ik maar een bril of lenzen op de goede sterkte draag. Gaan mijn ogen achteruit, dan gaan ze dwalen en verder uit elkaar staan.

Als ik dit lees, word ik me heel bewust van mijn ogen en gaan ze dus weer alle kanten op...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:35

Ik heb waarschijnlijk toen ik jong was een lui oog gehad. Dat heeft erin geresulteerd dat mijn ene oog ruim 1.5 sterkte verschilt van de ander (nu zo'n -2 - -3.5). Merkwaardig genoeg zie ik met mijn -2 meer dan mijn vader doet met -1.5, dus of dat helemaal klopt... Ik kijk in ieder geval niet scheel. Volgens mijn opticiën is er ook niks meer aan te doen. Bril mag ik wel op, overigens. Alleen de kans is ook groot dat ik daar juist hoofdpijn van krijg, dus ik heb alleen mijn bril op als ik in de verte goed moet zien (bv. autorijden of colleges) of als ik hoofdpijn heb en het idee heb dat het door m'n ogen komt.

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:56

Ik meld me ook, vroeger 2x geopereerd, ogen staan nu goed, behalve wanneer moe. Ik voel wel wanneer mijn oog wegtrekt. Doordat mijn ogen vroeg zijn afgeplakt, heb ik het dieptezien niet kunnen ontwikkelen, zie dus nu geen diepte, en maar 70%. Maar verder, red ik mij prima, kan ook gewoon autorijden. Stoot alleen af en toe een glas om ofzo Knipoog. Maar ik heb er geen problemen mee, vroeger gebruikte ik het (geen dieptezien) als een excuus om niet te hoeven gymen, had een hekel aan die balsporten, en daarna bezweet terug naar de les gaan Lachen. Maar verder, je went gewoon aan het anders kijken, weet immers niet hoe het is om diepte te zien. Dus je hebt je eigen manieren om afstanden te herkennen.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 06:58

Rebel_Jits schreef:
Je went eraan dat je ogen in een bepaalde stand staan. Worden ze anders gezet, dan ga je dubbelzien. Je hersenen zien het nieuwe beeld als 2 beelden, omdat ze het andere (verkeerde) beeld als 1 zagen. Maar dat is heel snel weer over Haha!
Ik weet wel dat een operatie niet prettig is. Ik kan me herinneren dat ik amper wou kijken. Als je kijkt, beweeg je je ogen constant heen en weer en dat doet zeer. Zeker als ze vlak na de operatie met een fel lampje in je ogen schijnen en er staan vet veel mensen rond je bed die je niet kent Boos! Auw..

Valt me op dat mensen scheelzien en een lui oog door elkaar halen. Een lui oog ziet niet 100%. Je ogen kunnen nog zo recht staan, maar je kan toch een lui oog hebben.

Citaat:
Amblyopia, amblyopie of een lui oog is een afwijking van het oog. Deze wordt gekenmerkt door verminderd of wazig zicht in een van de ogen. Het oog is overigens volkomen gezond en normaal. Het probleem wordt veroorzaakt door geen of een slechte signaaldoorgifte van het visuele beeld naar de hersenen. Hierdoor worden de hersenen onvoldoende geprikkeld en vindt er geen normale ontwikkeling van het zien plaats.

Bron: Wiki.

Amblyopie is geen strabisme, al gaat het vaak samen Knipoog
Strabisme is dus scheelzien.



ik wist dat al van me oogarts, ik kijk kaarsrecht behalve als ik dan moe ben en mijn amblyopie is zo erg dat ik bijna niets meer zie, ook even nog een misverstandje uit de wereld halen er zijn mensen met een lui oog met bijvoorbeeld -6 je kan dan laten laseren MAAR je zicht zal niet beter worden, de -6 is NIET de boosdoener, ik heb namelijk een lui ook op 0, maar zie niets als ik geen amblyopie zou hebben zou ik alle sterren van de wereld kunnen zien.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:48

Ik heb dat ook gehad. Eerst een paar jaar met van die pleisters op een oog rondgelopen en toen een bril gehad en later hebben mijn ouders me laten opereren. Ik weet er verder eigenlijk niks meer van, maar nu heb ik nergens meer last van!

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:27

Een lui oog is iets anders dan scheelzien,een lui oog is niet te opereren omdat van dat oog de spier niet te lang is.

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:30

Dat is zeker zo Marleen_usar maar het is wel vaak een combinatie van beide. Een lui oog is niet te opereren maar in veel gevallen staat dat oog ook nog scheef en dan is het wel te opereren. Echter niet altijd met succes.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:46

Ik heb ook een lui oog! En daarbij keek ik ook scheel.
Toen ik 2 was ben ik eraan geopereerd, helaas hadden ze toen overgecorrigeerd en moest ik nog een keer. Mijn ogen staan nu praktisch recht, alleen staat mijn luie oog iets hoger dan de andere, maar dat valt echt niemand op. Na de operatie werd mijn goede oog afgeplakt en moest ik een bril gaan dragen.
Vergeleken met de meesten hier is mijn luie oog nog behoorlijk goed, dat is +1.5 en mijn goede oog +0.5. Ik heb nu geen bril nodig en ik ga ook niet scheel kijken als ik moe ben of van drank.

Ik denk dat de TS nog wel geopereerd zou kunnen worden zodat haar ogen recht gaan staan. Maar of er nog iets aan de 'luiheid' van je oog zal veranderen vraag ik me af, volgens mij kan dat alleen totdat je een jaar of 8 bent. Dat weet ik alleen niet zeker.

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:48

Mijn oog draait afentoe weg, vooral als ik mn lenzen niet in heb. Tong uitsteken Ik kan hem ook zelf laten weg draaien. Vork Als ik me focus op het ding waarna ik kijk, draait ie niet meer weg.

Misschien een bril/lenzen?

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:43

Jollybollie schreef:
Ik heb ook een lui oog! En daarbij keek ik ook scheel.
Toen ik 2 was ben ik eraan geopereerd, helaas hadden ze toen overgecorrigeerd en moest ik nog een keer. Mijn ogen staan nu praktisch recht, alleen staat mijn luie oog iets hoger dan de andere, maar dat valt echt niemand op. Na de operatie werd mijn goede oog afgeplakt en moest ik een bril gaan dragen.
Vergeleken met de meesten hier is mijn luie oog nog behoorlijk goed, dat is +1.5 en mijn goede oog +0.5. Ik heb nu geen bril nodig en ik ga ook niet scheel kijken als ik moe ben of van drank.

Ik denk dat de TS nog wel geopereerd zou kunnen worden zodat haar ogen recht gaan staan. Maar of er nog iets aan de 'luiheid' van je oog zal veranderen vraag ik me af, volgens mij kan dat alleen totdat je een jaar of 8 bent. Dat weet ik alleen niet zeker.

als je hierboven leest zie je dat de +1.5 niet uitmaakt Ja , lui oog zit in je hersenen, want ik heb gewoon 0, maar zie niets, als ik geen lui oog had kon ik alles perfect zien.

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:19

Hier nog een lui-oog klant!! Heb sinds mijn tweede een bril en had toen ook stickers. Ben op mijn 6e en op mijn 15e aan mijn ogen geopereerd om ze recht te zetten. Het zal waarschijnlijk nog wel eens moeten omdat de spiertjes vanzelf weer gaan verslappen en mijn ogen weer gaan zwerven (rechts doet het al enigzins)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:25

Hier ook zn klant! Ik had op mijn 3e een bril en op mijn 9e niet meer, ben niet geopereerd, omdat ik alleen scheel keek als baby. En als je me nu heeeeeel recht aankijkt zie je het ook nog een heeel klein beetje..

Maar je kunt dus opereren blijkbaar? Dat wist ik niet eens! Ik had altijd van verschrikkelijke pleisters! Drama vond ik dat!

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:49

Jeee, nog een Haha!

Ik heb een plus (+2) en min (-4) oog, waarvan de - het luie oog is. Ik ben er al twee keer aan geopereerd, heb een jaar of 2 met die vreselijke pleisters gelopen en het heeft iets geholpen, maar mijn rechteroog dwaalt nog zó vaak af... Dan zitten mensen je heel verbaasd aan te kijken 'Je kijkt me niet aan?' Ik kan er altijd wel om lachen Clown

Alleen dwaalt mijn 'goede' oog ook af, met dat oog kijk ik namelijk in de verte (rechts draait weg) en met mijn luie oog lees ik (links draait weg). Wat weer tot gevolg heb dat ik zoals vele van jullie waarschijnlijk, geen diepte zie Hamer

Ach, wat kan ons het schelen Vork

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:12

hahah jaa dat heb ik ook heel vaak, dat mensen denken dat ik ze niet aan kijk.. en diepte zie ik inderdaad ook niet, en ook geen glazen deuren, Ahum Nagelbijten / Gniffelen loop er dus ook vaak genoeg tegenaan. Huilen van het lachen

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:30

Diepte kan ik idd ook niet zien. Als ik bijvoorbeeld een glas inschenk, moet ik altijd naar de zijkant kijken of ik er wel genoeg of juist niet teveel indoe.

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:23

Lous schreef:
Diepte kan ik idd ook niet zien. Als ik bijvoorbeeld een glas inschenk, moet ik altijd naar de zijkant kijken of ik er wel genoeg of juist niet teveel indoe.


En dat komt terug in een heleboel dingen. Zo heb ik het ook steeds weer bij schiekunde: 'Schat, je houdt dat buisje nu achter de vlam...' Clown