Gigantische pijn in m'n schouder en rare bultjes in m'n nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Gigantische pijn in m'n schouder en rare bultjes in m'n nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 14:18

Hallo,

Ik heb al de hele week last van mijn nek. Nou dacht ik eerst dat ik gewoon een stijve nek had en dat het misschien kwam omdat ik niet zo veel had geslapen.
Sinds gister heb ik ineens 2 gekke harde bultjes onder in mijn nek/hals zitten (aan de zijkant van m'n nek zeg maar) aan de rechterkant. Het lijkt of ze op m'n spieren zitten, ook is het vlak onder mijn kaak best wel opgezet.
Vannochtend werd ik wakker met gigantische pijn in mijn schouder, ook aan de rechterkant. Het is een beetje een branderig gevoel wat steeds aanblijft houden (geen steken dus). Ik heb er vooral last van als ik mijn schouder omhoog, of naar achter doe en ook als ik mijn arm beweeg.
Ik heb mijn arm dus maar in een mitella gedaan en heb het gekoeld met ijs, want mijn moeder dacht aan een ontsteking in mijn schouder. Op de manier waarin ie in de mitella zit heb ik het minst last van mijn arm.
Zijn mijn klachten voldoende om er even mee naar de dokterswacht te gaan? Of kan ik ook net zo goed even wachten tot morgen. Ik kon er vannochtend niet meer van slapen en ben bang dat ik dat vannacht ook niet kan.
Ik heb al een asprientje genomen, maar heb nog niet het idee dat dat heel goed werkt.

Groetjes Hilde

karin1985

Re: Gigantische pijn in m'n schouder en rare bultjes in m'n nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:20

Echt waar zijn mensen tegenwoordig bang dat een huisarts ze opvreet als het uiteindelijk niks blijkt te zijn?? -.-

Ga alsjeblieft naar de dokter. Rare bultjes zijn nooit goed. En als ze echt slecht zijn dan kun je er beter eerder dan later bij zijn!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:49

Heb je koorts?

Als je geen koorts hebt, en je hebt geen ongeval gehad waardoor er iets gebroken kan zijn, zou ik nog even een dagje wachten en naar je eigen arts gaan.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 14:50

Nee ik heb geen koorts, en ook geen ongeval gehad.

_Loes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:55

Je kunt altijd even bellen naar de huisartsenpost. Dan krijg je vaak een assistente aan de telefoon en die beoordeelt dan aan de hand van je verhaal of je moet komen of dat je morgen naar je eigen huisarts kunt gaan.
Maar als je je er zelf niet lekker bij voelt om nog een dag mee door te lopen, dan gewoon gaan. Zoals Karin1985 al zegt; ze worden echt niet boos als het toch niet ernstig blijkt te zijn.
Sterkte ermee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:03

Precies wat ik ook had en daarom nog steeds onder behandeling sta. Waar precies zitten die bultjes? Als ze echt op de aanhechtingsplaatsen van je spieren zitten dan heb je daar een ontsteking in zitten.

In mijn geval waren het drie spiergroepen in mijn schouder vanwaar de aanhechtingen ontstoken waren door overbelasting. Ik heb 2 weken ontstekingremmersen pijnstillers gekregen en ga volgende week met fysio beginnen.

Sterkte.

[edit] bij die opmerking van de mitella moet ik dit nog even kwijt. Niet doen, mij is het aangeraden tot ik een week later een complete pijnelijk nek en linkerschouder had, ook verkrampte mijn arm erg. Het beste wat je kan doen is je arm rust gunnen (en dan ook echt rust) en naar de huisarts toe.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 17-08-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:05

In ieder geval de mitella af, want daar gaat het allemaal alleen maar vast mee zitten.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 15:09

Ze zitten net iets boven het einde van mijn hals. Ongeveer 3 à 4 cm boven het einde van mijn hals begint het eerste bultje en vlak daarboven de 2e. Het is ook vlak onder mijn kaak opgezwollen, maar dat is niet echt zo zeer een bultje.
Als ik mijn hoofd op m'n linkerschouder leg dan voel ik de bultjes nog beter, en ze lopen eigenlijk precies op de lijn van die spier die daar zit.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:31

Opgezwollen lymfekliertjes? Ontsteking wellicht in je schouder in dat geval?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:35

Slijmbeursontsteking misschien???

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:01

Als het nog een dag kan wachten en je geen koorts hebt zou ik morgen naar je eigen arts gaan. De huisartsenpost is voor echte spoedgevallen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:08

Ben je al bij HA geweest?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:39

ik heb vandaag gebeld maar het eerste plekje is pas morgen ochtend, dus dan ga ik dan maar.. De pijn is al minder gelukkig.