Haaruitval! Stress de reden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Haaruitval! Stress de reden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:31

Hallo hallo, mede-bokkers

Eregister viel mij al op dat mijn haar erg uitviel, maar niet zoveel om me druk over te maken. Maar gister kwamen er meerdere haren uit, en ook deze ochtend is het weer raak. Ik heb het gevoel dat ik kaal word! Natuurlijk weet ik dat dat niet zomaar kan, en dat je dagelijks 70 haren verliest.

De hele week is mijn haar wat doffer, pluiziger, sneller vet en meer klitten (door losse haren). Ik gebruik(te) herbal antiroos, maar dat helpt niet meer heb ik het idee.

Ik douche 3x per week (om de dag Knipoog ) en was mijn haren 2x per douche beurt. (Omdat ik wel dergelijk verschil voel, met 1x wassen of 2x).

Kan dit zijn omdat ik wat gestressder ben dan normaal? Of kan het een andere reden hebben?

Help mijn haar is mij heilig Tong uitsteken
grapje uiteraard, maar t hoord wel bij me

*type fout Knipoog *

Bloempjeh

Re: Haaruitval! Stress de reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:38

EngeltjeS schreef:
De hele week is mijn haar wat doffer, pluiziger, sneller vet en meer klitten (door losse haren). Ik gebruik(te) hairball antiroos, maar dat helpt niet meer heb ik het idee.

Veel mensen hebben deze problemen gehad van deze shampoo... Ik ken er ook genoeg die eerst bijvorbeeld dagelijks hun haar ermee wassen en dit gingen afbouwen naar om de dag/2x in de week en vrijwel iedereen had gelijk last van haar uitval... maar dit trekte wel weer over na een klein maandje..
Ook hoor ik het vaker over dat merk head en shoulders ofzoiets dat schijnt nog veel erger te zijn en langer aan te houden Boos!

Stress kan ook heel goed de reden zijn (langdurige stress)!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:40

Bloempjeh schreef:
EngeltjeS schreef:
De hele week is mijn haar wat doffer, pluiziger, sneller vet en meer klitten (door losse haren). Ik gebruik(te) hairball antiroos, maar dat helpt niet meer heb ik het idee.

Veel mensen hebben deze problemen gehad van deze shampoo... Ik ken er ook genoeg die eerst bijvorbeeld dagelijks hun haar ermee wassen en dit gingen afbouwen naar om de dag/2x in de week en vrijwel iedereen had gelijk last van haar uitval... maar dit trekte wel weer over na een klein maandje..
Ook hoor ik het vaker over dat merk head en shoulders ofzoiets dat schijnt nog veel erger te zijn en langer aan te houden Boos!

Head en Shoulders is voor mij geen optie. Ik heb een gevoelig hoofdhuid, en door deze raakt het zeer geirriteerd Tong uitsteken Maar inderdaad, ik heb hier ook veel over gehoord. Maar niet bij herbal.
Maar bij herbal heb ik het idee dat het niet meer helpt. Deze week nog mee gewassen, (gisteren nog!) maar het 'effect' lijkt er uit te zijn. Ook nu, het is dof, pluizig, en het begint ook al weer erg vet te worden...

Dank je wel voor je reactie Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:53

Ga je haar maar met zwitsal babyshampoo wassen. Het duurt even maar dat is ook goed voor je roos. Roos is niets meer dan een geirriteerde hoofdhuid, en waar raakt die huid geirriteerd door? Juist ja, agressieve shampoo's, zoals anti-roos shampoo's.

Ik deed de opleiding verzorgende en dan moet je natuurlijk ook haren wassen in de praktijk. Hier werd anti-roos shampoo zeer afgeraden. Ik zou dus zwitsal shampoo en de haar lotion van dit merk gebruiken. De haar lotion neemt de laatste shampooresten weg en kalmeert de hoofdhuid.
Succes.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:13

baby shampoo moet je voor baby's gebruiken. Baby's hebben heel ander haar en huid als volwassenen en dus ook een hele andere verzorging nodig.

ga op zoek naar een product op natuurlijke basis zonder alcohol en plastic die het haar vanaf de wortel verzorgt en niet vanaf de hoofdhuid, een product die en je haar, en de wortel en de hoofdhuid verzorgen zoals bijv nioxin. Nioxin heeft ook een speciale lijn tegen haar uitval.
Ik heb zelf altijd erg dun/breekbaar haar gehad en ook altijd veel haaruitval.
Ik gebruik nu bijna 2 jaar nioxin, ik heb er geen extensions meer in omdat mijn haar zo dik geworden is. Ik heb mijn haar vorige maand in een boblijn laten knippen en mijn kapster stond met haar mond open zo dik als mijn haar geworden is. Mijn leven lang is het dun/slap en breekbaar geweest. Dat is nu gelukkig verleden tijd Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:31

Zwitsal maakt het haar juist toch vet? Ik wil het zo min mogelijk vaak wassen namelijk Knipoog
De roos is voornamelijk in de zomer aanwezig. Maar juist door mijn gevoelige hoofdhuid, gebruikte ik anti roos. Ik heb in het verleden ook een ander PH neutraal shampoo gebruikt, maar mijn haar werd daar echt stro van...
Nioxin, waar is dat te halen? Ik wil niet meer haar hoor Tong uitsteken hahaha

groetjes en bedankt!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:15

IK heb het toch echt geleerd tijdens mijn opleiding. Mmm, dan de school het wel niet goed hebben.... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 04-08-08 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:17

het kan heel goed door stress komen....ik heb het namelijk ook,
ik ben altijd heel zwaar gestresst,
de ene keer heb ik giga jeuk dr andere keer val ik 10 kilo af en weer de andere keer vallen mn haren uit..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:39

Je haar valt niet onmiddellijk uit als je een keer heel gestresst bent. Dat effect merk je pas een paar weken erna.

Maar goed, ik heb ook last van haaruitval en van roos. Ben naar dermatoloog geweest en de haaruitval bleek bij mij hormonaal, en ik zit nu aan de pil. Sindsdien is het beter. Voor mijn roos kreeg ik speciale shampoo mee, in het begin werkte het heel goed maar nu minder heb ik de indruk. Ook is mijn haar erg snel vet (wat vroeger niet zo was), daar had ik al eens een topic ([MW] Haar wordt enorm snel vettig.) over geopend.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:52

Je haar kan enkel uitvallen enkele maanden na een periode van stress. Je Cortisol (andere benaming voor stresshormonen) schiet zo de hoogte in, wat kan zorgen voor kortstondige haaruitval; zo'n 3 tot 6 maanden. Ik heb er op dit moment ook last van. Veranderen van shampoo gaat geen kl*te helpen, het beste wat je doet is even naar de dokter gaan om bloed te prikken. Let daarbij zeker op je ijzergehalte, ferritinewaarde, zinkgehalte en schildklierhormonen. Als deze in orde zijn, dan kan de oorzaak liggen aan stress of een erfelijke aandoening. Haaruitval tgv stress heet telogeen difluvium of diffuse (verspreide) haaruivtal; haarverlies tgv van een erfelijke aandoening heet Alopecia areata of kaalheid volgens het mannelijke patroon (niet te drastisch opvatten). Dit laatste is geleidelijke haaruitval dat gepaard gaat met het dunner worden van het haar en het opschuiven van de haarlijn. Op het internet kan je er meer over lezen. Ik raad je alleen aan om niet bij de pakken te blijven zitten. Raadpleeg op tijd een dokter, haarverlies is makkelijk te stoppen, kaalheid is niet meer op te lossen. Succes

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:37

Ik heb het ook al een hele tijd, en niet te zuinig. Het valt echt met bosjes uit. Mijn haar wordt ook steeds dunner en breekbaarder. Was het met een anti haaruitval shampoo + lotion voor haaruitval, maar het probleem is dat haaruitval van binnenuit komt.. Het heeft met hormonen te maken. En laat dat nou net iets zijn wat compleet in de war is bij mij. Dus als het van binnen weer goed zit, stopt de haaruitval ook wel.

Maar even bloedprikken is een goed plan, en/of vitamine B bij gaan slikken werkt ook [bij mij niet, maar dat tenzijde].

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:39

Ja dit heb ik dus ook gehad. Door de stress viel mijn haar met bossen te gelijk uit. Echt niet grappig als je op de bank gezeten hebt. Ik heb ook nog eens lang haar, dus het lag echt vol. *bah* Vitamine preparaat heb ik toen gedaan, en zorgen dat je wat aan de stress doet. Ik had ook nog maagzweren daarbij.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:46

Mijn haar en hoofdhuid reageert ook het beste op zwitsal babyshampoo.. ben ook aan t tobben geweest met 'agressievere' middeltjes.
Het wordt er bij mij iig niet vet van..

Dat t uitvalt kan ook door stress komen. Toen mijn oom overleed viel bij mijn oma op termijn ook haar haar uit.. Dat is wel wat genezen maar t is nooit meer zo'n dikke bos geworden als daarvoor..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:03

Blijf dit even volgen. Heb ook erg last van haaruitval. Had eerst ook last van roos, vet haar ed. Toen ik met H&S ben gaan wassen is dat minder geworden alleen de haaruitval blijft. Wanneer ik weer met een andere shampoo was komt de roos ed ook gewoon weer terug. Ben dus nog steeds opzoek naar dé shampoo.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:47

Marrke schreef:
Blijf dit even volgen. Heb ook erg last van haaruitval. Had eerst ook last van roos, vet haar ed. Toen ik met H&S ben gaan wassen is dat minder geworden alleen de haaruitval blijft. Wanneer ik weer met een andere shampoo was komt de roos ed ook gewoon weer terug. Ben dus nog steeds opzoek naar dé shampoo.

Helaas.. maar shampoo tegen haaruitval bestaat niet.. Haaruitval is inwendig..
Er bestaat wel een lotion Minodixil die je op de hoofdhuid moet smeren en zich onderhuids verspreidt. Na een 3 à 5 tal maanden zou de haaruitval moeten stoppen en kan hergroei zich voordoen. Ik gebruik het nu ook al zo'n maand. Je hebt dan ook nog hormonale medicatie zoals Finastride, maar dat vind ik (zonder een duidelijke oorzaak van mijn haaruitval te weten) een beetje te drastisch..

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:52

Je haar valt waarschijnlijk uit omdat er zoveel 'rommel' in deze shampoo zit. Het kan wel lekker ruiken, maar dat komt door parfum, parfum is alcohol en dat is niet goed voor je haar. Andrelon daarintegen heeft minder parfum en toevoegingen dus dat zal beter voor je haar zijn.
Ook is het genoeg als je 1 a 2 x per week je haar wast. Vaker is niet goed voor je haar.
Ik heb zelf ook erg moeilijk haar, blond dun, krullend haar! Dus als ik het niet goed verzorg ziet het er niet uit! Vork
Less is beter.....

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:35

@Sieppus: Heb heel lang Andrelon gebruikt maar daar werd mijn haar ontzettend snel vet van en hielp niet tegen mijn roos.. Verder was ik mijn haar het liefst zo min mogelijk omdat ik merk hoe vaker ik het was hoe sneller het weer vies wordt.