Spastische darm belemmert leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:31

@ M_EL_ISSA: haha een mars uit een automaat is ook best lekker als je een hele dag niet gegeten hebt!

Ik had ook geen brood oid mee, ik moest in de uitslaapkamer, omdat ik dus dubbele dosis gehad had, en toen ik wakker werd, vroeg ik om een boterham, en die kreeg ik nog ook! ;)

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:20

ik heb ook zo'n genant onderzoek gehad, bij mij kwam er niets uit.
het enigste wat ik mij kan herinneren, is dat ik de hele nacht op de wc gezeten heb (heb er zelfs een half uurtje zitten slapen haha) en dat dat spul zo ontzettend vies was.
ze zeiden tegen me dat ik met zo'n roesje wel met hun kon praten enzo, maar het enigste wat ik nog weet van die hele dag, is dat ik halverwege het onderzoek wakker werd, auw auw auw riep omdat dat ding vast zat in een bocht van mij darm, en dat ze zeiden, geef haar nog maar eentje. toen was ik plat.....
kan niet meer herinneren dat mijn vriendin die in het ziekenhuis werkte daarzo nog naar uitslaapkamer is geweest, en dat mijn vriend s' avonds nog de hele avond bij me is geweest. ben de hele dag kwijt....

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:21

Pff nou als ik te lang niet eet en dan iets met veel vet/suiker erin gooi dan voel ik dat toch wel even hoor! Heel opgeblazen word ik ervan, soms doet het ook wel pijn.

Maar als dat het enige is wat ik er tegenwoordig nog van mag verwachten... ;) Dan moet dat maar!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:49

Hebben jullie ook vaak dat je heel misselijk bent?
Ik stond afgelopen weekend gewoon te kokhalzen 's ochtends boven het toilet :( , maar weet niet of dat te maken heeft met m'n darmen?
Als ik wat gegeten heb gaat het weer wel..

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:21

Nou ik heb vandaag weer voor het eerste gegeten :D Blij dat ik eindelijk weer wat naar binnen kreeg zonder te veel pijn, moeite en krampen. Werd nu toch wel erg slap en lusteloos.
Ik ben nou wel benieuwd 8 december waar ze mee komen.
Bloed onderzoek resultaten moet je toch ook redelijk snel hebben?
Net als de uitslagen van de Echo (die overigens ook 50 minuten duurde bij mij).

Hebben jullie trouwens een lijstje ofzo gebruikt om te kijken waar jullie niet tegen konden of slecht op reageerde?

@Kytha. Ik wordt ook misselijk wakker 's ochtends maar overgeven hoef ik echt nooit.

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:06

kytha, misselijkheid heb ik wel, maar tot kokhalzen toe niet..

jessiesand,
gelukkig heb je weer wat kunnen eten!
zon lijstje hou ik wel bij, maar moet zeggen dat ik er niet echt consequent in ben := dus heeft weinig zin dan..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:49

jessie: Bloedonderzoek hangt ervan af of ze het op kweek zetten,dan duurt het nml langer ;)

Misselijkheid komt bij mij vaak savonds opzetten..

Lijstje doe ik ook aan,maar ben nu ook een lijstje aan het maken met dingen waar ik niet lekker van ben geworden.
Interresant dus..

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:51

@Kytha, misselijkheid is echt mijn grootste probleem, daar kan ik heel slecht mee omgaan.

Meestal hoef ik niet te kokhalzen, maar het komt wel voor! Vaak voelt het wel alsof alles er elk moment uit kan komen, maar blijf ik daar tegenaan hikken en gebeurd er verder niets.

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:06

obelix schreef:
jessie: Bloedonderzoek hangt ervan af of ze het op kweek zetten,dan duurt het nml langer ;)

daar had ik niet aan gedacht inderdaad.

Ik ga ook maar een lijstje aan leggen inderdaad.
Weet wel ongeveer waar ik slecht tegen kan maar om het allemaal te onthouden :Y)

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:48

Zoooo ;oo
Ik had gister onder school een turkse pizza gehaald,, neem daar nooit saus ed bij,, alleedn wat rauwkost.
Maar deze pizza was zelf echt ontzettend gekruid,, veel meer dan normaal :=
heb de helft opgegeten en de andere helft weggegeven, wantr was bang dat ik last zou krijgen van die kruiden.
Gelukkig is het alles meegevallen, maar een heel klein beetje last vanochtend!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:58

Gelukkig viel het mee Manon! :) Gek he, dat het de ene keer helemaal fout gaat, en de andere keer maar een klein beetje last geeft..

Ik heb normaal altijd 's avonds pas last.
Maar nu kon ik vanochtend al rennen :? geen idee waarvan, maar waarschijnlijk is alles een beetje in de war van het stappen, en weinig slaap vannacht...
En zo meteen nog een verplicht etentje :+ ...slecht dagje hier dus... ;(

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:32

Pfoe,, das niet lekker kytha..

:(:)

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:48

Ik ben nu al 5 dagen niet meer naar toilet geweest ;(
Begin me echt weer slecht te voelen.
Dinsdag uitslag, best wel beetje zenuwachtig.
Maar nu eerst werken....hoera......

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:42

Al 5 dagen niet? :oo Jeetje....

Ik heb juist het tegenovergestelde :o Ik weet niet of het nou mijn darm is, of een beetje buikgriep..
Maar heb koorts ( Niet hoog, 37,5/38) en vreselijke buikkrampen met directe gevolg: Rennen naar de wc :=
Die buikkrampen zijn zo erg, dat ik gewoon bijna bukkend naar de wc ren... overeind staan lukt me niet..

Ben vandaag ook maar thuis gebleven, ik blijf rennen....
En met 3 uur in totaal reistijd is dat niet erg rustgevend...

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:07

pfff dat is inderdaad heel vervelend als je moet rennen.
Ik ben ook niet bang als er nergens een wc is. Ik kan toch niet :Y)
Maar koorts is ook niet fijn :S en dat niet rechtop kunnen staan heb ik ook.
Morgen uitslag, zal wel even posten als ik het weet

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:36

Beterschap Melissa :(:)

Jessie; niet naar de wc kunnen is ook een ramp.. hopelijk is er iets uit je onderzoek gekomen, en is het op te lossen!


Nou, ik heb m'n etentje overleefd ;) ging niet van harte, maar ach... tot aan de kerst ff geen etentjes.
Alleen komend weekend met m'n vriend een weekend weg.. iets waar je normaal gesproken enorm naar uit kijkt, maar vanwege m'n darmen zie ik er alleen maar tegenop :( *probeert te ontspannen*

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:38

Klinkt inderdaadmeer als een griepje melissa, beterschap iig!

Ben benieuwd jessiesand, wat er uit het onderzoek komt, ik hoop voor je dat er wel iets uitkom waar je wat mee kan!

Kytha, fijn dat je het etentje redelijk goed is gegaan!

Bij mij was het vanochtend weer raak.
Nu elke keer na het weekend enorm vel gas in mn buik en dat houd dan wel 3/4 dagen aan..
Morgen lekker vrij van school, dus dan niet veel problemen :)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:27

mm ik loop ook al weer 2 weken te klooien met buikpijn..
En maagpijn.. Word er echt gek van.. Ben naar de dokter geweest en heb domperidon meegehad,maar naar mijn idee werkt het niet..
Slapen is ook geen succes,kan alleen op mn rug liggen.. Dan voel ik het minder.. Bah...

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:40

Pff, ik werd vanacht wakker met een rot gevoel in mn buik/maag, volgens mij had ik last van maagzuur, want het brandde en voelde gewoon heel irritant en kreeg van die zure oprispingen. Ben toen maar even naar beneden gelopen, toen zakte het gelukkig wat af, maar het breekt je nacht, ben nu echt super moe...

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:01

Lekker een weekendje weg met je vriend! Gewoon leuke tijd van maken en vooral met uit eten goed opletten. Dat moet de pret niet teveel drukken toch Kytha? Hoop voor je dat goed gaat.

Dat op mijn rug slapen herken ik wel. Daardoor rust ik ook niet genoeg uit aangezien ik ook een rugpatiƫnt ben en eigenlijk niet op mn rug kan/mag slapen. Wel lastig.

Hopen dat je je wat beter gaat voelen joyce!

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:19

Manon, dan doe je in het weekend toch dingen die niet handig zijn! Misschien een idee daar wat mee te minderen of het anders te doen? :+

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:25

Haha,, ja dat zal dan inderdaad wel he :P
Komt denk vooral doordat ik in het weekend een totaaal ander ritme heb dan doordeweeks :=
Maarja,, zie dat maar eens te veranderen..

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:26

Ja het weekend is wel voor uitslapen en laat opblijven natuurlijk. :+ Dat zou ik ook niet gauw veranderen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:28

Gewoon je wekker zetten op je vrije dagen :P

Ik heb erg last gehad van Aldi's Italiaanse ijs :? Zit volgens mij teveel kunstmatige troep in: mijn hele hals zat onder de eczeem.
(geen last van de darmen gehad, gelukkig! Maar een jeukende hals was nou ook niet bepaald een feest :P).

Verstopping is ellendig, sterkte ermee jessie!

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:43

Zo... gisteren dus ziek geweest.
Moest vandaag wel naar stage, want mijn communicatie- en marketingplan moet morgen gepresenteerd worden op een vergadering en ik was nog niet klaar.

Nou... heb het 2 uur volgehouden op stage, maar voelde me belabbert, elke minuut wel erger..
Ben dus maar thuis bezig gegaan met stage opdracht. En gek genoeg gaat het nu wel weer, voel me nu ook veel fijner thuis als je ziek ben :P

Maar denk dat het meer echte griep is, want heb ook zo'n raar gevoel boven me ogen, maar het slaat wel weer vreselijk op me darmen aan :\
Zal wel slap punt zijn... loop steeds naar de wc.