Spastische darm belemmert leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:44

Beterschap melissa :(:)


Welshcobfan schreef:
Gewoon je wekker zetten op je vrije dagen :P

Ik heb erg last gehad van Aldi's Italiaanse ijs :? Zit volgens mij teveel kunstmatige troep in: mijn hele hals zat onder de eczeem.
(geen last van de darmen gehad, gelukkig! Maar een jeukende hals was nou ook niet bepaald een feest :P).

Verstopping is ellendig, sterkte ermee jessie!
Ohh bah,, dat is ook niet lekker nee..

Nou in weekenden kom ik eigenljik nooit laat uit bed. Uurtje of 8/9, nog vrij vroeg vind ik :P
Maar denk dat het vooral komt doordat ik dan savonds nog in de cafetaria werk en daar vaak ook eet := (misschien stoppen met curry bij de friet nemen??)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:48

hahahah, foei :P

Ik ben 'gezegend' met een pa met hartklachten: dus wij eten elke dag gezond :=
(dus ik ga wel eens heeeeel stiekem een happy meal halen hahah :D)

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:50

Curry is wel kruidig, misschien dat het daar aan ligt?? Moet je voor de grap is mayo of ketchup proberen, kijken of je er dan ook nog last van hebt!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:14

Van curry ga ik ook aan de race :j
Zelfs van de oosterse kip wraps ga ik al aan de race :=

(wel handig als ik verstopping heb! :Y) )

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:58

Pfft.. wat doen jullie tegen enorme buikkrampen? Het zit echt aan de linkerkant, dus t zijn echt weer mijn darmen :(
Heb vandaag al 2 keer duspatalin genomen..

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:03

nou net terug uit het ziekenhuis.
Ik heb een spastische dikke darm hoera hoera :+
Ik heb magnesium tabletten mee gekregen voor de dagen dat ik echt niet naar het toilet kan.
Verder heb ik vezelzakjes mee gekregen die ik iedere ochtend moet oplossen in water.
De vernauwing die in mijn darmen zit is niet ernstig genoeg om
er wat aan te doen.
Afvallen zal altijd lastig blijven bij mij en ik zal 5 kilo nooit kwijt raken (blijft in mijn darmen, balen ik wilde er nog 7 kwijt :P).
nou ja al met al geen ernstige dingen maar ach

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:04

Dat is juist het probleem vind ik bij spastische darm..
Het is niks ernstigs, maar het is verrekte lastig en pijnlijk....

Maar wel fijn dat je toch iets mee hebt gekregen waar je hopelijk iets mee kan.

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:33

mhm dat is inderdaad zeker zo.
En vooral dat ze zeggen dat je er mee moet leren leven is vervelend maar ik ben wel blij dat ik er nu een etiketje op kan plakken.
Dat ik weet wat het is, scheelt toch weer een hoop.

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:54

Hopelijk kan je er iets mee!
Maarja, tis inderdaad 'gewoon' ermee leren leven...

Tegen buikkrampen gebruik ik meestal zo'n pittezak, die moet je opwarmen in de magnetron, lekker op je buik leggen, wordt je ook een stuk rustiger van :)

Ik kan inderdaad wel een keer alleen mayo proberen ipv curry erbij,, maar zit er in mayo ook geen melk ?? (bedenk ik me nu ineens)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:53

Bij kramp hoop ik alleen maar dat het heel snel over gaat en probeer met kruidenthee of een warm bad de boel te kalmeren.

@Jessiesand, fijn dat je de uitslag hebt gekregen en dat het niets "ernstigs" is. Hopelijk werken die vezelzakjes bij jou! Ik ga er alleen maar meer van aan de schij.t ! Dus ik bewaar ze speciaal voor de dagen dat het wat moeilijker gaat ;)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:05

manonV : Ik heb het zowieso van frituurvet,dat ik daar niet tegen kan.. Dus je zou eens kunnen proberen dat een weekend over te slaan..
Kruidige dingen kan ik ook niet tegen idd.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:28

jessiesand schreef:
mhm dat is inderdaad zeker zo.
En vooral dat ze zeggen dat je er mee moet leren leven is vervelend maar ik ben wel blij dat ik er nu een etiketje op kan plakken.
Dat ik weet wat het is, scheelt toch weer een hoop.


Ik ben ook wel blij na mijn onderzoeken dat het niets ernstigs is, maar toch dat ze zeggen leer er maar mee leven daar kan ik zo weinig mee. Ik zit vandaag weer ziek thuis. Ben zo verschrikkelijk misselijk en mijn maag voelt weer zo zwaar aan. Mijn darmen gaan wel erg goed. De laatste tijd een redelijk vaste ontlasting en regelmatig (ik moest eerst meerdere keren op een dag, maar soms ook maar 1 keer in de week), alleen wat last van gas.

Is hier iemand bekend met een foliumzuur te kort waardoor bloedarmoede is ontstaan? Ik heb daar nu pilletjes voor (2weken), maar ik blijf nog steeds zo onwijs moe, een arm optillen is dan vaak al te veel van het goede.

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:03

Aan frituurvet ligt het denk niet, ik heb dat een tijd geleden al uitgeprobeerd: eerst een paar weken niet eten, en dan weer proberen. Ik reageerde er toen helemala niet op als ik een frietje at :=

Vermoeidheid kan ook komen door de maag/darmproblemen hea,, dat vreet energie..

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:04

Ben vandaag toch maar thuis gebleven, maar heb wel een deadline.
Nu wil ik alles via de mail doen, maar dan voel ik me zo poedersuiker bij dat ik er dan weer niet bij kan zijn :=

Maargoed, als ik nu geen rust neem, dan zit ik over een week nog te kwakkelen..

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:06

joyce2 schreef:
fijn dat je de uitslag hebt gekregen en dat het niets "ernstigs" is. Hopelijk werken die vezelzakjes bij jou! Ik ga er alleen maar meer van aan de schij.t ! Dus ik bewaar ze speciaal voor de dagen dat het wat moeilijker gaat ;)

Dan zou het voor mij een uitkomst zijn haha dan kan ik eindelijk weer naar toilet :P

en wat jij zegt Flosje, het is inderdaad een gegeven waar je niks mee kan. Maar ja we hebben wening keuze. En ben niet vanplan om alles te laten. Al let ik de laatste tijd wel erg op mijn vermoeidheid.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:31

Flosje: Mijn broertje had een foliumzuurtekort en was eigenlijk meer moe van zijn slaapproblemen dan van het tekort. Hij heeft geen darmproblemen, dus vandaar.
Ik denk dat je eerder moe wordt van de darmproblemen, want dat vreet inderdaad energie, constant pijn lijden. Ik was 17 toen ik echt heel veel last had dus ik weet het niet zo goed meer maar je kunt er flink moe van worden gewoon. Ik sowieso want ik laat me maar slecht kennen als ik pijn heb. :+
Aan de andere kant kan pijn me zodra het voorbij is geen barst meer schelen dus ik heb niet alleen een hoge pijngrens maar ook een heel slecht pijn-geheugen zeg maar, dus weet het allemaal niet meer. Alleen dat je er dus heel moe van kunt worden en dat is gewoon logica. Pijn -> adrenaline-aanmaak etc.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:55

Jessie; hopelijk werken die zakjes idd, is wel fijn als je naar het toilet kunt!

Manon: Bij mij is het ook met vet en pittig (gekruid) eten; dat het de ene keer wel goed gaat, en de andere keer gaat het helemaal mis.
Vooral als ik al moe ben, gaat het mis..
En gefeliciteerd met je verjaardag!!!! *\o/*

Ik nam eerst m'n duspatal 1x 's ochtend en 1x 's avonds. Maar dat deed heel weinig.
Ik heb 's ochtends ook bijna geen last. Dus nu neem ik er 's avonds 2 (en 's ochtends dus geen), en dat gaat een stuk beter. Kan ik tenminste slapen en is m'n buik niet zo opgeblazen :)

Ga zometeen een weekendje weg met m'n vriend, halve medicijnkast mee :)) nouja, hopelijk blijven m'n darmen een beetje rustig op vakantie.
Fijn weekend allemaal!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:02

Kytha, fijn weekend! Hopelijk heb je een fijn weekend!

Ik ben nu weer bij de dokter geweest en mag nu door naar de internist.. Ben benieuwd..
Mag me de 12e van januari melden..

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:04

M_EL_ISSA schreef:
Pfft.. wat doen jullie tegen enorme buikkrampen? Het zit echt aan de linkerkant, dus t zijn echt weer mijn darmen :(
Heb vandaag al 2 keer duspatalin genomen..


niks.. negeren en hopen dat het overgaat

duspatalin probeer ik elke keer weer en het helpt niets!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:06

jessiesand schreef:
mhm dat is inderdaad zeker zo.
En vooral dat ze zeggen dat je er mee moet leren leven is vervelend maar ik ben wel blij dat ik er nu een etiketje op kan plakken.
Dat ik weet wat het is, scheelt toch weer een hoop.


mijn huisarts vond dat ik zwanger moest worden.. was ik van mijn darm problemen af

ik vond het een wat minder goed idee :+

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:14

Hihihi lot.. Dat heeft mij huisarts niet geopperd.. Maar zou dat echt helpen?
Zo ja, dan denk ik dat ik vlot zwanger ben haha

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:17

Ik dacht dat ik de enige was met een spatische darm wat blijkt nu kom ik op bokt een topic erover tegen.
Ook ik meld me dus nu aan

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:18

Jelledaantje :Welkom bij de club ;)

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:18

Dankjee obelix ;)

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:26

Hier zijn dus ook allemaal mensen die een hele tyd niet naar de wc kunnen en mocht je dan iets verkeerd eten je je naar de wc moet snellen met hevige buikpijn en diaree.

Ook heb ik een keer iets meegemaakt ik ging met mij toemalige vriend naar de mac en had o zo lekker gegeten dus ik breng hem naar huis en voelde het al aankomen dus ik zeg van ik ben naar huis toe. En snelde me naar de auto om naar huis te rijden ongeveer 15 km denk ik. Dus ik in de auto en kreeg meer last van mijn buik en werd ronduit misselijk ervan. Ik kwam langs een bezinepomp maar dacht dus dat er geen wc was daar. Nu komt het leukste het werd dus zo erg dat ik het dus niet meer in konden houden en als ik moet dan moet ik. Dus je kan al raden wat er toen gebeurd was. Ik naar huis rijden met het raam open en het leek wel of iedereen het merkte en zag aan me schaamde me dood ik dacht nog van als ik nu door de politie aangehouden word he haha