Spastische darm belemmert leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:27

obelix schreef:
Hihihi lot.. Dat heeft mij huisarts niet geopperd.. Maar zou dat echt helpen?
Zo ja, dan denk ik dat ik vlot zwanger ben haha


ja het schijnt van wel..

maar voor mij geld dat niet denk ik.. aangezien ik extreem op hormonen reageer ga ik denk ik heel veel overgeven :o

en ben pas 17

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:28

ik vind het zo frustrerend dat ik dan een hele dag last heb.. dus de hele dag spanning en onrustig gevoel.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:31

Hebben jullie ook al spanningen als jullie bijv uit eten gaan of bij fam vrienden iets gaan eten ?
Ik zit dan altyd zo te stressen want 9 van de 10 keer zul je zien dat ik daarna naar de wc moet. Dus kan zulke dingen eigenlijk bijna nooit doen. Bij mij gaat het vooral om schep ijs en andere soorten ijs zoete dingen en nog een heleboel andere dingetjes is nogal verschillend maar dat zijn de dingen die ik bij voorbaat al weet.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:07

Ik heb idd ook weleens gehoord dat je darmproblemen als je zwanger bent ff 9 maanden weg zouden zijn.
Lijkt me heerlijk ;-) maarja, zit nog niet in de planning hier :))

Obelix; thnx!

En nu ben ik echt weg ;)

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:19

@jelledaantje: Ik heb dat niet meer. Ik ben zowiezo niet iemadn die me schaamt ofzo en daar had ik nog wel eens moeite mee.
Maar nu ben ik daar over, mensen weten het. En tzja..ik moet soms wel eens 20 minuten naar de wc.
Liever dat dan 1.5 uur miserabel op de bank zitten.
Iedereen poept, ik soms wat vaker...maar het scheelt me wel heel veel buikpijn.
En ook in restaurants ga ik gewoon hoor...jammer maar dan! Ik wilg enieten van mijn avond!

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:24

@lolleke je hebt daar eigenlijk helemaal gelijk in maar schaam me af en toe gewoon hier thuis is het niet erg vind ik .

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:46

jelledaantje schreef:
@lolleke je hebt daar eigenlijk helemaal gelijk in maar schaam me af en toe gewoon hier thuis is het niet erg vind ik .

Ik snap het wel hoor, dr komt vaak geluid bij kijken (ja spetterpoep enzo.. :+ ) en de geur is af en toe ook niet onvoorzienlijk.
Mensen die wc's hebben met geen geurvreters en wc borstel enzo snap ik dan ook nooit..
Maarja deo en/of een lucifer doet wonderen.
En verder is het echt een grens die je overmoet. Het scheelt mij in ieder geval veel. Ben pas met mijn schoonouders mee naar de griek gegaan.
De moeder van mijn vriend houd rekening met mijn eten en ze weten het en doen er ook gewoon relaxed over, dat is heel fijn.

Straks kerstdiner met de famillie van mijn vriend, ook daar wordt er weer rekening gehouden met dat ik niet alles kan eten. Vroeg het zo subtiel aan mn vriend, kreeg als antwoord dat alles al geregeld was en via zijn moeder doorgespeeld en dat ze hun best gaan doen :+:
Dat is gewoon heel fijn :)

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:55

maar ik denk dat we met zijn alle toch moeten accepteren dat we er echt mee moeten leren leven.

ik heb het nu al 11 jaar lang, en er is geen medicijn of operatie. er mee leren leven is toch het enigste wat ze zeggen
je moet gewoon zelf de beste manier van leven vinden,

heb nu maar geaccepteerd dat het een blijvend probleem is, last zal ik altijd houden, maar ga niet bij de pakkeneer zitten,
life go's on!!!!
:D

veel sporten helpt bij mij ook heel goed,
en sinds ik yakult gebruik, heb ik wel een hele regelmatige stoel gang, alleen ernstig harde ontlasting
(ben net een konijn :()

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:57

Ivy, jij was toch de gene die de ziekteverlof in zou gaan? Hoe is dat afgelopen als ik vragen mag? :o

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:01

jelledaantje schreef:
Hebben jullie ook al spanningen als jullie bijv uit eten gaan of bij fam vrienden iets gaan eten ?
Ik zit dan altyd zo te stressen want 9 van de 10 keer zul je zien dat ik daarna naar de wc moet. Dus kan zulke dingen eigenlijk bijna nooit doen. Bij mij gaat het vooral om schep ijs en andere soorten ijs zoete dingen en nog een heleboel andere dingetjes is nogal verschillend maar dat zijn de dingen die ik bij voorbaat al weet.


ik neem van tevoren mijn pilletje, ik ga sowieso nergens heen als ik weet dat ik iets ga eten :o

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:32

M_EL_ISSA schreef:
Ivy, jij was toch de gene die de ziekteverlof in zou gaan? Hoe is dat afgelopen als ik vragen mag? :o


Uwv vind me niet ziek genoeg, dus zit nu in de ww, tot ik een werkgever vind die het wel begrijpt

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:45

Oh oke :j was het niet gewoon een stomme truc van je baas dattie jou gewoon weg moest hebben?
Vind het zo'n stomme regel....

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:22

Jeetje wat vervelend Ivy en logisch dat de UWV je niet ziek vind, je baas had gewoon niet zo idioot moeten doen...

@Jelledaantje: ik heb dat ook inderdaad, maar soms gaat het periodes goed dat ik me nergens druk over maak, maar kan me soms ook helemaal ziek zitten stressen. Ik zie nu al op tegen het etentje bij mijn schoonouders op kerstavond...

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:25

Ik heb schooluitje Amsterdam maar afgezegt.. durf het echt niet aan om 2,5 uur in de bus te zitten zonder 'uitvlucht', juist nu dat het echt heel slecht gaat met mijn buik :o
Dit zijn dingen die ik niet moet doen, maar ik wil niet in paniek raken met heel mijn opleiding erbij ( 3 leerjaren) + nog 2 opleidingen (3 leerjaren)...

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:51

@M_EL_ISSA: Als jij je daar beter bij voelt, dan is het misschien ook het beste om af te zeggen. Ik kon eerst ook onwijs stressen, dat is minder geworden. Netzoals gisteren, mijn vader belt 's middags of ik mee uit eten wil. Dan twijfel ik even (voel ik me wel goed?) en zeg dan ja. En voor de rest denk ik er niet meer over na. Dat was een tijd terug wel anders. Ik ga met mijn studie een week naar het buitenland (excursie). Waar naar toe weet ik nog niet en ik maak me hier nu al druk om. Ik heb een hekel aan busreizen (al voor mijn PDS problemen, maar het is wel erger geworden), omdat ik dan geen controle heb. Ik kan niet bepalen wanneer dat ding stopt en ik kan zeg maar niet weg. Nu ik het er over heb krijg ik het al benauwd.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:57

DAT is dus inderdaad ook mijn probleem :j
Uiteten gaan vind ik opzich niet zo'n heel probleem, want dan 'kan' je wel weg.
Alleen omdat je weet dat je weg kan, dan weet ik dat het al goed komt.

Maar nu gaan we naar Amsterdam, gaan we om kwart over 8 weg vanaf school. Zitten we dus net in de ochtendspits..
In een bus vol met iedereen die ik ken, vol met drukte, dan kan ik niet weg.. en ik wil mezelf dan ook weer niet laten kennen en dan heb ik weer een 'angst' erbij.
Ik ga elke dag met de bus om naar school/stage te gaan en mijn reistijd is nu ook 5 kwartier/anderhalf uur en dan moet ik nog terug ook.
Maar omdat ik weet dat ik weg kan, omdat ik toch met niemand ben, kan ik me gerust voelen.
Als ik afspreek met iemand in de bus, dan ben ik weer zenuwachtig, want als ik dan weg wil, moet ik me verontschuldige en de reden zeggen.

Maar ik vind een busreis van 2,5 uur, met allemaal mensen die ik ken durf ik gewoon niet aan :o

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:42

Kytha schreef:
Jessie; hopelijk werken die zakjes idd, is wel fijn als je naar het toilet kunt!

Manon: Bij mij is het ook met vet en pittig (gekruid) eten; dat het de ene keer wel goed gaat, en de andere keer gaat het helemaal mis.
Vooral als ik al moe ben, gaat het mis..
En gefeliciteerd met je verjaardag!!!! *\o/*

Ik nam eerst m'n duspatal 1x 's ochtend en 1x 's avonds. Maar dat deed heel weinig.
Ik heb 's ochtends ook bijna geen last. Dus nu neem ik er 's avonds 2 (en 's ochtends dus geen), en dat gaat een stuk beter. Kan ik tenminste slapen en is m'n buik niet zo opgeblazen :)

Ga zometeen een weekendje weg met m'n vriend, halve medicijnkast mee :)) nouja, hopelijk blijven m'n darmen een beetje rustig op vakantie.
Fijn weekend allemaal!


Alsnog: fijn weekend!! :D

En bedankt voor je felicitatie!

Gekruid eten heb ik de ene keer wel last en de andere keer niet..
Een flink gekruide turkse pizza bijvoorbeeld, heb ik nooit last van, gelukkig maar :P

_Lott schreef:
jessiesand schreef:
mhm dat is inderdaad zeker zo.
En vooral dat ze zeggen dat je er mee moet leren leven is vervelend maar ik ben wel blij dat ik er nu een etiketje op kan plakken.
Dat ik weet wat het is, scheelt toch weer een hoop.


mijn huisarts vond dat ik zwanger moest worden.. was ik van mijn darm problemen af

ik vond het een wat minder goed idee :+


_O-
Nou ik vooropig niet hoor :+

jelledaantje schreef:
Ik dacht dat ik de enige was met een spatische darm wat blijkt nu kom ik op bokt een topic erover tegen.
Ook ik meld me dus nu aan

Welkom!

jelledaantje schreef:
Hebben jullie ook al spanningen als jullie bijv uit eten gaan of bij fam vrienden iets gaan eten ?
Ik zit dan altyd zo te stressen want 9 van de 10 keer zul je zien dat ik daarna naar de wc moet. Dus kan zulke dingen eigenlijk bijna nooit doen. Bij mij gaat het vooral om schep ijs en andere soorten ijs zoete dingen en nog een heleboel andere dingetjes is nogal verschillend maar dat zijn de dingen die ik bij voorbaat al weet.

Jaaa :oo
Gisteren, mijn verjaardag,,
Eerst na school wat drinken met vriendinnen en savonds uit eten met mn vriend (jaa sinds vandaag :D )
Heb gisterochtend hrond gelopen met flinke buikkrampen..
Maar het etentje is helemaal goed gegaan!
Ik hou het dat ook altijd maar op vis, want daar reageert mijn buik iig niet op :D

Moet trouwens wel zeggen, dat ik er steeds minder moeite mee krijg om ergens anders naar de wc te gaan,, liever naar de wc dan dat ik heel de dag pijn heb of me no zieker ga voelen ;)


Ivy_power89
Die ''konijnen ontlasting'' heb ik heeel erg veel last van.. tis of heel hard (konijn) of juist diarree...

ivy_power89 schreef:
M_EL_ISSA schreef:
Ivy, jij was toch de gene die de ziekteverlof in zou gaan? Hoe is dat afgelopen als ik vragen mag? :o


Uwv vind me niet ziek genoeg, dus zit nu in de ww, tot ik een werkgever vind die het wel begrijpt

Echt belachelijk.. :S

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:42

Zooo weer helemaal bij :D

Dacht dat ik gisteren nog een berichtje had geplaatst,, maar die was bljkbaar niet verzonden :')

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:49

Haha, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag EN met je vriend :)) hihi.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:56

ja happy birthday :D
ennuh met je vriend haha
wel lastig trouwens, als je een jaar verder bent moet je 2 feestjes op 1 dag houden.

ja het is allemaal zo dubbel, denk dat mijn werkgever mij ook lastig vond. ze deden dingen die zo onmenselijk waren, en ik ben niet op mijn mondje gevallen. dat de rest nou braaf deed wat ze wilde, terwijl dat niet in ons contract staat....
maar sinds ik daar weg ben, is er een last van mijn schouders gevallen, ik voel me meteen zo goed:)
echter, omdat ik nu een stuk gekort wordt in mijn salaris, wordt paard onderhouden een probleem..... dus daar weer stress over

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:59

Ohjee... dat is lastig inderdaad..
Een baan zoeken is niet zo makkelijk :n.

Ben gister van paardjelief afgedonderd := Heb spierpijn op plekken waar ik nog nooit echt spieren gevoeld heb :') Maar ook regelmatig weer buikkrampen er tussendoor.
En juist door die buikkrampen voel ik die spierpijn nog erger in me buik :?

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:03

ja spierpijn heb ik ook vandaag, heb gisteren paard geschoren, en een buitenrit gemaakt op een tuigpaard.....
buikkrampen zijn al een paar uren niet aanwezig bij mij :)
heb weer een goede dag (gevolgd door slechte)

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:41

Dankjulliewel :D
Haha, nee geen twee feestjes op een dag, want hij heeft me om kwart over twaalf gevraagd :P
Dus toen wasset al 12 december :P

Lastige situatie zeg,, met je werk enzo..

Haha tja spierpijn krijg je op de meest rare plekken als je valt :')

Heb vanavond een afstudeerfeestje en we blijven daar slapen, maar ben best bang dat dat niet goed gaat :=

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:15

he gelukkig, kun je toch nog 2 dagen achter elkaar feesten volgend jaar haha

ja het is een lastige situatie, maar vooral vervelend dat ik er echt niets aan kan doen, en andere mensen dus er heel makkelijk over denken.....

je moet gewoon zeggen wat er is tegen die mensen op dat feesie, en dan zullen ze het heus wel begrijpen. nu ga jij je al lopen druk maken, met als gevolg.......
als je je niet druk hoeft te maken is er ook niets aan de hand toch ;)

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:01

Wat zijn trouwens van die dingen die bij jullie in "den node" je darmen rustig kunnen maken?

Als ik veel fout eet of bijv. chocola wil ik soms nog wel eens van de wereld afraken.
Ik voel het aankomen, moet al 20x naar de wc of kom er zelfs een uur niet vanaf, en dan heb ik ineens een blackout.
Zweten trillen, voel me miserabel.

Wat ik dan doe is eerst minstens 2 glazen water naar binnen werken (hoe moeilijk ook) en vaak werkt drop eten en brood voor mij heel goed daarna.
Die dag geowon brood, evt met water en zoete dropjes eten.

Heb gerookt, dat werkte ook wel maarja gestopt :P
En verder werkt vlees opzich ook ewl.
Hoe zit dat bij jullie?