Onwijze pijn in voeten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Onwijze pijn in voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:02

ik heb sinds afgelopen week ontzettende pijn in me voeten, aan de binnenkant in het midden (onder dus) en daar rondom, het deed vandaag zelfs zo'n pijn dat ik mn schoenen uit moest doen, nu loop ik dus alleen maar op crocs, ik heb alleen maar één keer in de week verder me paardrijschoenen aan. loop ik niet goed op de crocs?
nu heb ik na vanochtend ze niet meer aangehad maar de pijn gaat niet weg...

Afbeelding
Bij het zwarte gedeelte doet het pijn en bij het rode het ergst, bij beide voeten, ik heb al op google gezocht maar kan niets vinden...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Onwijze pijn in voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:04

Allebei je voeten? Heb je toevallig andere schoenen gekocht? Of op blote voeten gelopen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:05

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:06

ja beide mn voeten en nee zoals er staat loop ik álleen op mijn crocs(die heb ik een maand), en maandag mn paardrijschoenen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:10

xDramaQueen schreef:
nee zoals er staat loop ik álleen op mijn crocs(die heb ik een maand), en maandag mn paardrijschoenen

Sorry, ik begreep dat je nú alleen maar op crocs kon lopen. BLijft lastig, internet Bloos Clown

Is de pijn geleidelijk ontstaan? Het zou op zich best overbelasting kunnen zijn. Ik heb crocs nog nooit goed bekeken, maar hoe goed is dat voetbed? Krijg je genoeg steun onder je voetzolen of zit er ruimte (veel) onder je voet (ongeveer daar waar het nu pijn doet) en je zool?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:12

Nikka schreef:

dankje!
dit klopt wel heel erg
Er is een eerder diffuse pijn onder de hiel, die eventueel kan uitbreiden naar de voetzool. Typisch is dat de pijn toeneemt indien men gewicht zet op de voet en dat de pijn het ergst is in het begin van de belasting, bijvoorbeeld 's morgens of indien men begint te stappen na een tijdje gezeten te hebben. Indien men even rondwandelt zal de pijn vaak verminderen. Vaak is er een specifiek pijnpunt aan de voorzijde van de hiel.
nu ik zit doet t ook onwijs pijn, als ik slaap ook, maar als ik zo ga opstaan om te plassen zak ik een beetje door mn voeten van de pijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:14

Lalidan schreef:
xDramaQueen schreef:
nee zoals er staat loop ik álleen op mijn crocs(die heb ik een maand), en maandag mn paardrijschoenen

Sorry, ik begreep dat je nú alleen maar op crocs kon lopen. BLijft lastig, internet Bloos Clown

Is de pijn geleidelijk ontstaan? Het zou op zich best overbelasting kunnen zijn. Ik heb crocs nog nooit goed bekeken, maar hoe goed is dat voetbed? Krijg je genoeg steun onder je voetzolen of zit er ruimte (veel) onder je voet (ongeveer daar waar het nu pijn doet) en je zool?

*LOL* kan gebeuren Knipoog
voor zover ik weet zitten ze goed, ze lopen heerlijk, helemaal omdat ik al een been probleem heb (altijd krampen en pijn in mn enkels) t is geleidelijk gekomen, vorige week voelde ik het al even, maar t trok smiddags weer weg, nu zit ik hier nog steeds met hele erge pijn onder mn voetjes, vraag me ook af hoe ik zo ga slapen..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:17

Het lijkt toch het meeste op overbelasting..... Wel vreemd als ze verder wel fijn zitten én het beide voeten tegelijk is, maar het kan natuurlijk wel. In dat geval zou een podoloog misschien een idee zijn. Anders misschien toch even naar de huisarts? het klinkt toch niet erg lekker.....

Voor nu: Misschien is koelen lekker, en daarnaast een pijnstiller?

In elk geval heel veel sterkte er mee, lijkt me erg lastig, vooral als het beide voeten zijn!! Ontzien word zo wel erg moeilijk.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:20

najah, ze zitten nu niet meer lekker vanwege de pijn dan, maar normaliter zaten ze erg lekker Clown
hmm ik ga idd maar een pijnstiller nemen en ze masseren in de hoop dat het wat minder word...

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 03:19

Crocs zijn super hip tegenwoordig, maar als je er lang op rondloopt zakken je voeten door. En de pijn die jij beschrijft komt perfect overeen met symptomen van een doorgezakte voet. Misschien toch eens die crocs aan de kant zetten en naar de HA gaan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 06:12

of naar een podotherapeut,ik zat ook te denken aan doorgezakte voeten..
wel mee heen gaan, met een zooltje in je schoenen kom je er dan wel weer van af

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:48

Ben je de nacht nog een beetje doorgekomen??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:50

Crocs hebben een erg slappe zool, dat is vaak de oorzaak van zulke pijn in de voeten.

Zelfde als rubberen laarzen met een slappe zool.

Loop weer eens een tijdje op goede schoenen met een stevige zool, ik weet zeker dat het probleem dan zo verholpen is Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:52

Klinkt als mijn klachten en ik ben door mijn middenvoet heen gezakt
Heb nu dus steunzooltjes en loop alleen nog maar op goede schoenen.
Denk dat als je je crocs inruilt voor een paar uberhippe birckenstocks/papilloin teenslippers en je even langs de huisarts gaat voor doorverwijzing naar de podotherapeut dat je al een eind bent geholpen

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:02

en iedereen maar zeggen dat crocs goed zijn voor je voeten, zelfs na langere tijd..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:07

Djulitaa schreef:
en iedereen maar zeggen dat crocs goed zijn voor je voeten, zelfs na langere tijd..

Ons consultatieburo (voor baby's en kleuters) raadt het af om kinderen de hele dag op crocs te laten lopen omdat er geen steun in zit.
En dat ze juist inzakken. Dus er komt een soort kuiltje in het midden als je erop loopt.
Waardoor je voeten wegzakken bij elke stap.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:08

Ik vind het ook erg naar een doorgezakte voet klinken.
Dit hoeft niet persee nu al ontstaan zijn, maar het kan ook zijn dat je dat nu merkt, vanwege de crocs, die niet erg steun bieden aan je voet. Hierdoor is je voet overbelast geraakt en doet het pijn.
Het enige wat ik kan zeggen, als je die crocs wilt houden, ga naar een podoloog, die zooltjes op maat maakt, het wordt vergoed door de verzekering. Dus het kost je niets extra's
Ik heb ook zooltjes van de podoloog, en ik wil niet meer zonder!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:09

zooltjes worden niet altijd vergoed door de verzekering
in iedere geval door de mijne (VGZ) niet!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:12

Je zou eventueel fysio kunnen volgen voor dit probleem.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:16

Evelli schreef:
zooltjes worden niet altijd vergoed door de verzekering
in iedere geval door de mijne (VGZ) niet!

Oh! Oke, sorry, dan ligt het waarschijnlijk aan de verzekering. Mocht TS contact opnemen met een podoloog, moet ze even vragen Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:29

maar goed zooltjes kosten rond de 120/130 euro
en dat wil ik zelf ook wel betalen hoor (ondanks dat ik nutteloos 1200 euro per jaar naar de ziekenfonds stuur zonder ook maar iets vergoed te krijgen) want als je voeten eht slecht doen is het leven een stuk minder Scheve mond
Heeft bij mij zoveel opgelost (enkels, knieen, heupen, rug, schouders en nek zat allemaal vast of deed zeer)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:43

dankjullie wel dames, ik moet maandag ongesteld worden, word ik dat niet moest ik de HA bellen, dan bel ik gelijk even voor mn voeten, ik heb echt heel slecht geslapen, toen ik ging liggen kreeg ik ineens steken onder mijn voeten pijnstiller genomen en die deed er redelijk lang over, maar uiteindelijk weggevallen en sochtends de pijn weg, maar nu istie er weer, me crocs gaan sowieso even de kast in en haal even mn goeie slippers te voorschijn want krijg nu toch ook last van mn rug (waarschijnlijk omdat ik niet goed loop)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:00

Dat kan inderdaad met elkaar te maken hebben Lachen
Ik heb zooltjes voor mijn Whiplash, misschien iets anders dan je voeten. Maar ik heb (bijna) geen pijn meer!