Het werkt eindelijk,...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Het werkt eindelijk,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:05

....mijn kippenhok Bloos

Welk kippenhok?

Nou mijn gehele hormonenstelsel inclusief maandelijkse bloedingen enzo!!!

Maar dat werkt toch bij iedere vrouw vanaf de puberteit?

NEE!!!

Dat dacht ik dus ook,... bij mij verliep het helaas anders en kan dan vandaag eindelijk een beetje mijn verhaal doen op bokt omdat ik toch verscheidene dames wil waarschuwen Knipoog

Ik werd op mijn 16de ongesteld in de zomer.... kreeg in het het jaar daarna in het najaar een vriendje en ging toen aan de pil... Microgynon 30.
Voor de pil was ik het best hevig maar het was te behappen. Toen ik aan de pil ging werd het langzaam maar zeker steeds en steeds minder. Totdat ik het op den duur op zijn hoogst 1 middag was of helemaal niet! Verward Mijn stiefzus kreeg ondertussen een kindje en tja... dan heb je het nou eenmaal over vrouwentroubles. Dus toen ik vertelde dat mijn menstruatie zo in mekaar stak vond ze dat toch wel een beetje vreemd...
Ik liet dus bij de huisarts mijn baarmoeder navoelen en vond het niet verontrustend... bij microgynon kwam dat wel vaker voor hoefde me nergens druk om te maken... dit kwam bij meerdere vrouwen voor die al wat langer aan de pil zaten. Ik was gerustgesteld al bleef ik het raar vinden Scheve mond

Inmiddels had ik een andere vriend wat ook echt vele malen serieuzer was!
Na een dikke 3 jaar besloten we te gaan samenwonen.
En dan ga je samen toch over andere dingen nadenken. We woonde al even in ons huisje, kinderrijke buurt, beide toentertijd 23 & 28.... dus dan weet je het wel Clown Mijn schoonzusje kreeg ondertussen ook een kleine en toen besloot ik om met de pil te stoppen! Wij wilde er ook graag voor gaan Haha! en dit was vorig jaar februari...

Ik moest eind maart/begin april voor wat anders naar de dokter omdat ik helaas ook andere lichamelijk klachten heb/had... en meldde gelijk dat ik met de pil was gestopt. Ik moest 3 maanden wachten voordat alle 'pil-hormonen' uit mijn lijf waren en met foliumzuur beginnen. Ik vertelde ook dat ik nog steeds niet ongesteld was,... dit kwam vaker voor. Kon 3 tot 6 maanden duren voordat mijn cyclus weer op gang kon komen. Als het er na 9 maanden nog niet was moest ik terugkomen.

Daar ging ik dus niet vanuit... we oefende gestaag verder... ( Clown ) werd maar niet ongesteld... had ook vaak rare klachten... dus de testen vlogen ons hier om de oren...
Zou het NU dan? Geen zwangerschap en ook geen menstruatie?
WAT nu dan weer? Verdrietig

In augustus kreeg ik ook een Endoscopie en na 7 jaar kwam er naar boven dat ik waarschijnlijk PDS had ( spastische darm ). Maar toch bleef ik hopen dat ik voor die 9 maanden ongesteld werd.
Maar zou het met al mijn andere klachten in verband hangen?? Zou er iets niet goed zijn?? Of kan ik geen kinderen krijgen?? Ik werd er echt helemaal onzeker van en baalde nog meer dan ooit van mijn lichaam! No Cheer

In november ging ik naar mijn huisarts met de mededeling dat ik nog steeds niet ongesteld was...
Ze vond dit zelf ook erg vreemd en gaf mij een Provera-kuur.
Eentje met hormonen waarbij mijn menstruatie even op gang gebracht zou worden. Na een paar dagen tot een week moest het dan zover zijn.... alweer niet.

Ik belde de assistente voor een telefonische afspraak en maakte me dus wel echt duidelijk zorgen!
De volgende dag zou ik gebeld worden en natuurlijk werd ik de volgende ochtend wakker van een onmogelijke ongelovelijke pijn! Boos!
Ik was ongesteld maar kon amper lopen van de pijn!
De huisarts belde me en ik legde de situatie uit... vreemd dat het weer later op gang kwam maar ik kreeg gelukkig pijnstillers want ik vloog zowat tegen het dak van de pijn!

9 maanden lang geen maandverbandje of tamponnetje gebruikt.... binnen 5 dagen ging dat van 9 maanden er wel doorheen hoor,... ik was bang dat er geen einde aan kwam en was weer doodongerust.
Gelukkig kwam er een eind aan Nagelbijten / Gniffelen en nu zou het dus gewoon weer iedere maand terug moeten komen, ik had wel al een verwijzing naar de gyneacoloog gekregen om te kijken wat er in mijn kippenhok dan verkeerd zat.

En ja,... 17 december kon ik naar de gyneacoloog,... nooit geweest en ik vond het doodeng Nagelbijten / Gniffelen
Kreeg eerst een gesprek bij een Co-Assistent en vervolgens kwam ik bij de Gyn zelf... hij las mijn gegevens door, mijn menstruatie geschiedenis maar wilde vooral mijn gewicht weten Bloos

Uhm.... 106 .... Bloos

Ja,... dan ben je dus gewoon te dik! Je lichaam heeft dit stilgezet,... en wij kunnen ook niks voor je doen

*arts pakt tabel en BMI-meter*

Als jij een BMI hebt van 32, dus ongeveer 85 weegt kun je terugkomen

En daar zat ik, met tranen in mijn ogen, met 2 mensen tegenover mij die me nors aankeken... Oh dit was het eerste moment in mijn leven dat ik écht een luikje in de grond nodig had!!!

Ze konden me gewoonweg niet eerder behandelen omdat dat slecht zou zijn voor anderen organen dus zat er niet veel anders op.
We reden linea recta naar de boekhandel, kocht Sonja Bakker en ik ben die avond nog begonnen!
Kocht die dag de laatste broek in maat 48 en moest er wel voor zorgen dat ik op die 85 kilo kwam.

Ik moest wel na 1 maand terugkomen voor uitslag van een bloedonderzoek en een inwendig onderzoek.
Inwendig was alles ok maar mijn bloed gaf duidelijk aan dat mijn cyclus er met dit gewicht gewoon geen zin in had Clown

Ik had 106 gezegd omdat ik me al heel lang niet gewogen had maar ik woog dus 111 Bloos
Maar kon hem al wel vertellen dat ik er 6 kwijt was en hij was trots op me Haha!

Sommige op bokt hebben mijn onderschrift misschien gevolgt,... en ik ben er nu -18,5 kwijt. Zit nu op de 92,5 kilo. Nog 7,5 te gaan voordat ik weer naar de gyneacoloog terug mag,... althans...

Was de laatste dagen wat depri,... maar had ook wat moeilijke dagen achter de rug.
Mijn borsten deden zeer,... misschien was ik wel zwanger ondanks mijn tijdelijke onvruchtbaarheid?
Last van mijn onderrug,... heb ik al jaren ivm val van mijn paard...
Maar ik bleef ook al 3 weken lang op hetzelfde gewicht hangen terwijl ik er ZO mijn best voor deed!

Maar waarom???

Omdat ik zojuist gewoon weer ongesteld ben geworden Go jij! Go jij!

en ik dus al mijn kwaaltjes weer gezellig terug heb Nagelbijten / Gniffelen Clown
Het werkt weer Haha! ik zal op dit moment wel de enige op de wereld zijn die gelukkig is met een menstruatie.... eerlijk is eerlijk ik vond het ook heerlijk dat ik het 1,5 jaar lang niet had hoor Clown
Het zal nog wel afwachten zijn hoe het nu allemaal gaat verlopen maar er is in ieder geval iets gebeurd!

Maar dit is wel al een kroontje op mijn afvalrace Haha! Hyper!

En daarom wil ik meiden met een ''maatje-meer'' ook duidelijk waarschuwen!!!
De pil kan je cyclus zogenaamd leuk op gang houden terwijl het gewoon allemaal niet lekker werkt en als je dan graag kinderen wilt ben je dus zo 2 a 3 jaar verder voor je alles weer op je padje hebt,... zoals bij mij nu dus is gebeurd! En het kan dus nog veel langer duren...
Ik wist alleen dat het bij anorexia-patienten kon,... maar het overkwam mij dus ook! Iemand met flink overgewicht dus!!!

Ik wil doorgaan totdat ik op mijn 65 kilo zit omdat ik er nu nog de kans voor heb al is onze andere wens ook wel heel erg leuk Nagelbijten / Gniffelen
Dus het zal nog wel moeilijk afwegen worden Clown

Mijn dag kan niet meer stuk, ik ben ongesteld Tong uitsteken

EDIT: ik moest dus terugkomen als ik 85 woog om het op te wekken als het nog niet terug was. Maar hopelijk blijft het nu op gang en hoef ik dat niet meer te ondergaan Tong uitsteken

(sorry voor het lange verhaal)
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 24-06-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Re: Het werkt eindelijk,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:13

Nou... gefeliciteerd dan Haha! Ik heb inderdaad ook wel eens 'iets' meegekregen van race tegen de kilo's... en ik vind het ontzettend knap van je dat je dit zo wilt doorzetten (sommige mensen zijn helaas niet zo gedreven) ik vind het heel knap van je veel succes nog.. en ik hoop dat er voor jou en je vriend tezijnertijd ook een kindje aan zit te komen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:15

Ik wist wel dat overgewicht nadelig kon werken om zwanger te worden, maar dat het zo erg was?

Ik vind het iig super van je dat je al zoveel bent afgevallen en ik ben blij met je ongesteldheid (voor jou dan Tong uitsteken )
Ik wist trouwens niet dat dat de reden was dat je begon met afvallen, maar dat is nog eens een stok achter de deur! Haha!

Ga zo door! OK dan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:17

Dank je, mijn vriend feliciteerde mij ook doodleuk Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen

Tja,... het is wel een goede stok achter de deur natuurlijk.
Nu dus nog meer een rede om mijn best te doen voor de volgende 28 kilo's,... des te sneller gaat onze wens uit natuurlijk Knipoog

Ja inderdaad,... ik wilde niet iedereen mijn reden vertellen voor mijn afvalrace en velen mensen in mijn omgeving vonden het ook apart dat het me nu wel lukte Tong uitsteken
Uhm.... tja Clown

Nu wil ik het vooral bij anderen voorkomen! En mijn verhaal vertellen dat het dus ook zo kan gaan!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:20

Hahaha gefeliciteerd dan idd. Haha!
Snap helemaal dat je blij bent en vind het ook zeer knap dat je al 18,5 kilo bent afgevallen! Ga zo door want jij komt er wel Haha!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:22

Gefeliciteerd joh!! Haha kan wel begrijpen dat je blij bent weer ongesteld te zijn (al denk de gemiddelde vrouw daar toch anders over Knipoog )

Ga zo door!! En hopelijk komt het 'kleine' geluk er dan ook voor jullie!!
Succes!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:28

Gefeliciteerd Haha!
echt knap van je dat je die afvalrace zo goed volhoud, ik duim voor je het gaat je echt wel lukken om er nog kilo's af te krijgen Lachen

en ik wist ook niet dat overgewicht nadelig kon werken Bloos! ik dacht alleen ondergewicht..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:28

Wow, ik neem mijn cap voor je af. *LOL*
Wat een prestatie en gefeliciteerd.
Nu weet je inderdaad dat het allemaal nog werkt, een dikke kroon op je afvalrace,
Die laatsten gaan je ook lukken hoor.
Heel veel succes. Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:45

Had al een beetje het vermoeden dat je afvalrace met een kinderwens te maken had. Maar niet dat je doordat je te zwaar was ook niet ongesteld werd. En wij maar zeuren over onze maandelijkse problemen. Denk dat je zo met ons had willen ruilen. Gelukkig dat het nu op gang is en nu hopen dat de trein goed op de rails staat. En natuurlijk over een tijdje niet meer ongesteld Knipoog Dat zou helemaal super zijn.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:52

haha ik vond het wel een heel boeiend verhaal want anders had ik hem niet helemaal gelezen ! Clown
maar hè, wat fijn dat het weer een beetje lijkt te gaan zoals het hoort Haha!
haha, toch raar dat je blij ermee kunt zijn dat je ongesteld bent,
maar goed! Veel succes er mee dan he Nagelbijten / Gniffelen !

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:53

mag ik je iig feliciteren Lachen ik weet hoe blij je kan zijn met een menstruatie, maar in jouw geval zal het nog blijer zijn Lachen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:53

nou uhm...dan maar gefeliciteerd...Haha!

ik wist niet dat dik zijn zo'n nadeel had..dat je niet ongesteld word...
vind het super dat je al zoveel ben afgevallen echt petje af hoor..
Haha! ik hoop dat jullie alsnog een babytje op aarde kunnen zetten..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:56

Wat een verhaal, ik vind je een kanjer meid! Wat goed dat je nu naar je lichaam luistert en er iets aan doet, en hoe, 18,5 kilo, geweldig! Wees trots op jezelf Lachen

Ik Sonja Bakker zelf ook dus kan het lijn-leed even met je delen Knipoog
Heel veel sterkte met alles, ga zo door Haha!

Ik hoop dat ik je de volgende keer mag feliciteren met een zwangerschap Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 00:11

DendroFleur schreef:
Had al een beetje het vermoeden dat je afvalrace met een kinderwens te maken had. Maar niet dat je doordat je te zwaar was ook niet ongesteld werd. En wij maar zeuren over onze maandelijkse problemen. Denk dat je zo met ons had willen ruilen. Gelukkig dat het nu op gang is en nu hopen dat de trein goed op de rails staat. En natuurlijk over een tijdje niet meer ongesteld Knipoog Dat zou helemaal super zijn.

Bedankt iedereen! Haha!

Tja,... kinderwens ... we zijn nu beide 24 & 29 en wonen bijna 2 jaar hier, klungelen zo nu en dan aan met onze neefjes en oppaskindjes en zo krijg je ook regelmatig opmerkingen van:

Wanneer zijn jullie aan de beurt?

Weten jullie niet hoe het moet? Moet ik het voor komen doen?

Verdrietig en dan weten ze niet eens de reden... No Cheer
Dat doet op zo'n moment echt pijn! Als het aan ons had gelegen hadden we nu al een dreumes gehad maar zo zie je maar weer dat niet alles loopt zoals je graag zou willen Knipoog

En als een collega zei: Pfoe, buikpijn ongesteld,... dan zei ik of niks... of ik deed alsof ik vorige week ook ongesteld was Nagelbijten / Gniffelen niet echt prettig want je staat er gewoon niet bij stil

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:18

Ja, zeker omdat je al zo gek bent met je oppasblagen, kon ik me niet voorstellen dat je zelf geen wens in die richting zou hebben. Kon natuurlijk dat jullie eerst wilden trouwen (zie haar onderschrift Knipoog ). Maar al die opmerkingen doen dan wel extra pijn.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:21

Hey meis, wat goed om te horen dat het eindelijk zover is gekomen Knipoog
Ik ben soms ook nog wel blij met mijn ongesteldheid hoor Knipoog Ik wil uiteraard kinderen als mij dat gegund is, maar ik wil eerst een huisje en alles goed geregeld hebben en dan vind ik mezelf er klaar voor...
Nou het gaat dus met alles de goede kant op! De 65 ga je vast wel halen!! En uiteindelijk zit er dan ook vast wel een baby aan te komen Knipoog daar duim ik gewoon voor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:29

Wauw, fijn zeg! Lachen Hopen dat het doorzet en dat je cyclus weer op gang komt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:43

*auw*auw*auw*

Huilen van het lachen

Man wat voel ik me slecht Nagelbijten / Gniffelen
Ja,... nu goed afstrepen welke dagen en dan kijken of het weer in zijn gareel komt.
Het voelt nu echt of ik voor de eerste keer ongesteld word ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Mijn vriend en ik hebben en gister in ieder geval smakelijk om zitten lachen ROFL

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:47

Ik heb je hele lang verhaal gelezen, vind het knap van je dat je zo'n lange tijd in zo'n stukje verhaal kan vertellen.
Wat goed van je, dat je weer gewoon verder kunt!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:59

Ik heb ook je verhaal gelezen, jeetje mina wat maak je wat mee! Super dat je weer je feestweek heb, ik kan me voorstellen dat je heeeel blij bent. En ga zo door he!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:02

Zo wat een verhaal! Gelukkig lijkt nu alles weer te werken en de kilo's vliegen er af! Gefeliciteerd met je ongesteldheid! Go jij! Go jij!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:08

GEFELICITEERD! Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:35

jeetje wat onwijs goed van je! ik werd de laatste maanden ook niet ongesteld, als ik het deze maand nog niet word moet ik richting HA, ik denk dat ik hetzelfde krijg te horen.. maar ik heb zojuist vorige week besloten dat ik minimaal 20 Kilo eraf wil, en jou verhaal doet me erg goed!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:36

Ja,... inderdaad Dramaqueen,... dat zou misschien goed hetzelfde kunnen zijn!

Fijn dat ik je kan inspireren! Dat is ook wat ik min of meer wil doen Knipoog
En je hoeft niet eens heel dik te zijn en dit probleem te hebben... ik ken voldoende vrouwen die dikker zijn en geen problemen met hun cyclus hebben,... maar ik had net de 'pech' Clown

Benieuwd wat het bij jou is/doet,...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:15

neej idd toen ik nog 120 kilo woog had ik geen problemen met mijn cyclus Knipoog