Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucienne schreef:Dit is zeker niet raar, er zijn heel veel mensen met 'rare' angsten. Die van jou is helemaal niet raar hoor. Er zijn zoveel verschillende soorten angsten kijk hier maar eens.
http://www.angstlijst.nl/angst
KiekKiek schreef:Je kan ook thuis oefenen en dan even 2 treden en weer omkeren of even zitten.
Ik heb geen trapvrees ofzo maar als ik op de trap loop en ik denk heeel erg na wat ik ook al weer moest doen, gaat het altijd fout! Dus gewoon rennen met je ogen dicht
Succes!
KiWiKo schreef:Lonneke......... er is toch vast wel iemand binnen de GGZ die hier wat mee kan?
tanya89 schreef:Het kan dan wel tussen je oren zitten, maar daar doe je niet 123 iets aan hoor, jullie hebben zeker geen last van dit soort dingen dat jullie zo makkelijk praten 'gewoon gaan'.
TS; probeer te bedenken wat je er eng aan vind, en probeer zo veel mogelijk trappen te nemen, ook al is het maar een paar treden en weer naar beneden, of desnoods vraag je of iemand je vasthoud maar probeer het niet te ontwijken hoor!
Dionne_Xx schreef:Ik heb ook jaren lift angst gehad.. gewoon heeeeeel vaak in een glazen lift gaan staan. Dus het is eigenlijk best wel 'gewoon doen'. Gewoon even doorzetten
Candy_x3 schreef:TS.. heb ik ook. Ik moet elke week wel een keer in de metro zijn, maar daarvoor moet ik af een roltrap.. Dat is dus ogen dicht, vriendin houd m'n arm vast, ik sta erop, ik open men ogen en ik ben beneden en stap eraf.. met trappen heb ik het niet zo erg, maar een open trap, dus dat er tussen 2 tredes zo'n opening zit, dat je dus gewoon naar beneden kan kijken, dan krijg je mij er niet op..op school is dit dus soms wel een probleem, ben al meer dan een keer door klasgenootjes naar boven of beneden gedragen omdat ik een paniekaanval kreeg na 1 trede
In ieder geval, probeer het te overwinnen, en anders zoeken naar oplossingen.. Iig Veel Succes!
EDIT: Bij mij komt dit overigens door een onbekende reden, maar ik ben er echt doodsbang voor. En ik heb helaas de pech liften niet te betrouwen omdat ik een keer 2uur heb vastgezeten in een lift. Dus dat is voor mij alleen in uiterst noodgeval een oplossing. Maar dan met ogen dicht.