Ik wil juist aankomen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:04

Ook een probleem. Het lijkt wel of er vooral gelet wordt op mensen die willen afvallen. Allerlei soorten dieetproducten, dingen met minder calorieen, minder vet. Maar ik wil juist aankomen.

Opzich is het, denk ik, prettiger om te dun te zijn dan te dik. Maar ik word bijvoorbeeld heel snel flauw als ik even niets eet, en dan krijg ik ook last van mijn gewrichten. En ook ik heb het probleem dat kleding niet past. Het is namelijk allemaal te wijd.

Ik weet dus niet goed wat ik moet doen om aan te komen. Meer vet eten is niet echt een hele prettige optie voor mij, want ik krijg ontzettende buikpijn van vet (ben ik al voor bij de MLD-arts. Ik verteer het waarschijnlijk niet goed). Ik prop me nu dus maar vol met kilo's suiker, maar dat is natuurlijk ook geen geweldige optie Clown.

Momenteel ben ik 1.78 lang en weeg ik 50 kilo. Het ziekenhuis zei dat ik op de 66 kilo moest komen. (dat zeiden ze naar aanleiding van een spontane klaplong die ik had gehad - waarschijnlijk door mijn bouw). Voorlopig is mijn streefgewicht 60 kilo, maar het valt niet mee... Scheve mond

Zijn hier op bokt nog meer mensen met hetzelfde probleem? Dan kunnen we elkaar steunen in de anti-afvalrace Haha!.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:30

Je mag van mij best een paar kilo erbij hebben hoor!
Nee zonder gekkigheid, ik kan me voorstellen dat te dun zijn ook niet alles is. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem als jou. Zij is dus bij een dietiste om aan te komen, dat valt ook echt niet mee. Ze kan zoveel eten wat ze wil ook van die speciale dieten om aan te komen komt ze gewoon niet aan. Ze valt ook regelmatig snel flauw en ook last van haar gewrichten.
Alleen is zei wel een stuk kleiner dan jou, en zit dus ook gewoon in de kindermaten qua kleding.

Nou ik kan je er verder niet mee helpen, maar wil je wel succes wensen met wat kilo's aan te kunnen komen Lachen

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:31

Ga eens langs een dietist. Zij kan je misschien helpen met een aangepast dieet.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:34

Een vriendin van mij had hetzelfde probleem.
Zij is modifast gaan gebruiken, maar niet als maaltijdvervanger, maar als aanvuller.
Mss kun je dat eens proberen.
Dietiste is idd ook een goed idee.

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:36

inderdaad naar een dietiste of ha die je advies voor voeding kan geven om aan te komen.
succes

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:38

Hoe oud ben je nu?

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:39

Ja, ik meld me ook.
Bij mij ligt het vooral aan het feit dat ik heel veel niet lust. Ik probeer nu regelmatig vlees te eten/proeven, stap voor stap want forceren werkt niet. Ik ben trouwens ong. 1m70, gewicht was zo'n 52 kilo maar wegens eens serieus ziek zijn was dat tot 48 gezakt. Inmiddels zit ik terug rond 51, streefgewicht is 55. Lachen

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:42

Mac donalds. Haha!

Haha nee, ik heb eigenlijk geen adviezen. Misschien goed en gevarieerd eten, maar dan wat minder bewegen.
Veel succes in elk geval!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:43

Ninx schreef:
Hoe oud ben je nu?


20.

Bluem: Leuk, een lotgenot! Haha!

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:50

ik heb de oplossing Haha! Haha! Haha! voor mij dan Bloos

ik heb ook een serieus probleem met mn gewicht en ben naar "feijer gezondheidswinkel" gegaan.
ik heb daar "gewichtstoename" gekocht.(zo heet het ook echt)
het is poeder en daar moet je 2x per dag 2 eetlepels van met 250 ml volle melk mengen.

in december 2007 woog ik met mijn 1.73 48 kilo.
in februari 2008 was ik al 52,1 kilo!!!

ik moet morgen weer naar de dietist om me te laten wegen en ik ben zeker weer wat aangekomen want ik ben intussen een hele cupmaat gegroeid:D Haha! Haha! Haha!

ik zal zo een foto maken van de bus zodat je het misschien zelf ook kan ophalen:D

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:57

Ook hier iemand die aan wil komen Haha!

Ik ben 1.73 en op het moment een kilo of 54-55, mijn streefgewicht is ook 60 kg.
Ik heb poedertjes gehad, shakes, dietiste, mezelf volvreten met slechte (lees vette) dingen en niets hielp Verward

Ben helemaal binnenstebuiten gekeerd qua bloedprikken, maar ik ben toch echt zo gezond als een vis, alleen te dun.
Ik heb best wel billen hoor, en borsten zit er ook genoeg, bovenbenen ook nog wel, maar mn buik is zo dun en mn ribben en ruggegraat steken eruit. Ook mn sleutelbeenderen en mn schouders zijn niet echt charmant (hoe vaak iemand al wel niet gevraagd heeft wat ik voor bulten op mn schouders heb, euuhmm ja mn botten dus, die heb jij ook alleen dan met een laagje ver erover Nagelbijten / Gniffelen )
En dan heb je nog van die irritante mensen die altijd zeggen 'ja maar jij bent zooooo dun' (gggrrr dun klinkt zo negatief, zeg maar gewoon slank! Hamer )
Of als ik een keer geen zin heb in gebak 'ja maar jij kan het juist wel gebruiken' Frusty mag ik ook een keer geen zin hebben om gebak te eten? Frusty

Ik heb het aankomen echt opgegeven nu, ik hoop maar dat het er uiteindelijk (misschien als ik ooit zwanger mag worden?) een beetje aankomt en aanblijft, maar goed, mn vriend is heel blij met mij, ik zelf nog niet zo met mezelf, maar ok.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb dus helaas geen tips voor je

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:59

haha ik heb 2 kinderen en ben er echt niet dikker van geworden hoor haha.

ik ben er juist door afgevallen met al dat geren en gevlieg:P

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:00

Het is bij niet zo extreem als bij jou. Maar paar kilo extra zou zeker wel gezonder zijn. Mijn streefgewicht is ook 60 kilo. Weeg nu ongeveer 55 kilo.
Veel vet eten schijnt ook niet te helpen en ook niet zo gezond te zijn. Heb je al eens bijgehouden wat je per dag eet en of dat wel voldoende calorieën zijn? Daar ben ik momenteel mee bezig. Kom op ongeveer 1850 en dat is dus te weinig. Dus regelmatiger eten en veel tussendoortjes nemen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:01

@sabine1985: ik doe het liever zonder poedertjes Nagelbijten / Gniffelen. Maar ik zal het onthouden!

@cruesli: geeft niets hoor, ik heb er weer een lotgenotje Tong uitsteken bij! Qua cup mag ik ook niet klagen (E) maar ik ben zo smal dat de omvang nooit past Clown

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:15

Ohja, ik eet zodra ik er ook maar enigszins zin in heb, en ik eet dan tot ik er echt geen zin meer in heb. Ik kan niet teveel tegelijk eten, dus eet ik de hele dag door kleine beetjes.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:22

Sheran schreef:
Ohja, ik eet zodra ik er ook maar enigszins zin in heb, en ik eet dan tot ik er echt geen zin meer in heb. Ik kan niet teveel tegelijk eten, dus eet ik de hele dag door kleine beetjes.


Als ik dat zou zou doen, zou ik meeste dagen echt te weinig eten. Heb niet zo'n sterk ontwikkeld hongergevoel. Moet mezelf soms echt toe zetten om te eten. Regelmaat is daarnaast voor je lichaam ook prettig. Merk dat ik nu wel sneller denk, 'o ja, ik heb nu honger'

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:29

Hier nog een lotgenoot...
Ook ik ben veel te mager,iets meer dan 5 jaar geleden woog ik bijna 60 kg en in de eén op de andere maand woog ik nog maar 48 kg.
De artsen konden niks raars vinden (ook niet in m'n bloed) en nu na 5 jaar weeg ik nog steeds 48 kg (heb ook nog een tijdje 43kg gewogen)
Het is voor mij op dit moment heel erg moeilijk om aan te komen doordat ik in een behoorlijke stressvolle periode zit (relatie verbroken,verhuisd enz...) en als ik stress heb krijg ik geen hap door m'n keel.
Mijn streefgewicht is rond de 60 kg, maar ik ben bang dat dat niet helemaal gaat lukken (misschien een olifant opeten bij het ondbijt?)

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:33

Nog een lotgenoot Clown

Blijf gezond en gevarieerd eten! Snacken/snoepen mag op zijn tijd ook wel, maar dat blijft ongezond.
Ik ben na zes maanden éindelijk 2 kilo aangekomen en dat door me gewoon vol te proppen.
Bij mij gaat het er makkelijker af dan dat het er aan komt, dus om die 2 kilo er aan te hangen, blijf ik veel eten.

Ben trouwens 21 jaar en mijn gewicht zeg ik liever niet Nagelbijten / Gniffelen

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:43

Hier nog 1 !
Ik ben 19, rond de 1.85 en 62 kilo. K wil t liefst rond de 70, maar houdt t voorlopig op 65. Maar niets helpt.
Idd opmerkingen van iedereen; ja jij kan t wel gebruiken, jij bent zo dun, jij kan alles eten enz. Ja k kan alles eten, maar dan nog kom k er niet van aan! En dat is juist t jammere, heb ook t idee dat k door de pil juist nog ong. een kilo ben afgevallen. Woog eerst rond de 63 namelijk. Vet eten kan k ook niet echt goed tegen, als k maar vaak genoeg naar de Mac ga en dan steeds iets meer gaat t wel beter. Vroeger kon k namelijk makkelijk een Mc Menu op met een extra McChicken, nu echt niet meer Tong uitsteken

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:35

Evelijn schreef:
Sheran schreef:
Ohja, ik eet zodra ik er ook maar enigszins zin in heb, en ik eet dan tot ik er echt geen zin meer in heb. Ik kan niet teveel tegelijk eten, dus eet ik de hele dag door kleine beetjes.


Als ik dat zou zou doen, zou ik meeste dagen echt te weinig eten. Heb niet zo'n sterk ontwikkeld hongergevoel. Moet mezelf soms echt toe zetten om te eten. Regelmaat is daarnaast voor je lichaam ook prettig. Merk dat ik nu wel sneller denk, 'o ja, ik heb nu honger'


Ik kan er toch echt niets meer bij stoppen Clown

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:30

EINDELIJK
lotgenoten!
Ik ben 19 jaar, bijna 20
1,76/78 en weeg ook 50 kilo.
Ik daar ben ik echt trots op want ik bleef er aldoor onder.
Ik ben nu heel hard bezig om het te blijven en natuurlijk het liefste erboven.

Ik kan elke dag Mac eten maar ik zal geen gram aankomen
Ik hou dit topic zeker in de gaten..
Maar zijn jullie hiervoor ook naar dietisten enzo gegaan dan?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:41

Ik ben nu bijna 30 jaar oud en 1.84 lamg. 4 jaar geleden woog ik 54 kg (altijd te mager geweest) en nu sinds kort 63 kg. Voel mij stukken beter en kan meer hebben. Ik was altijd te mager, slap, kouwelijk, ziekelijk etc. Soms vage klachten. Bleek dat ik glutenintolerantie had. Nu sinds bijna 4 jaar op dieet en nu komen de kilo's er pas aan. Zat bij mij ondanks de vele onderzoeken wel degelijk was mis! Oppassen dus.

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:33

Hallo allemaal,

Ikzelf heb niet het probleem van niet aan kunnen komen, daarentegen heb ik zelf 54 kilo moeten afvallen om op een gezond gewicht te komen. Dit topic viel me op en heb het helemaal door gelezen.
Ik vind het erg dat er zóveel aandacht is voor mensen die moeten afvallen en maar zó weinig voor mensen die juist aan moeten komen, want ook dat kan idd een probleem zijn.
Eerlijk gezegd viel het me op dat er inderdaad in dit topic naar voren komt dat eigenlijk bst veel mensen daar last van hebben.

Ik kan jullie (helaas) geen bruikbare tips geven omdat ik er geen verstand van heb. Het enige wat ik kan bedenken is naar een dietiste gaan.
Ik wil jullie wel succes wensen met het (hopelijk) aakomen!!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:18

Patriesja, ik vind het echt ontzettend goed van je dat je inziet dat ook dit een probleem kan zijn!
Overigens respect voor jou, dat jij zo ontzettend veel bent afgevallen Lachen

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:22

Dank je wel Lachen
Nou ik kan me voorstellen dat het héél vervelend kan zijn als je niet aankomt en heel slank bent. ikzelf ben met afvallen heel erg doorgeslagen bijna de verkeerde kant uit, en ik was toen zo mager dat mensen me vroegen of ik doodziek was geweest. Nou ik ben iets voller geworden gewoon zodat het er gezond uitziet (1,74 lang en weeg 67) maar ik vond het heel vervelend dat mensen dat vroegen....
kijk ik had dan niet zoveel moeite om iets zwaarder te worden... Maar ik vond het al vervelend zat.
Heb ook jarenlang een vriendinnetje gehad die echt graatmager was en iedreen insinueerde dat ze anorexia had... zij paste ook geen leuke kleding omdat ze súperslank was..