voetschimmel niks helpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

voetschimmel niks helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:39

Hallo,

Ik heb nu voor de tweede keer voetschimmel.
Het is maar aan een voet en de eerste keer begon het met blaren tussen mijn tenen.
Daarna kreeg ik soort rode blaasjes die heel erg begonnen te jeuken.
Ben daarmee naar de dokter geweest en had een zalfje gekregen, maar daardoor leek het alleen maar erger te worden.
Ik ben gestopt met die zalf en na een week of twee was het weg.
Nu is het dus terug maar veel erger.
Tussen mijn grote teen en die andere teen zit een blaar ofzo en die doet ontzettend zeer en jeukt ook nog eens heel erg.
De teen naast mijn kleine teen zit helemaal onder de rode bultjes die ook ontzettend jeuken.
In het begin jeukt het alleen maar daarna gaat het ook erg pijn doen.

Ik heb nu bij de drogist Lamisil gehaald daarmee adverteren ze ook op tv maar ook dit lijkt niet te helpen.
Hebben er nog mensen gouden tips??
Ik ben wel van plan om deze week weer naar de dokter te gaan.

Sorry trouwens voor de onsmakelijke details Bloos

Iris82

Re: voetschimmel niks helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:12

Ik denk dat de dokter nog wel veel meer middeltjes heeft hoor! Ik zou gewoon nog een keer proberen. Het schijnt ook heel lastig te zijn om van voetschimmel af te kunnen. Dan lijkt het weg, maar het is niet weg.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:14

Ik heb het ook gehad,maar gelukkig bem ik er al een paar jaar vanf.Wel inderdaad lang gehad.
Wat bij mij ook hielp behlvae zalf is voetbadjes met biotex/soda. dan goed afdrogen ,insmeren en heel veel schone sokken aantrekken.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:15

wat heel belangrijk is:
goed afdrogen tussen de tenen.
ontsmet ook je schoenen en het einde van het bed, want daar liggen je voeten ook. hiervoor heb je speciale talkpoeder van canesten volgens mij.
en probeer zoveel mogelijk luchtige schoenen te dragen.

Sirius1804Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:17

Het kan zijn dat je voetschimmel aan het ontsteken is, mijn vriend heeft het ook eens gehad, hij kreeg van de huisarts een zalfje tegen ontstoken exceem, maar hij was het wel na 2 dagen kwijt. Ik weet alleen niet meer hoe het heet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:19

johanne schreef:
wat heel belangrijk is:
goed afdrogen tussen de tenen.
ontsmet ook je schoenen en het einde van het bed, want daar liggen je voeten ook. hiervoor heb je speciale talkpoeder van canesten volgens mij.
en probeer zoveel mogelijk luchtige schoenen te dragen.

En de vloer van je badkamer goed (dagelijks) schoonmaken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:23

blaasjes zeg je?
gaan ze wat jeuken als ze opdrogen?

dan heb je denk ik geen schimmel,maar last van warmte blaasjes Knipoog
en dat is heel wat anders.
zorg voor goede ademende sokken en goede ademende schoenen.

warmteblaasjes ontstaan door teveel warmte aan de voeten,dan kan niet weg en daardoor krijg je die reactie.
als je een tijdje geen te warme voeten hebt trekt het vaak vanzelf weer weg.

gaa maar es zoeken op google met het woord warmteblaasjes en voeten,dan vind je vast wel wat info.

niet teveel wassen enzo met speciale middeltjes, wel kun je proberen om je vioeten zoveel mogelijk uit je schoenen te laten zodat ze kunnen ademen.

kan ook een allergie zijn voor bepaalde wasmiddelen of shampo's
heb je de laatste tijd iets nieuws gekocht?
of nieuwe schoenen?

word vaak verward met elkaar hoor warmte blaasjes en voetschimmel,maar is wel verschil tussen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:43

Ik weet helaas uit veel ervaring hoe het is om van die verschikkelijke voetschimmel te hebben. Je wordt echt gek van de jeuk en de roodheid en blaasjes doen echt pijn. Nadat ik ondertussen zo'n 5 keer bij de HA geweest ben hiervoor heb ik de laatste keer schimmelpillen gehad. Deze hebben hun werk goed gedaan en het heeft nu ook veel langer geduurt voor het weer terug was. Volgens mij heette die pillen terbinafine.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:39

Ik heb er ooit mokzalf opgesmeerd, deed heel erg veel pijn maar hielp wel Lachen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:49

Ik heb er zelf ook veel last van gehad.

Ik deed altijd een voetbadje nemen met soda (is al eerder genoemd). Ook veel schone sokken aantrekken Knipoog altijd goed afdrogen tussen de tenen. En bij warmer weer behandelde ik mijn voeten uit voorzorg met een anti-transpirantmiddel (ja sorry, heb nou eenmaal last van zweetkakken, waardoor t alleen maar erger werd) Heb er 3 of 4 jaar last van gehad, en ben ik nu al weer een paar jaar vanaf. Het is gewoon moeilijk te bestrijden.

Wel kreeg ik destijds van de dokter te horen, dat op blote voeten lopen en met vieze sokken lopen niet erg bevordelijk was. Ik had dus minimaal 2 paar sokken op een dag nodig.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 23:02

@ ellepel: Het zijn geen warmte blaasjes lijkt me, want ik had dit de eerste keer ook en toen zei de dokter ook dat het voetschimmel was alleen is het nu veel erger.
Al moet ik zeggen dat ik wel een waardeloze dokter heb.

Ik ga eens proberen met mijn voeten is de soda.
Ze zeggen jeuk is erger dan pijn nou inderdaad dit is echt verschrikkelijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:53

Volgens mij ben je allergisch voor 1 van de bestanddelen in die zalf. Zou even om een alternatief vragen bij je huisarts.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:04

machotjuh schreef:
@ ellepel: Het zijn geen warmte blaasjes lijkt me, want ik had dit de eerste keer ook en toen zei de dokter ook dat het voetschimmel was alleen is het nu veel erger.

ik had het zelf ook, ook zalf gekregen maar dat werkte dus niet.
toen ben ik gaan zoeken op internet en kwam ik daar op uit.
ik heb het alleen als ik bepaalde schoenen veel draag.
heb ik die een tijd niet aan dan trekken de blaasjes weer weg.
maar ik heb het zelden tussen de tenen,meestal alleen aan de zijkant van mijn voeten.
zodra het minder warm is heb ik er zowiezo geen last meer van dus lijkt het me dat het dan geen schimmel is,want die zou denk ik gewoon blijven zitten?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:38

Ik heb het ook gehad. Maar had gewoon zo'n blaren, en had spuitbus daarvoor, dat helpte echt Ja. Moest je elke dag op je voeten en in de schoenen spuiten Ja

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:48

ellepel schreef:
machotjuh schreef:

ik had het zelf ook, ook zalf gekregen maar dat werkte dus niet.
toen ben ik gaan zoeken op internet en kwam ik daar op uit.
ik heb het alleen als ik bepaalde schoenen veel draag.
heb ik die een tijd niet aan dan trekken de blaasjes weer weg.
maar ik heb het zelden tussen de tenen,meestal alleen aan de zijkant van mijn voeten.
zodra het minder warm is heb ik er zowiezo geen last meer van dus lijkt het me dat het dan geen schimmel is,want die zou denk ik gewoon blijven zitten?

Ik ga als het kan morgen en anders dinsdag terug naar de dokter kijken wat hij kan doen.
Misschien heb je ook wel gelijk hoor, want bij mijn voetschimmel had ik niet zulke blaren.
Nu heb ik dus wel blaren en die staan echt op springen dat doet dus ook zo'n zeer, maar durf ze niet zomaar door te prikken i.v.m. infecties.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:37

Ik heb al jaren schimmel/eczeem. Op de tube staat "huidinfectie" Clown
Anyway, bij mij knalt het er altijd uit als ik last van stress heb. Zo ook nou, thuis gaat niet lekker, school is druk/stress/gedoe dus hoppa, weer gedoe tussen mijn tenen Clown

Ik ben daar _lang_ geleden voor naar de dermatoloog geweest, doorverwezen door de HA. Heb vanuit daar Fucidine creme voorgeschreven, mijn HA heeft dat overgenomen en als het nou dus op is, doe ik een belletje en dan krijg ik een nieuw recept. Dat helpt! Ja Fucidine is echt de killer, en ik heb ook nog een zalfje op basis van vaseline, tegen het uitdrogen.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:55

Berdien schreef:
Ik heb al jaren schimmel/eczeem. Op de tube staat "huidinfectie" Clown
Anyway, bij mij knalt het er altijd uit als ik last van stress heb. Zo ook nou, thuis gaat niet lekker, school is druk/stress/gedoe dus hoppa, weer gedoe tussen mijn tenen Clown

Ik ben daar _lang_ geleden voor naar de dermatoloog geweest, doorverwezen door de HA. Heb vanuit daar Fucidine creme voorgeschreven, mijn HA heeft dat overgenomen en als het nou dus op is, doe ik een belletje en dan krijg ik een nieuw recept. Dat helpt! Ja Fucidine is echt de killer, en ik heb ook nog een zalfje op basis van vaseline, tegen het uitdrogen.

Kan dat echt dat je het krijgt als je veel stress heb.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu ook vrij gestressd ben vanwege me werk en nog meer.
Ben vanochtend naar de dokter geweest en heb pilletjes gehad tegen schimmel hopen dat dit wel helpt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:10

Vraag de dokter/apotheker eens naar Daktarin-spray. Dat op je voeten of in je schoenen spuiten. Let op! Nooit spuiten op je voeten als het open is of als je eraan geplukt hebt of zo. Heb ik eens gedaan en ik heb een kwartier hysterisch door het huis gelopen Clown
Vraag ook eens of een voetbadje (2x per dag) in water met isobetadinezeep kan helpen. Goed laten weken, kwartiertje ongeveer.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:14

Er zijn ook middeltjes die bekend staan dat het bepaalde klachten eerst verergert voordat het echt verbeterd. Bijsluiter gelezne of dat nie het geval kan zijn?

Sowieso inderdaad goed afdrogen na het douchen en probeer met het mooie weer zoveel mogelijk open/ ventilerende schoenen te dragen inderdaad..

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:22

Het kan ook de ziekte van andrew zijn.Dat is ecxeem met blaasje als ze open gaan wordt de ecxeem vochtig en verspreidt zich.Gewoone schimmel zalf helpt niet.Ik heb het gehad aan mijn voeten en handen.Vraag om de zalf betamethason wordt vergoed door de verzekeraar.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:27

Citaat:
heb het ook gehad. Maar had gewoon zo'n blaren, en had spuitbus daarvoor, dat helpte echt . Moest je elke dag op je voeten en in de schoenen spuiten

wat was dat ben ik wel benieuwd naar! Ik heb het ook, het ene moment is er niets meer en andere moment komt het weer te voorschijn..Het vervelende eraan is dat ik er ook een lelijke nagel door heb Verdrietig