Migraine, acupunctuur. wie ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Migraine, acupunctuur. wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:05

Ik ben eigenlijk zo lang als ik mij kan herinneren migraine patiënt, loop hier ook voor bij de neuroloog en krijg zo’n beetje om het half jaar nieuwe onderhoudsmedicijnen omdat de oude uit gewerkt zijn. Ook heb ik weet ik veel hoeveel verschillende medicijnen voor als ik een aanval heb. Paracetamol en ibuprofen end. Helpt mij niks meer helaas.

Nu we weer van dit heerlijke weer hebben zit er voor mij niks anders op dan alleen maar binnen zitten, 5 minuten in de zon betekent voor mij een hele dag migraine.
Ook slaap ik nu in de woonkamer omdat de zon op komt in mijn slaapkamer wat ook weer migraine betekent.

Omdat ik er echt spuug en spuugzat van ben heb ik maar besloten mij over mijn enorme angst voor naalden heen te zetten en mij maar eens aan acupunctuur te wagen. Heb er veel goeds over gehoord, en baadt het niet schaadt het niet.

Dus ik gister met knikkende knieën(en barstende koppijn) de telefoon gepakt en opgebeld. De kliniek zit in het umcg gebouw dus moet wel goed zijn(leek mij). Verwachte een gebrekkig Nederlands sprekende chinees aan de telefoon te krijgen, bleek het echter een totaal niet Nederlands sprekende chinees te zijn. Gelukkig is mijn Engels zo beroerd nog niet dus dat scheelt weer. Ik kon meteen vandaag terecht, om 9 uur vanmorgen. Geen tijd om angst te kweken dus, was daarom ook aardig relaxed. Gelukkig was mijn zus vrij, dus die meegesleurd.
Bleek dat die gebrekkig Engels sprekende chinees mijn acupuncturist te wezen, maar ze was wel professor.. nou ja zal wel goed komen.

Eerst heel verhaal over mijn klachten en toen moest ik plaatsnemen op een andere stoel.
Eerst wat gefriemel in mijn nek(waar ik heerlijk van ontspande) en toen ging de 1e naald erin, ik voelde het wel maar het deed geen pijn, echter werd ik wel wat draaierig. Toen ging de 2e naald erin, en toen ging de wereld wel heel erg draaien. En moest ik mij vast houden, ze vroeg of ik duizelig was en ik zei ja, dus ze haalde meteen de naalden eruit…. En weg was ik.

Toen ik weer wakker werd zag ik mijn zus met doodschrik op haar gezicht naar mij kijken en toen zag ik mijn enorm gebalde vuisten en voelde ik ook hoe zeer mijn arme deden van het spannen. Ik moest overgeven, maar dat kon ik gelukkig tegen houden door mijn hoofd op tafel te leggen. Ik hoorde die vrouw zeggen dat er iets niet goed was in mijn hoofd, dat het niet alleen migraine was. Dat ze voelde dat er iets niet klopte en dat ik ook zo niet hoorde te reageren…
Toen ik op bed ben gaan liggen zei ze dat ik waarschijnlijk epilepsie heb. Nou mijn zus en ik keken mekaar aan en zeiden meteen: ik mankeer van alles maar ik heb zeker weten geen epilepsie. Dat vond ze maar vreemd.

Daarna heeft ze nog 3 naalden in mijn been gedaan(die heel erg pijn deden, nu nog) en 2 in mijn arm en 1 in mijn hoofd. Zo moest ik een poosje liggen en ontspannen. Dat wou niet echt omdat mijn been erg spastisch deed.

Toen de naalden eruit waren mocht ik naar huis en een nieuwe afspraak maken.

Die nieuwe afspraak heb ik gemaakt, maar nu ik thuis ben en er rustig over na kan denken voel ik mij er niet zo goed bij. Ik heb ook google gezocht en flauwvallen tijdens acupunctuur betekent meestal dat naalden niet goed geplaatst zijn.

Ook het feit dat ze nu al 11 jaar in Nederland woont, geen woord Nederlands spreekt en gebrekkig Engels vind ik eigenlijk zeer slecht.

Dus mijn vraag is:
Wie heeft ervaring met acupunctuur en migraine? Zijn jullie ook flauwgevallen en wat was de reden? Zouden jullie bij deze acupuncturist blijven of op zoek gaan naar een ander?
En weet iemand een goede in Groningen?

Alvast bedankt!!

xannemijn

Re: Migraine, acupunctuur. wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:51

ik heb ook migraine gehad, maar ik ben niet flauwgevallen ik had
hele erge hoofdpijn en daarbij lag ik dood ziek op de bank
en ik moest elke keer overgeven als ik iets had gedronken of gegeten.

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:09

Ik heb ook accupuntuur gedaan voor mijn migraine - ik viel flauw van de hoofdpijn (mijn vader ging al naar deze man ivm andere klachten). Hij zocht eerst de pijnpunten op, het kwam erop neer dat door oa druk op mijn nieren ik migraine had. Toen een paar naaldjes gezet, ik van mijn migraine af maar wel om de 5 min naar de wc (haha, dat was ook de bedoeling niet). Omdat dit werktechnisch niet werkte ben ik teruggegaan en hij heeft dit verholpen en zo ben ik toch zeker 3jr migraine vrij geweest. Nu heb ik nog sporadisch een migraine aanval maar die hoor ik aankomen (alles wordt luider) en begin al vast medicatie te slikken zodat de ergste pijn eraf is.
Maar flauwvallen tijdens de accupuntuur, nee dat is niet gebeurt.
In ieder geval succes paardje2005- misschien toch een andere accupunturist proberen, vraag aan je huisarts of deze misschien andere adressen heeft.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:27

Dit was laatst bij Uitgedokterd?! op tv. Deze vrouw had er zeker baat bij.

Ik vind het eerlijk gezegd heel fout klinken allemaal. Ik zou eens vragen aan je huisarts of hij iets weet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:26

Nou dat klinkt helemaal niet goed. Ik heb acupunctuur geprobeerd, bij een gediplomeerd persoon, maar heb daar geen last van gehad. Ook geen baad bij gehad trouwens. Ik zou niet meer terug gaan als je zoveel last van hebt gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:32

Ik zweer er bij maar heb dan ook een hele goeie,ik krijg naalden voor iedere klacht die ik heb.Bij de 1 doet het zeer en bij de ander niet dat komt niet door de manier van zetten zeg maar.Ik ga hoofdzakelijk voor hoofdpijn,en de eerste keer verergerde dat maar dat was normaal.Ik heb er 100% baat bij dus ik denk dat als ik je verhaal lees je echt geen goeie hebt getroffen helaas.Haal een Amethyst edelsteen en hang die om je nek dat werkt ook heel goed.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:36

Mijn oma heeft ook vaak migraine aanvallen met soms een duur van 2 a 3 dagen, met hele
zware medicatie (migraine medicijn,normaal 1 p/d nam soms 2 p/d ) en die
is toen ook naar zo'n accupuncturist geweest en normaal zou je ongeveer met 7
behandelingen klaar zijn maar oma met 13. Het heeft zeer zeker geholpen en de
aanvallen zijn nu met een paracetamol op te vangen. Zei is hier dus erg blij van geworden....
Laatst bijgewerkt door kally op 08-05-08 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:37

Ik heb ook erg veel last van migraine en ben nogal gevoelig.... acupunctuur verdraag ik gewoonweg niet (heb het geprobeerd). Ik ben onder behandeling geweest bij Dr. Meijer, in een plaatsje achter Enschede. Hij is huisarts en behandelt mensen ook met de BICOM-methode. Ik heb er geweldig veel baat bij gehad en gebruik zeker 3/4 minder medicijnen! Als je wil kan ik je zijn link wel even geven.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:59

Heb ook een tijd acupunctuur gehad voor mn migraine.
Heeft toen niet geholpen Ze zeiden daar (was bij 2 chinese vrouwen, die hun praktijk ergens in Utrecht hadden, maar weet niet meer waar) dat het bij de meeste mensen wel hielp..
maar bij mij dus niet.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:27

Ik heb geen ervaring met acupunctuur, noch met migraine. Wel studeer ik geneeskunde en heb ik laatst toevallig een zeer recent onderzoek naar de behandeling bij migraine gelezen. Het is gebleken dat paracetamol bij migraine patienten een aanval juist uitlokt!! Paracetamol is dus het slechtste wat je kunt nemen als je een migraine aanval hebt. Als je iets tegen de pijn wil nemen moet je kiezen voor een NSAID, zoals Ibuprofen/Brufen. Maar ik zie in je beginpost dat deze ook niet echt werken.
Verder is uit onderzoek gebleken dat Beta-blokkers werkzaam zijn tegen migraine. Dus als je echt last van chronische migraine hebt is het een idee om eens langs je huisarts te gaan en te vragen om een betablokker. Je klachten kunnen hier spectaculair mee verminderen, in veel gevallen zelfs verdwijnen. De werkzaamheid van deze medicatie (die normaal gesproken gegeven wordt bij bijvoorbeeld hartklachten, bij toeval bleek bij een migrainepatient die deze medicatie nam voor zijn hart dat zijn klachten afnamen. Naar aanleiding hiervan is een onderzoek gestart)
Als je hierover meer wil weten kan ik het onderzoek wel voor je opzoeken (PB dan maar even)

Verder zou ik nooit verder gaan bij een behandelaar waarbij ik me niet fijn voel. Dus als jij geen fijn gevoel hebt bij deze acupuncturist zou ik hier zeker niet nogmaals terug gaan. Als je toch in het alternatieve circuit wil blijven en de acunpunctuur nog een kans wil geven zou ik goed nagaan welke behandelaars wel goed zijn bij jou in de buurt.

Sterkte ermee!!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:32

Beta-blokkers (naramig in mijn geval) werken super, maar het is en blijft smerig spul (lekker verslavend ook). Als de hoofdpijn is geweken, ben ik vaak nog een tijdlang ziek van die pillen... maar ja, je doet alles om van de migraine af te komen!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 23:04

Zo hier ben ik weer even na een paar dagen goed ziek.

Helaas hebben betablokkers mij niet geholpen. Heb 4 verschillende soorten gehad die bij mij allemaal hartkloppingen en hyperventilatie tot gevolg hadden en niks hielpen tegen de hoofdpijn. Inmiddels ben ik aan mijn 3e soort epilepsie medicijn bezig, die schijnen ook te helpen voor migraine. Tot een maandje geleden deden ze dat ook aardig, toen had ik nog zo'n 3/4 aanvallen in de maand.

Ibuprofen en nurofen end. helpen mij ook niet meer, ook niet meer bij de simpele hoofdpijn. Gewone paracetemol ook niet. Alleen paracetamol met coffeine wil nog wel eens helpen als ik een aanval voel opkomen.

Die chinese acupuncturiste ging volgens mij bij mij ook eerst pijnpunten opzoeken, dat leek er toeminste wel op, ze vertelde niks dus ga daar maar van uit.

Ik heb besloten daar niet meer heen te gaan, i.v.m. geen vertrouwen. Ik ga contact opnemen met de verzekering i.v.m. de vergoedingen en wat mogelijk is qua overstappen op een andere.

Ik ga nu weer op bed, ik lees de rest morgen en ga het deze en gene uitzoeken wat hier genoemd is. Mits mijn hersens normaal doen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:11

paardje2005 schreef:
Helaas hebben betablokkers mij niet geholpen. Heb 4 verschillende soorten gehad die bij mij allemaal hartkloppingen en hyperventilatie tot gevolg hadden en niks hielpen tegen de hoofdpijn. Inmiddels ben ik aan mijn 3e soort epilepsie medicijn bezig, die schijnen ook te helpen voor migraine. Tot een maandje geleden deden ze dat ook aardig, toen had ik nog zo'n 3/4 aanvallen in de maand.

Ibuprofen en nurofen end. helpen mij ook niet meer, ook niet meer bij de simpele hoofdpijn. Gewone paracetemol ook niet. Alleen paracetamol met coffeine wil nog wel eens helpen als ik een aanval voel opkomen.

Join the club. Betablokkers zijn een hel, tenminste, voor mij. Ik heb al een lage bloeddruk en die werd nog lager erdoor waardoor ik heel vaak duizelig was, een ontzettend groot hongergevoel kreeg, hartkloppingen had, slapende benen/handen/voeten..

Advil helpt soms nog wel tegen mijn (spierspannings-)hoofdpijn en een lichte migraine aanval.

Ik zit ook over accupunctuur na te denken ivm m'n migraine en chronische darmziekten. Ik ben niet bang voor naalden maar vind het toch geen prettig idee. Mijn moeder heeft het ook gedaan (heeft al 30 jaar migraine), het hielp, maar na verloop van tijd kwam het toch weer terug. Ze zit nu in de overgang en het enige positieve daarin is dat haar migraine steeds minder wordt..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:37

Magnesium wil ook nog wel eens helpen tegen migraine.