Pfeiffer hebben of gehad.!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mr3nt

Pfeiffer hebben of gehad.!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:00

Hoi ik heb pfeiffer gehad vorige zomer, ik ben van mezelf nogal een druk persoon Haha! dus ik merkte t niet k was wel eens moe maar ik denk dan altijd ooh ik moet gewoon optijd naar bed gaan, maar ik zat in mijn examens en net nadat ik klaar was met examens kreeg ik keelontsteking ( vreselijke opgezette amandelen ) ik kon amper praten ( en dat was zoo moeilijk om mn mond te houden ) en eten was een ramp! toen naar de dokter geweest, bloed laten prikken en ja hoor, pfeiffer, ik heb de hele zomer stil gezeten geen examenfeestjes meegemaakt of gehouden. ( wat gewoon bij je examenjaar hoort ) niet gezwommen, en bang dat mn vriend het ook zou krijgen, nou gelukkig was dat niet t geval.
Hebben jullie dit ook meegemaakt of iemand die je kent? klets mee !

SpikkelFire

Re: Pfeiffer hebben of gehad.!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:02

Ik heb het gehad in groep 8 (toen was ik 12 ofzo) Ja
Toen was het gelukkig nog niet uitgebreid door mn lichaam zeg maar dus ik kon gewoon alles blijven doen, alleen veel medicijnen slikken.. en toevallig ben ik vanochtend naar de polikliniek geweest om me weer te laten testen op Pfeiffer Scheve mond

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:14

Wat voor medicijnen? tegen mij zeiden ze juist dat er geen medicijn voor was alleen veel rusten. Ik ga nu niet meer bloedprikken, als ik me moe voel weet ik dat ik me gewoon rustig moet houden..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:23

Weet ik niet meer.. maar moest het mengen met water en ieder uur een paar slokken nemen, en dan 's ochtends en 's avonds nog pillen.

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:47

tjee, mijn dokter zei dat er niks tegen was,, oh maar wacht dat was omdat ik er keelontsteking bij had, dan mocht ik geen antibiotica.. dokters ingewikkeld Sigaar

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:51

Ik heb het gehad, maar had er niets echt last van. Ja, gigantisch moe en heel veel last van keelamandelen, maar die zijn er nu uit Sigaar Ik deed gewoon alles wat ik normaal ook deed, paardrijden, school, druk leventje.. Niet zo zeiken.
Het valt me op dat velen Pfeiffer als excuus gebruiken. Ze weten het nog niet, doen vanalles en ze zijn wel moe, maar verder is alles prima. Dan krijgen ze te horen dat ze Pfeiffer hebben en ineens kunnen ze niks en zijn ze zielig Koe Stel je eens niet zo aan zeg! Word je hard van Sigaar

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:54

Ik gebruikte het ook als excuus.. maar dan om een keer niet mee te hoeven doen bij de gymles Clown

Ik ben nu ook extreem moe en etc. maar ik denk toch dat ik het niet heb en dat het gewoon 'voorjaarsmoeheid is' Scheve mond
Ben alleen altijd bang voor reacties van andere mensen van dat ze me niet geloven of dat ik me niet moet aanstellen ofzo..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:54

Hmmm ik kon met pfeiffer dus absoluut niets. Half jaar lang ben ik ziek geweest en ik heb vreselijk veel schooluren gemist. Ik kón dus echt niets: geen leuke dingen maar ook geen verplichte dingen zoals toetsen maken. Dat was veel te vermoeiend. Ik was overigens nooit zielig Tong uitsteken Zielig zijn de arme kindertjes in Afrika Tong uitsteken

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:58

Nou t is niet zozeer t gebruiken als excuus, maar als je jezelf niet in acht neemt, kan het een jarenlange nasleep hebben. Dus mss voor sommige maar ik denk dat je voor jezelf wel kan uitmaken wat je wel en niet kan. Knipoog Ik heb amper kunnen eten en drinken en praten, en ik kreeg geen antibiotica ofzo, het zou alleen overgaan met rusten, geen aanstellerij dus, heb vaak genoeg gezegd t kan me niet schelen ik ga gewoon naar stal, maar achter in mn hoofd wist ik dat ik dan nog langer zou lopen met mn keel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:01

Klopt. Want de ene met pfeiffer is de andere niet. Mijn vriendin heeft destijds 3 maand alleen maar op bed gelegen, terwijl een klasgenoot praktisch alles kon! Mijn vriend had ook bijna nergens last van behalve moeheid. Terwijl ik 150 lesuren had gemist in een half jaar tijd Nagelbijten / Gniffelen
Alleen vergeten mensen dat vaak. Die redeneren vanuit zichzelf: als ik met pfeiffer dat kan, moet jij dat ook kunnen.

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 14:04

Welshcobfan schreef:
Klopt. Want de ene met pfeiffer is de andere niet. Mijn vriendin heeft destijds 3 maand alleen maar op bed gelegen, terwijl een klasgenoot praktisch alles kon! Mijn vriend had ook bijna nergens last van behalve moeheid. Terwijl ik 150 lesuren had gemist in een half jaar tijd Nagelbijten / Gniffelen
Alleen vergeten mensen dat vaak. Die redeneren vanuit zichzelf: als ik met pfeiffer dat kan, moet jij dat ook kunnen.

idd, ligt heel erg aan je weerstand en je innerlijke systeempjes.. En ook daarin is iedereen uniek in. Ach gut

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:44

Toen ik een jaar of 5 was, heb ik het ook gekregen. Maar het was een "neefje" van het Pfeiffer virus: Eppstein Barr virus. Ik ben driekwart jaar niet naar school geweest. Ik moest ook toen groep 2 over doen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:47

ik heb het misschien, ik zit sinds een week of 6 elke dag in de bus (die nogal overvol zijn in de ochtendspits) en op internet las ik dat het kan komen door oa hoesten. Het zou de enige manier zijn waarvan ik het kan hebben

Ik heb al een week last van keelpijn, hoofdpijn, had koorts/verhoging en ben ook vaak moe. Nou werk ik in een stal, maar ik moet eigenlijk altijd als ik heb gewerkt slapen (werk van 9-1 's ochtends)

wat denken jullie?

edit: vermoeidheid nu een week of 3 ofzo
Laatst bijgewerkt door Butterfly op 16-04-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:48

Dat je naar de dokter moet en een bloedtest moet aanvragen Knipoog

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:49

ja moet ook Tong uitsteken

maar de lieve man is alleen tussen 8 en 9 bereikbaar en ik kreeg (oh ja) pas rond half 12 ofzo last van mijn halsklieren, waarop mijn vader dus de vraag "heb je misschien pfeiffer?" stelde

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:51

opgezette lymfe klieren is nooit goed, tijd voor bezoekje aan de dokter idd.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:48

ik heb het jaaaaren geleden ook gehad. alleen ben ik er te lang mee door blijven lopen en ontdekte ze het pas in het eind stadium. ik dacht dat ik gewoon wat te veel hooi op mijn vork had genomen en ben dus niet direct naar de dokter gehold. tot ik het wel erg verdacht vond worden toen ik ook opgezette klieren kreeg. toen ging ik daar pas aan denken. en ja hoor, ik had gelijk. maar ik heb er verder geen last van gehad. je schijnt het ook maar 1 keer in je leven te kunnen krijgen.

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:44

Ik heb het in december gehad en kreeg net te horen dat ik het nu weer heb, heel erg vervelend als ik slik voelt het alsof ik scheermesjes slik klinkt heel raar maar doet super zeer, ook koorts enzo en dan weer super koud dan weer super warm, en super moe

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:47

Jep ik ook. Was in 2006 net voor de tentamens enz.. eerst 3 maand aan de antibiotica gezeten voor keelontsteking, 6 x 10 buisjes bloed laten prikken, en de laatste x kwam er eindelijk pfeiffer uit, sliep ook daadwerkelijk overal, school, werk, bus, auto, als ik me ogen dicht deed op paard sliep ik zelfs! heb er toen nog dik 4 maand last van gehad.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:00

ik moest laatst bloedprikken om te kijken of er iets mis met me was, bleek uit dat ik ooit pfeiffer heb gehad, maar er nooit iets van heb gemerkt..die versie schijnt veel voor te komen..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:32

ik moet vanmiddag naar de huisarts!

vannacht weer koorts gehad en ik kon net op de bank wel weer in slaap vallen (was net wakker)

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:55

Ik heb vandaag ook bloed moeten laten prikken.
maandag de uitslag..
Ik heb ontzettende keelpijn en opgezette klieren.
Ik hoop niet dat het pfeiffer is, heb in Mei examens..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:57

huisarts geweest, morgen bloedprikken!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:09

Ik heb nu pfeiffer.. Ik heb vorig jaar in December, nee eigenlijk al 2 jaar geleden dus. December 2006 was ik vaak erg moe en blabla.. Dus wij naar de HA, maar nee hoor, pfeiffer kon t absuluut niet zijn! Want hij wist alles zo goed en hoefde dus geen bloed te prikken enzo. Maar dat is altijd zo bij die HA. Toen in Juli 2007 ongeveer kreeg ik keelonsteking en ben ik weer naar de HA geweest. Dit keer was het een andere en hij zei ik weet bijna cker dat het pfeiffer is, alleen een bloedtest maakt het nog zwart op wit. Dus wij bloed laten prikken. Bleek dat ik t eigenlijk al wat langer had, en dat het dus in December al begon. Ik heb het nu nog steeds en t is niet zo dat ik echt niks meer kan, maar van de kleinste dingen wordt ik wel snel moe. Vaak dat ik eerder naar huis kom van school of dat ik gewoon niet naar school ga. Ook ben ik snel kwetsbaar voor dingen zoals dat ik nu voorhoofdholteontsteking heb en snel verkouden/ziek of whatever. Laatst weer bij (nieuwe) HA geweest en ga volgende week naar de internist, even kijken of er misschien niet wat meer aan de hand is....

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:36

tjee, slechte huisarts dan.. heb je er nog wat van gezegd tegen hem? ik was terug gegaan en gezegd van eehh hallo pipo! ik loop er al een tijd mee rond.. mja.. ze zijn mss toch in een hogere machtspositie en je kunt er dan niks meer aan doen.. Toch jammer dat je niet eens kunt uitgaan van je huisarts.. Beterschap!