Gaatje vullen, veel pijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:28

Pff, kom ik net weer van de tandarts, hij bezig met mijn gaatjes boren.
Zeg ik stop ermaar mee ik verga van de pijn, dus toen kreeg ik verdoving, hij even gewacht tot ik niks meer voelde en ging verder.
AUWW, jeetje t deed nog steeds ontzettend pijn. Scheve mond
Ik snap daar dus niks van, en ik heb nu ook wel ontzettende angst voor boren gekregen.
Hebben meer van jullie hier last van, of ben ik dan weer de enige?


marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:31

Werkte de verdoving niet goed?

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:31

Ik heb dit altijd, en ik ben dus panisch voor die tandarts! Hij verdooft een stuk of 3 keer en ik verga van de pijn, krijg constant spuiten maar die helpen dus niet! En het hoeven heus geen diepe gaatjes te zijn, hij zegt dat ik gewoon (ja gewoon ja..) gevoelige tanden heb! Leuk hoor, ik ben er zooo bang voor!

**There is no secret so close as that between a rider and his horse**
**Riding a horse is the art of keeping a horse between you and the ground**
**No hour of life is wasted that is spent in the saddle**

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:32

Jawel, als hij op mijn tandvlees drukte voelde ik er helemaal niks van.
Maar toen die ging boren verging ik van de pijn.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:35

Wanneer het nog zeer doet komt dat omdat je zenuwen schuin liggen,ik heb dat ook een keer na 7 spuiten voelde ik pas niks meer.Hij belde toen een colega omdat hij niet meer wist wat hij moest doen, en die colega vertelde het toen van die zenuwen.

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:36

Ik vraag ingevolg de aller zwaarste verdoving die ze hebben.

3line

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-01-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:39

misschien heeft de tandarts niet lang genoeg gewacht, de mijne moet ook altijd 10 min wachten Bloos mijn tanden geven zich niet zo snel over aan een verdoving Whoosh!

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:42

Zou idd wel kunnen, maar al met al durf ik nu echt geen gaatjes meer te boren. Scheve mond

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:43

Even aan mijn vriend de tandarts in spe gevraagdt. Kan het inderdaad het geval zijn dat de tandarts per ongeluk de verkeerde zenuw verdoofd heeft. Wat het ook kan zijn is dat je hoofd zo is ingesteld op dat het pijn gaat doen dat je pijn voelt die er niet is. Mijn vriend vroeg trouwens nog op welke plek je niks meer voelde toen je verdoofd was.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

3line

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-01-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:45

een vriend die tandarts in spe is? Bloos zou ik niet durven wagen Sigaar
achja, weetje de ene keer doet het wel zeer en de andere keer niet.
ik moet het toch wel weten, heb onderhand een goedlopend maandelijks abbo op de tandarts( heb hele slechte tanden, geërfd van mijn o zo lieve moeder) Clown

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:45

Dat ik pijn voel die er niet is lijkt me niet.
Ik moest vandaag 2 gaatjes boren boven en onder, boven ging nog wel, en onder deed zo ontzettend pijn.
De tandarst zei dat het ook gewoon zonder verdoving kon, omdat het op een plek zat waar je er weinig van zou voelen.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:46

uhm dus naar de verdoving waar voelde je niks meer?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:50

Ik zou het even heel duidelijk uitleggen.
Ik kom bij de tandarts en ik zeg wat zou u doen zonder of met verdoving?
Dus hij kijkt in mijn mond en zegt ik zou zonder doen wat het zit op een plekje waar je er niks van voelt, dus ik zeg oke.
Dus hij boort eerst de bovenkant, en ik zeg stop maar ik verga van de pijn, dus toen kreeg ik verdoving, waarbij hij ook gelijk de onderkant verdoofde.
Toen ging hij dus verder boren met de bovenkant, en naja ik voelde het nog wel maar echt pijnlijk nee.
Toen mijn onder kies, die was dus ookal verdooft, en hij ging dus boren en het deed me toch pijn echt vreselijk!
Ik zei ook wel het doet nog ontzettend pijn, maar hij zei ja je bent verdooft dus moet je even doorbijten, ik ga namelijk niet dieper en ik ben bijna klaar.
Maar het deed zo'n pijn. Scheve mond

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:51

3line schreef:
een vriend die tandarts in spe is? Bloos zou ik niet durven wagen Sigaar
achja, weetje de ene keer doet het wel zeer en de andere keer niet.
ik moet het toch wel weten, heb onderhand een goedlopend maandelijks abbo op de tandarts( heb hele slechte tanden, geërfd van mijn o zo lieve moeder) Clown


Niet durven? Waarom niet als je dit leest denk je wel anders:

De pas afgestudeerde WO tandarts kan z’n zegeningen tellen. Je vindt rap een baan, met een gemiddeld bruto startsalaris van ruim 3400 euro per maand hoor je bij de topverdieners.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:55

Dan blijven er twee opties over:

1. verkeerde zenuw
2. verdoving al een beetje uitgewerkt

Heb je dit daarna niet nog overlegd met de tandarts hij zou moeten weten hoe t komt? Ik heb ook eens een verdoving voor een gaatje maar ik heb er niks van gemerkt. Ze zijn niet allemaal zo slecht hoor Knipoog

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 17:57

Zijn er ook verschillende verdovingen, dus dat de een meer verdooft dan de ander?

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:58

hij heeft ze toch tegelijk verdoofd. Nou de één deed een beetje pijn die was dus redelijk goed verdoofd de ander is misschien in tussen tijd een beetje uitgewerkt. En waarschijnlijk had je een gaatje tot in het dentine (binnenste van de kies) als dan de verdoving niet goed werkt is het erg pijnlijk.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:00

mijn vriend's advies voor mensen met angst voor de tandarts: zet jezelf van die angst af. Wij tandartsen zijn er om jou te helpen, niet om je pijn te doen. Zodra je met die gedachte naar de tandarts gaat. dan is het al veel fijner en minder pijnloos.

En als ze onnodig veel pijn doen, zoek een betere Haha!
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 03-04-08 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Gabrielle_

Berichten: 242
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-08 18:00

Dat zou idd wel eens kunnen.
Heel erg bedankt voor de tips. Lachen

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:01

Tot mijn 13e deed ik het altijd zonder verdoving, ik had pijn maar verging niet.Totdat de tandarts een keer tegen mijn zei dat ik het maar met verdoving moest gaan proberen, want dit gaatje zou meer pijn gaan doen als de vorige! Verdrietig
Dus ik verdoving en sinds dien wil ik niet meer zonder, heb een paar keer gehad dat ik door de verdoving heen nog pijn voelde. ik deed me hand omhoog en hij wachten even.
de napijn van gaatjes, heb ik ook heel erg. kloppen,prikken,niet tegen koud en warm kunnen.
is even wennen dat tegen niet warm en koud kunnen duurt een paar weken Bloos

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:03

hmm ik heb toch meestal 7 extra zware verdovingen voordat ik eindelijk niks meer voel, met het boren Lachen soms ook weleens gehad, dat na de 7e x nog niet werkt, ik naar huis word gestuurt Clown ik blijf ook wel zo'n 20 min wachten met in werken, soms nog langer Clown Dusja, ben niet bang voor de tandarts, maar vind die gaatjes vullen uhm; 'vervelend' Nagelbijten / Gniffelen gelukkig boort de mijne ook niet verder, als ik last blijf hebben Lachen

Anoniem

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:05

Ik heb net gister een definitieve wortelkanaalbehandeling gekregen met definitieve vulling en mèn wat een pijn doet dat nu.. Nagelbijten / Gniffelen Er zitten ook iets van pinnen oid in m'n kanalen nu en die voel ik gewoon duwen lijkt wel.. Pff hoop maar dat het snel over is.. Tijdens de behandeling had ik weinig pijn maar was ook flink platgespoten..

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:22

Bij mij mogen er echt geen gaatjes gevuld worden zonder verdoving. Ik hoef er bijna niet meer om te vragen. Zonder verdoving is niet te doen vind ik, dus altijd verdoving.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:44

Ik kan al helemaal niet tegen boren.
Zodra ik bij de tandarts binnen stap zeg ik meteen; "spuit mij maar plat".
Het rare is, ze kunnen mij net zo verdoven waar dan ook, dit is voor mij totaal niet pijnlijk.
Maar boren zonder verdoving? Nee dan klap ik tegen het plafond aan van pijn(en angst). Dus zodoende liever een verdoving. Lachen
(Ben wel blij dat ik er niks van voel,wat betreft verdoving).

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Marigold

Berichten: 12493
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Gaatje vullen, veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:46

ik moet ook persé verdoving, als ik IETS voel durf ik daarna echt níet meer naar de tandarts Bloos
moet binnenkort weer heen, ben nu al bang Nagelbijten / Gniffelen

verdoving vind ik niet zo'n ramp, alleen bij de voortanden is wel pijnlijk hoor!

Paarden ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, minkehell en 15 bezoekers