Een snel werkend dieet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skotti

Een snel werkend dieet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:40

Ik geloof niet dat ik de enige ben waar naar de winter een flink aantal kilo af mag
om van de zomer weer fatsoenlijk in mijn bikini te voorschijn te komen.

Ik ben erg van het lekkere eten, helaas zit ik heel de dag achter mijn pc op het werk en dan is het moeilijk om niks lekkers mee te nemen of te eten! ik kan gewoon geen nee zeggen

Wie heeft er een aantal dingen die je eignelijk ombeperkt kan eten zonder er dikker van te worden?
Want ik moet gewoon elke keer wat snoepen.
Als ik niks "lekkers" meeneem naar het werk zit ik telkens met een "honger"gevoel.

Wie heeft dit ook en/of wil/kan me helpen??

Groetjes

MyHorseGirl

Re: Een snel werkend dieet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:41

Atkins. Heb er niet zoveel verstand van, maar mijn ouders doen het ook, en de kilo's vliegen er vanaf Tong uitsteken

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:42

Als je het vol kan houden Sonja Bakker. Er zijn al veel mensen mee afgevallen.

_Timeless_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:42

Ik weet zo goed wat je bedoelt ! Heb namelijk hetzelfde probleem, daarbij komt nog dat ik zo verslaafd ben aan chocolade !!!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:43

Sonja Bakker!!!
Mijn zusje is al 30 kilo kwijt.
Nog 5 kilo en dan is ze op haar streefgewicht.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:44

een snel werkend dieet kan je uit je hoofd zetten als je de kilo's er ook af wilt houden.
Gewoon 3 keer per dag goed eten, niet snoepen, 3 gezonde tussendoortjes en meer bewegen.
Oh ja en genoeg water drinken.

het honger gevoel zit niet in je maag maar tussen je oren. Dus je kan het wel maar je moet het wel willen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:44

Even een quote uit een Amerikaans krantenbericht:

"Diets often boomerang, they say; indeed, numerous long-term studies have found that even though dieters are often able to lose weight in the short term ,they almost always regain the lost pounds over the next few years, if not more."

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:45

_Timeless_ ja ik ben ook zwaar verlaafd aan chocolade! hihi

Het probleem is wel dat ik de enige ben die aan de lijn gaat zegma! dus qua koken gaat het niet werken, ik woon nog thuis en mijn moeder kookt het eten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:46

pepermuntjes, zoute stokjes (zonder het zout), rijstwafels met kipfilet ofzo, zwarte koffie, cristal clear, bakje met stukjes fruit, dat soort dingen zou je kunnen gebruiken als vervanging van wat je nu tussendoor eet.
in elk geval geen chocola, vet, suiker.
en toch proberen te bewegen, paar keer de trappen op en af in de pauze, op de fiets naar het werk, stallen mesten 's avonds, of naar de sportschool ofzo.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 22:37

Ik heb een abbo bij de sportschool maar ik heb een auto ongeluk gehad! dus ik moet erg opassen met wat ik doe! vandaar dat waarschijnlijk de kilo;s eraan vliegen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:13

Opkikker zitten erg weinig calorieën in.
Is net een soort cup-a-soup ,maar dan bouillon.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:17

Neem lekker fruit of groente mee naar je werk.
Ik hou zelf bijvoorbeeld wel van appels en daar mag je onbeperkt van eten! lekker gezond! worteltjes zijn ook altijd erg lekker (vind ik dan Knipoog), een stuk komkommer, bekertje yoghurt met kellogs. Ik vind dat allemaal lekker en het is gezond! veel water drinken kan ook nog wel eens helpen en kauwgom eten Knipoog heb je toch nog het idee dat je 'wat' eet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:17

hmz, fruit ipv snoepen en vantevoren tegen je collegaas enzo zegen dat ze je ook niets aan mogen bieden. helpt vaak ook al als je steun hebt van je omgeving...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 02:13

Voor het honger gevoel kan de optimel control kopen van campina, dat gebuik ik zelf ook en het werkt perfect

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 02:55

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:52

een vriendin van mij heeft eens in het half jaar een fruit en groente weekje Lachen
niet tussendoor snoepen en als je dan trek krijgt gewoon een stuk komkommer of tomaat pakken Lachen

Ze eet als ontbijt sinasappels, mandarijnen, appels, kiwie's en aardbeien, of gewoon een fruitsalade smiddags twee crackers met kaas en komkommer of twee crackers met ham en komkommer.
als avond eten neemt ze salades, sla, fruitsalades en een klein stukje vlees.
voor de rest veel water blijven drinken en geen mayo of slasaus gebruiken als salade basis, maar olijfoilie, zonnebloem oilie en azijn Lachen als ze tussendoor honger krijgt of trek neemt ze een plakje kaas of een plakje ham Lachen

als je sterk in je schoenen staat en geen snoep etc in huis neemt, is dit een prima "vast" weekje.
ikzelf heb het gelukkig niet echt nodig, en ik sta ook niet echt sterk in mijn schoenen als het om eten gaat Clown
dus het zou geen dieet/ "vast" weekje voor mij zijn Nagelbijten / Gniffelen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:59

ik ben nu 3 weken bezig met sonja bakker en eerste 2 weken al 1,5 kilo kwijt. Terwijl ik 2de week toch wel wat gesnoept heb tussendoor. Deze week nog niet gewogen, maar heb deze week ook niet echt goed gedaan, dus ben benieuwd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:13

gewoon veel water drinken en niet snoepen ..
ik woog 70 kilo en inmiddels na 2 week weeg ik 64 Haha!
ben trouwens 1.70 lang

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:17

spettic schreef:
Sonja Bakker!!!

Sonja bakker recepten kan je alleen maar vinden als je er voor betaald toch??

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:27

sandr0 schreef:
spettic schreef:
Sonja Bakker!!!

Sonja bakker recepten kan je alleen maar vinden als je er voor betaald toch??

Ja je moet zo'n boek kopen. Wij doen met het hele gezin dus dan is het wel de moeite.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:35

Ik volg het Weight Watchers programma.
Je mag veel dingen eten en vooral ook genoeg eten Knipoog .
Het werkt met een punten-systeem (alles wat je eet, heeft een bepaalt aantal punten en daarvan mag jij er per dag een bepaalde hoeveelheid van eten) en het werkt bij mij perfekt. Als je weet dat je bijv. op zat. een verjaardag hebt en wel graag een stuk taart wilt eten, kan je in de loop van de week alvast wat punten sparen zodat je toch afvalt.
Ik ben nu inmiddels 14 kg kwijt en moet er nog 5. Progamma is voor mij goed vol te houden Lachen .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:39

Barco schreef:
een snel werkend dieet kan je uit je hoofd zetten als je de kilo's er ook af wilt houden.
Gewoon 3 keer per dag goed eten, niet snoepen, 3 gezonde tussendoortjes en meer bewegen.

het honger gevoel zit niet in je maag maar tussen je oren. Dus je kan het wel maar je moet het wel willen.

en dit is nu het enige wijze wat in dit topic gezegd is.
atkins, sonja bakker en weight watchers zijn allemaal tijdelijke manieren om af te vallen. stop je met de programma's kom je in razendsnel tempo weer aan.

er werd ook genoemd dat je pepermuntjes mee kan nemen als je wat te snoepen wilt hebben. niet doen! zit bomvol suiker!

kijk anders even in het topic wat eerder genoemd is. de beginpagina staat bomvol tips en adviezen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:53

benangelique schreef:
Barco schreef:

atkins, sonja bakker en weight watchers zijn allemaal tijdelijke manieren om af te vallen. stop je met de programma's kom je in razendsnel tempo weer aan.

Ehh WW is iig géén tijdelijke manier om af te vallen Knipoog . Er wordt heel bewust geleerd wat juist goed (gezonde) voeding is en wat niet. Als je op je streefgewicht bent, kan je meer punten gaan eten. Er wordt dan voor jou individueel bekeken wat de juiste hoeveelheid is, zodat je niet weer aankomt of juist nog meer afvalt. Het is bij de WW ook niet de bedoeling dat je 2-3 kg per week afvalt Lachen .
Atkins is idd erg eenzijdig, daar gaat het er om zoveel mogelijk eiwit-rijke produkten te eten en bij SB moet je iedere dag een bepaald menu eten (toch, of zeg ik nou iets fout? Dat begreep ik tenminste uit het boekje van d´r Knipoog .) terwijl je die dag misschien helemaal geen zin hebt in bepaald voedsel. Bij de WW kan ik zelf bepalen of ik die dag aardappels, rijst of pasta wil eten, of ik kip, vlees of vis wil hebben enz. enz.
Bij goed eten is het iig erg belangrijk de juiste voedingsmiddelen te nemen (zoals bijv. olijfolie), opletten dat je vleeswaren en kaas/melkprodukten neemt die weinig vet bevatten.
De WW is niet voor niets het einige dieetprogramma wat hier in Dld door de stichting warentest het predikaat "zeer goed" heeft gekregen Knipoog .

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:58

benangelique schreef:
Barco schreef:

er werd ook genoemd dat je pepermuntjes mee kan nemen als je wat te snoepen wilt hebben. niet doen! zit bomvol suiker!

kijk anders even in h

et topic wat eerder genoemd is. de beginpagina staat bomvol tips en adviezen.

In razend tempo weer aankomen???
Ja weet je hoe dat komt???
Omdat degene die weer aankomen in hun oude "vreet"patroon vallen en dan krijg je dat.
Blijf je op de goede weg door op te letten met vet en snoepen, gebeurt er niets en blijf je keurig op gewicht.
En als je toch een keer lekker uit de band gesprongen bent met lekkere patat en vette mayo en 2 fricandellen speciaal Tong uitsteken
doe je de dag erop gewoon een fruitdag.
Heel simpel hoor.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:08

Sterre schreef:
bij SB moet je iedere dag een bepaald menu eten (toch, of zeg ik nou iets fout? Dat begreep ik tenminste uit het boekje van d´r Knipoog .) terwijl je die dag misschien helemaal geen zin hebt in bepaald voedsel.

Er zijn inderdaad per dag menu's beschreven, maar je kunt ook gewoon dagen omruilen, dus als je ergens geen zin in hebt kan je gewoon de hele dag wisselen.