Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:41

ik had gezocht naar een hooikoorts topic maar ik kon het niet vinden....
nou dit topic is voor mensen met hooikoorts
als je, je wilt aanmelding gelieven dit lijstje intevullen.... :
naam :
leeftijd:
wat gebruik je er tegen:
wat doe je er tegen:

nou dan begin ik maar :
naam : Nathalie
leeftijd: 14
hoelang heb je er al last van: mijn hele leven (de laatste jaren heel erg veel)
wat gebruik je er tegen: ik gebruik nu xyzal (spelling?) en ben net 5 dagen begonnen met druppels voor onder de tong... na 3 jaar zou de hooikoorts veel minder zijn... (zijn wel even 500€ per doos)
wat doe je er tegen: zo veel mogelijk een bril op.... niet te veel naar buiten....

hier is een pollenkalender:
Afbeelding

nathalie_v

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:34

is hier niemand met hooikoorts?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:52

Naam: Henrieke
Leeftijd: 18
Hoelang heb je er al last van: Té lang Vork
Wat gebruik je er tegen: Oralgen (2e kuur)
Wat doe je er tegen: Oralgen gebruiken, en tjah, proberen dat het hiermee opgelost word.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:27

naam : Tamara
leeftijd: 19
hoelang heb je er al last van: Heel wat jaar
wat gebruik je er tegen: xyzal, telfast, oogdruppels
wat doe je er tegen: ik krijg prikkuren in het ziekenhuis, elke week twee injecties in de hoop dat ik dan niet de hele zomer met gezwollen ogen loop. En op vakantie etc. altijd een zonnebril op.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:46

Henrieke @ wat zijn/is Oralgen ? daar heb ik nog nooit overgehoord!! ben benieuwd..
Tamara @ ja dat word bij mij de laatste optie.... alleen ik zou het dan ben m'n huisarts kunnen doen Haha! hij had dan de druppels die ik nu gebruik nog gevonden... maar als dat binnen 3 jaar niet helpt moet ik ook prikken .... (gelukkig maar 1x per weerk Knipoog )

ik zit vandaag ziek thuis Boos! door de hooikoorts... dat is bij mij altijd de eerste dag dat ik er last van heb ben ik ziek thuis Boos!
de xyzal werkt volgens mijn niet Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:48

Naam: Leen
Leeftijd: 17
Hoelang heb je er al last van: Té lang Vork
Wat gebruik je er tegen: een zakdoek bij de hand hebben Huilen van het lachen nee heb ooit oogdruppels gebruikt maar heb het niet heel erg
Wat doe je er tegen: niet te veel fietsen in de periodes dat ik er veel last van heb

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:51

leen @ gelukkig heb je het niet zo erg... Knipoog
ik fiets inderdaat in de zomer het liefst niet Tong uitsteken maar ja om me zelf helemaal op te sluiten in de zomer (dan is bij mij echt het ergst...) ik neem dan gewoon mijn mediceinen in (en 1tje exstra mee op aanrade van mijn Huisarts Haha! ) en dan een zonnebril op en rijden maar Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:53

naam : Nathalie
leeftijd: 24
hoelang heb je er al last van: Zolang ik me kan herinneren
wat gebruik je er tegen: Tabletjes, voorgeschreven door de huisarts. Weet zo gauw de naam niet meer...
wat doe je er tegen: Ik probeer de dingen waarvan ik last heb zoveel mogelijk te ontlopen, Dus geen hooi voeren e.d. Verder draag ik een bril en heb ik voorraad snotlappen bij Vork

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:21

naam : Karen
leeftijd: 21
hoelang heb je er al last van: Altijd al voor zover ik me kan herinneren... soms denk ik zelf dat het met de jaren verergerd.
wat gebruik je er tegen: pilletjes Zyrtec, oogdruppels en neusspray livostin als ik me niet vergis.
wat doe je er tegen: tja, wat kan je er nog meer aan doen? Ik draag soms zo'n oversized zonnebril, dat helpt ook wel een beetje.
De medicatie zelf helpt belachelijk weinig om eerlijk te zijn.
Ik heb er meestal in mei, juni en juli enorm veel last van. Aan wat ik precies allergisch ben weet ik niet, ik kan me ook herinneren dat een lading vers hooi in de manege waar ik vroeger stond voor enorrrrrm veel last zorgde!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:31

naam: nicole
leeftijd: 20
hoelang heb je er al last van: vanaf mijn zesde, maar het wordt steeds erger en het duurt steeds langer
wat gebruik je er tegen: 3 soorten pilletjes, 2 pompjes, 2 soorten oogdruppels, neusdruppels, heel veel zakdoeken, maar nu dan eindelijk, dit jaar begonnen met prikkuur in arnhem velperpoort. Elke week 2 prikken dat 7 weken lang en dan 3 jaar. MOet het met 80 procent verminderd zijn voor de komende 20 jaar !! Haha! Ik moet zeggen, ik heb op dit moment nog nergens last van. Het begon bij mij in januari altijd al en we zijn deze maand al bijna door! De dokter en allergologen maakt zich zorgen, omdat ik het zo benauwd kreeg en ademhalingsproblemen had, vermoeidheid. Als ik dan een keer ziek zou worden in mijn hooikoorts tijd, zou mijn lichaam dat waarschijnlijk niet aan kunnen. Dankzij deze kuur zit ik er zelfs aan te denken om wedstrijden te gaan rijden, dat had ik nooit durven hopen. (was ik hier maar eerder aan begonnen)
war doe je er tegen: eigenlijk hierboven al beantwoord. Maar eerder ging ik veel douchen, tussen door soms 3 keer op een dag een uurtje slapen. Even me ogen rust geven en me lichaam zodat ik weer wat beter adem kon halen.
Gelukkig hebben wij een heel klein laagje zaagsel op stal, wat voor zo min mogelijk stof en dus allergische reactie zorgt.
De gewone medicatie helpt bij mij niet meer. Ik kan het net zo goed wel als niet slikken. Zelfde resultaat. Ik heb er voor gekozen om het niet meer te slikken. Daarom heb ik nu twee pompjes voor als het echt te erg wordt. Dat is in de zwaarste periode: maart, april, mei, juni, juli dus elke dag. 1tje is ontstekings remmend en doe ik dan 2 keer per dag en 1tje is als ik echt benauwd krijg om even te helpen met ademen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 14:34

ni3ki3 @ wou heftig!! ik dacht dat ik het al erg had Clown maar het kan nog erger!!!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:44

maar nu gaat t super goed!!
Ik zou t echt iedereen aanraden, als het bij mij al werkt dan werkt t bij andere ook! Daar ben ik echt van overtuigd, ik heb getwijfeld tussen druppels of prikken.
omdat ik prikken erg vond, maar van de arts daar mocht ik niet eens kiezen. Ik had het te erg en alleen prikken, waardoor de vloeistof direct in het lichaam opgenomen wordt, zou bij mij voldoende helpen. Hij zei: als je dat niet doet dan wil ik je niet eens helpen, dan gaan we iets half half doen, terwijl ik voor jou t leven zoveel leuker en beter kan maken dat wil ik niet half half doen.
toen toch maar gekozen voor de prikken en ik ben er echt super blij mee. Ze doen het achter in je armen, dus je ziet er ook niks van. Het valt reuze mee, dus als je ooit de keuze wordt gelaten en je wilt er echt geod vanaf kies dan voor de prikken. Hoe eng je het ook vind.
Mama Tong uitsteken is de eerste mee gegaan Knipoog Maar ik had makkelijk zonder gekunt hoor!! hahaha...

Bij deze trouwens een vraagje, als je een startkaart aanvraat hoelang duurt het dan voordat je hem hebt.
Ik wil eerst even de lente afzien, maar als dat goed gaat wil ik per direct nog starten!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 14:47

ja ik ben ook niet zo fan van prikken Clown
maar de huisarts wou eerst dat ik die druppels probeerde... (die zijn zo vies... denk toch dat ik ga proberen voor die prik Tong uitsteken )

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:54

De huisarts...
over de mijne maar niet gesproken. Hij heeft t al die tijd genegeerd en had t zelfde idee als die van jou. Eerst maar druppels proberen. Waarschijnlijk de goedkoopste optie, omdat er zo veeeel mensen zijn met hooikoorts.
Ik zeg, doe mij maar een verwijskaart en de rest regel ik zelf wel. Ik heb er nu genoeg van en het wordt alleen maar erger...
Wilde hij eerst niet. Ik zelf naar de allergogloog gebeld gevraagt of ik een keer langs kon komen, zodat hun mij konden testen (op eigen koste) dan konde hun bepalen of het der mate erg was dat er vanuit daar iets aan gedaan moest worden. Dat was dus zo en zij hebben een brief gedaan naar mijn huisarts.
tja en toen moest hij wel, uiteindelijk alles ook nog weer vergoed gekregen Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:00

Doet me eraan denken...
Toen ik nog in het middelbaar zat, moesten we voor LO 15 minuten lopen. Dit in putje zomer, net op de middag én volle hooikoortsseizoen.
Ik had de lerares al meerdere keren uitgelegd dat ik hooikoorts had en nu dus ook, toch moest ik meelopen van haar!
Gevolg: Ik heb in de les erna een astma aanval van wel een uur gehad! M'n longen brandden van de pijn en ik kreeg bijna geen adem meer!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:07

ni3ki3 @ nou ja .... voor 2 bakjes (voor 1 voor gras & 1 voor boom) is even 1000€. denk niet dat dit de goedkoopste marnier is !!
doriangi @ wij gymen in de zomer altijd buiten... als het echt te erg is moet ik terug naar school... (ze hebben dan aan mij toch niets Tong uitsteken ) gelukkig begrijpt mijn leraar het heel goed Haha!
maar ik kan hoef gelukkig niet perse niet mee te doen. omdat ik soms het gevoel heb dat ik van m'n stokkie ga !!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:12

geen hooikoorts hier maar als het warmer gaat worden na de winter heb ik altijd wel ergens last van deze jaar blijkbaar infectie bij me longen gehad. Nooit ziek als het winter wordt maar als het warmer wordt en volgens doctor geen hooikoorts

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:14

prikken is duurder....

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:16

toch.... ik vind die druppels anders al heel erg duur... (even uitgerekend 6€ per capsule 2 x 6 = 12€ per dag.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:16

Doei! vooral in het voorjaar is het mis, erg niezen, en benauwd (asma)
ik gebruik aerius en een neusspray

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:22

naam: Iris Schmidt
leeftijd: 15
hoelang heb je er al last van: um... weet niet meer precies ik was in ieder geval klein
wat gebruik je er tegen: claretine heet het geloof ik maar weet het niet zeker. En als het heel erg wordt oogdruppels en neusspray.
wat doe je er tegen: verder doe ik er weinig tegen. Kan er volgens mij ook weinig extra's tegen doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:24

naam : morrie
leeftijd:49
hoelang heb je er al last van:m'n leven lang
wat gebruik je er tegen:Tavegil tot het weer uitewerkt is en dan weer iets anders
wat doe je er tegen:niets

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:26

papiertjuh @ nou ja je kan natuurlijk een zonnebril op doen. en zo veel mogelijk binnen blijven (wat in de zomer vaak niet lukt....) en niet fietsen op het heetste van de dag (dan zijn er ook de meeste pollen!!)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:29

naam : Lieneke
leeftijd: 15
hoelang heb je er al last van: 2 jaar
wat gebruik je er tegen: van die blauwe pilletjes, even de naam kwijt.. edit: aerius inderdaad!
wat doe je er tegen: als ik er veel last van heb zo min mogelijk naar buiten.

Ook ik heb astma..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:29

Vliendertje @ in combinatie met astma lijkt me het al helemaal niet zo fijn....