naam: nicole
leeftijd: 20
hoelang heb je er al last van: vanaf mijn zesde, maar het wordt steeds erger en het duurt steeds langer
wat gebruik je er tegen: 3 soorten pilletjes, 2 pompjes, 2 soorten oogdruppels, neusdruppels, heel veel zakdoeken, maar nu dan eindelijk, dit jaar begonnen met prikkuur in arnhem velperpoort. Elke week 2 prikken dat 7 weken lang en dan 3 jaar. MOet het met 80 procent verminderd zijn voor de komende 20 jaar !!
Ik moet zeggen, ik heb op dit moment nog nergens last van. Het begon bij mij in januari altijd al en we zijn deze maand al bijna door! De dokter en allergologen maakt zich zorgen, omdat ik het zo benauwd kreeg en ademhalingsproblemen had, vermoeidheid. Als ik dan een keer ziek zou worden in mijn hooikoorts tijd, zou mijn lichaam dat waarschijnlijk niet aan kunnen. Dankzij deze kuur zit ik er zelfs aan te denken om wedstrijden te gaan rijden, dat had ik nooit durven hopen. (was ik hier maar eerder aan begonnen)
war doe je er tegen: eigenlijk hierboven al beantwoord. Maar eerder ging ik veel douchen, tussen door soms 3 keer op een dag een uurtje slapen. Even me ogen rust geven en me lichaam zodat ik weer wat beter adem kon halen.
Gelukkig hebben wij een heel klein laagje zaagsel op stal, wat voor zo min mogelijk stof en dus allergische reactie zorgt.
De gewone medicatie helpt bij mij niet meer. Ik kan het net zo goed wel als niet slikken. Zelfde resultaat. Ik heb er voor gekozen om het niet meer te slikken. Daarom heb ik nu twee pompjes voor als het echt te erg wordt. Dat is in de zwaarste periode: maart, april, mei, juni, juli dus elke dag. 1tje is ontstekings remmend en doe ik dan 2 keer per dag en 1tje is als ik echt benauwd krijg om even te helpen met ademen.