Iemand hét middel tegen eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Iemand hét middel tegen eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 22:42

Weet iemand nou iets wat echt heel goed helpt tegen eczeem?
Een smeerseltje ofzo, of iets wel of juist niet eten?
Ik word er echt een beetje gek van. Heb eczeem op mijn handen. Het begon bij mijn middelvinger links. Toen kreeg ik het ook rechts op mijn ringvinger. Nu zit een helft van mijn rechterhand eronder en mijn hele linkerhand. Die hele handen is denk ik iets meer dan een half jaar zo, en die vingers al 2 jaar geloof ik. Vroeger had ik ook altijd in mijn knie- en elleboogholtes en dat ging altijd wel weer weg. Maar dit blijft echt maar.
Dus.. zijn er nog lotgenoten? Of mensen met tips? Haha! Haha!

marlies85

Re: Iemand hét middel tegen eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:42

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:56

Even naar de HA. Die zalven die je daar krijgt zijn vaak beter als van de drogist enzo.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:00

Heb ik al gehad. Haha!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:02

ik heb zelf al sinds mijn 2e eczeem en het is nu aan het uitbreiden, erg vervelend.
Ik ga op de zijkant van mijn voet lopen omdat aan de onderkant eczeem zit.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:48

Zalfjes van de HA gebruik ik ook al jaren, niet bevordelijk voor je huid.
Ik ben op het moment aan de paardenmelk capsules, paardenmelk is erg goed tegen eczeem. Ik ben tevreden. Ja Even als zonnebanken, lichttherapie, zoutwaterbad..

Ik zou zeggen test es wat uit, ben ik nu ook mee bezig. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:49

Hmmm nog een optie: ik heb zelf een enorme allergie voor handzeep (of ie nu zeepvrij is of niet.. er is 1 soort die redelijk gaat, de rest kan ik vergeten). Misschien iets om even in de gaten te houden dat je na het wassen van je handen je handen GOED afspoelt en afdroogt met een zo schoon/droog mogelijke handdoek.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:55

Ik heb vroeger als kind exceem gehad. Vooral aan de binnenkant van mijn ellebogen, in de knieholtes en in de hals. Vaak droog en jeukend, maar soms werd het (en dat klinkt erg onsmakelijk...) van die nattige exceem. Als je dan krabte, deed het echt ontzettend pijn. Jaren gehad, smeerseltjes van de arts hielpen het ietsje te verminderen, maar was geen echte oplossing.
Tot mijn vader per ongeluk zijn eigen zalf erop smeerde. (tubes waren beide wit en lagen naast elkaar, al kletsende voor het slapengaan werd ik dan ingesmeerd)
Hij heeft psoriasses (geen idee hoe je het schrijft, maar je weet vast wat ik bedoel) en had daar een zalf voor. Dat was de eerste keer dat ik 's morgens opstond zonder jeuk of pijn. Toen bewust nog een paar keer gebruikt (wel slecht eigenlijk als ik er nu aan terugdenk, zonder de arts te vragen), erg dus erop gesmeerd en het is langzaam maar zeker weggetrokken. Ik ben nu inmiddels al een jaar of 15 compleet exceem-vrij.
Als ik nu ook nog de naam van die zalf kan herinneren, dan kun je het misschien bij je arts navragen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:21

Roelke_ schreef:
Zalfjes van de HA gebruik ik ook al jaren, niet bevordelijk voor je huid.
Ik ben op het moment aan de paardenmelk capsules, paardenmelk is erg goed tegen eczeem. Ik ben tevreden. Ja Even als zonnebanken, lichttherapie, zoutwaterbad..

Ik zou zeggen test es wat uit, ben ik nu ook mee bezig. Lachen

Ik drink nu geen gewone melk meer en eet geen vla meer. Alleen zure dingen (yoghurt en karnemelk), had iemand tegen m'n moeder gezegt. Tong uitsteken

GamblersCup: Als je de naam weer weet zal ik het eens proberen!

Veel mensen zeggen trouwens wel dat je er op den duur overheen groeit. Ik hoop het maar! Ben nu 17 en heb het al vet lang..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:23

Protopic zalf met tacrolimus. Werkt als een speer.

Vraag aan je HA of hij je dat wil geven.

Géén varkensvlees meer eten, geen melk en geen aardbeien

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:26

Loose, ik denk niet dat je een recept van de dokter meekrijgt voor die zalf, aangezien die eigenlijk helemaal niet bedoeld is tegen exceem... ik kan er trouwens ook niet opkomen....

Zodra het me te binnen schiet, zal ik het toch even opschrijven.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:28

Ik ben zelf onderbehandelijng bij een dermtoloog in het ziekenhuis vanwee mijn exceem en ik krijg elke keer een zalf die de apotheek speciaal moet maken aangezie ik allergies ben voor stoffen in zalf, maar ook in make up, ook voor melk best irritant

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:35

Die zalf voor psoriasis heet dermovate creme.
Dat heb ik van de dokter gekregen tegen mijn eczeem.
Heb hiervoor wel zalfjes tegen eczeem gekregen maar die hielpen niet genoeg. Dus heb die zalf gekregen.

Het helpt bij mij meestal wel goed om de plekken in te smeren met uiercreme.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:08

Arabesk schreef:
Protopic zalf met tacrolimus.

Klopt ja, dit heb ik onlangs van iemand gekregen die ook eczeem heeft. Ik had na jaren weer een enorme eczeem-aanval en wist me geen raad meer, lag overstuur in m'n bed alles kapot te kratsen. Deze zalf 3x gebruikt en het was over.

Ikzelf kreeg altijd hormoonzalf van mijn HA en van de Dermatoloog heb ik eens andere zalf gekregen die echt werkte, maar weet niet meer hoe het heet en toen het op was, was ik ook eczeemvrij.

Proberen je huid vet te houden (ik doe 1x per week mezelf insmeren met baby olie na het douchen, op een natte huid) en je kunt insmeren met Molkosan oplossing. Heb mezelf zelfs nog een tijd ingesmeerd met rooibosthee (en me er de krampen aan gedronken, nooit gemerkt dat het hielp) en van die bachbloesem-meuk (zowel op m'n huid als oraal, brrr).

En als ik het op m'n hoofd heb, dan was ik m'n haar met Denorex shampoo (van mijn mams, tegen psoriasis).

Editje: wat ik ook heb gedaan, is teatree olie in veel cremes.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:09

Ik hoef tacrolimus inderdaad maar 2x per week te smeren en m'n eczeem blijft weg, zonder dat mijn huid dun wordt ervan Ja

Het is een middel dat ze ook aan patienten geven met een donornier bijvoorbeeld, het onderdrukt het afweermechanisme van het lichaam. Ons lichaam reageert extreem op bepaalde voedingsmiddelen en daardoor krijgen we eczeem.

Gelukkig hoeven wij geen kilo's van die pillen te slikken, maar is een verdunde zalf lichtjes opsmeren al voldoende om weer even verlost te zijn Haha!

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:12

je mot slakkenslijm gebruiken dat helpt heel erg geod hoor ! Haha! net als die mensen van tellsel xx {anja} en {nathan}

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:26

Dermovate zalf! Ja, dat is het!!

Krijg je dat voor exceem tegenwoordig? Ik dacht dat het behoorlijk agressieve of in ieder geval heftige zalf is die ze niet zomaar uitschrijven. Maar het is al lang geleden en ik was nog een kind, misschien maakt dat wat uit.

Als ze het toch wel voor exceem uitschrijven, kun je er misschien even om vragen, Loose.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:33

@ gamblerscup: tja blijbaar geven ze dat voor eczeem. Moest er wel meteen mee stoppen zodra het over was. Achja als het maar helpt he. ( Was niet de 1e keer dat ik voor mijn eczeem kwam en die zalf heb meegekregen )
@ loose: Je kan het beste gewoon naar je huisarts gaan.
Die geeft wel wat leuks mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:03

Ik heb ook eczeem, en wat bij de ene werkt, hoeft bij de andere helemaal niet te werken jammer genoeg. Soms heb ik een zalfje wat een tijdje goed werkt en na een tijdje lijkt het of ik er immuun ofzo voor word. Ik heb nu een hormonenzalfje van de dokter. Het schijnt ook dat een bad met een paar handjes (droge) havermout werkzaam is.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:12

Nathan__ schreef:
je mot slakkenslijm gebruiken dat helpt heel erg geod hoor ! Haha! net als die mensen van tellsel xx {anja} en {nathan}

Juist niet.
Slakkenslijm creme is heel slecht voor eczeem, en de betere drogisten/apotheken zullen je het ook ten zeerste afraden dit voor op je eczeem te gebruiken.

Ik heb jarenlang hormoonzalf van de dokter gesmeerd. Nu dus een hele dunne, lelijke huid op die plekken.
En het blijft ook altijd gevoelig voor eczeem. T beste werkt goed afwassen met lauw water, niet met geparfumeerde zeep/creme insmeren en elke keer een schone handdoek gebruiken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:13

Bedankt voor de tips!
Elke keer als ik naar de dokter ga krijg ik weer hormoonzalf mee, maar zoals Sok al zegt krijg je er een lelijke witte dunne huid van. De zus van een vriendin had het voor op haar benen en die kreeg er van die mannenharen. Bloos! Dus liever geen hormoonzalf.
Ik zal dan ook maar stoppen met varkensvlees en aardbeien. Ben trouwens ook een tijdje gestopt geweest met aardappelen want er was iemand die daar gevoelig voor was maar dat hielp bij mij niet.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:16

goede vette creme gebruiken, helpt hier, krijg altijd een grote pot op doktersrecept.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:07

bloed laten trekken en kijken waar je allergisch voor bent.
echt ene middel dat werkt is er niet denk ik.
kijk eens in het algemen topic van exceem, daar staat veel in.

NicoleNiky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:25

ik had zon vieze visoliepil en nog iets gekregen (een bruin zwart balletje dat naar hout ruikt/smaakt Tong uitsteken) maar het hielp wel maar heb geen zin om iedere dag zoiets te nemen (werd echt antigelijk misselijk van die dinger..)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:20

paardemelk tabletten???