Hairextensions/Weave laten zetten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 11:53

Ik denk eraan om extensions of een weave te laten zetten, omdat ik graag een vollere bos haar wil.
Ik heb van mezelf vrij lang haar, maar het is gewoon oer hollands, en dus erg stijl en fijn Clown
Ben een beetje op internet aan het zoeken geweest, maar er zijn zoveel verschillende meningen en prijzen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie Haha!
Ben dus benieuwd of mensen hier zoiets hebben laten zetten, wat je dan hebt (extensions of een weave), wat de prijs er van was, en natuurlijk hoe het bevalt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:28

Ik volg dit topic even! Ik wil het ook al heel lang, maar nooit gedaan.. Nu wil ik het toch echt een keer gaan doen. Ik wil graag langer en voller haar. Haha!
In Turkije ben ik bij een kapper geweest die het heel netjes deed, daar kostte het toen voor mij 200 euro. Viel mij heel erg mee, maar ik geloof dat het in NL wat duurder is.
Ik volg dit even. Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:08

Het ligt er maar net aan wat voor merk je laat zetten en waar je het laat zetten. Iemand die thuis zit raad ik bijvoorbaad al af.
Het is erg makkelijk een diploma te krijgen om hairextensions te zetten zonder echt ervaring heb je een diploma bij verschillende oopleidingen al zo binnen. Het is belangrijk dat ze goed gezet worden anders blijf je met minder haar over zitten als waarmee je bent begonnen.

De extensions moeten in rijen worden gezet en niet kris kras op het hoofd. Waxjes moeten genoeg verwarmt worden anders slaan ze wit uit en blijven ze niet zitten.
Waxjes moeten ook aan bijde kanten gesloten worden (gesealt) dit om te voorkomen dat er bacterieen in komen.
vaak word dit niet gedaan omdat je er dan eens zolang mee bezig bent (het is al veel werk en elk waxje sealen kost nog meer werk)
Hoge prijzen hoeven niet alleen goede kwaliteit te betekenen.
Zelf werk ik met haar dat van kwaliteit net zo goed is als great length (nederlands bekenste merk) je betaald er alleen de helft voor. Ik heb het er zelf ook al anderhalf jaar in zitten en het haar is echt perfect.

Ik zou je aanraden bij verschillende kappers te kijken. kijk hoe er gewerkt word, hoe het word gezet. Let op de plukjes, gebruiken ze niet te kleine plukjes haar (dan breekt het af) werken ze minimaal een cm van de hoofdhuid af (anders breekt het ook af) worden ze goed gesloten (anders gaat je haar rotten) en werken ze niet kris kras door elkaar (dan krijg je klitten waar je niet vrolijk van word)
Bekijk foto;s van mensen bij wie ze al geplaatst hebben en let goed op de waxjes.

Ik bijv hairextensions al vanaf 2.60 per plukje bij de meeste kappers betaal je ongeveer het dubbele.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:25

Ik heb extentions van hairdreams. En bij de kapper laten zetten.
Ze bevallen me erg goed, maar best prijzig 175 stuks voor ca 600 euro. Ik doe er ongeveer 4 maanden mee, maar komt ook omdat ik vrij veel last van haaruitval heb.
Kwaliteit van het haar is goed en als je het niet weet zie je het bij mij totaal niet, zoals het ook hoort. Dat is bij andere nog wel eens anders.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:41

Mijn vriendin zet ze altijd bij mij! Ik bestel ze via het internet, per 25 ben ik €16 kwijt zo ongeveer.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:06

Ik heb ze een tijdje gezet.

Er zijn inderdaad veel verschillende manieren om ze
in te zetten.
Zelf geef ik de voorkeur aan Microrings. Dat zijn kunststof
ringetjes waar je jou eigen haar en de extension in doet
en met een tangetje dichtknijpt. Wanneer je het zat bent
kun je ze er zo weer uithalen.

Met lijm is het ook mogelijk maar dit is niet al te best voor je haar.

Je moet altijd 100% humanhair gebruiken voor extensions
dit is echt mensen haar en dus goede kwaliteit. Je betaald
er wat meer voor maar je kunt ze ook makkelijk herbruiken.

Goedkoop nephaar gaat alleen maar klitten en knopen
en word 1 grote rotzooi.

Ik kan je aanraden even op marktplaats rond de kijken
welke mensen het gewoon bij hun thuis of aan huis doen
meestal hebben ze een website met foto's erbij zodat je
kan zien hoe het eruit ziet.

De prijzen tussen particulieren en bij kappers zijn enorm
dus echt de moeite waard.

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:15

Mijn vriendin is kapper en zet matjes van balmain(als ik het goed schrijf) zon 5 matjes voor voller en langer haar,je kunt ze elke keer weer omhoog laten zetten sommige wel 6 x als je het maar goed behandeld.Dan is de eerste aanschaf ongeveer 350 en om de 2 3 mnd het opnieuw inbrengen 15 euro per matje,das in verhouding dus niet duur.
En als ik mijn vriendinnen erover hoor allemaal zeer enthousiast!!

kler

Berichten: 1078
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:14

Als iemand voor en na foto's heeft graag! (in link)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 12:15

Ben ik inderdaad ook benieuwd naar! Haha!

MariekedB
Berichten: 207
Geregistreerd: 16-09-06

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:53

Ik ben ook wel nieuwsgierig.
Wil ook wel een x wat anders met m'n haar!
Heeft iemand ook een adresje in de buurt van Groningen.

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:11

Ik heb er nu 50 van Great Lengths. Had er vorige keer 70, die hebben er bijna 7 maanden ingezeten zonder dat je er iets van zag! Heb ze ook altijd met de shampoo van Great Lengths gewassen en nooit echt nat uitgekamd, dat scheelt wel veel hoor! Ik laat ze er bij een kapper in Den Bosch inzetten. Het is wel echt een duur grapje. Gelukkig heb ik het de eerste keer van een groep vrienden voor mijn verjaardag gekregen en de 3e keer met Sinterklaas. Maar ik geloof dat ik met die 70 plukken richting de 400 euro zat..

Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:45

Tip; laat ze regelmatig vernieuwen ook al kost het veel geld!
en laat het doen door iemand die er echt verstand van heeft niet zomaar een vriendin of jij zelf.

heb het ook gehad en had er ernorm veel spijt van, het ging zo klitten in me nek dat er geen beginnen meer aan was. naar verschillende kappers geweest en verschillende middelen gebuikt maar niets werkte.
uiteindelijk moest gewoon de schaar er in waar door ik nu dus kort haar heb (voor mijn doen) en een behoorlijke pluk mis in me nek omdat ik het te dun vond heb ik nu maar permanent laten zetten.
permanent vond ik een betere optie dan een boblijn.

ik ben vast niet de enige die het zo heeft ervaren, maar ik doe het nooit meer.

voor:
http://modulo8.rendered.hyves.org/54100 ... _H-64.jpeg

na:
http://85.17.151.144/131750001-13180000 ... _Q4l8.jpeg

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:21

Wij zetten idd ook matten van Balmain ik vind losse extensions zonde van je geld je kan het vaak maar 1x gebruiken
Bij ons is het 5 matten van 30cm voor 320 euro exclusief kleuren wordt wel aangesloten en geföhnd! Deze worden ook vastgezet met bontjes! Ik heb ze er ook in zitten en vind ze ideaal je kan ze een jaar a anderhalf jaar gebruiken en dan om de 3 maanden opnieuw in laten zetten Lachen
Laatst bijgewerkt door xjessx op 22-01-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:33

Je hebt ook losse extentions die je kan hergebruiken Knipoog
Voordeel van losse extentions boven matten is dat als je een extention er uitvalt het niet opvalt als je mat los zit wel.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:35

Klopt das idd ook wel weer zo ja, vind ook een voordeel dat je met matten zo klaar bent je zit maar ongeveer anderhalf uur bij de kapper tenminste als er geen lak of iets in je haar zit Lachen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:48

Met losse zit je indd langer. Wordt het niet eerst ff gewassen voor ze het erin zetten?
Met losse extentions wordt dan nl wel gedaan. Dat moet op schoon haar ingezet worden, wat ook logisch is.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:52

Ja maar daarom zei ik ook als er wat in zit dan zit je er wat langer moet dan idd gewassen worden maar als je het thuis net gewassen hebt doen we ze er gelijk in Lachen

Anoniem

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:57

Ik volg dit ook even Lachen
zou zo graag eens wat voller en langer haar willen, maar mijn haar is echt dun en ben bang dat er niets van overblijft als ik dit doe bij de verkeerde persoon/kapper.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:18

Alle extensions die er bij mij uitgaan, worden er net zo hard weer ingezet Ja Blijven gewoon mooi! ff bondje plat maken en hups erin!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:50

Bij mij zijn ze er nu uit, kan niet zeggen dat ik er echt blij van wordt nu ze eruit zijn. Geloof niet dat het echt goed is voor je eigen haar...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 11:51

Maar wat ik hier begrijp is dat je toch wel gemiddeld aan 300 euro vastzit? Lachen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:54

Ik was het dubbele kwijt.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:20

Alsje het bij de kapper laat doen wel Ja

Ik zit altijd rond de €70 max.

Anoniem

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:27

als ik ook deze ervaringen lees, blijf ik er vanaf zien.. ben echt bang dat mijn haar helemaal kapot gaat er van. en vind de kosten ook echt Bloos! *hoog* Haha!

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:34

Ik heb al sinds mijn 16e hairextensions. Ik heb Greath Lengths. Super fijn merk. Ik krijg heel vaak complimenten dat ik zulk mooi haar heb (dom dat ik er nu eerlijk en openlij vor uitkom op bokt natuurlijk Tong uitsteken). Nog nooit heeft iemand gezien dat ik extensions heb.
Ik laat ze ieder half jaar een hele nieuwe ''set'' zetten. Ik wil je absoluut aanraden om naar kapper LOK in Rotterdam te gaan. Is wel bij jou in de buurt zag ik Knipoog.