Ze heeft nog nooit goed doorgeslapen verder, de weken zijn op een hand te tellen

Maar ze is nu 15 maanden en wordt elke nacht nog steeds 4 a 5 keer wakker.
Ze gaat om 19 uur ongeveer naar bed. Dat doet ze zoet, ze slaapt heel braaf. Tot wij naar bed komen (ze slaapt op onze kamer). Dan wil ze drinken. Omdat ze rond 10 a 11 uur nog een fles melk moet van het CB krijgt ze die fles ook. Eerst ging ze dan braaf slapen.
Nu is ze al een tijdje aan het draken. Ze gaat staan in haar bedje en driftig krijsen. Met alle gekken maar niet met deze dus ik zeg dat ze moet slapen, leg haar neer en ga zelf ostentatief in slaaphouding liggen. Dan staat ze opnieuw op. Dan leg ik haar neer zonder iets te zeggen en ga weer in slaaphouding. Dan staat ze opnieuw op en negeer ik haar.
Papa houdt dat niet vol, die pakt op een gegeven moment zijn dekbed en vertrekt naar de bank in de huiskamer. En.... zodra hij de deur dicht doet, rolt ze zich op tot een bolletje en gaat slapen.

Dan wordt ze die nacht nog een paar keer wakker, krijgt van mij in haar bed een slokje water uit het flesje wat klaar staat en dan slaapt ze gelijk zoet verder.
Blijft papa liggen dan hebben we de hele nacht kermis.
Geef ik haar geen slokje water dan blijft ze tegen mij ook krijsen.
Ze heeft een eigen kamer maar die ligt aan de andere kant van het huis.
Dus we kunnen haar proberen daar te leggen maar dan is dus de consequentie dat ik eventueel vijf keer op een nacht het hele huis door kan en zelf klaarwakker ben terwijl zij gelukzalig verder slaapt.
Het voordeel nu is ook dat ik een ooglid optrek en zie dat er niks aan de hand is en haar gewoon kan negeren. Met de babyfoon moet ik er echt uit.
Het is een temperamentvolle dame met een ijzeren wil, zo koppig als een ezel en met een doctorsgraad in het manipuleren van mensen. Ik zou graag voorkomen dat Prinses op de Erwt ook nog eens een verwend snotjong wordt. En ik weet ook begod niet waarom ze gaat slapen zodra haar vader uit de kamer gaat.
Wie heeft advies over een goede aanpak om dit op te lossen?