Dreumes met slaapproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Dreumes met slaapproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 13:42

Ons krengetje ( Lovers ) heeft weer wat hoor.

Ze heeft nog nooit goed doorgeslapen verder, de weken zijn op een hand te tellen Bloos
Maar ze is nu 15 maanden en wordt elke nacht nog steeds 4 a 5 keer wakker.

Ze gaat om 19 uur ongeveer naar bed. Dat doet ze zoet, ze slaapt heel braaf. Tot wij naar bed komen (ze slaapt op onze kamer). Dan wil ze drinken. Omdat ze rond 10 a 11 uur nog een fles melk moet van het CB krijgt ze die fles ook. Eerst ging ze dan braaf slapen.

Nu is ze al een tijdje aan het draken. Ze gaat staan in haar bedje en driftig krijsen. Met alle gekken maar niet met deze dus ik zeg dat ze moet slapen, leg haar neer en ga zelf ostentatief in slaaphouding liggen. Dan staat ze opnieuw op. Dan leg ik haar neer zonder iets te zeggen en ga weer in slaaphouding. Dan staat ze opnieuw op en negeer ik haar.
Papa houdt dat niet vol, die pakt op een gegeven moment zijn dekbed en vertrekt naar de bank in de huiskamer. En.... zodra hij de deur dicht doet, rolt ze zich op tot een bolletje en gaat slapen. Bloos!

Dan wordt ze die nacht nog een paar keer wakker, krijgt van mij in haar bed een slokje water uit het flesje wat klaar staat en dan slaapt ze gelijk zoet verder.

Blijft papa liggen dan hebben we de hele nacht kermis.
Geef ik haar geen slokje water dan blijft ze tegen mij ook krijsen.

Ze heeft een eigen kamer maar die ligt aan de andere kant van het huis.
Dus we kunnen haar proberen daar te leggen maar dan is dus de consequentie dat ik eventueel vijf keer op een nacht het hele huis door kan en zelf klaarwakker ben terwijl zij gelukzalig verder slaapt.
Het voordeel nu is ook dat ik een ooglid optrek en zie dat er niks aan de hand is en haar gewoon kan negeren. Met de babyfoon moet ik er echt uit.

Het is een temperamentvolle dame met een ijzeren wil, zo koppig als een ezel en met een doctorsgraad in het manipuleren van mensen. Ik zou graag voorkomen dat Prinses op de Erwt ook nog eens een verwend snotjong wordt. En ik weet ook begod niet waarom ze gaat slapen zodra haar vader uit de kamer gaat.

Wie heeft advies over een goede aanpak om dit op te lossen?

fokfanaat

Re: Dreumes met slaapproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:46

ik ben niet zo'n fan van de kids bij je op de kamer.

Ik zou haar op haar eigen kamertje leggen, met babyfoon en er alleen heen gaan als ze echt over de rooie is, dan idd gewoon neerleggen en negeren, dat doe je wel goed.

Is misschien wat meer werk, maar effe doorbijten je zult zien dat het snel vruchten afwerpt.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:15

Drie nachten opofferen voor de methode van fokfanaat. Je hebt zelf ook rechten!
De fles melk 's avonds voor een kind van 15 maanden vind ik onbegrijpelijk. Ik zou zo'n advies gewoon niet opvolgen.

Ze is trouwens alleen zo manipulatief geworden omdat het werkt. Gioya is een slimme meid!!

Ze slaapt dus goed als jullie er niet zijn: kind op eigen kamer lijkt me dus een bijzonder goed plan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:18

1,5 en nog steeds in de avond een fles?? Heeft dat een speciale reden? Mika (mijn zoontje( kreeg op die leeftijd niet eens een fles meer. Voor het slapen gaan nog 1 glas melk maar zowiezo geen fles meer. Dat is niet goed voor de spraakontwikkeling.

En inderdaad in een ledikantje op haar/zijn eigenkamertje. Als je iets hoort 1 keer checken of alles goed is en daarna NIET meer naar toegaan.

Wij hebben die van ons vanaf 3 maanden op zijn eigen kamer gelegd en hij heeft bijna altijd goed geslapen en wij ook.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:21

die van mij hebben nog nooit een nacht bij mij op de kamer geslapen en altijd prima slapers geweest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:24

Hey meid...

Ik proef dat je het zelf ook wel weet: op haar eigen kamer!
(Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik hier nooit aan begonnen ben...).
Connor heeft vanaf dag 1 op haar eigen kamertje geslapen en slaapt heerlijk én wij ook Haha! .
Het is uit gemakzucht geboren, maar levert nu zo te horen geen nachtrust op...
Jouw dochter krijgt telkens haar zin....
Ik weet dat het gemakkelijker is om toe te geven, maar waarom nog midden in de nacht, water drinken? Ze hoeft maar te kikken of het gebeurt...
Het gaat nog heel moeilijk worden als het haar nu al lukt om haar vader de slaapkamer uit te drijven...

Echt even samen doorzetten en dan komt het echt weer goed!
Zal zeker even zwaar worden, maar geloof me het komt goed, ga je hier mee door dan creëer je een "monster" Knipoog .

Succes!
(Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reden van het CB waarom ze nog zo laat melk zou moeten drinken?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:25

Hup op d'r eigen kamer ermee!! Wat zij flikt dat kan écht niet! Ze heeft ontzettend goed door dat haar gedrag 'loont' en jaagt zo papa de slaapkamer uit.

Dus echt op d'r eigen kamer en heel streng zijn en volhouden. Onze Rockie2 is nu 16 maanden, en die wordt regelmatig ook 's nachts wakker. Vaak voor een luier, dus dan ging ik eruit, maar vervolgens dus constant d'r speen uit d'r bed gooien en gillen om een speen he?

Ik reageer dus nu niet meer zo gauw als ik wat hoor door de babyfoon. Ik kan aan haar manier van huilen vaak wel horen of ze echt pijn heeft of zo, of dat ze gewoon zich aan het aanstellen is.

Geen pijn = mama blijft liggen.

Ze wordt nu een stuk minder wakker 's nachts.

Dus toch echt doen... Het is wel moeilijk, en je voelt je een compleet ontaarde moeder in het begin, maar je kan haar toch moeilijk tot haar tiende op je kamer laten slapen met je vent op de bank?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:26

Dit gedrag negeren en geen flesje geven, wel af en toe gaan kijken en dan streng zijn en bv zeggen nee geen flesje nu gaan slapen.En niet op je kamer nemen want voor je het weet zit je daar voor jaren aan vast.Mijn dochter heeft het een tijdje s,avonds gehad, ik mocht dan niet weg gaan.Ik heb toen echt een week of zo naast haar bedje gezeten tot ze sliep,zodat ze het vertrouwen had dat ik bij haar bleef.Melk voor het naar bed gaan is zwaar op de maag, maak je de melk warm in de magnetron?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:32

Wat een herkenning... Mijn dochetr van 3 bijna inmiddels heeft tot aan haar tweede ongeveer geen nacht geslapen en overdag gewoon stuiteren dus niet moe ook alleen ikzlef raakte bekaf!! Zelfs laten huilen schreeuwen krijsen heeft niet geholpen dit twee en halve week vol gehouden door niet te reageren heb haar ook niet bij ons gepakt want die fout heb ik met mijn eerste gemaakt!! en toen via huisarts naar kinderarts in het ziekenhuis gegaan...Bij de tweede afspraak was ikzelf zo geradbraakt dat ik hem voor een keuze stelde of zij opgenomen of ik.. dat werd dus uiteindelijk zij en daar zijn ze erachter gekomen dat mevrouw van mij dus een ergere vorm van ADHD heeft.. Nu zal ik wel een vloed van negatieve reakties krijgen maar mijn dochter van 3 (as zondag) Hebben ze 2/10de van een milligram ritalin gegeven en dit 3 keer daags en ja ze slaapt nu in ieder geval. Niet de gehele nacht en moet er nog zo'n 3 keer uit maar ze is niet meer hele nachten gewoon klaar wakker!!
Als ik jou was zou ik een verwijzing naar een kinderarts vragen en met deze in overleg gaan wat je er bijvoorbeeld allemaal aan kan gaan doen. 15 maand geen nachtje slapen is een heel eind en ik weet hoe gebroken je dan kunt wezen! Ik zeg nu niet dat ze Gioya aan de medicatie zetten maar je kunt wel een heleboel hulp verwachten van hun en dan sta je niet alleen met je handen in het haar!
Succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:34

Iemand die al 2 jaar niet sliep sliep na 3 dagen door met Bach Bloesem.Dat was echt heel mooi om te horen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:35

Mijn oudste heeft ook slaapproblemen gehad (idd zo'n 5x per nacht je bed uit) En als papa het zat werd, nam hij dochterlief mee in bed, zodat we toch nog een beetje nachtrust kregen. Grote fout!! Uiteindelijk werden we het zo zat dat ik aan de kinderarts heb gevraagd van het CB en die vertelde dat we gewoon consequent moesten doorzetten. En dat hebben we gedaan. De 1e nacht heeft ze staan krijsen in bed van 19:00 tot 22:00 (uiteraard elke 10 min. spieken) maar ze viel uiteindelijk in slaap en is niet wakker geworden. De 2e dag krijsen van 19:00 tot 21:00 en daarna stil, en de 3e dag was ze binnen 30 minuten stil (wij gelijk in paniek en snel kijken, ligt ze heerlijk te slapen) Geloof dat ze het nog 1x geprobeerd heeft midden in de nacht, maar heb haar neergelegd en ben weggegaan zonder iets te zeggen.
Toen ze 1,5 was en we terug kwamen van vakantie (toen sliep ze bij ons op de kamer) heeft ze het nog 1x geprobeerd, maar dat was snel over en tot heden (nu is ze ruim 5) is het een prima slaper.
De tweede hebben we vanaf baby nooit in bed genomen 's nachts en is tot heden (nu alweer 2 jaar geweest) nog nooit aan het keten geweest.
Probeer toch een paar dagen achter elkaar in te plannen en zeg het tegen je buren dat je haar 's nachts even laat krijsen. Je zult er daarna reuze blij mee zijn!
Vriendin van mij had hetzelfde probleem en daar was het binnen een week ook over.
Heel veel succes ermee!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:37

Ik lees net jouw verhaal Priscilla; lijkt me heel zwaar!
Moet er echt niet aan denken om nacht na nacht niet goed te kunnen slapen...
Toch denk ik dat er bij Gioya toch sprake is van machtsmisbruik.
Die van mij is hier ook erg goed in.
Ik probeer nu toch heel strak te zijn (heel moeilijk), natuurlijk is een medische oorzaak nooit zonder onderzoek uit te sluiten, maar misschien toch eerst maar eens als ouders op je strepen gaan staan... Haha!.

Genoeg mensen met ervaring, lees ik...
Ik sluit me volledig bij Talonius aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:42

priscilla schreef:
Wat een herkenning... Mijn dochetr van 3 bijna inmiddels heeft tot aan haar tweede ongeveer geen nacht geslapen en overdag gewoon stuiteren dus niet moe ook alleen ikzlef raakte bekaf!! Zelfs laten huilen schreeuwen krijsen heeft niet geholpen dit twee en halve week vol gehouden door niet te reageren heb haar ook niet bij ons gepakt want die fout heb ik met mijn eerste gemaakt!! en toen via huisarts naar kinderarts in het ziekenhuis gegaan...Bij de tweede afspraak was ikzelf zo geradbraakt dat ik hem voor een keuze stelde of zij opgenomen of ik.. dat werd dus uiteindelijk zij en daar zijn ze erachter gekomen dat mevrouw van mij dus een ergere vorm van ADHD heeft.. Nu zal ik wel een vloed van negatieve reakties krijgen maar mijn dochter van 3 (as zondag) Hebben ze 2/10de van een milligram ritalin gegeven en dit 3 keer daags en ja ze slaapt nu in ieder geval. Niet de gehele nacht en moet er nog zo'n 3 keer uit maar ze is niet meer hele nachten gewoon klaar wakker!!
Als ik jou was zou ik een verwijzing naar een kinderarts vragen en met deze in overleg gaan wat je er bijvoorbeeld allemaal aan kan gaan doen. 15 maand geen nachtje slapen is een heel eind en ik weet hoe gebroken je dan kunt wezen! Ik zeg nu niet dat ze Gioya aan de medicatie zetten maar je kunt wel een heleboel hulp verwachten van hun en dan sta je niet alleen met je handen in het haar!
Succes

Ik geef je geen negatieve reactie over de Ritalin, want als je kind ADHD heeft kan het érg goed helpen. Ik heb zelf ADHD en mijn dochter (morgen 3 Knipoog ) heeft het hoogstwaarschijnlijk óók. Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat ze gediagnostiseerd hebben! Tegen mij wordt namelijk door alle experts gezegd dat het nu nog niet te controleren valt omdat eerst het aandachtstekort beter naar buiten moet komen, bijvoorbeeld op school. En 0,2 milligram is ook wel uitzonderlijk weinig als je je bedenkt dat een kind van 6 meestal 5 mg krijgt.

Sorry als ik een beetje sceptisch en ongelovig over kom, maar het is voor mij moeilijk te geloven om eerlijk te zijn.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:44

mijn zoon werk ook heel vaak wakker en moest altijd drinken en sliep dan weer verder

soms kwam hij wel 20 keer per nacht
ik ben blij dat ik niet zo kon zijn om hem te laten huilen

hij bleek een nier ziekte te hebben en geen drinken was dus binnen 8 uur dat zijn nieren ermee stopten.

mijn dochter deed het ook en nam ik dus bij me
ze is kern gezond en nu 4 jaar en ligt nog bij mij in bed

ik kan er niet wakker van liggen ze slaapt van half 8 tot half 8

ze vraagt nu om een eigen bed dus we gaan een mooie kamer maken voor der
en dan hup in de eigen bedje

ik kan wel zeggen ik slaap zelf als een blok en zei ook hihi

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 14:54

Ik hoop dat het gaat lukken. Ik heb uiteraard wel ooit geprobeerd om haar te laten krijsen maar na respectievelijk 5,6 en 7 uur geschreeuw en gejank dacht ik 's ochtendsvroeg: in godsnaam, nog twee uurtjes slapen! AlsjeBLIEFT! En ja, dan heeft ze haar zin weer he. Maar misschien als ze ons niet ziet, dat ze dan eerder stopt. Hoop ik, want omg, dat gehuil heeft zo'n toontje waar je op reageert als nagels over een schoolbord.

De dokter van het CB zei al dat ik de babyfoon gerust uit kon zetten dan, maar ze probeert al te springen dus ik ben dan toch wel bang dat ze uit paniek/woede/... probeert uit bed te klimmen en als ze valt horen wij haar niet.

Ik zal mijn moeder eens vragen om een Bach Bloesem voor haar samen te stellen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Marleen weet jij toevallig welke jouw kennis had?

Haar bij me pakken doe ik niet, ze moet altijd in bed blijven. Ook drinken doet ze vanuit bed.

Ben vanmorgen naar het CB geweest en moest die melk nog geven zodat ze zeker weten ook geen dorst heeft voor ze gaat slapen. Als ze slaapt moet ik er haar niet wakker voor maken hoor. En ik had de ochtendfles afgeschaft maar die moest ze ook weer, anders kreeg ze geen halve liter melkprodukten dachten ze. Ik warm hem op in de magnetron Ja Koude melk lust ze niet. Ze kan wel uit een bekertje drinken maar dat is altijd wel een knoeiboel want ze vindt het moeilijk om haar slokken te doseren en ipv te stoppen laat ze de rest langs haar kin (en kleren) lopen.

ADHD heeft ze denk ik niet. Ze heeft wel een hele korte spanningsboog (ook in vergelijking met andere kindjes) maar is niet hyperactief. Als ze al iets in die richting heeft zal het ADD zijn.

Poeh, die nierziekte is ook wat zeg! Goed dat je daar achter kwam!
Ik heb zelf ook geen problemen dat ze bij mij op de kamer ligt, maar het is voor haar beter om door te slapen en sowieso hoort papa in de slaapkamer natuurlijk en niet op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:02

Urielle schreef:
ADHD heeft ze denk ik niet. Ze heeft wel een hele korte spanningsboog (ook in vergelijking met andere kindjes) maar is niet hyperactief. Als ze al iets in die richting heeft zal het ADD zijn.

ADHD hoeft bij meisjes niet gepaard te gaan met sloopneigingen en in de gordijnen hangen en zo hoor. Heel vaak juist niet. Bij mijzelf uit het zich in teveel en te snel praten, en friemelen. Maar goed, ik zou ook niet meteen aan ADHD denken inderdaad Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 15:05

hmmm, ze kletst wel enorm veel (als ik er nu ook nog iets van begreep Haha! ). Maar goed, ik hou het verhaal in mijn achterhoofd voor als ik echt niks meer weet Knipoog

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:23

Hoi Uriëlle,

Nogmaals sterkte!
Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden.

Zo heeft ieder zijn eigen probleempjes.
Zelf zit ik er ook ff doorheen, ook al slaapt Connortje als een roos, maar die heeft me af en toe een buien... Als je dan zelf nogal gestesst bent (waar zou ze het toch van hebben? Bloos ) dan.....

Zo ga nu eventjes lekker met Connor naar haar pony.
Hoe gaat het met jullie Welsh?
Wij zijn nog druk op zoek naar een tweede zodat we een tweespan kunnen vormen...
Nieuwe hobby toch maar mooi dankzij die peuter van ons Haha! .

Nogmaals succes en alvast fijne feestdagen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:50

Ik zou je kindje op haar eigen kamer leggen. Als ze begint te krijsen terug leggen zonder er wat van te zeggen. Ondertussen moet je haar niet aankijken.
Wat ook helpt is in haar bed leggen, in de eigen kamer, en dan gaan zitten op de grond met je rug naar haar toe,dan steeds stukje op je billen schuiven naar de deur. Dat ze gaat krijsen is vreselijk, maar het is even doorbijten(en dat is lastig!!)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:37

avaluna schreef:
Zo ga nu eventjes lekker met Connor naar haar pony.
Hoe gaat het met jullie Welsh?
Wij zijn nog druk op zoek naar een tweede zodat we een tweespan kunnen vormen...
Nieuwe hobby toch maar mooi dankzij die peuter van ons Haha! .

Nogmaals succes en alvast fijne feestdagen!

Hetzelfde Haha!
Leuk een tweespan! Met onze Welsh gaat het ook goed, heb pas nog foto's genomen, zie onderschrift het stukje MLP ITP.
Binnenkort eens een babyfoon kopen. Kijken wat ze doet, want het is echt een apart karaktertje. Zelfs op het KDV weten ze soms niet wat ze ermee moeten. Scheve mond

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 09:31

Erover klagen bij iedereen was genoeg.
Ze heeft vannacht geslapen van 7 tot 8 zonder ook maar 1 keer wakker te worden Koe
En het ging toch echt hetzelfde als normaal, alleen dan met papa gewoon in bed Clown

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:22

Hahah zo zie je maar weer!! Super!! Dus zelf ook weer een nachtje gepikt!!

@ Rock Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor maar helaas is het wel zo en die 3 maal 0,2 helpt al wel redelijk met het slapen..En daar ging het uiteindelijk om!! toch? Ze hebben het kunnen vast stellen door haar meer als een week op genomen te krijgen en door de prive omstandigheden. Mijn man heeft een hele zware vorm van ADHD en ze zeggen dat ik een borderline stoornis heb en aangezien dat ontzettend dicht bij de ADHD ligt en ze dat soms verwarren volgens kinderarts hebben ze zich geconcentreerd op de ADHD.

@ gaapje Dat is ook erg!! Maar mijn dochter komt dus ook zo vaak en wil dus ook drinken.. alhoewel dat nu wel iets beter gaat!! Maar ja ze wil blijven drinken.. ook overdag drinkt ze redelijk.. En mijn oudste heb ik ook tot haar 6e verwent hoor Knipoog en die sleip ook van de een op de andere dag in haar eigen slaapkamer!! Maar zij had echte verlatingsangst. (door scheiding gekomen denk ik)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:58

Een collega van me begon over een boek met goede tips. Ik zal hem eens vragen naar de titel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:09

Het boek: als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden, vind ik zelf ook wel interessant... Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:51

hoi,
ik had je vraag gister gelezen, en bedacht me gisteravond laat ineens iets;
snurkt je vriend niet toevallig?
dat ze daarvan wakker wordt, en daarom wil slapen als hij weg is?
het is maar een simpele gedachte hoor, maar ik post het toch maar even Knipoog