Zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne1990

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-11-07

Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:10

Ik ben normaal niet iemand die zulk soort dingen open en bloot ergens neerzet maar ik heb geen echtte (close)vriendinnen dat ik toch maar hier op bokt mijn vraag neerzet voordat ik me druk ga maken en een test ga halen.

Ik heb 1x eerder getwijfelt en heb toen een test gehaald en ik was niet zwanger, heb mezelf toen zo gek gemaakt dat ik overal dingetjes in zag die ermee te maken konden hebben Clown Maar toen was het gelukkig niet zo.

Ik ben al een hele poos aan de pil.
Maar vandaag gebeurde er zo iets geks. Ik kreeg kramp en toen ik naar de wc ging "bloed" dus ik dacht eerst een doorbraak bloeding dus even een tampon erin maar daarna dus niks meer geen bloed. Het was echt 1 scheutje gepaard met dezelfde soort kramp (zeur in de onderbuik).
Nu ga ik gelijk weer dingetjes zoeken:
*Ik ben de afgelopen paar dagen heel moe, dwing mezelf tussen 9 en 10 naar bed te gaan en word om 7u doodmoe wakker van de wekker, ben de hele dag aan het gapen.
*Zaterdag sliep ik bij mijn vriend en werd ik midden in de nacht wakker met hevige pijn in de me onderbuik, dacht dat ik een volle blaas had maar ik moest niet naar de wc Toen ben ik weer in slaap gevallen en nergens meer last van gehad.

Zouden dit tekens kunnen zijn van zwangerschap? Of zit ik me weer allemaal dingen in mijn hoofd te halen omdat ik denk dat dat het is?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:12

Kan zo zijn idd.. Maar al die symptomen van een zwangerschap, kunnen ook ergens anders op duiden. Er is niemand die hier kan zeggen Ja je bent zwanger!
Gewoon even een testje doen...

Is het wel mogelijk dat je zwanger bent dan? Pil vergeten? Ziek geweest?

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:15

Je kunt ook gewoon een doorbraakbloeding hebben (ook wel spotting genoemd).
Dat is niks om je zorgen om te maken, heel vervelend dat wel Knipoog

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:18

of een hele vroege miskraam. vaak hebben mensen niet eens door dat ze dan zwager waren, en daar kom je ook niet achter.

Lianne1990

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-11-07

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:21

Ik dacht eerst ook aan een doorbraakbloeding, heb ik vaker gehad maar omdat het nu maar 1 scheutje was vond ik het zo vreemd Nagelbijten / Gniffelen

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:21

En heb je bijvoorbeeld wel onveilige seks gehad? Knipoog

Pil een keer vergeten?

Ik denk niet dat je aan de hand van een krampje en een spatje bloed kunt gaan vaststellen dat dit een zwangerschap of miskraam is, dat vind ik echt te gek voor woorden...

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:22

Phoe misschien toch maar even een testje doen dan?
En eventueel even naar de HA als je het niet vertrouwd. Ach gut

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:23

Testen is de enige manier om het zeker te weten meid

Anoniem

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:24

Als ik het allemaal zo lees zou je best wel eens blaasontsteking kunnen hebben! Van een ontsteking kan je goed moe worden, het klopt met het naar de wc moeten maar niet kunnen en bij een blaasontsteking kan je ook wat bloed verliezen.

Ik zou dus even een potje ochtendurine naar de huisarts brengen Lachen

Lianne1990

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-11-07

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:25

Sorry ik ben 19 jaar en heb een vaste vriend, heb er wel verstand van hoor nu niet denken dat ik een jong meisje ben die onbezonnen te werk gaat ben.

Ik heb geen onveilige seks gehad, pil niet vegeten, niet ziek geweest.

En ik vraag het hier alleen even omdat ik mezelf de vorige keer het heb aangepraat en ben bang dat ik daar nu weer mee bezig ben waardoor ik steeds meer symptonen krijg daarom de vraag of deze dingen op een zwangerschap kunnen duiden.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:25

Het zou ook nog een blaasontsteking kunnen zijn, het "volle blaas" gevoel is daar ook een symptoom van.

Edit: geloof dat Liek hetzelfde dacht als ik Clown
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 11-12-07 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne1990

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-11-07

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:26

Liek_ schreef:
Als ik het allemaal zo lees zou je best wel eens blaasontsteking kunnen hebben! Van een ontsteking kan je goed moe worden, het klopt met het naar de wc moeten maar niet kunnen en bij een blaasontsteking kan je ook wat bloed verliezen.

Ik zou dus even een potje ochtendurine naar de huisarts brengen Lachen


Ik kan gewoon naar de wc, hoef niet vaker dan normaal en heb verder geen pijn dus dit kan ik bijna uitsluiten.

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:28

Lianne1990 schreef:
Sorry ik ben 19 jaar en heb een vaste vriend, heb er wel verstand van hoor nu niet denken dat ik een jong meisje ben die onbezonnen te werk gaat ben.


Nou als je dan zo volwassen bent dan ga je nu toch ff naar de apotheek voor een test? Knipoog

Daarnaast vind ik het niet doordacht dat je op basis van deze gegevens denkt dat je zwanger bent...

Succes en beterschap in ieder geval!

Anoniem

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:28

Tsja onbevlekt ontvangen lijkt me dan wel een stuk logischer dan een blaasontsteking, gekke ik! Veel succes ermee Lachen

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:30

Gewoon even over zo'n staafje plassen, weet je het meteen. Een stuk minder tijdrovend dan een topic op bokt openen Haha! ( wel wat duurder trouwens Knipoog ).

Lianne1990

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-11-07

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:38

Jeetje waarom kunnen er op bokt geen vragen meer gesteld worden over zwanger zijn. Je krijg gelijk over je heen een test halen en dat je niet nadenkt en er word gelijk vanuit gegaan dat je niet volwassen bent.

Ik schrok gewoon omdat ik dit nooit eerder heb gehad en ik niet gelijk bij elk klein dingetje een zwangerschaps test wil gaan halen omdat ik het mezelf miss maar loop aan te praten. Natuurlijk ga ik als ik twijfel een zwangerschapstest halen maar ik mag toch wel vragen of er mensen zijn die miss weten of het eengrote kans is of dat het iets anders kan zijn.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:41

het kan van alles zijn,ik merkte het altijd gelijk aan mijn borsten.De melkklieren waren dan goed zichtbaar.

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:42

Lianne1990 schreef:
Jeetje waarom kunnen er op bokt geen vragen meer gesteld worden over zwanger zijn. Je krijg gelijk over je heen een test halen en dat je niet nadenkt en er word gelijk vanuit gegaan dat je niet volwassen bent.

Ik schrok gewoon omdat ik dit nooit eerder heb gehad en ik niet gelijk bij elk klein dingetje een zwangerschaps test wil gaan halen omdat ik het mezelf miss maar loop aan te praten. Natuurlijk ga ik als ik twijfel een zwangerschapstest halen maar ik mag toch wel vragen of er mensen zijn die miss weten of het eengrote kans is of dat het iets anders kan zijn.


Niemand zegt dat je niet volwassen bent Ach gut

Ik heb ook wel eens kramp of steken in die zone... Bloeden dan niet, maar dat kan inderdaad spotting zijn...

Lianne1990

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-11-07

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:43

marleen_usar schreef:
het kan van alles zijn,ik merkte het altijd gelijk aan mijn borsten.De melkklieren waren dan goed zichtbaar.


Ok bedankt, ik ga alsnog een test halen voor alle zekerheid (heb wel gevoelige tepels maar ik vrees dat het nu tussen de oren zit omdat ik denk dat er een mogelijkheid is)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:44

Lainne@ Het zou heel goed kunnen dat je het jezelf aanpraat. Ik heb een vriendin die dat ook eens heeft gedaan, ze werd toen schein zwanger. Werd dikker, vollere borsten, pijnlijke borsten, misselijk, moe etc.
Ze dacht echt dat ze zwanger was, maar ze gebruikte de pil die is natuurlijk maar 99% veilig.

Maar hoelang ben je al niet meer ongesteld geweest, wanneer heb je je vruchtbare periode kan je die zelf herkennen (voelen in je lichaam) mijn zus voeld haar eisprong zo goed dat ze er kramp van heeft. Is dat het misschien.. Is het dus 12 a 14 dagen na je mentruatie?

En anders als je eigen lichaam je voor de gek houd en jezelf de gedachten niet uit je hoofd kan zetten raad ik je alleen een test aan. Of een huisarts bezoekje dan weet je direct wat er wel aan de hand is.

Succes verder, is niet fijn als je jezelf zo voeld!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:46

Ik heb al een paar weken eens in de paar dagen dezelfde symptomen, maar ik hoop toch echt niet zwanger te zijn!

Ik denk dat er voor anderen weinig zinnigs over te zeggen is. Symptomen van zwangerschap zijn per persoon verschillend, en kunnen ook 'gewoon' voorkomen. Het enige wat zekerheid geeft is een zwangerschapstest, of als je minder haast hebt: even kijken wat er in je stopweek gebeurt!

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:50

sterkte iig

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:51

Lianne1990 schreef:
Liek_ schreef:
Als ik het allemaal zo lees zou je best wel eens blaasontsteking kunnen hebben! Van een ontsteking kan je goed moe worden, het klopt met het naar de wc moeten maar niet kunnen en bij een blaasontsteking kan je ook wat bloed verliezen.

Ik zou dus even een potje ochtendurine naar de huisarts brengen Lachen


Ik kan gewoon naar de wc, hoef niet vaker dan normaal en heb verder geen pijn dus dit kan ik bijna uitsluiten.



Ik had eerst ook blaasontsteking en geen pijn en niet meer naar de wc maar wel hevige pijn in me buik

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:57

Lianne1990 schreef:
Ik heb geen onveilige seks gehad, pil niet vegeten, niet ziek geweest.

Dan is de kans dat je zwanger bent niet groot.
En als je toch twijfelt dan moet je gewoon een test doen, wij kunnen niet zeggen of jij wel of niet zwanger bent, vanachter ons computerschermpje.
-En je voelt je ook altijd meteen zwanger als je denkt dat je zwanger bent...-

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:00

pfoe kan vanalles zijn
blaasontsteking, chlamidia , of ontsteking in de eierstokken oid.
het hoeft allemaal zeer zeker niet ernstig te zijn, maar ik zou wel even een arts raadplegen

sterkte, jhou je ons op de hoogte?