Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:57

Ik heb een hele rare onsteking in mijn mond en keel, alles opgezet blaren etc. Ik kan dus echt al 4 dagen niets meer eten behalve een beetje soep, en ik drink veel thee. Koude dingen doen te pijn aan mijn mond, en het mag niet heel zuur of zoet zijn etc. want dat brand ook weer. iig we zouden vandaag naar de docter gaan, we zaten er ongeveer een kwartier te wachten toen ineens bleek dat de huisarts werd weg geroepen voor een spoed geval en we konden beter een nieuwe afspraak maken. maar ik vond het een beetje raar? Een huisarts doet tog geen nood gevallen?dan moet je toch naar de eerte hulp of weet ik veel wat?
Het zou goed kunnen dat dit een beetje een blonde vraag is, maar ik vond het nogal raar, en ook nog eens heel lastig want nu moet ik weer een dag met deze hele erge pijn zitten. Bloos

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:58

Huisarts doet wel degelijk spoedgevallen. Kan soms heel vervelend uitkomen maar het is niet anders.
Veel sterkte met je mond en keel.

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:58

ga anders naar de eerste hulp van het ziekenhuis.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:58

In Belgiƫ is het normaal .... Mijn vader is vorige zomer uit een boom gevallen, de 100 gebeld (da's bij ons de ambulance) en de huisarts. Die was veel sneller ter plaatse en heeft toen al wat pijnstillends/kalmerends bij paps ingespoten.
Waren toen dus wel blij dat die dat ook deed Lachen

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:59

veel sterkte! ja klopt een huisarts doet inderdaad spoed gevallen. Die moet er meestal ook als eerste heen als er iets ergs is omdat die soms dichterbij is.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:00

Waarom kon je niet blijven wachten? Hier gebeurd het regelmatig en meestal zijn ze met een half uurtje wel weer terug Ja

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:06

sronnie schreef:
Waarom kon je niet blijven wachten? Hier gebeurd het regelmatig en meestal zijn ze met een half uurtje wel weer terug Ja

Mijn moeder had al gezegt dat ze later kwam op haar werk, en sinds ze niet wist hoelang het zou gaan duren wou ze niet veel langer gaan wachten helaas.
dankjewel voor de reacties!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:11

Ik zou eigenlijk weer even terug gaan, het klinkt niet erg fijn wat je hebt! Misschien dat je er nog even tussen kunt nu..

Karl66

Berichten: 29748
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:11

[LZP] > [MW]

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:07

gelukkig doet de huisarts wel spoedgevallen, anders had mijn moeder niet meer geleefd! Had een keer in paniek de huisarts gebeld toen mijn moeder helemaal blauw op bed lag, en hij was er binnen vijf minuten.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:18

tuurlijk doet een huisarts spoedgevallen. een huisarts zal eerder bij een spoedgeval kunnen zijn dan bijv. een ambulance. huisarts is vaak aan het werk in de plaats van het spoedgeval en ambulance moet vaak uit een andere plaats komen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Huisarts geroepen voor spoedgeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:20

welshje68 schreef:
ga anders naar de eerste hulp van het ziekenhuis.



Voor zoiets sturen ze je naar huis, het is geen spoed om daarvoor naar het ziekenhuis te gaan.
Huisarts word hier regelmatig weggeroepen voor een spoedgeval. We kijken op dat moment hoe druk het is en hoe lang het ongeveer duren gaat. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar ze heen moeten, is het een straat verder of moeten ze naar een dorp verderop Knipoog Wij bieden of de kans even te wachten of een nieuwe afspraak te maken.

Die blaren ed klinkt overigens als een schimmelinfectie in de mond