Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:en als niet zieke ga je er nog meer op achteruit. Normaal kreeg ik 255€ terug in april nu niet meer en ik krijg een eigen risico van 150€ dus ik ga er effe 405 € op achteruit. De premie is voor mij hetzelfde gebleven.
En de eigen risico is verpicht. Daar naast kun je nog een extra vrijwillige eigen risico nemen en daardoor zak je in premie
Chiqa schreef:Cp alleen wordt het weer verrekend met de eigen bijdrage dus je gaat er niet veel op vooruit.
Citaat:'n chronisch zieke dan toch ook? Die heeft als ie pech heeft nog nooit recht gehad op de no-claim. Ik dus ook niet! Buiten alle ritjes naar ziekenhuizen, apotheken en medicijnen die buiten het pakket vallen daargelaten
Merlijn schreef:Chiqa schreef:Cp alleen wordt het weer verrekend met de eigen bijdrage dus je gaat er niet veel op vooruit.
We zullen er nooit op vooruit gaan. De ziektenkosten worden steeds hoger en daarom zullen we steeds meer moeten gaan betalen.
Merlijn schreef:Een no claim van 150 euro betekent dat je de eerste 150 euro ziektenkosten zelf moet betalen, daarna worden de kosten waar je voor verzekerd bent vergoed.
ninja2 schreef:Dit is trouwens wel de schuld van de chronisch zieken dat we nu een eigen risico moeten betalen. Want hun hebben geprotesteerd tegen de no claim terug gave. Want dat is niet eerlijk vinden ze. Nee is het eerlijk dan dat ik per jaar ruim 1000€ voor niets betaal en alles wat ik nodig heb moet ik nog eens zelf betalen. Jullie kunnen er niets aan doen dat je chronisch ziek bent maar ik kan er ook niets aan doen dat ik niet vaak ziek ben.
Chiqa schreef:ninja2 schreef:Dit is trouwens wel de schuld van de chronisch zieken dat we nu een eigen risico moeten betalen. Want hun hebben geprotesteerd tegen de no claim terug gave. Want dat is niet eerlijk vinden ze. Nee is het eerlijk dan dat ik per jaar ruim 1000€ voor niets betaal en alles wat ik nodig heb moet ik nog eens zelf betalen. Jullie kunnen er niets aan doen dat je chronisch ziek bent maar ik kan er ook niets aan doen dat ik niet vaak ziek ben.
Ruilen? Jij ziek en wij ons geld terug? Je zal veel vrienden maken met zo'n opmerking wacht maar tot je straks zelf ziekenhuis af en dokter aan loopt