13 jarige zwanger, schrok me rot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

13 jarige zwanger, schrok me rot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:27

Hallo allemaal.

Ik ben zelf 13 jaar en hoorde afgelopen zaterdag dat de beste vriendin van een klagenootje zwanger is geworden van een 16/17 jarige jongen. Ik schrok hier erg van .. Zei woont bij mij in het dorp en ik ga welleens met haar om. Nu blijkt dat ze geen condoom hadden, en ''vergeten'' de Morning after pil te nemen.

Terwijl ze dus een vriend heeft (en zwanger is!!) zoent ze zaterdagavond ook nog met meerdere jongens. En vraagt ze lief en aardig of ik het niet tegen haar vriend wil zeggen. Ik heb gezegd dat als zei het niet zegt dat ik er wel voor zorg dat hij het te weten krijgt, maar toch vind ik het banketstaaf om haar te verklikken.

Maar is het nou zo gek, dat ik niet snap waarom je al zo nodig seks moet hebben op je 13e? Ik ben juist met hele andere dingen bezig, en zie seks als iets 'speciaals'.

Graag jullie reacties hierop Knipoog

* Sorry als dit verkeerd staat.

Nicky__

Re: 13 jarige zwanger, schrok me rot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:29

Jeeeetjee, dat is wel erg vroeg Bloos
een vriednin van mij was op haar 12e ontmaagd, maar vind dat wel HEEL erg vroeg.
en waarom laat ze het niet weghalen?
en gaat ze vreemd?
ik zou het op een subtiele manier toch tegen haar vriend zeggen hoor Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:30

Ik ben zelf 14 maar moet er nog even níét aan denken...

Ik heb medelij met het kindje dat ze gaat krijgen, of laat ze hem weghalen (wat denk ik beter zou zijn.....)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:30

Ja je moet al echt seks hebben op je 13e anders hoor je er echt niet meer bij tegenwoordig. Gestoord .
Zij zijn groot en ik is klein!
Is het nu echt zo moeilijk voor kinderen van 13 om nog gewoon kind te zijn. Je kan nog lang genoeg volwassen zijn. Wees blij dat je nog kind ben en geniet er dus ook van.........

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:31

pfff... op die leeftijd dacht ik daar nog niet eens aan!!! sjonge jonge.. erg vroeg.. wat doet ze met het kindje??

StillAngel

Ik ben ook 13. Zoenen vind ik ok, maar sex vind ik veel te ver gaan op je 13de. Moet er niet aan denken. Helemaal niet aan zwangerschap op je 13de :S

Coconuts

Als ik het goed begrijp is ze zwanger van een ander?
En jij mag haar vriend niet vertellen dat ze met een ander gezoend heeft? En meer heeft gedaan dus..
Nja, nog even en hij komt er zelf wel achter.

Moet zeggen dat ik er niet eens meer zo van op kijk. Het word steeds gekker, dus dit kan er ook nog wel bij. Hoor inderdaad vaker dat 'kinderen' (haal de aanhalingstekens eigenlijk maar weg) zwanger raken.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:32

Hee, ik was de eerste die ging posten maar eindig als 5de.. Zo langzaam ben ik toch niet? Tong uitsteken

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:33

Coconuts schreef:
Hee, ik was de eerste die ging posten maar eindig als 5de.. Zo langzaam ben ik toch niet? Tong uitsteken

Haha blijkbaar Tong uitsteken Nogal spannend topic iedereen antwoord binnen minuut Clown

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:34

jeetje!!
nou ik moet er echt niet aan denken om nu bijv. al een kind te hebben. Zelf ben je nog kind !! :S.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:34

of IJp.. dan hoor ik er gewoon écht écht niet bij, ik ben tenslotte al 15, bijna 16 zelfs Sigaar

Ik vind het erg vreemd dat ze nou al 'het' gedaan heeft.. Weet ze überhaupt wel zeker dat ze zwanger is? Conclusies worden snel getrokken.. En daarbij, blijkbaar beseft ze het nog niet eens, ik vraag me af of haar ouders het weten..... zou toch snel zorgen dat die het wél te weten komen, voordat het straks niet meer weggehaald kan worden (ze is zelf nog een kind, lijkt me sterk dat die al een kind op de wereld kan zetten.. het kán, maar of het verstandig is ik ben niet heel erg pro-abortus.. en dit is ook eigenlijk wel haar eigen schuld en je doodt er wel een leven mee, van een wezen dat ook recht heeft om te leven, maar of dat leven nou zo goed wordt... )

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:34

Coconuts schreef:
Als ik het goed begrijp is ze zwanger van een ander?
En jij mag haar vriend niet vertellen dat ze met een ander gezoend heeft? En meer heeft gedaan dus..
Nja, nog even en hij komt er zelf wel achter.

Ze is wel zwanger van haar vriend, en zoent met andere. (Dat mag ik niet vertellen tegen haar vriend Knipoog)
Laatst bijgewerkt door Jantine_ op 23-10-07 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:35

Ik ben 13 en moet er niet aan dénken!
Hopelijk laat ze het weghalen, lijkt me nou niet echt fijn om de rest van je "kinder" leven nog met een kind opgescheept te zitten ..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:35

Jantine_ schreef:
Ze is wel zwanger van haar vriend, en zoent met andere. (Dat mag ik niet vertellen tegen haar vriend Knipoog)

staat d'r netjes

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:37

Nicky__ schreef:
en waarom laat ze het niet weghalen?

Moet zeggen dat dit er vast wel in zit als optie, maar zo makkelijk is dit niet.
Agh, een kind opvoeden is ook niet zo gedaan. Ze is er tenslotte zelf nog één.

Nicky__ schreef:
ik zou het op een subtiele manier toch tegen haar vriend zeggen hoor Knipoog

Zoiets als; ,,Goh ik hoorde dat je vriendin zwanger is? Gefeliciteerd joh!! Haha! ''

Clown Hmm..

[EDIT] Lees net dat ze zwanger is van haar vriend.
Nja, dan mag je hm alsnog feliciteren met deze kl*te situatie.

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:39

Ik hoop ook dat ze het nog weg laat halen.
Lijkt me niet echt prettig om met een kind op je 13e te leven..

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:39

Ohmy,
stilletjes hoop ik gewoon dat ze dit heeft verzonnen om aandacht te trekken ofzo Rolleyes

hoe dom kan je zijn!
13.. pff
maar wat IJP beweerde valt wel mee denk ik Knipoog .
Mijn zusje is 13 en die gedraagt zich gewoon naar haar leeftijd. (noujah soms wat jonger Huilen van het lachen )
maar ik bedoel, om te zeggen dat alle meisjes van tegenwoordig al zo vroeg bezig zijn met dit soort dingen is een beetje erg overdreven.

het gebeurd te vaak, maar over het algemeen zijn het gewoon nog zelf kinderen.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:40

Jezus Lips are sealed op je 13e Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel erg vroeg, maarja het verbaast me niks aangezien je soms ook amper het verschil nog kan zien tussen een 13 jarige en een 16 jarige Nagelbijten / Gniffelen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:41

leg mij alleen even uit waarom jij tegen haar vriend zou moeten vertellen dat ze met een ander gezoend heeft, vind dat nogal een NSB'erige actie..... bemoei je lekker met je eigen zaken.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:44

luxx schreef:
leg mij alleen even uit waarom jij tegen haar vriend zou moeten vertellen dat ze met een ander gezoend heeft, vind dat nogal een NSB'erige actie..... bemoei je lekker met je eigen zaken.

Zou jij het leuk vinden als je pas na een lange tijd te weten komt dat je vriend met een aantal andere meisjes heeft gezoend? Mij zou het niet bepaald leuk lijken en zeker niet als ik zwanger zou zijn.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:45

Toen ik 13 was vond ik het nog enorm spannend om een jongen zijn hand vast te houden Haha! , laat staan dat ik al iets anders ging vastnemen!

Trouwens, over de kwestie dat zij met andere jongens zoent. Het is niet aan jou om je daarmee te moeien. Het is aan haar om te beslissen of ze dat tegen vriendlief wil zeggen of niet. Ofdat hij het nu leuk vind of niet. Jij moet geen beslissingen maken in hun relatie.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:46

@ lampjerulez: Het gebeurd, en daar gaat het om. Dat over het algemeen de kinderen zich gedragen naar hun leeftijd valt ook best mee. Ja, hier en daar zitten inderdaad de kinderen er nog tussen, maar 6 van de 10 lijken te roken, te blowen, te drinken en doen aan seks (als ze al niet zwanger zijn).

Mijn overbuurmeisje, en voegere vriendin, kreeg op haar 15de een kind.
Een meisje dat ik 'ken' (van voorbij komen) was 16 en zwanger, loopt nu ook met een kind.
Heb vaak genoeg met een andere vriendin de morning after pil gehaald omdat ze weer een dacht zwanger te zijn. Ik werd er niet goed van.
En 13 is gewoon helemaal extreem en te gek voor woorden.

Agh, ik loop stage met kinders van 0 tot 2 jaar. De groep naast ons hebben ze van 0 tot 4 jaar. Als ik zie hoe mijn kind er dan al bij had moeten lopen (had nu al 4 moeten zijn als ik op 13 jarige leeftijd zwanger zou zijn geweest).. nee dank je! Sluit na mijn tijd liever de deur achter me dicht.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:49

lampjerulez schreef:
maar wat IJP beweerde valt wel mee denk ik Knipoog .
Mijn zusje is 13 en die gedraagt zich gewoon naar haar leeftijd. (noujah soms wat jonger Huilen van het lachen )
maar ik bedoel, om te zeggen dat alle meisjes van tegenwoordig al zo vroeg bezig zijn met dit soort dingen is een beetje erg overdreven.

Ik zeg ook niet dat alle meisjes ermee bezig zijn, maar ik ken een paar meidjes van een jaar of 11, 12 en die zijn al héél druk in de weer met make-up en vriendjes.
Toen ik die leeftijd had was ik druk bezig met hutten bouwen
@lampjerulez: in de bossen in Bakkum achter de Zeeweg huisjes
Ik kom dus uit een dorp en daar was make-up en vriendjes op die leeftijd echt nog uit den boze. Nu woon ik in een stad en daar zie je het op die leeftijd veel meer.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:52

@ Coconuts
daar heb je natuurlijk gelijk in, het gebeurd te vaak en het is gewoon te gek voor woorden.
maar ik bedoelde meer dat er nog steeds meer kinderen zijn dan de meisjes die alles al geprobeerd en gedaan hebben. over het algemeen zijn het nog gewoon normale meisjes. En zijn dit juist de uitzonderingen.
dus niet hier en daar nog kinderen, maar juist hier en daar meisjes die denken dat ze al volwassen genoeg zijn.
maar het is echt van de gekken zo vroeg...

owjah dat stukej bos Haha! daar ga ik altijd hardlopen Schijnheilig

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:53

Jeetje wat een verhaal.
ik dacht om mijn 13de nog totaal niet aan seks laat staan jongens! bah moest er niks van weten paarden dat vond ik leuk maar jongens nee dankje.
Je ziet wel dat meisjes en jongens er tegenwoordig veel sneller bij zijn(god ow god wat klink ik nu oud)
De voorlichting is nu juist zo goed dan snap ik niet dat je zo dom kan zijn om toch als je seks wil zonder condoom te gaan kloten.
Ik hoop voor het kindje dat ze een goede opvoeding krijgt mocht je vriendin er voor kiezen het kindje te houden.
Zou het toch tegen haar zeggen dat ze niet kan verzwijgen tegen haar vriend dat ze met andere heeft gezoend.