hoge bloeddruk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-07 09:08

Ik ben bloeddonor, dat doe ik gemiddeld 2 keer per jaar. Gisteren dus weer. Bij de controle zei de verpleegkundige dat mijn bloeddruk aan de hoge kant was en dat ik daar misschien beter een keer mee naar de huisarts zou moeten gaan.
mn bloeddruk was 155/100. (onderdruk 100 schijnt dus te hoog te zijn).

ik heb verder nergens last van, maar zal binnenkort toch maar een keer de ha bezoeken hiervoor.

Weet iemand hoe je aan hoge bloeddruk komt, is het gevaarlijk? en hoe kom je er weer vanaf?

bedankt voor reacties.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:27

Hoe is je bloeddruk anders?
Als je normaal een hele lage hebt en nu ineens een hoge zou ik idd even langs de arts gaan, maar als je rond de 150/70 zit normaal zou ik toch gewoon eventjes afwachten.

Denk even bij jezelf of je veel stress hebt gehad de afgelopen periode, of juist heel zout hebt gegeten.

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-07 10:46

vorige keer bij bloedgeven was het ook hoog.
ik heb inmiddels wel gegoogled wat oorzaken kunnen zijn... te veel zout, drop, overgewicht etc... tja, dat klopt wel. Nou ja, nog maar weer een stok achter de deur om af te vallen Haha!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Jacqueline4
Berichten: 240
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Bunnik

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:56

Ik heb helaas al enkele jaren last van te hoge bloedruk.
Ben ook binnenste buiten gekeerd in het ziekenhuis , zij hebben geen directe oorzaak kunnen vinden. Bij ons in de familie is het enigzins erfelijk belast. Eten zoutloos, hebben geen overgewicht, sporten zeer regelmatig, geen stress gevoelige types. Nu wordt het onder controle gehouden met tabletten omdat het een beschadiging van de aderen kan veroorzaken op latere leeftijd, nu voel ik er weinig van soms wat last van onrustig ruizen van het bloed door het lichaam maar meest van de tijd nergens last van. Wees wel zo verstandig om even langs de HA te gaan, dan voorkom je misschien problemen in de toekomst.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:58

Wat echt goed werkt is gember, daar zijn van die potjes van met gembercapsules.Ik ken een vrouw die had een zeer gevaarlijke hoge bloeddruk en kreeg hem met gember weer laag.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 01:30

Oei, dat is inderdaad te hoog ... de bovendruk ook. Geen slecht idee om hiermee naar de HA te gaan en je bloeddruk wat vaker te laten meten. Je merkt er in het dagelijks leven niks van, maar op de lange termijn is het heel erg gevaarlijk.

Kerstmuts

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:32

Guinevere schreef:
Oei, dat is inderdaad te hoog ... de bovendruk ook. Geen slecht idee om hiermee naar de HA te gaan en je bloeddruk wat vaker te laten meten. Je merkt er in het dagelijks leven niks van, maar op de lange termijn is het heel erg gevaarlijk.



Precies! Mensen denken vaak te makkelijk over een te hoge bloedruk. Een bloedrukmeting is natuurlijk wel een momentopname maar als deze al meerdere keren veel te hoog is (want een onderdruk van 100 is echt veel te hoog) moet je toch even langs je huisarts gaan. Ik weet niet of ze bij jou huisarts die 24 uurs metingen doen? Daar krijg je een heel goed beeld van hoe je bloeddruk daadwerkelijk is!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-07 12:44

ik heb een afspraak gemaakt voor komende dinsdag. ik ben benieuwd hoor...

inmiddels heb ik toch wel wat meer op internet informatie gevonden, en ook de bijsluiter van mn ac pil eens bekeken, dat is eigenlijk ook wel troep wat we elke dag weer slikken.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:20

Ik meld me hier ook. Gisteren is bij mij ook een hoge bloeddruk gemeten. 150/96 welteverstaan. Ik ga maar eens bij een homeopaat langs om te kijken of er iets voor is.
Abrikozen schijnen ook goed te zijn hoorde ik.

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-07 13:38

dinsdag bij de huisarts (assistente) geweest, Toen was het 144/99, dus nog steeds te hoog. Over twee weken moet ik terugkomen. Ik kreeg een preek mee over gezond leven, sporten, overgewicht, minder zout/vet eten etc,

Ik ga maar eens op zoek naar die gembercapsules, zijn die bij de drogist te vinden?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:45

Pas je op met gember e.d.?

Sommige alternatieve geneesmiddelen zijn goed, maar praat alsjeblieft met je HA voordat je ergens mee begint. Ook al is het allemaal natuurlijk, dat wil niet zeggen dat het niet schadelijk kan zijn. Ze zijn ook niet altijd zonder gevaar met reguliere medicijnen te combineren ... kijk maar wat ze hier over gember zeggen.

Kerstmuts

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-07 16:23

goh, bedankt voor de tip guinevere, dat wist ik niet. Ik gebruik verder geen medicijnen.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:27

Ik wist ook niet dat het kwaad kon. Ik neem heel vaak iets homeopathisch....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, bribro, Ellebel123, Enphalu, Googlebot, IASCrawler, ManonGrr, Maren, marjan19, Roosch, RoronaZorro, Selina, sunshine, VuurVleugels en 83 bezoekers