Hier slachtoffers van migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Hier slachtoffers van migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 16:56

Naja, de titel zegt 't al;
Zijn hier ook slachtoffers met migraine?

Ik heb altijd wel een beetje last gehad van hoofdpijn & heel af&toe een zware migraine aanval, tot vorige week .. Toen begon 't woensdag en sindsien heb ik bijna elke dag wel een migraine aanval/hoofdpijn gehad Verdrietig En dan is 't ook gewoon zo erg, dat ik ziek uit school kom & gelijk m'n bed in duik.. Kortom; je hele dag is weer verziekt! Verdrietig

Dus toen vroeg ik me af of er meer bokkers zijn met migraine? Misschien dat we ervaringen kunnen delen? Tips of iets anders?

Ladygiroc

Re: Hier slachtoffers van migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:59

ik heb ook migraine. *Even afkloppen* het is nu een aantal jaar dat ik een aanval gehad heb. Ik krijg het als ik gestressd of depressief ben.

Moet wel zeggen dat sinds ik van school af ben er geen last meer van gehad heb, zie je dat school slecht voor je is Haha! hahaha

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:02

Haha, gelukkig maar voor je!

En wat deed jij er dan tegen? Speciale medicijnen of iets?
Ik had dus ook medicijnen gekregen, maar die helpen geen bal.. Morgen dus mara even een briefje halen, om bloed te laten prikken.. Clown

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:04

Hmm, ik heb clusterhoofdpijn (suicide headache).. Net zoiets als migraine maar dan schijnbaar nog een gradatie pijnlijker. Kan er de klok op gelijk zetten wanneer ik ze krijg; in medio feb/maart en aug/sept. Heb dinsdagavond en woensdagochtend aanvallen geahd, 3 Ibu's geslikt wat eigenlijk niets afdoet behalve dat je tussendoor een beetje kan slapen. Gewone migrainemedicatie krijg ik niet van de huisarts, omdat dat ook niets af zou doen.

Hebben jullie ook altijd van die duidelijke symptomen dat je migraine/clusters gaat krijgen? Ik krijg een aantal uur voor een cluster last van gezichtsverlies in 1 oog, kan niet meer fatsoenlijk praten of op woorden komen (geen zinnen meer vormen, andere woorden zeggen dan dat je bedoelt), en vervolgens krijg ik koorts en moet ik gaan liggen.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:10

Wel migraine maar de term slachtoffer past me niet.

Als ik een aanval heb dan slik ik 1200 mg ibuprofen in 1x, ga liggen in een koele, donkere en vooral stille omgeving, en wacht tot het overgaat*.
Als de ergste misselijkheid weg is, moet ik heel veel water drinken.

*Over het algemeen ben ik er met een halve dag echt ziekmakende migraine vanaf, daarna een halve dag hele zware hoofdpijn, en daarna nog een dag waarin ik me erg zwaar en 'wazig' voel.

Ik heb gemerkt dat ik minder migraineaanvallen heb als ik voldoende slaap en frisse lucht heb, een zonnebril opzet bij scherp licht, en minimaal 2 liter water per dag drink. Voedingsmiddelen hebben geen invloed op mijn migrainepatronen, en hormonale schommelingen (menstruatiecyclus) ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:12

Ik heb ook migraine. Heb er inmiddels mee leren leven, maar het is wel héél vervelend. Lachen

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:13

ik heb ook erge migraine ik heb er ongeveer 1 keer in de 2a3 maanden last van deze aanval duurt dan zo'n week ik kan geen licht verdragen

tips :

probeer over te geven dat lucht echt op

neem een lekker warm bad soms kan een migraine aanval komen door een spier die vastgeklemd zit .

ik neem altijd een ZETPIL geen gewone tabletten ik neem ze dan van paracetamol en dan 1000 mg

ga in een donkere kamer liggen zonder licht geluid of wat dan ook.

ik heb geen speciale medicijnen omdat ik daar bijwerkingen van krijg

verder probeer je zo rustig mogelijk te houden
eet niet te veel maar drink wel veel ( water )

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:18

jep ook hier een "slachtoffer" gelukkig heb ik er maar eens in de zoveel tijd last van... (1 x in de 3 a 4 maanden)

ik heb er imigran 50 voor gekregen van de huisarts... maar om nou te zeggen dat die werken....

ik ga altijd maar liggen in bed met het dekbed over mn hoofd en de gordijnen dicht en hopen dat het snel wegtrekt...
en idd overgeven helpt bij mij ook altijd!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:23

Ik meld me ook.. heb toevallig afgelopen 1.5 week met constante hoofdpijn gelopen, wat zondag begon met een migraine aanval..: misselijk, vreselijke koppijn... Scheve mond Echt niet leuk gewoon!!

Vandaag is de eerste dag dat ik er helemaal vanaf ben Haha!

Ik ga inderdaad ook altijd in een donkere stille kamer liggen, ik neem nog een paracetamol, maar kan ik eigenlijk beter niet doen, helpt toch niet..

Nou denk ik toch dat mensen al snel zeggen dat ze migraine hebben, al heb ik dat idee bij geen van jullie Knipoog

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:25

Yep,,, heb het ook. Ongeveer 2 á 3 jaar terug schrok ik me rot van m'n hoofd pijn leek net alsof mijn hoofd uitelkaar ging barsten zo'n pijn doet het. Begon echt te gillen van de pijn ben toen 's nacht met m'n ouders (die ook ernstig bezorgd waren) naar de huisartsenpost gereden. Wat dan ook geen pretje is aangezien al dat rot verkeer en dat gejodel van die dokter niet echt fijn zijn als je zo'n hoofdpijn hebt. Nu heb ik er nog af en toe last van maar gaat al beetje beter.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:26

Ik heb hier ook vaker last van ..

Laatste tijd gelukkig niet meer zo veel, maar af en toe ... Echt shít!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:35

Ik heb trouwens ook wat Dioxide zegt, van die duidelijk symptomen. Ik verlies ook gezichtsveld, dan zie ik allemaal zwarte vlekken.. en ik ga me een beetje zweverig voelen.. weet niet precies hoe ik het uit moet leggen Knipoog Voel me anders iig..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:36

xXutopiaXx schreef:
Nou denk ik toch dat mensen al snel zeggen dat ze migraine hebben, al heb ik dat idee bij geen van jullie Knipoog

klopt veel mensen denken bij zware hoofdpijn al aan migraine...
maar migraine is geen gewone hoofdpijn...
voorbeeld: bij gewone hoofdpijn ga je niet de "helft zien van je beeld"
(als ik dus naar iemand kijk zie ik die persoon helemaal, heb ik migraine dan zie ik van die persoon alleen maar de linkerhelft... de rechterhelft is weg, terwijl alles achter die persoon wel gewoon te zien is)
bij gewone hoofdpijn kun je ook "gewoon" lezen.
voorbeeld: bij een migraine aanval kan ik me niet meer focussen op de letters, dus de letters waar ik naar kijk zie ik niet, maar de woorden er om heen wel....

en zo zijn er nog meer dingen... bijvoorbeeld de neiging om je ogen uit je hoofd te trekken om maar enigzins de pijn te verzachten, en als ik een aanval heb, zou ik zowat me ziel verkopen om het maar te laten stoppen... helaas werkt dat dus niet op die manier (of misschien gelukkig maar Haha! )
nou mag ik nog in mn handjes knijpen met 1 aanval in de 3 a 4 maand, mn paps heeft het elke week wel een keer.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:38

Ik kan me helaas ook melden.. Paar jaar terug toen ik nog klein was is het begonnen, naar de dokter; migraine.. Afgelopen zomer op vakantie heb ik nog een aanval gekregen..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:40

Ja ik heb er ook last van.
De laatste tijd gaat het heel goed (afkloppen)

Vroeger ging ik altijd met hoofdpijn naar bed en stond ik er weer mee op.
Dat probleem is gelukkig opgelost, ben daarvoor ook in behandeling geweest en gelukkig heb ik er veel baat bij gehad.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:50

sexy_back schreef:
xXutopiaXx schreef:

klopt veel mensen denken bij zware hoofdpijn al aan migraine...
maar migraine is geen gewone hoofdpijn...
voorbeeld: bij gewone hoofdpijn ga je niet de "helft zien van je beeld"
(als ik dus naar iemand kijk zie ik die persoon helemaal, heb ik migraine dan zie ik van die persoon alleen maar de linkerhelft... de rechterhelft is weg, terwijl alles achter die persoon wel gewoon te zien is)
bij gewone hoofdpijn kun je ook "gewoon" lezen.
voorbeeld: bij een migraine aanval kan ik me niet meer focussen op de letters, dus de letters waar ik naar kijk zie ik niet, maar de woorden er om heen wel....

en zo zijn er nog meer dingen... bijvoorbeeld de neiging om je ogen uit je hoofd te trekken om maar enigzins de pijn te verzachten, en als ik een aanval heb, zou ik zowat me ziel verkopen om het maar te laten stoppen... helaas werkt dat dus niet op die manier (of misschien gelukkig maar Haha! )
nou mag ik nog in mn handjes knijpen met 1 aanval in de 3 a 4 maand, mn paps heeft het elke week wel een keer.

Idd.. lezen.. ook zo'n probleem..

Ik heb het ook van mijn vader.. al weet ik niet of je het kan erfen.. maar hij heeft het in ieder geval ook.. en op dit moment heb ik er vaker last van dan hem.

Ik moet me ook vaak bedwingen niet in mijn arm te bijten.. meestal doe ik dat toch, maar dat helpt maar tijdelijk dus denk ik er nu van tevoren aan dat het toch geen oplossing is en kan ik me inhouden.. Nu pak ik meestal mijn matras vast, dat helpt wel.. en mijn kaken ontspannen Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:57

Hier nog iemand, al heb ik geen officiele diagnose.

Voordat het begint lijkt het altijd alsof ik er niet helemaal bij ben. Ik kan het gesprek niet meer volgen en het lijkt alsof alles ineens veel sneller gaat dan normaal. Ik wordt dan ook snel, en onterecht, boos op mensen, omdat ze te snel praten, etc. Na een tijdje krijg ik dan een soort zweverig gevoel, bijna een out of body experience en kan ik de achtergrond geluiden er niet meer goed uitfilteren ... als het zo ver komt dan weet ik al hoe laat het is. Verdrietig

Ik wordt ineens kots misselijk, soms moet ik zelfs overgeven, en ik krijg het super heet. Geluid en licht zijn echt een hel! Ik moet dan echt met oordopjes en een oogdoekje helemaal stil op bed liggen. De pijn is verschrikkelijk; het voelt alsof er iemand constant met een bijl op mijn hoofd inslaat, altijd op dezelfde plek (links voor).

Na een paar uur gaat het meestal weer vanzelf weg, maar dan ben ik zo moe dat gelijk weer naar bed ga. Slapen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:15

Helaas hier nog 1. Afgelopen nacht nog. En vanochtend ook nog. Nu is het rustig. Ik slik 2 maal daags natriumvalproaat om het ergste tegen te gaan. En bij een aanval pak ik imigran en ga naar bed in het pikkedonker, en koud washandje op mijn hoofd. Als ik dan een paar uur geslapen heb dan is het erna groot en deels weg. Ben dan nog wel erg duf.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:29

toevallig vandaag nog last van migraine gehad. Het begon gisteren op me werk. lichte hoofdpijn, ik dacht valt mee te leven, ik neem wel een paracetamol als ik thuis kom. Toen ik thuis kwam gegeten en ik dacht, het valt nog steeds mee, ik slik wel als ik naar bed ga. Ik wil niet te snel iets innemen, maar achteraf gezien had ik dat beter wel kunnen doen. daarna met m'n hond naar behendigheidstraining en toen ik terugkwam echt stekende hoofdpijn aan de linkerkant achter mijn oog. 2 paracetamollen ingenomen en naar bed. vanochtend nog steeds hoofdpijn en misselijk. gelukkig heb ik me ontbijt binnen kunnen houden en dus ook me paracetamollen die 's ochtends nog een keer had ingenomen. op school in het begin nog last van gehad, maar is later in de middag gelukkig wel overgegaan.
Net als wat Guinevere zei kan ik dan slecht gesprekken volgen. Ook heb ik veel last van overgangen in licht en donker, m'n ogen moeten heel lang wennen als ik b.v van donker naar licht gaat of andersom en dat doet zo zeer. ook voelt het soms alsof ik scheel kijk ofzo, echt een trekkend gevoel in m'n ogen, heel irritand. meestal als ik het voel opkomen en ik neem meteen wat in dan gaat het wel over, maar gisteren heb ik dus weer te lang gewacht Scheve mond

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:33

Een amethyst edelsteen werkt erg goed.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:38

Marleen_usar, die hebben mijn moeder en ik ook al geprobeerd. Een vriendin van ons werkt met bloesemremedies en dit soort stenen. Maar helaas werkt het bij ons beide niet. (De stenen dan)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:39

dat is jammer ik heb er goede ervaringen mee, en ook andere mensen.Wat ook goed kan helpen is gember, daar heb je capsules van.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:39

Ik heb hormonale migraine. Elke maand 2 dagen uitgeschakeld. Het begint bij mij met aura's zien. En vervolgens pijn achter mijn rechteroog, de volgende dag achter mijn linkeroog en de bij de atlas in mijn nek links. Mega gevoelig voor geuren, geluiden of licht. Als iemand heel zachtjes de trap op loopt, is het net of er een kudde olifanten door mijn hoofd gaat.
Ik houd er in mijn agenda rekening mee, doordat ik heel regelmatig menustrueer, kan ik achter inschatten, wanneer ik uitgeschakeld ben.

Met Imigran gaat de hoofdpijn ongeveer 8 u weg, maar ik blijf me wel brak voelen en gevoelig voor geluid en licht. En bukken of zo is niet te doen. Na 8 u breekt het door de Imigran heen.

Maar sinds een jaar ben ik onder behandeling van een osteopaat. Begonnen voor een RSI arm, maar ik merkte dat mijn migraine aanzienlijk minder werd. En bleek de migraine niet meer door de Imigran heen te breken. Ik was ook een stuk minder brak.
na een behandeling heb ik zeker 3 maanden veel minder hoofdpijn. Weg is het niet, maar ik ben niet meer uitgeschakeld en hoef ook niet meer de hele dag in het donker te liggen. De laatste paar maanden heb ik zelfs geen Imigran meer hoeven nemen, maar kan ik het met Sarixell ook wel onder controle houden.

Ik weet niet of het voor anderen helpt, maar bij mij helpt de osteopathie prima. Ik had gezien hoe goed het voor mijn paard werkt en toen dacht ik: hup, dat probeer ik zelf ook.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:42

Ik heb het gelukkig nog maar één keer in mijn leven gehad en ben blij dat het daarbij is gebleven, het lijkt me vreselijk om dat wekelijks/dagelijks mee te maken!
Mijn zus heeft al sinds haar 17/18e (is nu 21) elke week minstens 2 migraine aanvallen, haar leven ligt dan ook even stil. Zij neemt ook altijd zo snel mogelijk ibu's van de dokter, gaat liggen in een koele en stille ruimte. Ze heeft al zóveel onderzoeken gedaan overal, maar nooit is er wat uitgekomen. Ze is er alleen nu al wel achtergekomen dat ze niet te veel E-nummers moet eten, dat dat het toch wel versterkt..
Echt super veel sterkte het lijkt me echt heel vervelend!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:50

Eten jullie veel drop of chocolade?