Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 22:16

Vandaag ben ik toch maar eens naar de dokter geweest. Heb nu 2 keer per maand een zware hoofdpijn (lees misselijk, braken en de hele dag in bed) en ik was het nu toch wel een beetje zat.
Dokter heeft gezegt dat het migraine is (had ik ook wel een beejte verwacht) en ben blij dat het nu een naam heeft zodat ik weet dat ik me echt niet aan stel (zoals veel mensen toch wel denken)

Ik heb neusspray gekregen die ik moet spuiten als ik een aanval heb.

Zijn er mensen die ook neusspray gebruiken of die andere medicijnen er voor krijgen? En wat zijn jullie ervaringen ermee?

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:17

Ik gebruik geen medicijnen. Maar ik heb wel migraine helaas. Omdat ik zowiezo niet vaak een asperine neem, werkt het opzicht wel bij mij. Maar ik heb het zo;n 1x in de maand!

Kyle
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:19

Mijn zus heeft redelijk zware migraine en ze krijgt er Kaffergodt (als je dat zo schrijft) voor, dat zijn pilletjes, want pijnstillers helpen niet.
Ik geloof dat dit haar goed bevalt.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:20

Hier ook migraine. Ik gebruik poederzakjes: migrafin.
Paracetamol helpt dus echt niet, bij de migrafin moet ik nog mijn donkere stille slaapkamer opzoeken helaas, maar het gaat wel sneller over.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:20

Een vriendin van mij heeft ook erge migraine. Die gebruikt zo'n stick die je op je voorhoofd moet smeren. En dat helpt geloof ik wel goed. Lachen

Zappa

Berichten: 2744
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:22

ik heb ook migraine maar ik gebruik er tramadol voor

( stiekem niet op dokters advies maar heb hem wel gevraagd of het kwaad kon )
die had ik nog na mijn operatie en aangezien ik er 1 keer per maand echt last van heb en nog een stripje of 2 van die dingen had liggen

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 22:26

Ik heb dus imigran. hoop dat het een beetje gaat helpen. Na de 1e keer gebruiken moet ik weer terug om te kijken of het geholpen heeft.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:29

Kyle schreef:
Mijn zus heeft redelijk zware migraine en ze krijgt er Kaffergodt (als je dat zo schrijft) voor, dat zijn pilletjes, want pijnstillers helpen niet.
Ik geloof dat dit haar goed bevalt.


Dat is Cafergot, best een fijn middel maar......er treedt gewenning op bij veelvuldig gebruik, ik heb daar dus problemen mee gekregen.

TS, jij hebt Imigran zeker? Werkte bij mij redelijk, in ieder geval de injecties, van neussprays moet ik overgeven dus ik heb ze wel gehad maar vond ze niet fijn.

Ik heb echt bijna alles geprobeerd tot aan bloeddrukverlagers aan toe die ik elke dag inmoest nemen (die waren echt fijn, werd ik reuze aktief van!) maar tegenwoordig hou ik het simpel met Diclofenac zetpillen, wel zware maar ik vind dat echt de beste oplossing voor mij maar dat is per persoon verschillend.

suggie

Berichten: 766
Geregistreerd: 08-11-04
Woonplaats: Enter

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:29

ik heb Maxalt 10mg smelttablet,werkt super binnen het uur

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:31

Ik heb het ook, (nog) geen medicatie... bij de health store kan je bij ons ook de migrastick kopen. die ga ik morgen halen omdat ik er veel positieve verhalen van hoor Ja

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 22:32

Ik heb idd imigran. Hoop dat ik niet moet overgeven van die neusspray..

Edit: Wat is die migrastick precies dan?

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:33

Die migrastick maakt je voorhoofd steenkoud en das wel lekker maar mijn migraine gaat er niet van weg, het geeft iets verlichting maar das maar heel tijdelijk.

Maxalt vond ik ook wel aardig werken trouwens.

Imigran heb je ook in tablet en injectievorm (jezelf een injectie geven is niet prettig.....)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:35

yep! Natriumvalproaat (wat een woord!) welke mm geen idee.

[edit] Dit slik ik 2x per dag, om de aanvallen tegen te gaan zeg maar. Verder als ik migraine heb idd imigran, ga op bed liggen in het donker met koud washandje op mijn hoofd. En dan slapen. Als ik dan wakker wordt is het redelijk gezakt.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:37

Inderdaad, in het donker en je hoofd zo koud mogelijk dus met een washandje of een handdoek nat gemaakt. Nadeel is wel dat ik inderdaad in slaap val en als ik wakker word zo'n enorme natte plek in bed heb waar die handdoek dan heeft gelegen....maar goed....alles om van die hoofdpijn af te komen!

Zappa

Berichten: 2744
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:39

ik ga altijd in de douche liggen
met licht uit en kussen op mijn hoofd b
heerlijk koel tegen de stenen aan en lekker donker en geluidsstil
als ik te licht heb ga ik flitsen zien en die doen dan ook weer pijn

oja naast de tramadol als ze op zijn heb ik diclofenac voor de migraine

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:40

het wil bij mij nog wel eens helpen als ik mijn bril op zet... ga binnenkort maar eens kijken voor pillen, want er schijnen (zo te zien ook) goeie tussen te zitten, ik volg dus nog wel even Knipoog

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:48

ik heb ook migraine, gelukkig niet meer zo vaak als vroeger, toen was het soms 3x per maand.
ik moet dan altijd eerst overgeven en dan kan ik pas gaan slapen, als ik eenmaal kan gaan slapen trekt het ook weg.
paracetamol werkt niet meer afdoende als ik migraine krijg.
ik gebruik nu ibuprofen, die werkt er nog redelijk aardig voor.
ik moet wel plat en gaan slapen, ik kan geen geluid en licht verdragen op het moment dat ik migraine heb.
zolang de ibuprofen nog afdoende werkt blijf ik die gebruiken, anders heeft de huisarts al aangeraden om echt een migrainemiddel te gaan gebruiken, maar zolang dat nog niet nodig is wil ik daar nog niet aan.

@ Loez.
natriumvalproaat voor migraine? ik ken het middel wel als stemmingsregelaar bij stemmingswisselingen of als middel voor epilepsie ( ik heb daar op het werk beide mee te maken) maar als migrainemiddel ken ik het niet.

wendjuh

Berichten: 304
Geregistreerd: 22-02-07
Woonplaats: Noord brabant

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:50

maxalt dat is een goede medicijn, dan gaat het snel over

wendjuh

Berichten: 304
Geregistreerd: 22-02-07
Woonplaats: Noord brabant

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:51


Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:05

Ik heb alles al gehad wat je maar kan bedenken (oa betablokkers en triptanen)Helaas helpt bij mij nog geen enkel medicijn. Ook ik heb die neusspray gehad alleen kreeg ik er neusbloedingen door.
Maar misschien komt dit ook allemaal omdat het bij mij niet iets hormonaals is maar door een ongeluk.Dus misschien helpt het wel voor jou.

Ik zou wel uitkijken met diclofenac, omdat veel mensen hier maagklachten door krijgen.

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:09

mijn zoon van 12 had het heel erg
echt aanvallen van 2 dagen ofzo 2 keer in de week
hij krijgt nu elke avond een pilletje(clondine)
slikt het nu 8 weken en heeft geen 1 aanval meer gehad.
ook mag hij geen cola en koffie enzo meer

Anoniem

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:15

Mijn moeder heeft ook migraine, en ze heeft daar ook medicijnen voor. Welke weet ik niet precies...
Maar sinds kort is ze bij een vrouw uit Mongolië, die daar gestudeerd heeft aan drukplekken. Die mensen gaan dus met drukplekken bezig in je hoofd. Het is echt heel apart, maar het werkt wel zegt m'n moeder. Ze heeft bijna nooit meer migraine, alleen als ze 'het maandelijkse probleem' heeft, dan heeft ze er wel weer eens last van. Kort gezegd helpen die behandelingen dús wel Ja

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:16

Ik had tabletjes gekregen die je onder je tong moet laten smelten?Maar ze hielpen dus nix,Diclofenac is een goeie pijnstiller.Alleen het vreemde van mijn migraine aanvallen is dat ik heel weinig hoofdpijn erbij heb.Ben wel misselijk,voel me beroerd en zie die flitsen en sterretjes.Als je diclofenac gebruikt moet je eerst eten voor je ze in neemt,anders kun je last van je maag krijgen.Maar dat is met ibuprofen ook zo,eerst wat eten voor je ze in neemt.Oh ja,ik ben er achter gekomen dat mijn aanvallen worden veroorzaakt door de felle zon,en de weerkaatsing ervan.Ik doe dus zo vaak mogelijk een zonnebril op.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:17

Heb het ook regelmatig, vooral als ik heel druk ben/stress heb en te weinig slaap.
Gebruik dan imigran 100 tabletten, die helpen ca 8 uur. Vaak komt het daarna weer terug, zodat ik toch altijd een dag of 3 zoet ben. Dan is het, na innname van een tablet imigran, ook opeens weer over. Ook neem ik wel eens imigran 50, maar dat is duidelijk de halve dosering, want dat werkt dan ook maar 4 uur! Ik kan de klok er op gelijk zetten!

Bij het innemen moet ik wel een uurtje naar bed of heel rustig op de bank zitten wachten, dan werkt het, niet als ik na het innemen gewoon blijf doorwerken enzo.

Voor dagelijks gebruik is een bloeddrukverlagend middel voorgeschreven (terwijl mijn bloeddruk verder normaal is), omdat daarmee de bloeddoorstroming in je hoofd bevordert wordt, naar het schijnt.

Eerlijk gezeg heb ik het inmiddels maar geaccepteerd, het hoort blijkbaar bij mij. Wel worden soms leuke dingen er door verziekt of moet je afzeggen, het zij zo. Gelukkig weet je dat het met een dag of 3 weer voorbij is!

Sterkte ermee!

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:20

Ik heb ook té vaak erge hoofdpijn. Ik heb één keer een aanval gehad (zat aan de antbiotica voor blaasonsteking en had nergens last van. Op de avond vond ik het toch wel raar dat er zo'n licht puntje op mijn gezichtsveld bleef hangen en niet verdween. Naarmate de tijd werd het alsmaar groter en breidde zich uit naar de 'buitenkanten van mijn oog'. Mooie lichtenshow! Kon bij mijn scherpte punt niks meer zien. Toen het verdwenen was kon ik met 'héérlijke' hoofdpijn proberen te slapen. Mijn moeder heeft dit soort migraine ook dus ik wist gelukkig wat het was, maar ben er niet blij mee.

Bij mij werk Sanalgin tegen de hoofdpijn. Lachen