Mensen aanzetten tot anorexia?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:30

Schimmelig schreef:
Jonge meiden zouden eigenlijk op school en door hun ouders voorgelicht moeten worden over dit soort rommel... Die websites zijn er met bosjes


Wij worden er op school regelmatig over voorgelicht, 2 keer per jaar geloof ik. Moeten er ook hele opstellen over schrijven en proefwerken over maken. Maar goed; dat zal vast niet overal zo geregeld zijn vrees ik..

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:32

Redrumfox schreef:
Schimmelig schreef:
Jonge meiden zouden eigenlijk op school en door hun ouders voorgelicht moeten worden over dit soort rommel... Die websites zijn er met bosjes


Wij worden er op school regelmatig over voorgelicht, 2 keer per jaar geloof ik. Moeten er ook hele opstellen over schrijven en proefwerken over maken. Maar goed; dat zal vast niet overal zo geregeld zijn vrees ik..

Nee idd wij hebben hier nog nooit wat over gehad

mireltjuh

Berichten: 142
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Veldhoven!

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:32

Redrumfox schreef:
Schimmelig schreef:
Jonge meiden zouden eigenlijk op school en door hun ouders voorgelicht moeten worden over dit soort rommel... Die websites zijn er met bosjes


Wij worden er op school regelmatig over voorgelicht, 2 keer per jaar geloof ik. Moeten er ook hele opstellen over schrijven en proefwerken over maken. Maar goed; dat zal vast niet overal zo geregeld zijn vrees ik..

Ik ben er inderdaad nog nooit over voorgelicht.
Ik vind het ook niet kunnen zo'n website!
Er staat ook dat als je aan anorexia lijd je dan beter bent dan dikke mensen Nagelbijten / Gniffelen

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:33


Djulitaa

Berichten: 1868
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:33

gadverdamme, wat is dat voor zieke site.
ik vind het al een erge ziekte, en dan dat er zo'n site over word gemaakt!
vooral dat stuk dan "ana" zich voorstelde. Misselijk

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:33

Ik vraag me bij zo'n mensen altijd af hoe zij zullen denken over een jaar of 20-30-40, als ze volwassen zijn en misschien wat levenswijsheid hebben. Let op: ik heb het niet over anorexia-patienten, maar wel over de aanzetters van alle gedragingen die extreem zijn, dan heb ik het dus ook over jonge extremisten, jonge beroemdheden die alleen met geld bezig zijn, jongeren die zich helemaal toewijden aan 2 of andere popcultuur... Ik heb enkele jaren op een kunstschool gezeten waar ik alles gezien heb: drugs, criminaliteit... Ik vraag me echt af hoe die mensen dan denken en zijn als ze volwassen geworden zijn.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:35

Tieneke schreef:
Ik vraag me bij zo'n mensen altijd af hoe zij zullen denken over een jaar of 20-30-40, als ze volwassen zijn en misschien wat levenswijsheid hebben. Let op: ik heb het niet over anorexia-patienten, maar wel over de aanzetters van alle gedragingen die extreem zijn, dan heb ik het dus ook over jonge extremisten, jonge beroemdheden die alleen met geld bezig zijn, jongeren die zich helemaal toewijden aan 2 of andere popcultuur... Ik heb enkele jaren op een kunstschool gezeten waar ik alles gezien heb: drugs, criminaliteit... Ik vraag me echt af hoe die mensen dan denken en zijn als ze volwassen geworden zijn.

De persoon achter deze website die de TS gaf schijnt over de 30 te zijn. Maar dit kan natuurlijk niet kloppen...

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:36

Kan het me niet voorstellen.. dat kinderen van 12/13 zulke streken uithalen kan ik me nog wel een beetje voorstellen (héél klein beetje) maar 30.. kom op zeg..

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:37

Ik bedoel daarom niet echt deze persoon (30 lijkt me trouwens raar, dan ga je niet op Kindertent lijkt me?), maar meer in het algemeen.

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:40

Tieneke schreef:
Ik vraag me bij zo'n mensen altijd af hoe zij zullen denken over een jaar of 20-30-40, als ze volwassen zijn en misschien wat levenswijsheid hebben. Let op: ik heb het niet over anorexia-patienten, maar wel over de aanzetters van alle gedragingen die extreem zijn, dan heb ik het dus ook over jonge extremisten, jonge beroemdheden die alleen met geld bezig zijn, jongeren die zich helemaal toewijden aan 2 of andere popcultuur... Ik heb enkele jaren op een kunstschool gezeten waar ik alles gezien heb: drugs, criminaliteit... Ik vraag me echt af hoe die mensen dan denken en zijn als ze volwassen geworden zijn.


Dat vraag ik me ook af, in het slechtste geval, zijn ze geen steek veranderd, of simpelweg doorgeslagen in hun bedoelingen.
Van druggsgebruikers had ik ook altijd een beeld van, hoe zal dat veranderen, naarmate ze ouder worden. Maar als je dan van die docu's of TV ziet, zie je ook 50-jarige druggsgebruikers, die ergens wel weten waar ze mee bezig zijn. Maar gewoon te ziek om in te zien dat het verkeerd is.

Ilsex

Berichten: 1096
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Hank

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:40

Nee ik denk inderdaad niet iemand van 30 ? Maar volgensmijn krijgen wij volgend jaar inlichting over anorexia. Ik heb er trouwens mijn spreekbeurt over gedaan, echt super veel van geleerd ben ik trouwens ook wel blij om dat ik het daarover heb gedaan,eigenlijk ook mijn klas ingelicht Bloos! (sorry voor offtopic)
Laatst bijgewerkt door Ilsex op 18-08-07 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:40

Als ze sirieus 32 is en ze zet dit op internet hoort ze niet vrij rond te lopen Nagelbijten / Gniffelen

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:41

Zoiets vind ik vreselijk. Een vriendin van me had/heeft het ze moest 2 weken in het ziekenhuis liggen. Ze was altijd al dun maar het ging steeds slechter ze durfde niet te vertellen wat het was. De dokters wisten het namelijk nog niet zeker en toen vielz e opeens flauw in de klas der armen stonden stijf en ze voelde der armen, handen en benen niet meer. Het was zo erg. Toen ze ook nog in het ziekenhuis lag zei een meisje uit me klas dat ze het allemaal aanstellerij vond. Toen was ik boos geworden zei ze opeens ik vind het nog aanstellerij maar wat haar is overkomen is erg. Het overkomt meer meiden waarom zou het voor die andere meiden niet erg zijn. Walgelijk om pro ana op te zetten

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:41

Tieneke schreef:
Ik bedoel daarom niet echt deze persoon (30 lijkt me trouwens raar, dan ga je niet op Kindertent lijkt me?), maar meer in het algemeen.

Je hebt zieke mensen hoor.

Ik denk niet perse dat deze 'anaflubberk*t' 30 is. Maar je hebt ze vast wel.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:45

Er zijn idd zieke mensen. En het ziekste eraan is dat ze anderen willen meesleuren in hun problemen.

Ik heb alle respect voor patienten van welk psychisch probleem dan ook, heel zeker. Maar ik weet ook door eigen ervaringen, dat als er geen wil is om te genezen, er ook geen weg is. Psychische problemen kunnen vaak ernstiger zijn dan fysieke en het moeilijke eraan is dan ook dat je niet kunt zien door scans of met instrumenten of iemand genezen is. Het is een proces van jaren en waar je niet snel zeker van kan zijn of iemand er vanaf is.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:45

Overigens vind ik dit nog het ergste. Meerendeels weet dondersgoed waar ze mee bezig zijn maar zet dit er toch boven:

Citaat:
WAARSCHUWING : geen anti ana, maar ook geen pro ana? Neem gerust een
kijkje op m'n site, maar het kan shockende beelden en/of verhalen bevatten.
Ik wil niemand aanzetten tot pro ana.
En betreden op eigen risico a.u.b, als je door mijn site gemotiveerd
word om ana te worden is dat jou eigen keuze, en niet mijn schuld,
er staat een waarschuwing, ik ben niet verantwoordelijk voor je!


Alsof dat helpt! Stelletje randebielen Boos!.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:49

Dat vind ik er ook zo erg aan: want als je weet dat iemand er "inspiratie" uit kan halen door jou en je weet dus ergens wel dat jij daarvoor verantwoordelijk ben, weet je ook dat jij aanzetter kan zijn voor een hele lange lijdensweg voor iemand met een hele familie- en vriendenkring.

Als dat je niet kan schelen, is er idd iets ernstigs mis met je.

_karin_

Berichten: 3921
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:50

Wat een vreselijke site.. inderdaad, denk aan de consequenties die dit soort sites kan hebben voor jonge meiden met twijfels over zichzelf! De lijdensweg waar vele familieleden en vrienden naartoe worden gedreven. Die waarschuwing is inderdaad ook verschrikkelijk.

Goed mijn mening voegt niet echt iets toe, laat ik het erbij houden dat ik het helemaal met jullie eens ben.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:52

Tieneke schreef:
Er zijn idd zieke mensen. En het ziekste eraan is dat ze anderen willen meesleuren in hun problemen.

Ik heb alle respect voor patienten van welk psychisch probleem dan ook, heel zeker. Maar ik weet ook door eigen ervaringen, dat als er geen wil is om te genezen, er ook geen weg is. Psychische problemen kunnen vaak ernstiger zijn dan fysieke en het moeilijke eraan is dan ook dat je niet kunt zien door scans of met instrumenten of iemand genezen is. Het is een proces van jaren en waar je niet snel zeker van kan zijn of iemand er vanaf is.


Klopt, en ik heb die wil nog altijd niet helemaal gevonden.. Ik loop zelf ook al 3 jaar rond met een psychische ziekte en ben er nog altijd niet vanaf. Ik heb er gewoon de kracht niet voor en heb geen zin om er moeite voor te doen, ondanks dat ik er zó graag vanaf wil. (klinkt inderdaad heel tegenstrijdig, maar zo voelt het gewoon) Daarom heb ik ook vreselijk veel respect voor mensen die van bvb. Anorexia af kunnen komen en voel ik ook heel veel haat voor de mensen die anderen psychische ziektes aanpraten. Zoals deze lui hier..

Veel mensen begrijpen niet hoe ernstig een psychische ziekte is, ze denken allemaal 'doe het gewoon niet, je kan jezelf toch wel tegenhouden of ben je nou zo zwak?'. Maar zo werkt het helaas niet.

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:53

En er zijn helaas ook genoeg sites met wedstrijden, en tips. Echt afschuwelijk gewoon.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:55

Tieneke schreef:
Dat vind ik er ook zo erg aan: want als je weet dat iemand er "inspiratie" uit kan halen door jou en je weet dus ergens wel dat jij daarvoor verantwoordelijk ben, weet je ook dat jij aanzetter kan zijn voor een hele lange lijdensweg voor iemand met een hele familie- en vriendenkring.

Als dat je niet kan schelen, is er idd iets ernstigs mis met je.

Die waarschuwing staat er niet voor niets, dat maakt JUIST nieuwschierig. En dat weten ze volgens mij gewoon.

Ik kan me hier echt heel boos over maken.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:59

Redrumfox schreef:
Tieneke schreef:
Er zijn idd zieke mensen. En het ziekste eraan is dat ze anderen willen meesleuren in hun problemen.

Ik heb alle respect voor patienten van welk psychisch probleem dan ook, heel zeker. Maar ik weet ook door eigen ervaringen, dat als er geen wil is om te genezen, er ook geen weg is. Psychische problemen kunnen vaak ernstiger zijn dan fysieke en het moeilijke eraan is dan ook dat je niet kunt zien door scans of met instrumenten of iemand genezen is. Het is een proces van jaren en waar je niet snel zeker van kan zijn of iemand er vanaf is.


Klopt, en ik heb die wil nog altijd niet helemaal gevonden.. Ik loop zelf ook al 3 jaar rond met een psychische ziekte en ben er nog altijd niet vanaf. Ik heb er gewoon de kracht niet voor en heb geen zin om er moeite voor te doen, ondanks dat ik er zó graag vanaf wil. (klinkt inderdaad heel tegenstrijdig, maar zo voelt het gewoon) Daarom heb ik ook vreselijk veel respect voor mensen die van bvb. Anorexia af kunnen komen en voel ik ook heel veel haat voor de mensen die anderen psychische ziektes aanpraten. Zoals deze lui hier..

Veel mensen begrijpen niet hoe ernstig een psychische ziekte is, ze denken allemaal 'doe het gewoon niet, je kan jezelf toch wel tegenhouden of ben je nou zo zwak?'. Maar zo werkt het helaas niet.


Idd zo werkt het niet. Je 'er overheen zetten' gaat niet zomaar. En als je dan denkt dat het wel van de ene dag op de andere dag kan, lieg je jezelf voor. Depressies en alles wat erbij hoort valt te genezen, maar eigenlijk is het te vergelijken met een rouwproces.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:01

Ik heb er mijn twijfels over of zulke websites jongeren echt aanzetten tot het ontwikkelen van anorexia. IMO moet er geestelijk al iets 'mis' zijn met de persoon in kwestie, om echt anorexia te krijgen. Vaak hebben anorexia-patiënten in het verleden iets meegemaakt, en gebruiken ze de anorexia om dit te kunnen onderdrukken. Dit soort websites werken trouwens wel als stimulans, om de anorexia vol te kunnen houden. Om nieuwe manieren te vinden om af te vallen, of trucjes te vinden om ouders voor de gek te houden..

Ilse_Beertje

Berichten: 458
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Amstelveen

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:02

Vreselijk.

Ik snap niet dat mensen zichzelf zo naar beneden kunnen halen, zo pijn kunnen doen.
Hier was ook een topic over Bij Young Riders.
Eerst dacht ik gewoon; 'Ze kunnen toch weer gewoon gaan eten?'
Maar zo simpel is het dus niet.
Het is een levensstijl, iets wat in je hoofd zit wat er niet (makkelijk) meer uit gaat.
Een tijdje geleden was hier ook een shockdoc over; The Way Of Live Anorexia.
Vreselijk, ik had het toen gekeken, omdat ik tsja, hoe leg je dat uit, zou willen begrijpen waarom. Waarom zou je jezelf zo iets aandoen?

Maar ik begrijp het nogsteeds niet, en denk ook dat ik het nooit zal begrijpen.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:03

Weet je wat me ook opvalt, ze gebruiken veel muziek die ik ook luister. Maar over het algemeen gaan die nummers helemaal niet over lelijk en dik zijn, de tekst is gewoon depressief. Behalfe dat nummer van superchick - courage (ofzo). Die luister ik ook, heb toch even gekeken waar het over ging maar wat ik van die website haalde waar de songtekst op stond was dat het over het verslaan van annorexia ging. Dus eigenlijk gebruiken ze de verkeerde muziek Nagelbijten / Gniffelen.
En als ik het fout heb luister ik dat nummer nooit meer Scheve mond.

@ Yoline: Het is niet voor niets een probleem, dus deze websites zetten wel degelijk aan tot anorexia. Iig bij onzekere personen. En jij gaat mij niet vertellen dat er wat mis is met mijn vriendin. Daar was niets mis mee tot ze die site zag, ze werd er gewoon door aangesproken omdat ze onzeker is. Meer niet, zij zou nevernooitniet aan anorexia beginnen, maar die website prate haar gewoon om. Bij wijze van.