Opgezet been

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 11:09

Hoi,

Om te beginnen ik heb overgewicht ben nu wel bezig met afvallen, ik drink rond de 2 liter water per dag.
Over twee weken ga ik beginnen met 2 keer per week fitnissen.

maar nu mijn probleem, ik heb zeer stevige kuiten en dus een aantal jaar terug rijlaarzen op maat laten maken, maar nu heb ik dagen dat ik mijn laarzen bijna niet inkom (anders dus wel gewoon), mijn benen en dan vooral mijn linkerbeen zijn dan veel dikker, dat zal wel vocht zijn, maar ik drink nu zoveel water en plas de hele dag door.

Ik vind het zo raar......soms is dat aan het eind van de dag (maar dat is nog wel logisch) maar soms ookal 's middags Nors opkijken

Heeft iemand hier ervaring mee?


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:13

Hoe lang is dit al zo? Ik pas mijn rijlaarzen altijd erg slecht als ik ongesteld moet worden. En in de zomer zitten ze vaak ook veel strakker dan normaal, omdat het dan warmer is.
Ben je meer gaan bewegen ( lopen, fietsen)? Dan kan het zijn dat je kuitspieren gegroeid zijn! Het kan ook vocht zijn, dan zou het er juist met bewegen beter op moeten worden.

"Je kop boven het maaiveld uitsteken? Dan zie je tenminste nog eens wat!"

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 11:26

Ja inderdaad, ik denk als ik meer ga bewegen dat het dan zowiezo wel beter wordt, maar het is toch raar dat je soms zo je laarzen inglijd en de andere dag kom je er gewoon echt niet in!!

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:08

Vocht vasthouden kan onder hormonale invloed gaan, kijk eens of er samenhang is met je menstruatie.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 14:33

nope, totaal geen samenhang

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:05

Kan je lymfe systeem zijn. Toch even naar laten kijken, vooral omdat een been erger is, heb ik begrepen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-07 10:54

Lusitana schreef:
Kan je lymfe systeem zijn. Toch even naar laten kijken, vooral omdat een been erger is, heb ik begrepen.


Hoe bedoel je "erger" Bloos!

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:57

Eet je misschien veel zout? Zout is goed als je veel zweet e.d. omdat het dan weer aanvult, maar te veel zout in je lichaam gaat vocht vasthouden. Dus misschien eens proberen als je minder zout gebruikt.

"Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow."

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-07 11:06

Zout eten valt bij mij best mee moet ik zeggen, maar ik heb wel het idee dat mijn lichaam al reageerd op het kleine beetje zout wat ik eet.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:48

Hoe lang is het al?
Ik heb er last van bij warm weer. Als ik dan 's ochtends m'n laarzen aantrek gaat dat heel makkelijk, maar aan het eind van de dag krijg ik ze bijna niet meer uit.
De naden van m'n broek staan dan ook helemaal in m'n been gegrafeerd en dat doet behoorlijk pijn.
Ik zet dan meestal de koude douche (net niet helemaal ijskoud) op m'n benen, heerlijk

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-07 14:08

Ja het zomers erger dan 's winters dat zeker

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:54

omdat je overgewicht hebt, krijgen je bloedvaten flink te verduren. Er komt teveel spanning op te staan en daardoor krijg je vocht in je benen.
Er helpt helaas weinig of niks tegen, afvallen is de enige manier om vocht tegen te gaan met warme dagen (en het duurt ook een paar dagen voordat het weggetrokken is na een warme dag).

Is het al lente?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:02

Ik heb ook echt vocht in m'n benen als het warm is, maar ik heb geen overgewicht

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:53

maar je kan zoveel vocht in je benen hebben, dat als je je vinger erin drukt en even vasthoud, er een flinke kuil ontstaat. En dan heb je zoveel vocht in je benen dat je huid zeer doet van de spanning.

Is het al lente?

Schimpie

Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-10-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Opgezet been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-07 08:16

Storm76 schreef:
maar je kan zoveel vocht in je benen hebben, dat als je je vinger erin drukt en even vasthoud, er een flinke kuil ontstaat. En dan heb je zoveel vocht in je benen dat je huid zeer doet van de spanning.


Nou dat heb ik gelukkig niet, en ondanks dat er natuurlijk ook veel vet in mijn kuiten zit is het toch ook wel wat spieren aangezien ik 21 jaar paardrijd.
Maar ik moet afvallen hoor, en hoop dat het daardoor komt Knipoog
Ik ben een doomdenker en denk dan altijd dat ik ernstigs heb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Berdien, Esmee_RS, Fair, GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, Kirsha, Malle_meid, SemrushBot, Suliko, TessaxQuincy, Thats_Me en 38 bezoekers