Neuscorrectie!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Neuscorrectie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 00:44

Jaja, na jaren wachten is het dan zover..ik ga onder het mes!!

Even een korte samenvatting:

Sinds ik mij kan heugen slaap ik al met mijn mond open. Puur omdat ik als ik lig niet door mijn neus kan ademen.
Nu blijkt het zo te zijn dat ik erg smalle luchtwegen heb. Jaren ben ik gewoon met een droge mond opgestaan en
echt dat is GEEN pretje! Als ik wilde gaan slapen met mijn mond dicht moest ik op mijn rug gaan liggen zodat ik door mijn neus kon ademen...maar elke ochtend weer die mond open.
Nou komt er ook nog bij dat ik hooikoorts heb (paar maanden geleden achter gekomen Clown ) en last heb gehad van astma. Dus zorgen voor zuurstof beheerste een groot gedeelte van mijn leven!!!
Moet je nagaan dat je dag-in, dag-uit en elke nacht met een verstopte neus zit. Dit heb ik dus mijn hele leven al. Zelfs overdag heb ik moeite met ademen door mijn neus.

Maar eindelijk is het dan zover! Ze gaan een medische ingreep doen, zodat ik dan eindelijk door mijn neus kan ademen!! Daarbij komt nog dat ze er ook een plastische ingreep bij gaan doen. De zogeheten "Hump" op mijn neus gaat eraf en daarnaast gaan ze er nog meer aan doen, maar dat is te ingewikkeld om uit te leggen.
Ze gaan er iig iets moois van maken en ik kan niet wachten!!! Alle nare dingen die gaan komen heb ik al verwerkt..want: WIE MOOI WIL ZIJN MOET PIJN LIJDEN.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met zo'n gelijke operatie??? Ik ben benieuwd!!

Ik moet trouwens 21 augustus onder het mes! Ach gut

Ben blij en bang tegelijk! Maar komt wel goed..hoop ik! Haha!

Bouwien

Re: Neuscorrectie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 00:48

Je moet maar zo denken.. een paar weken verga je van de pijn... en denk je waar heb ik dit voor gedaan.. maar als het beter is zul je je enorm opgelucht voelen.

Zie het als nieuwe leren rijlaarzen kopen :p die doen eerst ook super pijn! Maar daarna ben je er vet blij mee...

Heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn moeder moest een hele nieuwe borst hebben... en dat was ook allemaal pijnlijk maar nu jaren later is ze zichzelf dankbaar dat ze het heeft gedaan.

Dus zet hem op! Kom helemaal goed!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 00:49

Oooh wat een geluk dat je binnenkort eindelijk door je neus kan ademen!!! heel veel succes ermee Lachen
Je slaat mooi 2 vliegen in 1 klap Tong uitsteken Hahaa, veel succes Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:21

Heeej,
Wat leuk voor je dat ze je eraan gaan helpen. Ik zelf heb vorig jaar een neuscorrectie gehad '''mijn neus tussenschot was scheef'' hierdoor had ik precies diezelfde dingen als wat jij jaaaaren dag in dag uit hebt, ik was ook echt altijd snot verkouden en vond het vorig jaar ook echt helemaal genoeg en had ik dat met mijn huisarts overgehad en tadaaa,vorig jaar hebben ze mij ervan af geholpen ik werd geheel helemaal verdoofd en heb no time niks van gemerkt alleen bij het bijkomen uit de narcose toen kreeg ik even bijna helemaal geen lucht meer en kreeg ik zo,n zuurstof masker op me mond heel even maar en toen was het weg.
Ik mocht diezelfde dag wel weer naar huis toe vriendlief had speciaal ook vrij genomen ivm ik niet alleen naar huis mocht ivm die narcose. Echt ik had en moest 3 hele dagen met extreem lange tampons (jaja zo heet dat) in mijn neus en zo,n verband rol onder mijn neus ivm het uiteenlopende snot en beetje na bloeding enz..Nou en toen was het zover hoor de dag dat die verschrikkelijke lange tampons in me neus eruit mochten ik wasonwijs zenuwachtig bij gedachte al van ooooh vreselijk naja ik heb ook hiervan niks gemerkt of gevoeld ja het enige wat ik voelde was dat die tampons zoo lang waren dat ze vanuit mijn hoofd moesten komen bahhh (ze waren op zich wel vrij lang/groot).

Ik wens jou iig erg veel succes...ik ben er hartstikke blij mee en adem lekker door me neus en ben ook geen dag snot verkouden meer..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:12

Ik heb ook al die symptomen, vreselijk. Ik adem standaard door m'n neus. Maargoed, ik weet niet of ik eraan kan worden geholpen ofzo! Succes met de operatie, het komt vast goed Haha!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:13

sympathico: Van die tampons had ik al gehoord ja! Blijkt geen pijn te doen, maar ze moeten idd van ver komen. Haha!!

Ik hoop datik na de operatie dan eindelijk van alle ellende verlost ben!!

Mij is wel verteld dat ik nog zo'n 2 a 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven en daarna pas naar huis mag. Dan nog een week op bed blijven en een maand niet sporten of werken! Eens zien of ik dat vol houd, dat word vervelen denk ik! Slapen

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:44

Heej ,

Ik heb dus ook al jaren dezelfde klachten .
Ben vroeger vaak aan mijn neus geholpen in totaal een stuk of
7/8 keer ...
Het is doorgeboord enz !

Maar als ik in de spiegel kijk heb ik behalve

* Slapen met open mond , en niet alleen slapen , ook als ik bijv ergens op visite ben betrap ik
mezelf dat ik weereens door mijn mond zit te ademen .
Zogezegd : Als ik mijn mond niet had was ik al omgekomen wegens luchtgebrek !

Ook nog een een ietswat scheve neus Bloos
En ik ben best tevreden met mezelf maar schaam me rot om mijn neus !

Ik wil ook een neuscorrectie maar vraag me dan toch wat dingen af :
* Word t [gedeeltelijk] vergoed ?
* Kan ik met dit probleem naar de HA dat hij me verder helpt ?

Ik wil ook info ...

TS : Succes de 21ste Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:36

Bouwien schreef:
Zie het als nieuwe leren rijlaarzen kopen :p die doen eerst ook super pijn! Maar daarna ben je er vet blij mee...

ROFL
maar heel veel succes hoor, en sterkte met de pijn

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:45

OMG het is echt alsof ik mijn eigen verhaal lees! Wat fijn om dit bericht te lezen. Ook ik kamp al jaren met een neus waar ik én niet tevreden meer ben (ook zo'n bobbel erin) én waar ik eigenlijk niet mee kan ademen. Ik ben ook allergisch voor van alles (o.a. stof en honden) en heb ook hooikoorts.

Ik ben ooit naar een kliniek geweest om me te laten informeren over een neuscorrectie. Maar dit was echt een ramp!

Wat ik me dus eigenlijk al jaren afvraag, worden dit soort ingrepen (op medische basis) nu vergoed??? Zeker als daarbij ook nog je neus wordt gecorrigeerd???

Al zolang ik me kan heugen erger ik me aan mijn neus, maar ik hoop misschien via dit topic eindelijk de stap te zetten tot actie.

Hou me asjeblieft op de hoogte! En uiteraard voor jou: echt heel erg knap dat je dit doet en ik wens je mega veel succes! Ik wil heel graag van je horen hoe het je allemaal afgaat voor en na de operatie!!!!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:09

Dank jullie wel voor alle reacties!

@ Nightlover en Marcato:
Als jij een medische indicatie hebt, dus bijvoorbeeld slecht kunnen ademen door je neus. Wordt dat volledig vergoed! Doe je het alleen voor de mooi, dan wordt het plastisch gezien en dus niet noodzakelijk. Dan word het niet vergoed.
Bij mij wordt het volledig vergoed, de lichte plastische chirurgie die erbij komt, die bobbel eraf bijvoorbeeld, daar weet de verzekering niks van. De arts die mij gaat opereren heeft om vergoeding gevraagd en heeft dat gekregen. Daarbij heeft zij niks gezegd over de neuscorrectie.
Zij zei tegen mij: "Je bent in de bloei van je leven. Ik kan nu wel het ademen verbeteren, maar waarom niet alles tegelijk, dan ben je daar in ieder geval vanaf."
En gelijk heeft ze..beter alles in één keer!! Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:09

Mijn neuscorrectie is ook gewoon vergoed.
En maaykuhhh>>dat jij waarschijnlijk 2a3 dagen in ziekenhuis moet blijven, ik mocht nadat ik uit de narcose ontwaakt was naar huis toe (niet alleen moest iemand me wel komen halen,hiervoor had vriendlief vrij genomen had me weggebracht en opgehaald), en eenmaal diezelfde dag bij thuiskomst moest ik 3 dagen alleen op bed liggen en de 4e dag s'ochtends werden die verschrikkelijke tampons verwijderd (wat niet pijnlijk is maar zal je zeggen tis ook geen lekker gevoel), het leek namelijk alsof je hersenen erbij mee gingen zoo eng (sorry op dat gebied lijk ik echt een klein kind haha). Maar dat komt doordat ik echt niks van zknhuizen of dokters moet hebben en al helemaal niet bij bijv bloed prikken ieuwww daar ga ik echt voooooor op de loop. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:14

De eerste 4 dagen zul je wellicht schrikken van je spiegelbeeld. Waarschijnlijk krijg je een zwelling die de eerste dag onder je ogen zit, maar steeds meer gaat zakken. Tot dat het aan je kin zit. + daarbij komt dat alles rond de neus blauw en rood staat dat het niet normaal is. Moest men niet weten wat er juist gebeurd zouden ze er schrik van kunnen hebben. En zeker kleintjes zullen verschieten.

Maar na dat alles weg is, zie je het beeld die je waarschijnlijk nog heel je leven zal hebben. Een mooi maar vooral handig en gezond neusje! Veel succes, sterkte, whatever. Fijn dat je deze kans krijgt!!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 23:26

Sympathico: haha, ik heb het ook niet op ziekenhuizen en artsen en alles wat ermee te maken heeft. Van prikken val ik flauw en van ziekhuis lucht word ik misselijk. Gelukkig word dit alles al wel minder aangezien ik steeds vaker in het ziekenhuis kom.
Maar nee, vind het allemaal geen pretje!

Soet: Je moet er wat voor over hebben hè! vele mensen wilde al langs komen bij mij..maar denk dat ze dat beter niet kunnen doen dus! Tong uitsteken

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:26

Sophie2 schreef:
Ik heb ook al die symptomen, vreselijk. Ik adem standaard door m'n neus. Maargoed, ik weet niet of ik eraan kan worden geholpen ofzo! Succes met de operatie, het komt vast goed Haha!

Door m'n mond dus Tong uitsteken Sorry Clown

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:47

Heey meissie! Ik zit zelf ook aan zo'n operatie te denken. Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.
Michael heeft deze operatie ook gehad. Hij had de eerste week na de operatie een hele opgezwolle neus, maar de 2e week was het weer zo goed als normaal. Alleen heeft de operatie bij hem heel weinig geholpen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:57

Had toevallig net ook al in dat andere topic gereageerd.

Ik heb 2x een neuscorrectie gehad, omdat de 1ste niet goed was uitgevoerd. De eerste keer verbleef ik 5!! dagen in het ziekenhuis, zonde eigenlijk, maar ik werd op vrijdag geopereerd en mocht er maandag weer uit, toen gingen de tampons eruit en die donderdag het kapje eraf. Heb geen kapje voor s'nacht mee gekregen, maar misschien had dat dus wel gemoeten, omdat in augustus (werd in april 06 geopereerd) me neus alweer scheef stond. We zijn rond november weer naar de arts gegaan die het probleem ook zag en voor een her-correctie wou gaan. De vraag was alleen, wil ik dat wel, want ik wou niet weer 5 dagen in het ziekenhuis liggen, je bent de 1ste dag gewoon brak, vanwege je narcose, maar de 2e dag kon ik weer gewoon lopen en van alles doen. In overleg zou er gekeken worden hoe en wat. In maart van dit jaar ben ik dus weer onder het mes gegaan, vrijdagavond geopereerd (werd wakker gesmst met standen van het voetbal, terwijl ik half mee zat te luisteren/slapen) en zaterdagochtend mocht ik weer naar huis. Tampons mochten er toen gelijk uit en ik had geen kapje op me neus, maar alleen een pleister die je draaitjes van de tampons vast hielpen. Ik was nog nooit zo blij, dat ik zo snel naar huis mocht.

De eerste nacht(en) met tampons in slapen zijn erg vermoeiend, je ogen kunnen ook dik en blauw worden (wat bij mij de 1ste x gebeurde, ik zal zo even mijn topic van vorig jaar zoeken voor je) maar dat kan gebeuren wegens bloedingen.

Wel moet je elke dag 3x daags ofzo spoelen en heb je een neusspry, je zal ook zodra je tampons eruit zijn, snottebultjes vinden, die moeilijk weg te halen zijn, omdat ze vast zitten, dit kan je met spoelen (zout water fles krijg je mee) verhelpen, maar wat ik deedt was met een wattenstaafje peuteren.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb, de 2e x, maar dat was voor mij de laatste keer, of ik moet een ongeluk krijgen en gelijk geopeerd moeten worden, dan is het wat anders.

Bij mij was het gekomen door het voetballen, iemand stond op de neus van mijn schoen en ik glee zo door op grint..

Let er wel even op dat je voor de zekerheid, om je medicijnen enzo vraagt, de 2e x moest ik achter de feiten aan lopen, want ik kreeg alleen paracetamols en geen vloeistof drankje (ja oliebol nu ben ik die naam kwijt), want die kreeg ik zelf de 1ste keer in het ziekenhuis en mee naar huis.

Edit: Verslag 1ste operatie gevonden viewtopic.php?f=2&t=580351&hilit=

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:21

Ik snap jouw probleem heel goed.
Ik adem ook heel moeilijk door mijn neus, ook gewoon als ik sta,zit,loop,lig. en sta elke ochtend met een droge mond op.
HEEL vervelend!
Aangezien ik 15 ben zal ik niet zo snel onder het mes gaan, en tot nu toe vind ik het ook nog niet nodig.

Ik hoop dat je operatie goed verloopt!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 00:40

@Samy: Bedankt voor je verhaal! Ik zal er zeker op letten. Tegen mij hebben ze gezegd dat ik sowieso 1 of 2 weken met zo'n kap op loop. Ik zie het allemaal wel. Ik laat het maar over mij heen komen.

Wel fijn om mensen te spreken die hetzelfde probleem hebben, dacht echt dat ik één van de weinige was.

@ Bethje: Hoop dat het bij mij wel beter word! Maar ja..positief blijven hè!

En bedankt iedereen voor het medeleven, haha! Haha!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:22

Ik zit ook met het neuscorrectie-dilemma.. ik mag ook een operatie om mijn tussenschot recht te zetten, maar ik zie een beetje op tegen de pijn en die gekke tampons in mijn neus. Brrr..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:30

@maaykuhhh : voor s'nachts kan je er 1 hebben, maar dat was bij mij niet het geval. Kapje is nog niet eens zo erg ...

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:13

Ik ga na mijn vakantie naar de huisarts !
Hoop dat hij mee wil werken want :
Ik ben super verzekerd maar als ik eens iets heb en er een medicijn voor
nodig heb , smeerd hij me altijd iets aan wat ik kan "kopen"

Dit is mijn neus en ik sta er op . Tong uitsteken
[ zit nu weer met mijn mond open te typen , zucht ]

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:01

ik heb dus precies hetzelfde gehad!!!

ik was ook altijd verkouden, kon niet tot amper door mijn neus ademen, hij zat altijd dicht!!
half juni ben ik er toen eindelijk aan geopereerd!

ik moest een dag voor de operatie al in het ziekenhuis zijn! die dag daarna werd ik om 8 uur sochtends opgehaald voor de operatie en om half 4 was ik pas weer terug op mijn kamer! er waren wat complicaties...

maar ik was echt helemaal kapot! zat inderdaad onder de blauwe plekken, dikke en tranende ogen, tampons en verband onder mn neus en vreselijk moe. de dag na de operatie heb ik bijna alleen maar telkens half geslapen, niet gegeten of gedronken
moest daarom die nacht aan het infuus blijven...

ook nog oud bloed overgegeven die avond maar dat luchtte wel op daarna!

ik moest 4 dagen in het ziekenhuis blijven.. de laatste dag gingen de tampons eruit. ik vond dat een heel erg naar gevoel..
maar daarna na het spoelen etc etc

kon ik gewoon door mn neus adem halen wat een verschil!!!! er zat nog wel een neuskapje op dus kon nog niet het eindresultaat zien wat ook mijn vorm van mn neus is verandert! Bobbeltje is weggehaald ben ik ook erg blij mee maar was gewoon mooi meegenomen;)

een week later kon ik terug komen en ging het kapje eraf, mn neus was toen nog wel dik en gezwollen en had nog wat blauwe/gele plekken in mijn gezicht maar na een week was het al stukken beter!!!

nu een maand verder gaat het al een stuk beter en ik ben onwijs blij met het resultaat!! Knipoog

ik heb fotos van na de operatie en de dagen ernaar maar die zijn niet echt fijn om te zien :p

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 01:36

Zou je wat foto's willen laten zien.
Ben wel benieuwd eigenlijk!
Maar hopen dat ik er net zo blij mee ben als jij!!!

Begin nu toch wel zenuwachtig te worden hoor, komt wel erg dichtbij..Tong uitsteken

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:36

n_atas, ik ben benieuwd waarom jij ook zo lang moest blijven in het ziekenhuis. Is dat tegen je gezegt?
Oud bloed over geven, gebeurd 9 van de 10x, of op de uitslaap kamer of in je eigen bed. Had ik beide keren, alleen de laatste x niet op de uitslaap kamer. Ik was de 1ste x erg druk op de uitslaapkamer, dus de 2e x was ik wel rustiger en wou ik eigenlijk me neus niet zien, maar toen ik er aan voelde, voelde ik dus geen kapje en was ik toch wel benieuwd.

Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's, zal die van mij, van voor de 2e operatie en nu nog wel een xtje plaatsen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:46

Ik heb ook een neusoperatie gehad omdat ik het hele jaar door steeds verkouden was. Mijn neus zat altijd dicht! Ik had een scheef tussenschot waardoor mijn neusholtes altijd dicht bleven. Ik moest één nacht in het ziekenhuis blijven slapen. Ze hadden er allemaal platen ingebracht en tampons pff.. geen pretje.. een week later werden de platen (zonder verdoving) met een grote pinset uitgetrokken.. brrrr maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb want ik ben echt nooit meer verkouden Lachen