Jonge mensen die een hersenbloeding gehad hebben?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Jonge mensen die een hersenbloeding gehad hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:35

De titel zegt het al - zijn er hier misschien nog meer jonge bokkers (of bokkers die iemand kennen) die een hersenbloeding gehad hebben?

Ik was 33 en het was een indirect gevolg van een keiharde val op mn hoofd van een paard, zónder cap. Ja stom, ik weet het, maar hier wil ik nu verder geen discussie over, daarvoor mag wat mij betreft een ander topic geopend worden Knipoog

Ik heb geluk gehad dat de bloeding in de buitenste lagen van mijn hersenen is geweest, waardoor schade beperkt is.

Toch ben ik niet meer dezelfde als voorheen - ik ben vergeetachtig, vaak verward, heb aanvallen waarvan nog onderzocht wordt of het epilepsie in een beginnend stadium is, en als ik moe ben (wat ik vaak ben) hangt mijn ene mondhoek naar beneden en heb ik soms moeite woorden te vormen en zinnen normaal uit te spreken. Ook lijdt mijn linkerkant en hand soms een eigen leven Knipoog

Nogmaals, ik heb geluk gehad, maar het is iets wat nog dagelijks mij bezig houdt. Ik heb vaak nachtmerries en ook in het dagelijks leven lukt het niet om het een plaatsje te geven...Alles wat ik denk of doe gaat in combinatie met "dit was voor/na mijn hersenbloeding"

Ik ben mn baan kwijtgeraakt hierdoor en ik voel me soms zo boos, machteloos. Ja, ik heb het wellicht "aan mezelf te danken" maar dat neemt niet weg dat het vandaag de dag nog steeds niet lukt om er mee om te gaan... ik ben ook vaak bang, terecht of onterecht, want de kans dat ik weer een bloeding krijg, is net zo groot als bij jullie zeg maar....

Dit alles is ongeveer 4 maanden geleden gebeurd trouwens.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Jonge mensen die een hersenbloeding gehad hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:58

Zoals ik al vaker in je topics gereageerd heb, heb ik ook een hersenbloeding gehad.
Het verschil tussen jou en mij, is dat bij jou het een NAH is geweest(niet aangeboren hersenafwijking/aandoening, dus dmv een ongeluk/val ed.)


6 juni vorig jaar..(op 19 jarige leeftijd) ik heb het geluk gehad dat het in mijn ventrikel is gaan bloeden, had het bij mij door heel me hersenpan heen gaan bloeden, was ik nu er niet meer geweest. Omdat de druk in mijn hoofd enorm was, Is er ook een drain geplaatst. Deze heb ik nog steeds, en loopt vanaf mijn hoofd naar mijn buik.

Het zal je verbazen hoeveel jonge mensen er een hersenbloeding hebben, Ik hoor het steeds vaker weer, dacht dat ik eigenlijk de enige was die op erg jonge leeftijd een hersenbloeding had, maar toen ik ging zoeken op internet en verder, kwam ik er steeds meer achter, dat het ook heeeeeel vaak voorkomt bij jongeren.
Vaak wordt een hersenbloeding ook niet herkent als een bleoding, maar als migraine.
Dat je vergeetachtig bent enz, is heel erg herkenbaar. Mijn tip hierop is, neem overal een bloknote mee, dit heb ik ook. Zo vergeet ik een stuk minder dingen.
Last van uitval heb ik niet gehad, wel een sterk verzwakte linkerkant. En die leeft ook af en toe een eigen leven.

Dat de hersenbloeding je elke dag bezig houdt, is ook wel logisch, het is niet niets dat je van de 1 op de andere dag hoort dat je een hersenbloeding heb gehad.

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=226079 is een club gericht op mensen die ook een hersenbloeding hebben gehad, of familie. Hier heb ik ook aardig wat aan gehad. Er zijn namelijk allemaal mensen die ook een bloeding hebben gehad.

Edit: als je zoekt op hersenbloeding op bokt, kom je ook deels mijn verhaal tegen

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Jonge mensen die een hersenbloeding gehad hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:03


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Jonge mensen die een hersenbloeding gehad hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 22:09

Ja klopt.... ik zie het ook Lachen

Mijn neefje was 5 toen hij zijn hersenbloeding kreeg... het arme kind heeft nog steeds moeite met veel dingen, loopt met een beugeltje en zit nu op speciaal onderwijs... het heeft hem geestelijk dus ook geraakt zeg maar...

Overigens is dit een aangetrouwd neefje, geen echte familie dus Knipoog Mocht iemand zeggen dat het familiair is namelijk.

Knuffelpoesz.... ben jij nu nog vaak bang?

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Jonge mensen die een hersenbloeding gehad hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:38

Elke dag eigenlijk wel, ook al is de kans dat het bij mij nog een keer gebeurt ook even klein als bij een ander tot nu toe(word over een paar weken getest of ik toch niet stiekem een infarct heb gehad wat daarna is gaan bloeden, er wordt dan gekeken naar mijn hart, of die embolietjes(bloedpropjes) aanmaakt)
Is dit het geval, is de kans dat het nog een keer gebeurt groter, maar krijg ik dan medicijnen voor.
Is dit niet het geval, dan heb ik gewoon echt (voorlopig , en voor altijd hoop ik) eenmalig domme rotpech gehad.(al het andere is verder uitgesloten)

De angst zelf word wel steeds minder.
Ik loop elke dag rond met knallende koppijn, enige wat ik eraan kan doen is een paracetamol innemen, en even plat op de bank/bed liggen.


Er zijn trouwens meerdere mensen op bokt die een bloeding hebben gehad, heb al vele topics gezien iig.

Barmat; gaan ze bij jou nog dingen doen?onderzoeken oid?om het nog meer uit te sluiten dat je het niet nog een keer krijgt? Of houden ze het gewoon op de jaarlijkse controle(die kreeg je toch nu?of haal ik weer dingen door elkaar Clown )