Benen ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selma204

Benen ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 01:09

Van scheren krijg je metteen weer stoppels, ik gebruik nu ontharings créme van veet maar daar kan ik niet mee overweg want er blijft best veel zitten.

Wie heeft DE ultime tip zodat je langdurig gladde benen hebt? [niet al te duur a.u.b.]

ps. waxen lijkt me erg pijnlijk maar hier zijn de meningen over verdeeld

Guardian

Re: Benen ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:11

veet wax strips, als je het goed doet doet het minimaal pijn! wel goed de gebruiksaanwijzing lezen en dan moet het lukken! gebruik het zelf ook en merk dat het na een tijdje ook steeds makkelijker gaat en minder pijn doet...

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 01:13

Guardian schreef:
veet wax strips, als je het goed doet doet het minimaal pijn! wel goed de gebruiksaanwijzing lezen en dan moet het lukken! gebruik het zelf ook en merk dat het na een tijdje ook steeds makkelijker gaat en minder pijn doet...

bedoel je de koude was strips?
jah daar hebben heeeeeel veel mensen slechte ervaring mee, maar ik was het al aan het overwegen

en trouwens hoeveel kosten die dingen? en hoeveel zitten er in? [hoelang doe je daarmee, of gewoon 1x?]

*LOL* heel wat vragen

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 03:03

uhm, ze zijn niet zo ontzettend duur en die was strips kan je meerdere malen gebruiken, ik denk dat er in totaal iets van 10 inzitten en die haal je van elkaar af (het zijn er dus 2 tegen elkaar geplakt) dus heb je zo'n 20 strips en die kan je gewoon meerdere malen gebruiken...denk dat het een eurotje of 5 kost....

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:08

10 euro Guarian Ja

Bij mij werkt het niet zo goed. Heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ook precies gedaan wat er stond. Maar nog bleven er veel haartjes over. Vind het ook niet ideaal want je haar moet er minimaal 0,8 cm voor zijn ofzo, dus dan moet je steeds het zo ver laten groeien en dus een tijdje met van die behaarde benen lopen voordat je het er weer af kan halen.
Nee bij mij werkte het niet ideaal

Ik blijf wel in bij mijn vertrouwde scheermesjes Nagelbijten / Gniffelen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:46

Ik ben ook geen fan van die Veet stips . Het voelt niet heel prettig en er blijf meer haar op zitten dan dat je er uit trekt.
Toen had ik van Philips zo'n epilator, die je in de vriezer moet leggen Tong uitsteken maar die was ook niet pijnloos...
Ik hou het maar gewoon bij scheren Haha!.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:28

Die koude waxdingen zijn vreselijk Huilen van het lachen Dat wax-spul bleef op mn benen kleven en haartjes bleven vrijwel allemaal zitten. Stom spul Tong uitsteken

Ik blijf dus trouw aan mn scheermesjes.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:42

ik gebruik een scheermes van gilette met batterij die trilt.
je benen blijven iets langer glad

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:16

Epileren Lachen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:40

Epileren!! Ik vind het qua pijn reuze meevallen en het resultaat is veel beter. Haha!

Mijn moeder laat dr benen altijd harsen bij zo'n vrouwtje in de buurt voor €12. Is maar ietsje duurder dan die mislukte Veet strips en de haren blijven veel langer weg!

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 13:51

Tienn schreef:
Epileren Lachen

lijkt me pijnlijk
bedoel je met zo'n epileerapparaat?
hoeveel kost zo'n ding dan? en hoelan blijft je haar weg?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:19

Epilady! De haartjes blijven wel een tijdje weg, maar je moet er wel aan denken dat de haartjes een verschillende groeicyclus hebben, dus er komen wel weer andere haartjes terug na een tijdje. Voor vijftig euro heb je wel zo'n ding. Het doet soms wel een beetje pijn, maar het is goed te hebben vind ik.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:22

laten laseren, prijzig, maar je bent er voor altijd vanaf.
hoef je nooit meer mesjes enz te kopen dus uiteindelijk haal je het er ook wel uit

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:22

Epileren. O.k. de eerste keer is het wat pijnlijker. Bij mijn Silkepil zat een koelhandschoen. Scheelt wel. Ook je huid strak trekken scheelt veel. De tweede keer voel je er echt al bijna niks meer van. Het is mij echt 400% meegevallen. Epileer zelfs m'n oksels met dat ding!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:59

sleepingrose schreef:
Tienn schreef:
Epileren Lachen

lijkt me pijnlijk
bedoel je met zo'n epileerapparaat?
hoeveel kost zo'n ding dan? en hoelan blijft je haar weg?

Ja gewoon met zo'n apparaat, en die van mij koste ong 50 euro. Lachen

@ Sirus; ik durf mijn oksels er echt niet mee te doen hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb er trouwens 1 van Carmen.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:01

Tienn schreef:
@ Sirus; ik durf mijn oksels er echt niet mee te doen hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb er trouwens 1 van Carmen.

Niks zo prettig als geepileerde oksels Haha! Vork

Maar ook hier: de eerste keer was geen pretje! Koe

Moet ook wel zeggen dat ik mijn Braun Silkepil gekocht heb omdat juist die het beste (en minst pijnlijk) uit de bus kwam bij de verschillende "vergelijk"-sites

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:03

Epileren met apparaat van Philips. Kost ongeveer 100 euro. Gaat heel goed.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:12

ik heb pas geleden een epileer apparaat gekocht. Wat een vreselijk onmenselijk ding is dat zeg. Ik vind vanmezelf dat ik een vrij hoge pijngrens heb, maar dit trok ik echt niet. In m'n oksels begon het zooitje te bloeden dus gelijk mee gekapt. Vervolgens wax strips gekocht met als resultaat dat je onder de wax zit en nog geen haartje kwijt bent. nee doe maar maar een scheermesje, en misschien overweeg ik nog wel om me te laten harsen dan kan ik tenminste op een ander vloeken Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:27

Een vrijwel pijnloze, goede, goedkope manier is er gewoon niet.
Een epileerapparaat is idd toch de beste oplossing als je niet met waxstrips aan de gang wilt. De 1e keer is het effe doorbijten, maar daarna valt het mee. Bij mij blijven de ergste haren ong. 2 weken weg.

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 00:10

pffffff €50,- voor een epileer apparaat Clown
mij te duur Ja Duivel

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:08

Mja maar tel de kosten van al die scheermesjes door de jaren heen eens bij elkaar op... Zo'n epileerapparaat gaat wel lang mee.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:15

wax strips zijn idd niet aan te raden - echt effectief is het niet, want er blijft vaak veel staan er er blijft was achter op je benen.
Epileren is wel aan te raden, maar de eerste keer/keren wat pijnlijk. De haartjes blijven wel redelijk lang weg en komen ook zachter terug. De kosten voor aanschaf epileerapparaat is er even wel, maar je doet járen met zo'n ding
Maar over het algemeen scheer ik in de winter en epileer ik in de zomer.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:51

Ik hars met de koude harsstrips van Veet voor korte haartjes en het werkt perfect!
In het begin bleven er bij mij ook wel haartjes zitten maar je moet even doorhebben hoe het moet, en ik doe dezelfde plek soms ook 2 keer.
Ze zijn 10 Euro en dan heb je 10 dubbele strips dwz 20 strips.
Ik neem die voor korte haartjes want dan hoef je niet te wachten tot de haren weer zijn aangegroeid. Tong uitsteken
Voor mij zijn er 4 voordelen:
-Blijft natuurlijk langer weg dan scheren (3 weken ong! ) dus het hoeft veel minder vaak
-Bij scheren heb ik steeds rode bultjes. Dat gaat na 2 dagen wel weg, maar dan moet ik alweer opnieuw scheren! Bij harsen hoeft het dan nog niet.
- Bij scheren komen de haartjes donkerder en stugger terug (als stoppels dus) terwijl bij harsen ze lichter en zachter terug komen
- Na een tijd harsen komen de haartjes helemaal niet meer terug.

En er zijn ook 3 nadelen:
- Minder aangenaam dan scheren, maar ik vind dus echt nìet dat het ontzettend pijn doet hoor. Toen ik het voor het eerst ging doen, was ik op het ergste voorbereid en het viel mee Tong uitsteken
- Duurder
- Het duurt langer (ongveer half uurtje denk ik)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:57

Ik zit ook te twijfelen over te stappen. binnen 2 dagen heb ik alweer stoppeltjes bij het scheren Knipoog je ziet het niet zo snel, maar dat zachte voelt toch fijner aan Knipoog

ik zit te twijfelen of ik zo'n epileerapparaat zal kopen, of over te stappen op koude wasstrips.. maar duurt het echt zo lang??

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:03

euhm...die rode bultjes heb ik juist niet bij scheren, maar wel ca 3 dagen na het epileren of waxen.... ziet er wel een beetje stam uit wanneer je in korte broek oid loopt Nagelbijten / Gniffelen , maar ik ben wel lekker lang van die haartjes af