Welke sport kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:40

Ik en een vriendin van me willen na de zomervakantie gaan beginnen met een sport, maar welke?
Het moet een leuke niet al te zware sport zijn, waar je toch genoeg mee bezig bent.
Ik dacht zelf aan fitness of cardio training, goed voor de condi en de vetverbranding. Mijn vriendin doet helemaal nog niks aan sport maar ik rij 1 keer in de week op de manege en ga 2 keer per week naar mijn paardje. Daar in tegen ben ik ook al begonnen met Start To Run en ben niet van plan daarmee te gaan stoppen, dus wat zou een leuke sport voor ons zijn?

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:18

Oh daar zit ik nu ook elke dag aan te denken Tong uitsteken Ik wil ook op een sport, maar weet ook niet welke. Ik volg dit ff. Misschien krijg ik nog inspiratie ofzo Haha!

Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 15:56

We zijn het nog niet helemaal eens maar zoals het er nu voor staat gaat zo mijn schema eruit zien:

Ma: fitness + rustdag van Start to Run
Di: Start to Run + me paardje
Wo: fitness + rustdag van Start to Run
Do: Start to Run
Vr: rustdag van Start to Run + me paardje
Za: Start to Run + paardrijden
Zo: Fitness + rustdag van Start to Run


Teveel of juist goed?

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:59

Skaten is ook heel leuk en snel te leren. Moet je wel mooi asfalt in de buurt hebben

kimly890

Berichten: 135
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: RoErMoNd ):

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:01

word lid van een fitness club kan je gaan wanneer je wilt en zo vaak mogelijk en je kan vanalles doen...

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:31

Ik weet ook nog niks, misschien kom ik nog iets tegen. Zit ook aan fitness te denken, maar het enige hier dichtbij daar sporten alle oude mensen;)

Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 20:35

Als je met een vriendin net zoals ik je aanmeld is het al gelijk een stuk gezelliger tussen de oudjes, denk je niet?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 04:25

Dat lijkt me een vrij strak schema eerlijk gezegd. Zolang je het onder goede begeleiding doet kan het mss wel, maar de meeste professionals raden minimum 2 rustdagen per week aan. Verder moet je af en toe een rustige week inbouwen, dan ga je bijvoorbeeld enkel 2 keer rustig lopen, zo kun je kleine auwtjes de tijd geven om te herstellen.
Denk ook om je motivatie: elke dag moeten sporten is zeer zwaar, en na een tijd ga je het echt beu zijn meestal. Ik zou opteren voor een lichter programma.

Zelf heb ik al vanalles gedaan: lopen, paardrijden (nog steeds), kickboks, zwemmen, stepaerobics, fitness, etc. Bij mij is het de afwisseling en af en toe rust die het em doet.

R_obin
Berichten: 884
Geregistreerd: 03-03-07

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:25

Van wat voor sporten houden jullie?
Wel/niet met een bal? Binnnen/buiten?

McLaren

Berichten: 588
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:31

Ik doe aan fitness met mn vriendinnen, is hartstikke leuk samen! Zolang je maar niet elke dag zwaar gaat trainen, kan het geen kwaad. Daarbij rij ik nog ongeveer 5 dagen per week paard en ben ik genoodzaakt veel te fietsen. Fitness hoef je ook nooit echt in te plannen, als je ineens een gaatje vrij hebt kun je gewoon gaan. Tennis is ook leuk om met z'n 2en te gaan doen.

Ik heb trouwens geen idee wat start to run precies is, kan je dat uitleggen?

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:14

Zwemmen, fietsen, skaten, kickboxen (wel zwaar, maar zeker een aanrader Haha!), dansen, voetbal, basketbal, turnen.

Ik zou zelf niet elke dag gaan hardlopen of fitness, dat lijkt mij erg saai na verloop van tijd. 2 keer in de week fitness lijkt me meer dan voldoende (liefst bij David Lloyd Haha! Haha! maar dan moet je er wel wat geld voor over hebben). Maar ik weet niet wat jullie leuk vinden. Ik zou wat meer afwisseling in je programma wat plannen en mss idd iets rustiger.

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:25

Ladynaath schreef:
Als je met een vriendin net zoals ik je aanmeld is het al gelijk een stuk gezelliger tussen de oudjes, denk je niet?


Ik heb geen vrienden hier in de buurt, alleen 1 vriendin die in een andere stad woont en daar al fitnesst. Mijn vriend kan het niet betalen jammergenoeg.

Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:30

Citaat:
Ik heb trouwens geen idee wat start to run precies is, kan je dat uitleggen?


Er gaat hier een topic over, moet je even zoeken Vork

Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:38

BTW: bij dat schema is alleen het fitnessen toegevoegt, de rest doe ik dus nu al..

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:42

Ik doe nu aan poweryoga / bodybalance... ben niet zo'n sporttype en dit bevalt prima. Fitness is niet aan mij besteed.. rare aparaten..en heb beetje vreemde knieen.. dus rennen etc. is snel te veel.
Vind 3x per week fitnessen voor als je begint wel ambiteus. Maar met goede begeleiding lukt het misschien wel.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:56

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek je alles doet. Als ik ga fitnessen (nu 5 keer oid in m'n leven gedaan Tong uitsteken) dan doe ik een half uur fanatiek en dan ga ik chillen in het zwembad en de sauna. Als ik savate (vechtsport) deed, dan was ik een uur super fanatiek bezig en was ik daarna echt kapot. Fitness is natuurlijk heel goed rustig op te bouwen, ook al begin je met 3x per week.

Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 14:00

Knoffer schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek je alles doet. Als ik ga fitnessen (nu 5 keer oid in m'n leven gedaan Tong uitsteken) dan doe ik een half uur fanatiek en dan ga ik chillen in het zwembad en de sauna. Als ik savate (vechtsport) deed, dan was ik een uur super fanatiek bezig en was ik daarna echt kapot. Fitness is natuurlijk heel goed rustig op te bouwen, ook al begin je met 3x per week.

Ja dat was ik ook zeker van plan, lekker rustig aan beginnen Haha!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:53

Kies vooral iets dat je echt leuk vind, dan hou je het veel beter vol.

lepolight

Berichten: 764
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België-Oudenaarde

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:08

Rope skipping ? Haha!

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:54

Wat is dat dan?

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:57

Zwemmen is misschien ook een idee? Hartstikke goed voor je conditie, je traint er verschillende spiergroepen mee en is ook nog betaalbaar Knipoog

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:32

Hardlopen is slecht voor je gewrichten en zoveel als jij nu doet helemaal, dus ik zou als ik jou was dat minder gaan doen en inderdaad kiezen voor bijvoorbeeld zwemmen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:24

3 keer per week lopen is zo slecht niet hoor...

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:29

Ik heb zelf een bloedhekel aan fitness, ik moet een echt doel voor ogen hebben dus ergens naartoe lopen of naartoe fietsen.

Hou je van teamsporten of wil je echt iets gaan doen met je vriendin? Zoals eerder al aangehaald is skaten erg leuk, dan kan je in de winter switchen naar schaatsen als er een goede baan in de buurt is. (je kan hier ook les in nemen)
Tennis is leuk en ook squash is erg leuk om met zn tweeen te doen, en ook erg intensief!

Lopen is helemaal niet zo slecht voor je gewrichten zolang je een goede 'techniek' hebt en net zo belangrijk; goede schoenen!
Goede kleding en schoeisel bepaalt voor een heel groot deel je prestatie en je gezondheid Lachen

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Welke sport kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:36

Ladynaath schreef:
We zijn het nog niet helemaal eens maar zoals het er nu voor staat gaat zo mijn schema eruit zien:
Teveel of juist goed?


Ik denk dat je jezelf zo overneemt.
Je moet wel een rustdag houden en soms wel meer dan 1 keer in de week.
Dus én geen cardio (hardlopen) én spieropbouw.

Er zijn op het internet veel fitnessfora te vinden.
Daar kan je je trainingsschema neerzetten of hulp vragen voor een goed trainingsschema.
Daar kom je echt een eind mee, daar zitten ook professionals die er verstand van hebben.

Of ga eens naar een goede sportschool in de buurt en vraag of ze je helpen om een goed schema op te zetten.

Succes!