Altijd maar die blaas...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-07 15:26

Pff, ik zit er al zo lang mee en ik word er gek van... Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, misschien tips?
Vroeger toen ik nog klein was, een jaar of 5, heb ik een keer een blaasontsteking gehad. Door veel drinken is dit weg gegaan en ook nooit meer terug gekomen.
Toen ik 14 jaar was ging ik voor het eerst op ponykamp waar ik het geweldig had! Ik kwam er 2 keer per jaar terug en daar begon de ellende. Steevast had ik last van blaasontstekingspijnen als ik daar was. Ik zorgde dat ik een hoop dronk en lekker bezig bleef. Dit hielp altijd erg goed en ik was altijd in staat mezelf goed tot rust te praten en een beetje voorzichtig met mezelf te zijn. Het was niet zo dat ik er de hele week last van had, meestal kwam het af en toe even terug, of het bleef een beetje op de achtergrond.
Maargoed, sinds mijn 17e is het dus écht vervelend geworden. Thuis en bij mijn vriend kreeg ik er ook last van, het échte blaasontstekingsgevoel; hele tijd naar de wc moeten, wachtend op die 3 druppeltjes die dan komen, hierna de pijn die langzaam omhoog kruipt en me kippenvel bezorgd. Het is niet altijd een vreselijke pijn, soms is het wel fijn, het voelt als een soort onderbreking van die zeurende pijn in mijn blaas. Als ik dan naar de wc geweest ben en weer ga zitten of werken, moet ik weer naar de wc en heb ik een branderig gevoel bij mijn blaas.
Mijn urine is al vaak onderzocht dmv. een staafje, hier kwam wel een ontstekingsbeeld uit maar niet de uitslag "blaasontsteking" Ik heb toch antibiotica gehad, hielp niet veel maar het ging na verloop van tijd weer weg. Af en toe (ong. 1 keer per 1 á 2 maanden) kwam het nog terug, soms een paar dagen, soms een paar uur. Toch bleef ik er mee kwakkelen. Mijn moeder heeft toen mijn urine op de kweek laten zetten, hier kwam uit dat ik een bacterie in mijn blaas had. Antibiotica gehad en hierna was het een tijdje over.
Maar mijn probleem zou mijn probleem niet zijn als het weer terug zou komen. Inmiddels ben ik al een tijd 18 jaar en zit er nog steeds mee. Ik heb er met mijn moeder (doktersassistente) vaak over gepraat, ik heb al 4 verschillende antibioticakuren gehad en gister had ik weer vreselijke pijn. Ik zou wel naar de uroloog willen, maar mijn moeder zegt dat ik daar niet zo veel mee opschiet. Bij haar in de praktijk zitten meiden die dezelfde klachten als ik hebben en die hebben al onderzoeken gehad bij de uroloog. Hier kwam niks uit en het blijkt wel vaker een probleem te zijn wat bij veel meiden tussen de oren zit. Ze praten het zichzelf aan. En ik moet toegeven, dat ik me er altijd zorgen over maak als ik naar de wc ga, maar ik kan me niet indenken dat ik me die vreselijke pijn indenk. Dat ik uit het niets helemaal wit wegtrek en ga zweten, lig te kronkelen in bed, allemaal omdat ik denk dat ik een blaasontsteking heb.
Naar de uroloog gaan lijkt me vreselijk, ik stel het elke keer uit. Mocht ik wel gaan en er komt niks uit, dan ben ik weer ten einde raad. Ik ben vreselijk onzeker over mijn lichaam, ik vind het vreselijk, lopen in een bikini is een nachtmerrie voor mij. Laat staan naar de uroloog. De uroloog ziet vast wel 1000 geslachtsdelen per maand, maar toch, ik vind het eng. Ik ben mollig en ik wil niet halfnaakt in die stoel liggen met mijn probleem dat hoogstwaarschijnlijk tussen mijn oren zit.
Ik weet dat ik veel moet drinken, dit doe ik niet altijd genoeg maar niet zo erg dat de blaasontsteking erdoor zou kunnen komen lijkt mij.
Ik slik craberrytabletten met vitamine c van Roter.
Ik plas na de seks en na het plassen veeg ik me altijd op de "verantwoorde" manier schoon (richting de bips dus)

Nou, dat is het wel zo ongeveer. Is er iemand die dit herkent en zelf ook niet meer weet wat je er tegen kan doen? Of juist een super oplossig heeft gevonden?
Misschien heb je zelf wel de stap naar de uroloog durven zeten, is hier wat uitgekomen en kon je hier wat mee?
Bedankt in ieder geval Lachen


Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:41

Ook ik heb in mijn leven vanaf heel jong vele blaas ontstekingen gehad.Soms zo heftig dat ik niet naar de toilet durfde ivm het pijnlijke bloed plassen.Dus steeds kuren antibiotica,ook de hele zware kuren.Na het gebruik van Cranberry capsule's en Roter vitamine C (1000 mg per dag)en heel veel water drinken ben ik er vanaf.(hoop ik dan)Als je deze klachten ondanks alles wat je goed doet toch blijf houden,dan zou ik de uroloog toch overwegen meid.Praat anders eens goed met je huisarts,misschien kan hij je dingen uitleggen.Ik wens je heel veel sterkte en een goede gezondheid toe.Groetjes Ach gut .

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:26

Zou me toch vermannen en een doorverwijzing naar een Uroloog vragen Lachen

Ik ben op m'n 7e geopereerd aan een te smalle urinebuis en heb nu nog wel regelmatig blaasontsteking, maar niet meer constant.

Succes iig!

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:35

Dit beeld lijkt ontzettend veel op mijn blaasklachten. Zoek eens op het internet naar interstitiele cystitis. Ik heb zelf iets wat tussen een chronische blaasontsteking en een IC in zit. Ik ben nu 36 en heb dit in 1998 gekregen, maar nu mijn leven in rustiger vaarwater is gekomen en ik een nieuwe relatie heb, heb ik er HEEL wat minder last van!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-07 19:26

Bedakt voor jullie reacties Lachen
Huisarts is de vriend van mijn moeder en die weet eigelijk ook niet wat hij er mee aanmoet. Mijn moeder blijft aandringen dat het iets is wat tussen mij oren zit, er is nog wel een laatste soort test die we met mijn urine kunnen doen, dus dat gaan we ook doen als ik er weer last van heb.
Uroloog is echt mijn laatste redmiddel, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt, dat hij niet veel kan vinden aangezien er zo veel meiden zijn die hetzelfde hebben als ik en die zijn wel naar de uroloog geweest met als uitkomst "we kunen niks vinden"
@ capraibex70: Handige tip van je, ik ga er gelijk wat meer over opzoeken. Mocht ik er veel van mezelf in herkennen, mag ik dan via pb contact met je opnemen? Misschien heb je dan wat handige tips voor me, of dingen waar ik op moet letten, rekening mee moet houden oid.

0Whisper0
Berichten: 652
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:23

Ow god,ik ken je verhaal, het is mijn verhaal ook geweest.
Ik heb 6 maanden een blaasonsteking gehad. Ik kreeg antibiotica ging een week goed, daarna kreeg ik het weer. Ik kreeg de zwaarste kuren waarvan ik er bij 1 heel ziek werd( overgeven, heve koorts en alles) Niks hielp.
Toen ben ik Cranberry sap gaan drinken van Ocean Spray( is bij Albert Heyn te krijgen ) En daarna ging het veel beter!! Ik kreeg ook andere tips misschien heb je er wat aan wss weet je het allang maargoed: Je mag niet met zeep wassen down there. Ook niet met zeepvrije douchegel ofzo, lang uitplassen, plassen na de sex en idd afvegen van voor naar achter. En ik drink dus elke dag een glas cranberrysap( tis alleen niet egt lekker) Ik heb er nu al 5 maanden geen last meer van. Maar ik ben nog elke dag bang dat het terug komt, want wat was egt verschrikkelijk.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:45

Ik heb dit ook.... Erg vervelend

Toen ik nog een stuk jonger was heb ik 2x nierbekken ontsteking door een blaasontsteking gekregen.
Ik moet ook naar de uroloog.. maja durf ook niet.
Zodra ik iets voel dan ga ik ontzettend veel water drinken, cranberry tabletten slik ik ook en daarbij de vitamine c capsules van de Liddl..
Veel sinasappelsap drinken wil ook wel helpen..

Het is nu mei en heb vanaf janari al 6x weer blaasontsteking gehad, durf niet eens meer naar de huisarts voor een antibioticakuur.. Dus ik los het zoals boven beschreven is op.

Sterkte er mee.

Groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

amaretto2
Berichten: 312
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: hoofddorp

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:49

heb last van urine retentie, beetje urine wat in de blaas blijft zitten ondanks dat je uitplast...
krijg hier met regelmaat ontstekingen van.....
antibiotica kun je resistent van worden...dus bij mij 1 x per dag catheteriseren helpt goed.
als ik jou was zou ik toch een verwijsbrief laten maken door je HA voor de uroloog.
veel sterkte er mee.

Wees je zelf...... er zijn al genoeg anderen.....

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 4986
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:51

Ik heb het ook een tijdje gehad, en bij mij zat het zeker wel tussen mijn oren.

Mijn toenmalige vriend heeft toen de verklaring gegeven dat ik gewoon letterlijk "pissig" op mezelf was, en dat bleek toch wel te kloppen. Ik ben cranberrytabletten gaan slikken en heb heeel veel gepraat. Toen was ik er binnen een week vanaf.
Ik weet nu dat als ik het gevoel krijg van een beginnende blaasontsteking, dat ik eerst na moet gaan wat daar "achter" zit.
Meestal komt er dan toch onzekerheid of boosheid naar boven. Dan ga ik daar over praten of zelf mee aan de slag en dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon...

Misschien heb je er wat aan...

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:49

Natuurlijk zou ik naar de uroloog gaan!
Het helpt voor het schaamtegevoel als je een wijde rok aandoet, dan hoef je alleen je slip uit te doen en kan je 'bedekt' naar de onderzoeksstoel lopen.

Overigens is het het overwegen waard om eens naar een (echte) klassiek homeopaat te gaan.

van 1 naar 61 pk

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:51

Hoi!
Je kunt uiteraard contact met mij opnemen via pb! Maar het lijkt me wel verstandig dat je naar een uroloog gaat. En wat je schaamtegevoel betreft, er zijn ook vrouwelijke urologen! Maar blijf niet te lang rondlopen met die blaasklachten!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Altijd maar die blaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-07 18:59

Poeh, wat een hoop mensen met dezelfde klachten zeg! Blij dat ik niet de enige ben. Dit weekend weer last gehad, nu voel ik het nog steeds, op de achtergrond.
Mijn moeder gaat binnenkort een "dipslide" (oid.) maken, als daar verder niks uitkomt dan toch maar een retourtje uroloog denk ik.
Het is zo vervelend en kost ook zo ontzettend veel energie, heb net weekend gehad en ben nog steeds doodmoe... Ik hoop eerlijk gezegd dat het morgenavond even erger wordt, dan ka mijn moeder de volgende dag controleren.
Was dr maar gewoon een pil of ee drankje voor...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, glenmore, IMAY1990, lique68, lovelys, mokkaboon en 42 bezoekers