sport.. goed of niet? paardrijden of hockey? help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

sport.. goed of niet? paardrijden of hockey? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:18

heeii..
iedereen zegt dat sport goed voor je moet zijn .. nou ik weet het niet meer..
wat ik nu doe:
2 x pw -> 1,5 uur -> hardlopen ..
2x pw -> 1 + 1,5 uur -> hockeytraning..
1 x pw -> 2 uur -> rondje skate met mn vriendin..
2 x pw -> ong. 1 uur -> pebbels (vp) rijden
1x pw -> 1 uur -> les op de manege
5 x pw op en neer naar school -> 6 km ..
hockey is op 3 km afstand.. mijn verzorgpony ong 4 ..
manege zal ongeveer 6 zijn ..
ik fiets overal heen..
nu moest ik dus hardlopen laten vallen omdat mijn gezondheid ver achteruit is gegaan ..
ik ontbijt pas later.. (op school) omdat het er tot op hede steeds uitkomt als ik s'ochtends ontbijt.. ik hou veder bijna niks binnen .. met moeite een kracker .. vla enzo lukt ook al niet .. dus dan ga ik met 1 kracker op de fiets..
op school eet ik in de 1e pauze 1 boterham ..
2e pauze 2..
na school moet ik meteen aan de sport .. of mijn hw
ik eet s'avonds pas laat omdat ik pas laat thuis ben (zie: meestal na 9 uur )
ik heb hierdoor besloten dat ik hockey of paardrijden moest laten vallen .. in overleg met dokter.. heb ik dat zo'n 5 dagen terug besloten ..
nou .. zonder paarden ga ik nooit kunnen .. ofwel : hockey moest ik mee stoppen.

NU komt t probleem pas.. gister komt mn vader dolblij thuis..
hij wist nog niet dat ik moest stoppen:
ja ik heb net brief gehad van het bestuur van de hockey : je zit in de voorselectie van het selectie team.. ze vinden dat je wel een plaatsje in het team verdient

dus met hem besloten: we gaan even bij de dokter langs en bepraten het.
maar ik weet niet of ik het wel aankan .. ik ben 13 en mijn vrienden betekenen veel voor me.
de dokter zegt dat ik onder streng toezicht het mag proberen maar dan moet ik dus dat rondje met mn vriendin en hardlopen laten vallen (wat ik toch behoorlijk lekker vind..)

er word als selectiespeelster van je verlangt dat je je trainingen gewoon volgt en 2 keer per week is verplicht (1,5 uur .. dat half uur extra is alleen de select teams..)

mijn dokter geeft mij weinig kans dat ik het volhoud.. hij zegt dat ik dan bijna het dubbele moet eten van wat ik nu eet en dat lukt al moeizaan..

ook zegt hij dat mijn conditie flink op de proef gaat worden gestelt..

nu de vraag aan jullie : zouden jullie er zoveel voor over hebben .. t word onwijs zwaar.. ik word gedwongen meer te eten dan dat ik normaal vind.. ik moet veel vrijetijd opgeven .. mijn vrienden krijg ik niet tot nouwelijks tijd voor ..

ik wil het onwijs graag aan de ene kant.. maar aan de andere kant wil ik het dus echt niet .. wat zouden jullie doen?

helluppp!! en sorry voor het lange verhaal..

p.s. weet neit of het hier wel goed staat..
p.p.s sorry voor spellingsfouten .. ik heb dyslextie ..

Anoniem

Re: sport.. goed of niet? paardrijden of hockey? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:25

Aah.. Ach gut.
Ik zou gewoon doorgaan met Hockey en kijken hoe dat gaat..
Word het echt teveel, zou ik -hoe hard het ook klinkt- stoppen met Hockey..

Veel succes en ik hoop dat je kan blijven doen wat je wil Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:27

Moeilijk...

Maar waarom zóveel sporten? waarom twee keer anderhalfuur hardlopen en bv niet twee keer een halfuur? Waarom een rondje van 2 uur skaten? Waarom niet een halfuurtje? Probeer alles een beetje in te dammen en als je al niet meer eet, probeer je voeding dan zo om te stellen dat je wel veel voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. (ga bv naar een diëtiste! Die zijn er niet alleen voor mensen met overgewicht, maar ook voor dit soort dingen.)

Daarnaast moet je het echt 200% willen als je de topsport in wil gaan met hockey. Daarnaast weet ik het fijne niet van hockey maar het lijkt me echt een teamsport die ook buiten de trainingen/wedstrijden om het uitgaansleven onveilig maakt en dat zal bv ook een grote aanslag zijn op je gezondheid en wat voor effect heeft het als iedereen elk weekend met elkaar uitgaat en jij gaat niet mee?!

Daarnaast zit je nu in de groei... ook een extra belasting.
Maar wat heb je precies dat je lichaam zo lijdt onder het sporten? Waarom sport je zoveel? hardlopen voor hockey neem ik aan? maar waarom dan ook nog 2 uur skaten? Je moet toch naar je lichaam leren luisteren als het aangeeft dat het niet kan dan kan het niet...

Succes met de keuze maar diep van binnen weet je denk ik wel wat je wil, volg je hart en niet je verstand. Hoe mooi een plaats binnen een selectieteam en het lonkende succes ook lijkt, als je op je gezondheid in moet leveren is dat het niet waard. Nu niet, nooit niet...

LiinsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:34

Ach gut .
Ga het gewoon proberen Ja , Lukt het niet
kun je altijd nog stoppen. Want stel dat je
nu de keuze maakt om het niet te doen en
dat het achteraf wel lukt. Zal hartstikke
jammer zijn.
Sterkte! Ach gut .

LiinsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:35

En idd, Waarom en hardlopen en skaten. Laat dan iets vallen of minder het met een halfuur Knipoog . Scheelt je een hoop tijd/energie Ja .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:40

het skate is niet zo heel vermoeiend.. dat is echt puur gezelligheid.. en aangezien ik en die vriendin allebij niet stil kunnen zitten doen we het zo Knipoog
ook om even lekker bij te praten .. aangezien we elkaar niet super vaak zien ..
en waarom 2 uur Tong uitsteken nou omdat we dan precies een rondje strand en boulevart kunnen Clown heerlijk uitwaaien ..

hardlopen ben ik 2 jaar terug mee begonnen om mijn conditie omhoog te krijgen .. maar nu probeer ik ermee te stoppen .. en dan mis je het wel. ik hou energie over .. oke heb ik normaal ook wel, maar dan nog erger..

dit wil ik wel afbouwen... probeer ik ook wel .. maar ik mis het zo als ik het niet doe!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:40

Zozo. Bij wat jij nu schrijft voel ik me echt helemaal lui. Clown

Maar waarom zoveel?
Ik zou minderen, hardlopen kan minder. Skate wat minder. Hou ook een ontspanningskuurtje voor je zelf. Lekker een middag op de bank moet kunnen!

Ik ben het helemaal met je eens, Ilsemarie!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:43

Ik zou niet stoppen met hockey, daar ben je nu zo hoog mee!
En in plaats van hardlopen of skaten met een vriendin, kan je ook lekker een middagje shoppen, of gewoon leuke dingen doen Knipoog
En eten, Altijd doen! niet pas om 9 uur, maar goed van te voren, als je 6/7 uur moet beginnen gewoon wat eerder eten, beter dan later.
of je kan ook nog een jaartje wachten misschien met hockey, ik denk dat ze liever een goede speler hebben waar ze nog op moeten wachten, dan iemand die elke les aan de kant staat (bij wijze van spreken dan Knipoog)
Laatst bijgewerkt door Annn op 09-05-07 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:46

Jeetje kat, ik heb nooit geweten dat jij zoveel doet! Ach gut
Ik voel me echt lui nu vergleken met jou Bloos

Ik zou als ik jou was gewoon minder gaan sporten en dan het meeste met hardlopen,
Ga een keer naar een dietiste en misschien kan hij/zij je wel helpen.

&beterschap nog hé. Kusje

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:48

dankje mar Knipoog

verder denk ik inderdaad dat ik hardlopen maar moet minderen .. en skate zal ik overleggen ... misschien kunnen we daar gezellig avondje op de bank van maken Lachen
ann@ ik sta om kwart over 6 op .. hoef pas om 8 uur weg ... maar een kracker doe ik bijna 20 minuten over Clown snel eten heb ik nooit gekunt .. maar s'ochtends al helemaal niet!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:01

krijg je geen mueslirepen weg bijvoorbeeld ?
in de goeie repen zitten een heleboel stoffen in die je nodig hebt!

het sporten, tja als je energie genoeg hebt dan moet het eigenlijk geen probleem zijn toch....wat is er in je gezondheid dan dat je het eigenlijk niet aankan? als ik zo brutaal mag zijn Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:05

ik heb bloedarmoede en een vitamine tekort omdat mijn lichaam het niet allemaal aan kan..
heb ook als ik niet oppas zo een keelontsteking tepakken (zie nu) ..

mijn energie zit het goed .. mijn conditie ook ..

mueslirepen heb ik ook geprobeert.. maar die zijn heel erg machtig en die eet ik wel eens s'ochtens.. maar daar doe ik echt erg lang over ..

verder eet ik heel veel fruit .. en appel enzo krijg ik wel weg s'ochtends.. fruitontbijt wil tegenwoordig ook wel beter lukken ..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:08

En bv een stroopwafel wel eens geprobeerd? Ik heb soms echt een gruwelijk humeur 's ochtends en kan ook niet altijd wat wegkrijgen, maar een stroopwafel gaat er meestal wel in. Heb je iig iets van suikers, kom je goed op gang. (ik iig wel)

En dat vitamine tekort, is daar niet iets aan te doen?
Ik slik bv Pharmaton ( www.pharmaton.com ) Vitamines, mineralen en ginseng. Geweldig spul! Je krijgt wat je nodig hebt, en mijn weerstand heeft het ook verhoogd. Ik heb alsnog snel griep maar geen gekwakkel met pijntje hier en pijntje daar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:10

ik slik nu inderdaad pillen op dokters advies..

stroopwafels?? daar had ik zelf niet zo snel bij gekomen Clown ga ik zeker uitproberen Lachen!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:12

En al werk je niet direct zo'n grote weg maar eerst bv 2 van die mini's!
ik ben dan wel goed op gang 's ochtends en dan heb ik in de 1e pauze ook echt trek en eet ik dan ook goed ipv dat ik 's ochtends met m'n verstand eet en in de 1e pauze nog niet lekker op gang ben en alsnog niks fatsoenlijks eet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:14

ik word in de eerste pauze door mn vrienden gedwongen om te eten Clown
ik heb een tijd zo slecht gegeten dat ik alleen avond eten at.. en dat gewoon het sport van mn 1e post.. toen zijn we langs de dokter gegaan .. ben het dus nogsteeds aan het opbouwen.. maar t wil niet echt meer lukken Clown

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:32

Ilsemarie schreef:
Moeilijk...

Maar waarom zóveel sporten? waarom twee keer anderhalfuur hardlopen en bv niet twee keer een halfuur? Waarom een rondje van 2 uur skaten? Waarom niet een halfuurtje? Probeer alles een beetje in te dammen en als je al niet meer eet, probeer je voeding dan zo om te stellen dat je wel veel voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. (ga bv naar een diëtiste! Die zijn er niet alleen voor mensen met overgewicht, maar ook voor dit soort dingen.)

Daarnaast moet je het echt 200% willen als je de topsport in wil gaan met hockey. Daarnaast weet ik het fijne niet van hockey maar het lijkt me echt een teamsport die ook buiten de trainingen/wedstrijden om het uitgaansleven onveilig maakt en dat zal bv ook een grote aanslag zijn op je gezondheid en wat voor effect heeft het als iedereen elk weekend met elkaar uitgaat en jij gaat niet mee?!

Daarnaast zit je nu in de groei... ook een extra belasting.
Maar wat heb je precies dat je lichaam zo lijdt onder het sporten? Waarom sport je zoveel? hardlopen voor hockey neem ik aan? maar waarom dan ook nog 2 uur skaten? Je moet toch naar je lichaam leren luisteren als het aangeeft dat het niet kan dan kan het niet...

Succes met de keuze maar diep van binnen weet je denk ik wel wat je wil, volg je hart en niet je verstand. Hoe mooi een plaats binnen een selectieteam en het lonkende succes ook lijkt, als je op je gezondheid in moet leveren is dat het niet waard. Nu niet, nooit niet...

met jouw ben ik het volledig eens dat weet smurffie ook , heb al zoveel uren geprobeert positief op haar in te praten maarja het is haar keuze ,ik kan ook niet meer doen!!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:09

smurffie schreef:
ik heb bloedarmoede en een vitamine tekort omdat mijn lichaam het niet allemaal aan kan..

mueslirepen heb ik ook geprobeert.. maar die zijn heel erg machtig en die eet ik wel eens s'ochtens.. maar daar doe ik echt erg lang over ..

verder eet ik heel veel fruit .. en appel enzo krijg ik wel weg s'ochtends.. fruitontbijt wil tegenwoordig ook wel beter lukken ..

Bloedarmoede? Misschien als je 's avonds ofzo (als je trek hebt) Plakjes lever op brood kan eten (als je dat niet vies vind Knipoog ) Daar zit toch veel ijzer in? (In spinazie ook!) en dat heb je nodig voor bloedarmoede. Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:15

LF_xx_D schreef:
smurffie schreef:

Bloedarmoede? Misschien als je 's avonds ofzo (als je trek hebt) Plakjes lever op brood kan eten (als je dat niet vies vind Knipoog ) Daar zit toch veel ijzer in? (In spinazie ook!) en dat heb je nodig voor bloedarmoede. Lachen

1 klein probleempje : ik ben vegetarier Knipoog
spinazie eet ik ook inderdaad 1 keer per week Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:32

Grappig dat ik het hier laatst nog met Daan over had, en toen ook even met jou heb gepraat.
Maar oké ik zou als ik jou was dat hardlopen sowiezo gaan minderen. En dat hockey, je zegt dat je niet zonder paarden kan leven dus dan blijf je dat mooi doen!
Maar je kunt toch ook gewoon op een 'lager' nivo gaan hockeyen en niet in het selectie team gaan, dat je ook een keer je training kan missen als je je niet goed voelt?

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:35

Meid, je moet echt beter eten, want dit is echt niet goed. Eet veel fruit en groente en drink veel water! Stop met hardlopen.
Ik rijd zelf 5 keer in de week paard en speel ook hockey. Ben 14 en zit in B1, en hoor eigenlijk nog in de C's. Best zwaar dus. Eerst was het voor mij ook niet te doen, maar nu gaat het me prima af. Ik zou het gewoon nog effe proberen met hockey erbij, ik wilde ook gaan stoppen maar kan het niet over mijn hart krijgen dat te doen. Scheve mond Ik zou het in het selectieteam gewoon effe proberen, en aangezien je veldspeler bent kun je altijd nog een stapje terug. Sterkte en succes!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:43

ik zou eigelijk gaan stoppen met hockey.. maar als ik het selectie team kan spelen is dat een goede kans voor me.. ik speel nu C4 en ga dan naar B1 .. verder zijn er alleen mensen die nu al selectie spelen die hiervoor in aanmerking komen ..
ik heb net met mn vriendin gesproken .. besloten dat we skate laten vallen .. en hardlopen ga ik rustig afbouwen (net als ik het begonnen ben .. maar dan omgekeert..)

verder vind mijn vader het geweldig als ik in de B1 wil spelen .. dus ook voor hem wil ik het gewoon doen!

verder .. wist ik niet dat jij dat was Knipoog en als ik ziek ben kom ik wel onder die training uit.. maar je moet eigelijk zoveel mogelijk aanwezig zijn ..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:52

Weet je niet hoeveel jij sport? Meer dan voldoende hoor Knipoog Maar als je het leuk vind, gewoon mee doorgaan als het goed gaat!! Ik heb ook 12 uur per week geturnd, maar toen was ik nog maar 10. Wel vet dat je aan die voorselectie mee mag doen Lachen Hockey is wel leuk, ik heb 't ook een x geprobeerd.. Tong uitsteken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:03

smurffie schreef:
verder vind mijn vader het geweldig als ik in de B1 wil spelen .. dus ook voor hem wil ik het gewoon doen!

Ik snap dat je het ook belangrijk vnid dat je ouders trots op je zijn... dat vind ik ook. maar ik denk dat je vader liever een gezondere dochter heeft die het leven ook kan genieten dan dat ze B1 hockey speelt en zichzelf aan de kant zet... Het gaat hier wel over jóu lijf wat duidelijk aangeeft dat je een grens bereikt. Dat mag je echt niet negeren hoor...denk goed aan jezelf!
Is heel moeilijk, ik weet het... ik heb het ook nog altijd niet helemaal geleerd (en ik ben inmiddels bijna 5 jaar ouder dan jij), maar het is ó zo belangrijk!

Niet jezelf platwalzen Ach gut

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:12

smurffie schreef:

ahja dan snap ik het Lachen
ik heb hetzelfde alleen mijn energie is hierbij ook nog eens ver te zoeken !
bloedarmoede en vitaminie b12 te kort.

die mueslirepen zijn wel goed, als je tijd hebt moet je dat gewoon proberen
maar ze zijn idd erg machtig !

fruit is natuurlijk ook hartstikke goed, goed voor de vitaminen natuurlijk
maar zit ook heel veel vocht in en weinig vezels.

tjee het is toch een lastig probleem!