Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilsemarie schreef:Moeilijk...
Maar waarom zóveel sporten? waarom twee keer anderhalfuur hardlopen en bv niet twee keer een halfuur? Waarom een rondje van 2 uur skaten? Waarom niet een halfuurtje? Probeer alles een beetje in te dammen en als je al niet meer eet, probeer je voeding dan zo om te stellen dat je wel veel voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. (ga bv naar een diëtiste! Die zijn er niet alleen voor mensen met overgewicht, maar ook voor dit soort dingen.)
Daarnaast moet je het echt 200% willen als je de topsport in wil gaan met hockey. Daarnaast weet ik het fijne niet van hockey maar het lijkt me echt een teamsport die ook buiten de trainingen/wedstrijden om het uitgaansleven onveilig maakt en dat zal bv ook een grote aanslag zijn op je gezondheid en wat voor effect heeft het als iedereen elk weekend met elkaar uitgaat en jij gaat niet mee?!
Daarnaast zit je nu in de groei... ook een extra belasting.
Maar wat heb je precies dat je lichaam zo lijdt onder het sporten? Waarom sport je zoveel? hardlopen voor hockey neem ik aan? maar waarom dan ook nog 2 uur skaten? Je moet toch naar je lichaam leren luisteren als het aangeeft dat het niet kan dan kan het niet...
Succes met de keuze maar diep van binnen weet je denk ik wel wat je wil, volg je hart en niet je verstand. Hoe mooi een plaats binnen een selectieteam en het lonkende succes ook lijkt, als je op je gezondheid in moet leveren is dat het niet waard. Nu niet, nooit niet...
smurffie schreef:ik heb bloedarmoede en een vitamine tekort omdat mijn lichaam het niet allemaal aan kan..
heb ook als ik niet oppas zo een keelontsteking tepakken (zie nu) ..
mijn energie zit het goed .. mijn conditie ook ..
mueslirepen heb ik ook geprobeert.. maar die zijn heel erg machtig en die eet ik wel eens s'ochtens.. maar daar doe ik echt erg lang over ..
verder eet ik heel veel fruit .. en appel enzo krijg ik wel weg s'ochtends.. fruitontbijt wil tegenwoordig ook wel beter lukken ..
LF_xx_D schreef:smurffie schreef:ik heb bloedarmoede en een vitamine tekort omdat mijn lichaam het niet allemaal aan kan..
mueslirepen heb ik ook geprobeert.. maar die zijn heel erg machtig en die eet ik wel eens s'ochtens.. maar daar doe ik echt erg lang over ..
verder eet ik heel veel fruit .. en appel enzo krijg ik wel weg s'ochtends.. fruitontbijt wil tegenwoordig ook wel beter lukken ..
Bloedarmoede? Misschien als je 's avonds ofzo (als je trek hebt) Plakjes lever op brood kan eten (als je dat niet vies vind) Daar zit toch veel ijzer in? (In spinazie ook!) en dat heb je nodig voor bloedarmoede.
smurffie schreef:verder vind mijn vader het geweldig als ik in de B1 wil spelen .. dus ook voor hem wil ik het gewoon doen!
smurffie schreef:ik heb bloedarmoede en een vitamine tekort omdat mijn lichaam het niet allemaal aan kan..