Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 13:25

Hmm als de nadelen groter zijn dan heb je voor je zelf de juiste keuze gemaakt, zeker als het niet cosmetisch nodig is voor jou.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:36

Ik heb vroeger ook een jaren een beugel gehad. Helaas is alles weer terug gegroeid. Ik heb een overbeet van ong 10 mm denk ik. Ik wilde dus een kaakoperatie, ben naar de ortho gegaan, hele circus in van foto's maken ed. Uiteindelijk is het verzoek afgekeurd door mijn verzekering, terwijl ik zo uitgebreid mogelijk verzekerd ben, dus het hele feest ging niet door..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 10:57

Jaa dat is behoorlijk balen. Hoe was je verzekerd?

Ik ben ook heel uitgebreid verzekerd, maar het is altijd afwachten.

Jij deed dit dan uit cosmetisch oogpunt?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:51

Bij IZZ, zo uitgebreid mogelijk als kan. Uiteindelijk hebben ze wel het vooronderzoek vergoed, dat was al ong 400 euro.
Ik wilde het idd uit cosmetisch oogpunt, hoewel de ortho wel aangaf dat dit nog weleens erger kon gaan worden. Al mijn verstandskiezen staan scheef, die gaan als ik pech heb de hele boel naar voren drukken.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:08

hmm ik ben vip verzekerd bij VGZ. Ben heel benieuwd wat die zouden vergoeden..

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:17

Een collega van mij heeft ook net een kaakoperatie achter de rug, ze moest eerst ook een beugel, dan operatie en 6 weken amper kunnen eten en praten, en dan weer een beugel. Ik weet niet precies wat ze met haar kaak had, maar tot nu toe doorloopt ze het traject aardig. Ik denk dat ik het wel zou doen, als je straks eenmaal in de problemen zit kom je er niet makkelijk meer vanaf. Iig succes met je keuze Ja

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:18

Jaa dank je wel.

Opzich zegt iedereen ook dat het mee valt, pijn is goed te handelen maar gewoon, het idee!!

Zooo'n lang traject.. Weer beugel.. 6weken niet eten... pfff

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:38

Ik denk als de operatie eenmaal achter de rug is, dat het dan allemaal heel erg meevalt.
Maar het is eng, dat vind ik ook !
Ik ben benieuwd wanneer ik moet !

ik hoef trouwens niks te betalen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:27

marina schreef:
Bij IZZ, zo uitgebreid mogelijk als kan. Uiteindelijk hebben ze wel het vooronderzoek vergoed, dat was al ong 400 euro.
Ik wilde het idd uit cosmetisch oogpunt, hoewel de ortho wel aangaf dat dit nog weleens erger kon gaan worden. Al mijn verstandskiezen staan scheef, die gaan als ik pech heb de hele boel naar voren drukken.

Ik zit ook bij IZZ.
Alleen mijn vraag aan jullie is; Kregen/krijgen jullie die kaakoperatie vergoed?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:51

Ik ben(ondanks mijn angst) toch mij gaan verdiepen in de kwestie tot Kaakchirurgie. Nagelbijten / Gniffelen
Ik wil eigenlijk ook een gesprek aangaan met mijn orthodontist om de feiten toch eens op een rijtje te plaatsen. En daaruit toch misschien nog een keuze maken voor kaakchirurgie. Nagelbijten / Gniffelen

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:04

Jaa ik moet ook zo'n gesprek aangaan Lachen

Durf nog nie te bellen haha dan wordt het zo ECHT!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:15

Ik wilde even laten weten aan de mensen in dit topic dat ik over 6 weken mijn kaakoperatie zal ondergaan en voor degene die dat willen kan ik wel het één en ander bijhouden en vragen of mijn ouders wat foto´s willen schieten.

Groetjes Dionne

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 11:51

Hoi hoi!! Bedankt voor je verhaal! Als je mij op de hoogte zou willen ( pm of topic maakt niet uit Ja ) heel graag!

Ik heb besloten de procedure ook door te zetten en het hele behandelplan inc documentatie ligt nu bij mijn verzekering. Zodra ik groen licht heb gaat me beugel er in :/ Owww owww.. Lijkt me zo erg!! Maar ik ga er gewoon voor!!

Ik heb voor jou ook veel vragen!! Hoelang heb je je beugel al ? Hoelang duurde het voordat de behandeling eindelijk begon ( na dat je besloot het te doen). Heb je enig idee hoelang de behandeling duurt? Hoe lang duurde het voor de operatie kon? Is dat snel of moet je echt eerst een jaar met die beugel rond lopen?

Hoe gaat het met die operatie? Ben je lang uit de running? ?

Thanxxx!!!

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:24

Oe ik zou het ook wel fijn vinden als je er een topic over wil maken (of gewoon in dit topic) om je te volgen.

Succes alvast (liever te vroeg dan te laat Haha! )

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:59

Hoi,

Eerst bedankt voor de leuke en geinteresseerde reacties Pling

Hier zo duidelijk mogelijk mijn antwoorden op je vragen,

Ik ben op mijn 14e begonnen met beugelen maar al snel was duidelijk dat het met beugels niet ging lukken. Dus gestopt met beugelen en ik zou op mijn 17e opgeroepen worden voor evt. een vervolg afspraak.

Zodoende op mijn 17e een oproep gekregen en gestart met de plaatjes beugel die ik er tot heden nogsteeds in heb zitten. Ik heb trouwens geen moment getwijfeld om met deze behandeling te starten omdat voor de volle 100 % vertrouwen heb in mijn orthodontist en kaakchirurg. Wel was het eerst noodzakelijk om 6 kiezen te trekken voor de ruimte. Dus daar ben ik eerst mee gestart. Gisteravond heb ik dan het gesprek gehad met 3 orthodontisten en de kaakchirurg erbij en die hebben groen licht gegeven voor de operatie en ik moet eerlijk zeggen, nu gaat alles echt snel. Ben vanochtend gebeld voor de afspraak en die is dus gepland op 3 Maart. Vlak na mijn verjaardag. Hier heb ik dus 3 jaar over gedaan.

Hoelang jij dus met de beugel moet lopen hangt helemaal af van de stand van je kaak en tanden, dat bepaalt de orthodontist.

Alle details voor de operatie krijg ik nog en ik krijg ook nog een afspraak met de mondhygienist, dieetist, Antaesist (weet niet precies hoe je dat schrijft). Maandags wordt ik geopereerd, dan moet ik een nacht blijven voor ALS er complicaties optreden en mag ik Dinsdags naar huis. Er is mij gezegd dat ik erop moet rekenen dat ik 2 weken niet kan werken, niet zozeer vanwege de pijn, maar hoe ik eruit kom te zien haha.

Groetjes Dionne

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:50

Ik begreep ook al dat het niet zo zeer pijnlijk is maar vooral ongemakkelijk. Maar die afspraak wordt die echt samen met jou gemaakt of kiezen hun de datum? Wel veel afspraken nog zeg, dieetist is zeker voor het moeilijk kunnen eten? En wat bedoel je met de laatste? Anestesist? Voor de narcose?

Ik heb ook al een beugel periode gehad en toen is groot en deels mijn gebit al recht gezet dus aan het rechtzetten zou niet zo veel tijd moeten gaan zitten, het voorwerk is allemaal al gedaan.

De slotjesbeugel blijft toch zitten tijdens de operatie? Jij ben trouwens wel vroeg begonnen, ik ben alweer 20 en zit met smart te wachten op de papieren van de verzekering dan kan er eindelijk echt gestart worden ( beugel erin). Het kan me niet snel genoeg gaan want ik wil alles achter de rug hebben voor ik klaar ben met school!

Wanneer had jij voor het eerst een afspraak bij de kaakchirurg?
En heb je verschillende beugels gehad? Krijg je ook weer elastiekjes aan je beugel?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:50

Ps 3 Maart.... Spannend Ach gut

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:10

Hoi Megan_

Ze hebben mij 2 datums gegeven waaruit ik mocht kiezen, dus hun plannen wel echt de datum en deze operatie wordt alleen op Maandags gepland.

De afspraak met de dieetist is inderdaad voor de voeding na de operatie, dat je niet te veel afvalt e.d. De Anestesist is inderdaad voor de narcose, die wordt bepaald op m'n gewicht, lengte en er wordt ook nog bloed afgenomen.

Ik had ook al rechte tanden na de beugelperiode en dacht er precies hetzelfde over als jou, maar viel me toch nog tegen dat ik uiteindelijk toch 3 jaar met de plaatjesbeugel heb moeten lopen, terwijl mij werd gezegd te rekenen op 1,5 a 2 jaar.

De plaatjes/slotjesbeugel blijft tijdens de operatie er inderdaad in en na de operatie moet ik ook nog rekenen op een half jaar voordat hij eruit mag, omdat het helingsproces erg langzaam gaat. Mja, die halfjaar heb ik er ook nog wel voor over Haha!

Ik ben wel vroeg begonnen inderdaad maar je mag pas na je 18e aan je kaak geopereerd worden want dan pas is je kaak volgroeid, dus zoveel eerder kon ik jammer genoeg niet beginnen Knipoog ..De operatie wordt bij mij trouwens voor 100% vergoed door de verzekering. En bij mij is alles trouwens voor 90% vergoed als ik het goed heb, want ben voor mijn 20e begonnen..(Als je er meer over wilt weten kan ik het nog even aan m'n moeder navragen voor je)

Mijn eerste afspraak bij de kaakchirurg was in Maart 2005, om 3 kiezen te laten trekken en 6 weken later om de andere kant 3 kiezen te trekken en daarna pas de afspraak afgelopen Donderdag.

Ik heb in mijn plaatjesbeugel"periode" geen andere beugels gehad en ook nooit elastiekjes hoeven gebruiken.

Groetjes Dionne

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:30

Wat intressant om dit te lezen,
Ik loop momenteel bij de orthodontist voor mijn kaak,
Moest in augustus 2 verstandkiezen laten verwijderen(zaten nog in de kaak)
En op foto;s zagen ze dat ik versleten kaakkopjes had,ook staat mijn onderkaak veel te ver naar achteren,
Ik mis nu alle 4 mijn verstandkiezen ondertussen,
Heb mijn eerst afspraak gehad bij de ortho,en moet 12 februari terug,dan hoor ik waarschijnlijk meer.
Het word waarschijnlijk wel vergoed omdat het medisch gezien nodig is,

Ik ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen!

danneke80

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:35

Ik ga dit ook even volgen. Heb de operatie al 7 jaar geleden ondergaan en het viel enorm mee. Hoop dat het bij jullie ook zo goed gaat!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 23:34

Ik lig nog steeds in strijd met de ortho en de verzekering! Wat duurt dat allemaal lang zeg

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:48

Ik ben ook geopereerd aan mijn kaken, omdat ik ook een overbeet/te kleine onderkaak had. Dit is nu bijna 2 jaar geleden, toen was ik 18. Alles is vergoed bij mij, maar had ook voor mijn beugel nog een speciale verzekering. Nagelbijten / Gniffelen

Mij viel de operatie ook mee, ze hebben mijn onderkaak naar voren gezet en boven nog het e.e.a. verplaatst. Eerst is het gevoel in je kin/tandvlees/gehemelte weg, dit kan een tijdje (4 weken oid.) duren, maar het komt als alles goed is verlopen weer terug. Ja Verder is het met eten vervelend, maar van pijn na de operatie kan ik niet echt spreken. Het is gewoon gevoelig en vervelend. Je zult vast een opgezet hoofd krijgen. Ik ben blauw/paard/groen/geel geweest. Clown Na 4 dagen moest en zou ik een frikandel eten, had ik zo'n zin in na alle vla etc. Schijnheilig Heb er wel 4x zo lang over gedaan om 1 frikandel weg te krijgen. Clown

Ik ben nu uitbehandeld bij de kaakchirurg, begin dit jaar nog geweest voor de laatste controle. Alles is goed en staat netjes. Haha!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:18

Nou, 4 Februari heb ik een hele dag afspraken in het ziekenhuis..

Ik begin bij de Dieetist, daarop volgend een afspraak met de kaakchirurg, de mondhygienist en als afsluiter de Anesthesist voor de goedkeuring..Ik was wel heel blij dat dit allemaal op 1 en dezelfde dag gepland kon worden anders blijf je op en neer rijden.

Moet wel eerlijk zeggen, dat ik er toch iedere dag wel aan denk en eigenlijk een beetje gespannen ben, al is het nog wat weekjes wachten. Maar het ber. van Muzefee geeft me wel goede hoop haha Lachen.

Groetjess

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:40

4Feb as maandag! Wat spannend!!!!!

Hou je ons op de hoogte?

Ik wacht nog steeds op de verzekering! Boos!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:16

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

Vandaag had ik een afspraak bij de ortho, m'n band om mijn kies zat los en heb 18 Feb. een afspraak om te happen en de 28e krijg ik een soort pinnen ofzo tussen mijn tanden om te zien om het helemaal correct staat, dus zoals je leest is mijn maand Februari volgepland met afspraken.

Waar is je verzekering dan mee bezig dat dit zo lang duurd?

Groetjess

Groetjess