wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:54

De eerste dag lig ik altijd krom van de pijn in mn buik en rug.
En dan met name me rug. Ik ben vanacht weer ongesteld geworden en moet nu de hele dag werken. Ik heb altijd zo'n last van mn rug dat ik amper kan zitten, staan is helemaal een ramp.
Paracetamol en dat soort dingen werken dus voor geen meter.

Ik ben al vroeg aan de pil gegaan omdat ik altijd zo erg menstruatie pijn had. Is er niet echt beter van geworden zeg maar Clown

Wat doen jullie er tegen?

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:56

van mijn rug hebik geen last maar die krampen..
het is zo ergdatik gewoon niet naar school kan (en de teamleiders & onderwijs assistent maarzeuren.. goh wat ben je vaak ziek.. :Jaah heheh ik ben een meisje die 1 x in de maand ziek is.. wat een TOEVAL!!)
maar wat bij mij nog het beste werkt is ibuprofen 200mg.
is wel redelijk zwaar maar werkt wel..

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:56

een lekkere warme douce

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:58

hm 200 is voor mij niet zwaar als ik er 2 slik van 600 merk ik er nog niks van Haha! Ik had vroeger idd op school ook dat ik niet naar school kon van de pijn, maar toen was het in mn buik laatste tijd heb ik het meer in mn rug. En ik ben er nog niet uit wat ik liever heb Tong uitsteken

Warme douche helpt ook niet als ik de hele dag daarna moet werken Tong uitsteken ik werk van 10 tot 10 dus kan ook niet tussen door even douche Ach gut

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:02

Breitling schreef:
hm 200 is voor mij niet zwaar als ik er 2 slik van 600 merk ik er nog niks van Haha! Ik had vroeger idd op school ook dat ik niet naar school kon van de pijn, maar toen was het in mn buik laatste tijd heb ik het meer in mn rug. En ik ben er nog niet uit wat ik liever heb Tong uitsteken

Warme douche helpt ook niet als ik de hele dag daarna moet werken Tong uitsteken ik werk van 10 tot 10 dus kan ook niet tussen door even douche Ach gut



gerum Boos! werk bij mij altijd en ja idd goede pijnstillers of probeer is met een warme hand rondjes te draaien op je buik

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:07

ik ben terug naar de dokter gegaan.
Ben op mijn 11e aan de pil gegaan door dezelfde klachten en heb samen met de dokter besloten dat ik door blijf slikken en alleen stop als ik er aan toe ben (week vakantie ed)
Nu net weer een week geleden, en ik heb zeker wel rugpijn maar minder. En het is maar 1/2x in het jaar. Gewone stopweek hiel ik ook niet vol, lag altijd krom pijnstillers erin en kruik erbij.
Ook een tijdje prikpil gehad, maar door andere medische reden weer terug naar de pil.

Prikpil is trouwens ook een goede aanrader, het is een gewone prik in je bil 1x in de 3 maanden en geen ongesteldheid, geen rugklachten.

ohjah vergeten te zeggen:
word ZWANGER Sigaar
haha, dat werkt 9 van de 10 keer ook Tong uitsteken

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:27

prikpil heb ik al geprobeerd en dat was 1 prik en nooit meer ik ben bijna 20 kilo aangekomen door de prikpil.

1/2 keer in het jaar ongesteld worden zie ik ook niet zitten want dat is toch iets wat er uit moet. Ik heb normaal tampons maar zat te denken dat het misschien wel helpt als ik snachts maandverband ga gebruiken.

zwanger worden zit er nog even niet in, ben 21 en heb net mijn eigenzaak als ik nu zwanger word ga ik failliet Haha!

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:30

dat dacht ik dus ook maar hetr hoeft er niet uit!

dat dacht ik dus ook, maar zolang je de pil slikt bouw je het niet op, hoeft het er neit uit!
ik heb ook maar een kleine bloeding als ik ongesteld word.
Ik heb het er met 3 dokters overgehad (vond het zelf ook raar..je ben toch een keer in de maand ongesteld, da kan toch niet? dan mis je toch wat ed ed ed)
maar alle 3 zeiden ze dat dat niet klopt, en dat je gewoon kan blijven slikken zonder rare bijwerkingen.

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:55

Oh, is dat zo. Ik dacht idd. ook dat het slecht is voor je als je de rest van je leven de pil door zou blijven slikken omdat het anders allemaal ophoopt in je lichaam. Maar, dat is dus niet zo. Het is wel zo, dat je nog wel ongesteld word, als je de pil slikt maar het is natuurlijk lang niet zo erg, als dat je helemaal geen pil slikt. Maar omdat het dan niet zo erg is, dacht ik dat het slecht is voor je lichaam, omdat dan niet alle rotzooi uit je lichaam komt. Maar dat is dus niet zo, weer wat geleerd.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:19

ik zit nu al weer aan de thee, hopent op wat beter gevoel Lachen
Het zitten word wel steeds moeilijker. De pijn zit echt in me onderrug zo irritant.

Toen ik nog met mijn ex vriend samen was masseerde hij me rug heel vaak dat was zo lekker als ik dan net ongesteld was geworden dan ontspande heel mn onderrug en was de pijn weg. Maarja kan moeilijk vragen of iemand me hele de dag wil masseren hier Haha!

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:26

je kan m idd doorslikke..doe dat ook altijd..heb nergens geen last van ofz.

kennisje doet dat ook.alleen zij moet af en toe 2 pillentjes op n dag nemen omdat het anders erdoor komt.en dit was ook op aanraden van de dokter.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:08

pfoeh hoe herkenbaar Bloos!

ik heb 1e (2) dag(en) altijd MEGA last van buikpijn/rugpijn spierpijn waar het maar kan, niet normaal Clown alles doet pijn, en ik heb hét middel ook nog niet gevonden, wil nog niet aan de pil (ben 15) dus ik kijk even mee hier Vork

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:09

Een infrarood lamp, en een voorschrift voor de sterkste Ibuprofen die de HA je wil geven (of je moet nog ergens Diclofenac Retard 75 hebben liggen, die pak ik meestal gezien die eigenlijk voor andere rugklachten zijn).. En nog belangrijker; niet stil op de bank blijven hangen omdat het zo'n pijn doet. Met bewegen wordt het naderhand vaak wat beter en komt je meno ook nog eens goed los. Gewoon even doorbijten en een klein blokje om gaan wandelen, want hoe minder je doet, hoe meer alles gaat verstijven en meer pijn gaat doen!

Sterkte hoor, ik doe mee deze week Verdrietig Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 15:15

blokje om wandelen word lastig als je van 10 tot 10 moet werken. Ik zit de hele dag achter de bali en loop de trap op en af om zonnenbanken schoon te maken.

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:23

Dat schiet niet erg op nee... Maar misschien je pauze gebruiken om ff te luchten buiten, als je iig een fatsoenlijke pauze tussendoor hebt? Gewoon je lunchpakketje mee, en ffies 10/15 min de buitenlucht in. Breekt de dag ook een beetje Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 15:36

heb ik niet Tong uitsteken ik ben van 10 tot 10 open zonder pauze, ik kan dus ook niet even een rondje gaan lopen.

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:01

Pak de rijstzak, lekker warm en dan voel je de pijn ook niet/minder. Helpt bij mij wel. Lachen

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:11

Breitling schreef:
heb ik niet Tong uitsteken ik ben van 10 tot 10 open zonder pauze, ik kan dus ook niet even een rondje gaan lopen.

Ik heb het! Trakteer jezelf stiekum onder werktijd ook op een zonnebankje, de warmte zal goed doen Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:14

hihi die had ik ook al bedacht alleen kan dat niet onder werktijd als ik van 10 tot 10 werk staan ook van 10 tot 10 de deuren open en kunnen de klanten binnen komen. als er savonds geen afspraken meer staan gaan we wel eerder dicht dat dan weer wel. Tot nu toe heb ik de laatste om 8 uur staan dus zou ik om half 9 onder de zonnenbank kunnen en dan naar huis. Maar he tis nog vroeg dus kunnen nog afspraken bijkomen!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:42

Ik zou toch echt aan doorslikken gaan denken als je er zo'n last van hebt..
het is inmiddels al vaak genoeg geadviseerd door dokteren dat het mag en dat het niet schadelijk is..

Oke het is raar.. ik zei ook altijd van hallo.. je lichaam doet dat niet voor niets.. 1x in de maand..
maar idd als je door blijft slikken maak je niets vies aan.. en hoeft het er dus ook niet uit Ja
Ik zou het dus toch eens overwegen.. zeker als je zulke hevige pijnen hebt

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:45

Van doorslikken krijg je het de keer erop alleen maar erger, pasha. Ik ben op m'n 14e aan de pil gegaan omdat ik het ook altijd heel erg extreem was. Heb je al eens naproxen geprobeerd? Die is speciaal tegen menstruatiepijnen, en hielp bij mij altijd super! En idd, evt op een andere pil overschakelen....

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:48

oh.. misschien dat dat verschillend is..
want normaal heb ik ook altijd heel erg rugpijn
maar als ik hem doorslik wordt dit echt niet erger hoor... Tis niet zo dat er ineens meer uit moet Clown
Nee vind eerder dat het wat minder wordt

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:49

Die stopweek hebben ze ook alleen maar geintroduceert omdat het voor veel vrouwen onnatuurlijk aanvoelt om niet iedere maand ongesteld te zijn. Er is echt geen enkele medische noodzaak voor.

Waarom die krampen bij mij gestopt zijn weet ik eigenlijk niet. In eerste instantie kreeg ik van de huisarts pijnstillers voor die medicijnen (geen idee meer wat) en ben later aan de pil gegaan ter preventie van zwangerschap. Ook weer gestopt in de periode dat ik geen partner had. En nu heb ik er eigenlijk nauwelijks meer last van, of ik nu de pil slik of niet. Alleen ben ik wel heel erg onregelmatig als ik de pil niet slik. Dan kan het goed dat er 6 weken tot een half jaar tussen mijn menstruaties zit. Heel zelden is hij dan 'op tijd'.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:52

Ik heb ook altijd een zere rug.
In m'n bed lig ik altijd met een kruikje, en anders idd even doorzetten en een paracetemolletje nemen.
Sterkte Knipoog.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: wat te doen bij pijn in de rug (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:55

ja maarja met een eigenzaak kun je moeilijk even in bed gaan liggen met een kruikje. Moet ook wel eerlijk bekennen dat toen ik nog een baas had ik 9 van de 10 keer me ziek melde op de dag dat ik ongesteld werd.
IK zit hier nou ook niet met een pretje maar nu moet ik wel. Anders moet mijn moeder het van mij over nemen en gun haar der rust ook wel. Denk dat ik vraag of ze morgen ochten en middag wil werken van 10 tot 4 en dan ik van 4 tot 10 dan kan ik lekker even uitslapen en in bed blijven liggen!