nagellak net als bij gel nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

nagellak net als bij gel nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:16

hallo bokkers!

Ik heb een vraag, ik heb best mooie lange nagels van mijzelf Haha!

Ik zie heel vaak van die gelnagels die dan bijvoorbeeld een zwart randje met glitters op hun nagels hebben (french menichure, of hoe je dat ook schrijft) Nu doe ik dat ook wel eens 'na'. Ziet er allemaal heel mooi uit maar het blijf niet langer zitten dan 1 á 2 weken ofzo. (ik doe dat met gewone nagellak)

Weet iemand of er dus van dat nagelak te koop is wat ook op die gelnagels wordt gebruikt. Want dan blijf altijd heel lang zitten. ik weet trouwens niet of het nagellak is of gewoon een ander materiaal maar dan hoor ik dat ook graag Haha!

Moirsa

Re: nagellak net als bij gel nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:40

misschien als je er nagel verharder over heen doet?
Desnoots 2 lagen Schijnheilig

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:43

Volgens mij is er geen speciale nagellak voor Mijn nagelstyliste heeft het iig niet! Die mooie rand doet ze bij mij onder het laagje acryl Lachen

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:43

Volgens mij heeft dat niet met het type nagellak te maken, maar met het feit dat gewone nagels 'vettig' zijn en de nagellak er daarom minder goed op blijft zitten. 1 á 2 weken vind ik eigenlijk al best lang! Misschien helpt het nog als je er een base coat lak onder doet en een top coat eroverheen. En eerst je nagels schoonmaken met iets dat ontvet, dan blijft het ook beter zitten.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:20

Ik gooide er vaak een top coat overheen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 19:18

ja maar dan blijft het toch nooit zo lang zitten als die nagelak op gelnagels?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:48

De France Manicure die je ziet op gelnagels in gewoon gel.
Het onderste stukje nagel is met roze gel gemaakt en het stukje daarboven is witte gel, het kan er dus nooit afgaan.
Je kan wel met witte nagelak zitten pielen maar dat werkt eigenlijk nooit...

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 11:50

En dat spul kan je niet kopen voor normale nagels?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:52

Nee.. dan moet je echt geleerd hebben om gelnagels te zetten.
Je kan het natuurlijk wel kopen, bij dezelfde groothandel waar nagelstylistes hun producten kopen.
En daarbij moet je ook een speciale lamp hebben om de gel uit te harden.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:53

1 a 2 weken doe je goed! Ik doe zelf wel eens van die witte randjes (basislaag, wit randje en toplaag) en als ik dat 's avonds doe en de volgende ochtend ga ik naar m'n paard ofzo zijn de eerste stukjes er alweer af Nagelbijten / Gniffelen Blijft bij mij nooit langer dan een paar dagen zitten

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 14:00

Wendy15 schreef:
1 a 2 weken doe je goed! Ik doe zelf wel eens van die witte randjes (basislaag, wit randje en toplaag) en als ik dat 's avonds doe en de volgende ochtend ga ik naar m'n paard ofzo zijn de eerste stukjes er alweer af Nagelbijten / Gniffelen Blijft bij mij nooit langer dan een paar dagen zitten

Dat heb ik dus ook! het is er altijd zo af wat ik ook probeer.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:04

Ja idd! En nagelverharder werkt bij mij ook niet Als ik 1 heel dun laagje op doe blijft het nog het langst zitten, maar is niet zo mooi.. Met 2 laagjes zodat de kleur mooier is bladdert het er met een dag al af terwijl ik vantevoren mn nagels goed schoonmaak en het heel goed laat drogen..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:37

Ja idd heb ik ook! hoe meer lagen hoe sneller het eraf is

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:31

De reden dat nagellak op gel (of acryl) wel blijft zitten is dat gel een niet flexibelmateriaal is. Je eigen natuurlijke nagel is wel flexibel: als je je handen hebt gewassen of hebt gedoucht worden je nagels zachter. Later drogen ze weer en worden ze harder. Ze zijn ook in zekere zin buigzaam. Kortom: het enige wat je kan doen om je nagellak lang te houden is je nagel goed vetvrij maken met een goede nagellakremover, een goede basecoat te gebruiken, een goede nagellak en een goede topcoat. En helaas vallen Hema en Rimmel niet onder de noemer goed. Het blijft jammer dat merken als OPI niet zo vaak verkrijgbaar zijn bij betere drogisterijen, bij veel nagelsalons hebben ze dit merk echter wel. Creative is ook een merk wat kwalitatief goede lakken maakt.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 10:19

Ik heb nu een nagelverharder van een nagelsalon en die is echt geweldig. kost 10 euro maar dat is hij ckr waard! perfect gwn. Ik kan echt merken wanneer ik die nagellak niet opheb, dan breken me nagels gelijk af. En heb ik die nagellak op dan blijven ze mooi en worden ze stevig

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:08

Bij de kruidvat heb je een speciale set nagellak om zelf french manicure te maken. Ik heb zelf gel nagels, maar na een tijd vind ik mijn uitgroei te groei, ik vijl dan zelf men nagels en zet er zelf een french manicure op. Het is wel zo dat het dan minder lang blijft zitten. 2 weken dat nagellak blijft zitten op een eigen nagel is erg lang. Wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen is naar een nagelstyliste gaan en het daar laten doen, maar ja dan is het wel erg duur als je van je eigen mooie stevige nagels hebt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 12:28

Ja precies. En ik ben er zelf ook vrij goed in ik kan alleen niet de juiste producten vinden, dat is erg jammer

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 16:14

Ik weet hoe het moet! wat aangebracht wordt op die nagels kan je ook op je eigen nagels aanbrengen met zo lampje en dan blijft het net zo lang zitten

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:14

ik heb ook gelnagels, mijn zus maakt ze. heb ook een zwart randje nou. je moet er gewoon een doorzichtige nagelak overheen doen dan blijft het al veel mooier zitten Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:17

ik had het met mijn acryl nagels...
werd er een top op gezet, en daar zat al een witte rand in, en verder deed ze er nog een soort vloeistof met poeder op.... op de top idd wit en daaronder roze...

heb ze er nu af.. vind het wel heel mooi zo'n witte rand, maar betwijfel of het me gaat lukken met gewone nagelak Clown

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 01:02

Volgens mij bedoelt de ts iets anders..
Ik denk dat ze bedoelt dat die randjes bij gel nagels altijd zo mooi wit(/glitter etc.) blijven.. Maar dat is zo omdat die randjes ook gewoon wit(en de rest) zijn Clown
die zijn niet gelakt...

Of snap ik het nou gewoon niet? Vork

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 02:09

De nagellak op acryl/gelnagels, blijft mooier omdat de lak ahw wordt aangebracht op "kunststof" en dat gewoon veel beter houdt dan op "gewone" nagels.
Ik laat m´n (natuur)nagels altijd doen. Mijn nagelstyliste werkt met produkten van Nail Tec en de nagellak is van Jessica. Beide peperdure produkten, die idd een stuk langer houden dan die van L´Oreal, Nivea e.d.
Ik doe iedere dag mijn 3 paarden (mesten, voer maken, rijden enz.) en meestal red ik het wel om mijn nagels een dag of 10 mooi te houden. (Als ik op vakantie ben, lukt het ook wel om ze 2 weken goed te houden, dan zijn mijn nagels weer zóveel gegroeid, dat het er niet meer netjes uit ziet Knipoog .)
C_hristel schreef:
Ik weet hoe het moet! wat aangebracht wordt op die nagels kan je ook op je eigen nagels aanbrengen met zo lampje en dan blijft het net zo lang zitten

Dit zou ik niet doen als je van jezelf mooie nagels hebt!
Ik heb een tijdje terug dat spul op mijn (natuur)nagels gehad. (mijn nagelstyliste was op vakantie en heb ergens anders mijn nagels laten lakken. Bleek dat ze er ook dat spul onder hadden gedaan Lips are sealed !)
Het gaat op een gegeven moment bladderen, maar gaat er helaas niet helemaal af Scheve mond . Je hebt dan een deel van die gel op je nagels, terwijl het er op anderen plaatsen niet meer zit. Eraf vijlen wilde mijn nagelstyliste niet, omdat je daarmee je eigen nagel erg dun (en daardoor ook breekbaar) maakt.
Het is er nu gelukkig bijna af, maar dat heeft wel ong, 2 mnd. geduurd Rolleyes .

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 11:35

Sterre: ThnQ ik kan wat met je raad Lachen. Hoeveel ben jij dan kwijt als jij je nagels laat doen? En ze doet dat echt puur en alleen met de genoemde merken (nagellak)? Dus niet met nog een middeltje?

drowning: Het lukt mij wel om mijn randje te doen met french menicure of gewoon een zwart randje met glitters op mijn nagels te doen maar het probleem is gewoon dat het zo kort blijft zitten. Hooguit 2,5 dag als ik geluk heb. Ik zoek dus ultieme tip waardoor het langer blijft zitten.
Laatst bijgewerkt door C_hristel op 07-02-07 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 11:36

magic_lover schreef:
ik had het met mijn acryl nagels...
werd er een top op gezet, en daar zat al een witte rand in, en verder deed ze er nog een soort vloeistof met poeder op.... op de top idd wit en daaronder roze...

heb ze er nu af.. vind het wel heel mooi zo'n witte rand, maar betwijfel of het me gaat lukken met gewone nagelak :+

Moet je french menicure kopen. Bij mij lukt het wel, het gaat er altijd alleen heel snel af.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:05

C_hristel schreef:
Moet je french menicure kopen. Bij mij lukt het wel, het gaat er altijd alleen heel snel af.

oftopic:
Ja
nouja ik had acryl nagels omdat ik nog altijd nagelbeet Bloos
dus dat kon toen niet meer, en hadden de nagels de rust om te groeien..

maar nu heb ik ze er dus afgehaald Bloos en laat ik ze wel even zo groeien...
en daarna maar even bekijken wat ik dan ga doen Clown
wel kwamen mijn nagels er best slecht onderweg onder die acryl.....maargoed.