ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 20:47

!8! Ja echt !8!

Mijn vorige tandarts zei altijd dat ik een sterk gebit had. Binnen een paar minuten was ik altjd klaar en hoefde er niets aan mijn gebit gedaan te worden.
Toch kreeg ik laatst pijn in mijn kies en ben toen naar een andere tandarts geweest, omdat ik zelf eigenlijk al niet zo weg was van mijn oude tandarts.
Daar werd voor het eerst in mijn leven (ben 24) foto;s van mijn gebit gemaakt. En ja hoor, ik blijk een zwak gebit te hebben en heb rechts boven en onder bij elkaar 8 gaatjes te hebben. Fijn weer!

Dinsdag worden de eerste 4 geboord en de week erna de andere 4. Maar dit had voorkomen kunnen worden! Bij de tandarts kunnen ze (weet niet hoe je het schrijft) zielen en dat voorkomt ook gaatjes. Ik poets, flos en spoel 2 keer per dag, dus wat extra zorg van de tandarts was niet onnodig geweest.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:50

zo had ik vroeger een tandarts die het nodig vond als ik een gaatje had meteen de halve kies weg te boren en een megagrote grijze vulling er in te stoppen......
heb nu een andere die al aan me vroeg wat het nut van die grote vullingen was...

tja..ze zijn niet allemaal even goed, ik let zelf altijd goed op, twijfel ik ergens aan dan wijs ik mijn tandarts erop

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 21:12

Ik had eerder weg moeten gaan, maar ik dacht dat hij het wel zou weten. Dom gedacht helaas.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:15

Oei dit ken ik.
Alleen ging het bij mij om 21 gaatjes, ben meteen overgestapt naar een andere tandarts die een tijd bezig geweest is om alles weer in orde te maken.
Ook ik deed netjes wat je moest doen en werd om de zaak altijd tandenpoetsmiep genoemd omdat ik ook tussen de middag mijn tanden poets.
Ik heb trouwens een hoop gezeur met de verzekering gehad over de oplopende kosten maar dat heeft mijn huidige tandarts met bewijzen gelukkig netjes opgelost.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:00

21 Bloos! . Ik heb nog nooit een gaatje gehad en nu begin ik helemaal te twijfelen..

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 11:21

Nou, dan heb ik niets te klagen met maar 8 gaatjes hihi. En de rekening wil ik wel gaan verhalen ja. Had hij maar wat meer zijn best moeten doen.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:28

ik ben na een overstap van tandarts ook "gerenoveerd" en heb toen 16 vullingen gekregen. lang leve te tandarts *zucht*

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:31

Toen wij naar een andere tandarts gingen, werden er ook 'opeens' foto's gemaakt, en had mijn zusje ook 'opeens' een gaatje.
Het verschilt volgens mij echt heel erg per tandarts, er is dan volgens mij ook helemaal geen controle op/over door de overheid of zo?

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:38

ik heb eens 6 gaatjes in een half jaar gekregen, geen schuld van de tandarts overigens.
ik heb een behoorlijk zwak gebit en drink normaal altijd melk, maar toen eens een half jaar lang vrij veel cola. heel de binnekant van m'n tanden afgesleten en 6 gaatjes.
ben 3x terug geweest om te laten vullen!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:42

Ik ken dit ook,
ben nu bij een andere tandarts en er gaat een wereld voor me open.
Helaas is daarbij de angst niet weg.
Altijd had ik pijn als ik bij de tandarts lag en er vandaan kwam..
Nu wil deze nieuwe tandarts een vulling opnieuw doen ( Want me oude tandarts had dus ook letterlijk er een potje van gemaakt en ze kon niet zijn wat die dikke lagen op mijn kiezen zijn ( wat dus was om diepe groeven op te vullen ).
Maargoed heb nog steeds niet gebeld voor een afspraak... brr...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:30

bekend verhaal.
Mijn hele rechter bovenkaak is ontstoken, omdat de tandarts zei dat dr nix aan de hand was. Toen ie na veel aandringen van mij toch die kies openmaakte bleek dat de zenuw al 3/4 weggerot was omdat ie onstoken was. Die kies heeft mijn andere kiezen ook aangestoken en het gevolg wil je niet weten, kon gewoon niet slapen vanwege de pijn in me bek. De boosdoener is nu wel behandeld maar moet dr waarschijnlijk alsnog uit, en heb eeb hele zwaare antibiotca kuur waar je je ook niet echt lekker van voelt.
En als die klojo nou 2 jaar geleden naar me geluisterd had toen ik zei dat die keis zeer deed was me een hele hoop ellende bespaard gebleven Boos!

Maar sterkte met boren, het valt wel mee hoor!!!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:34

Zo wat ben ik blij met mijn (zeur)tandarts.
Om de x behandelingen weer foto's maken.
Elke keer (ga 2x per jaar)tandsteen verwijderen.
En het resultaat is 1 klein gevuld gaatje. Dit terwijl ik 31 ben.

Zou zeker proberen om de kosten te verhalen op je oude tandarts. Dit zou toch niet moeten kunnen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:08

Dit is schandalig hoor, vraag de foto's mee en ga daarmee naar je oude tandarts en vraag hem uitleg en een uitdraai van de controles welke jij bent geweest..je moet nu helaas al laten boren, dus al te laat, maar zou wel een flink excuus en een flinke vergoeding hiervoor vragen en als ze dat afwijzen dat je er dan maar werk van maakt.
Vraag wel bij je neuwe tandarts om de foto's, want dan kan je laten nakijken of het echt waar is dat je 8 gaatjes had.. stond een jaar of 2 terug in de krant dat tandartsen er een pakkie van hebben als er een nieuwe patient komt alles opeens te renoveren e.d, want jij als leek weet niet beter en vertrouwt op je tandarts dat dat echt nodig is.
Sterkte.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 19:06

Bedankt voor de reacties. Morgen ga ik er maar voor. We doen het in twee keer, dus dat scheelt.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:13

woow, dat is niet weinig Nagelbijten / Gniffelen.
Ik heb er gelukkig nog nooit 1 gehad, lijkt me vrij pijnlijk die behandelingen..
Sterkte!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:14

Wow. Nagelbijten / Gniffelen Sterkte. Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:17

Ik ken dit helaas ook.

Ik had er ook een stuk of 7 en was al panisch dankzij mijn vorige tandarts. (oa wortelkanaalbehandeling zonder verdoving Ziek ) Ik ben dus wel teruggegaan maar hij bleef zeggen dat er niets aan de hand was. Later hoorde ik dat er nog meer klachten waren van mensen en hij de Beul van Niedorp werd genoemd.

Nu zit ik bij een ander, maar ben nog steeds panisch voor de tandarts

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:21

Boren is te doen, dus dat overleef je morgen wel.
Maar ik zou er werk van maken, schandalig zeg!!

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:30

Genee schreef:
21 Bloos! . Ik heb nog nooit een gaatje gehad en nu begin ik helemaal te twijfelen..


Inderdaad.. Toen ik jou verhaal las dacht ik echt; o help zometeen heb ik dat ook opeens Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb namelijk ook nog nooit gaatjes gehad, en mij wordt ook steeds verteld dat ik zo'n goed gebit heb etc.
Heel veel sterkte ermee in elk geval Ach gut

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:50

Jemig zeg, dat zijn er veel! Goed dat je naar een andere tandarts gegaan bent, maar wat je zegt, het had vorkomen kunnen worden!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:03

Als ik van een nieuwe tandarts te horen zou krijgen dat ik 8 of 21 gaatjes zou hebben, dan zou ik ernstig gaan twijfelen aan de nieuwe tandarts. Volgens mij moet je bij zoveel gaatjes vergaan van de tandpijn en als je dat niet hebt, kan je volgens mij nooit zoveel gaatjes hebben.

Ben zelf ook wel eens overgestapt naar een andere tandarts vanwege verhuizing. Deze man vertelde mij 2 gaatjes te hebben. Vervolgens durfde ik niet meer naar hem toe.
Ben daarna naar een andere tandarts gegaan omdat ik inderdaad kiespijn kreeg. Bleek 1 gaatje te hebben en geen 2. Vervolgens vanwege nog een verhuizing weer na een andere tandarts en die kon ook geen tweede gaatje vinden.

Zou echt nog een second opionion vragen bij nog een andere tandarts voordat ik zomaar zoveel gaatjes liet vullen desnoods op eigen kosten.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:20

Ik schud je de hand.
Na jaren een "binnen vijf minuten buiten" tandarts te hebben gehad, heb ik de overstap gemaakt naar een andere t.a. Voor het eerst in mijn leven werden er foto's gemaakt en had ik opeens 12 gaatjes in mijn mond.
En het verhaal waarom ik bij de oude ben weg gegaan is zo mogelijk nog beter. Mijn moeder had ergens midden december verrekkende kiespijn. Toen ze na veel vijven en zessen eindelijk de t.a. belde met die mededeling kon ze pas in de eerste week van februari terecht met de mededeling: "je dacht toch niet dat ik je er nog tussen ga proppen he". Op mijn verzoek heeft ze een andere t.a (onze huidige) gebeld en daar kon ze meteen terecht. Die heeft ons direct door verwezen naar het ziekenhuis waar ze een operatie van anderhalf uur heeft moeten ondergaan wegens een wortelkanaalontsteking.

Lindsey: Ik heb kennelijk een hele hoge pijngrens en heb dus nooit iets gevoeld. Mijn nieuwe tandarts heeft me de foto's laten zien en ik kon er echt niet omheen. Ze zaten er toch echt.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:02

Zoo, dát is inderdaad even schrikken. Heb je dit wel ergens aangegeven of lees ik daar overheen? Want dit kan echt niet lijkt me. Heel veel sterkte en succes ermee.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:23

ThaGirl schreef:
ik heb eens 6 gaatjes in een half jaar gekregen, geen schuld van de tandarts overigens.
ik heb een behoorlijk zwak gebit en drink normaal altijd melk, maar toen eens een half jaar lang vrij veel cola. heel de binnekant van m'n tanden afgesleten en 6 gaatjes.
ben 3x terug geweest om te laten vullen!


ik drink ook behoorlijk wat cola (echt gewoon asociaal veel Bloos ) en sindsdien heb ik echt steeds minimaal 2 gaatjes. Maarja, is zo verslavend he, die cola ...

wel schrikken zeg opeens zoveel gaatjes. Sterkte met boren etc Ach gut

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: ACHT gaatjes door nalatigheid tandarts!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:25

Jezus! Dan voel je je echt banketstaaf. Ik wens je heel veel sterkte. Ik heb zelf (25 jaar) gelukkig nog nooit gaatjes gehad.