Waar heb ik last van??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:59

Tsjaa dat is wat ik me afvraag...
Ik heb sinds een week of 6 allemaal ''vage'' klachten.
Maar het meest opvallende is dat ik af en toe, heel erg trillende benen/ arm heb.
En dan niet een gewoon beetje trillen, maar het lijkt wel een soort van stuip, meestal doet mijn linker arm ook mee... Clown
Ik kan op dat moment niet lopen of iets doen en het houd ong. 10 min aan.
Ik kan overigens wel gewoon kletsen enz. Knipoog
Daarna heb ik het idee dat ik de marathon heb gelopen, ben heel moe en mijn benen doen heel zeer! De dag erna meestal ook nog en dan is het over....
In het begin had ik het maar heel af en toe, maar nu heb ik het zo een paar keer in de week. Ik heb soms ook dat mijn benen heel licht trillen, dat duurd dan maar heel kort en heb er bijna geen last van.
Verder heb ik de laatste tijd ook last van lauwe plekken zonder reden. Ze voelen dan ook niet aan als een blauwe plek zeg maar.
En heb sneller spierpijn en ben gauw moe.
Ik weet eigelijk wel dat ik naar de HA moet, normaal heb ik daar ook geen problemen mee, maar nu op de een of andere manier wel. Bloos
Maar hebben jullie enig idee waarvan dit zou kunnen komen??

Alvast bedankt!

Gr. Sanne

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:02

Beter ga je hier snel mee naar de dokter!!!.. oververmoeidheid en het zomaar ontstaan van blauwe plekken kan duiden op leukemie maar er zijn ook nog vele andere ziektes die dezelfde symptomen hebben dus hoop dat ik je niet al te erg laat schrikken Knipoog Het beste kanje toch naar de huisarts gaan die heeft er het meeste verstand van.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:03

Snap wel waarom je niet naar de dokter wilt, als het allemaal vage klachten zijn... Lachen
Weet niet wat je hebt, maar ik raad je tóch aan om even naar de dokter te gaan (moet ik nodig zeggen Rolleyes Clown )
Succes ermee Lachen

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:07

Mizz_mol....waarschijnlijk niet rot bedoeld van je maar ik zou je toch willen afraden om zomaar termen zoals leukemie hier neer te zetten.... Je jaagt iemand onnodig veel angst aan terwijl het mss iets heel onschuldigs is.

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:24

djuno schreef:
Mizz_mol....waarschijnlijk niet rot bedoeld van je maar ik zou je toch willen afraden om zomaar termen zoals leukemie hier neer te zetten.... Je jaagt iemand onnodig veel angst aan terwijl het mss iets heel onschuldigs is.


Daar ben ik het mee eens, maar ze heeft wel gelijk !! Ja Het zou het idd kunnen zijn, net zo goed niet natuurlijk, maar toch... Bloos Kortom : Ze heeft wel het beste met de TS voor. Maargoed, ff ontopic : Ik zou ook gauw naar de dokter gaan, ik wil je geen angst aanjagen maar dit klinkt niet bepaald goed... Scheve mond

girliegirl

Berichten: 227
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:28

Ik zou er even mee naar de dokter gaan.
Ik heb deze klachten ook gehad. Ze kwamen uit het niets en de dokter heeft bloed laten prikken.
Nu kwam daar niks uit en moest ik terugkomen. Bleek dat het een reactie van mijn lichaam was op mijn geestelijke toestand.
Ik voelde me heel prima en vrolijk, had alleen het idee dat ik soms teveel druk op me had van school, werk, vrienden, ed.
Bleek dat mijn lichaam de druk van mijn hoofd ook voelde en zo ging reageren.

Met deze wetenschap heb ik mijn hoofd geleegd en was ik zo weer ok

Anoniem

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:29

Maxielover schreef:
djuno schreef:
Mizz_mol....waarschijnlijk niet rot bedoeld van je maar ik zou je toch willen afraden om zomaar termen zoals leukemie hier neer te zetten.... Je jaagt iemand onnodig veel angst aan terwijl het mss iets heel onschuldigs is.


Daar ben ik het mee eens, maar ze heeft wel gelijk !! Ja Het zou het idd kunnen zijn, net zo goed niet natuurlijk, maar toch... Bloos Kortom : Ze heeft wel het beste met de TS voor. Maargoed, ff ontopic : Ik zou ook gauw naar de dokter gaan, ik wil je geen angst aanjagen maar dit klinkt niet bepaald goed... Scheve mond


Belachelijk dat je hiermee eens kan zijn. Dat kind moet gewoon naar iemand gaan die er VERSTAND van heeft en wel iets nuttigs kan zeggen. Jongejonge wat een dom antwoord om meteen over leukemie te beginnen zeg...het zal allemaal best maar ik vind niet dat je dat allemaal maar moet neerzetten...

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:30

ik snap wel dat je niet wilt gaan! je bent stiekem denk ik toch
wel bang dat het iets ergs is. ik raad je, net als de rest aan om
naar de dokter te gaan. je moet maar denken, als je niet gaat,
zal het alleen maar erger worden!

Anoniem

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:30

Gewoon even langs de HA gaan. Misschien is het voor niks, maar dan hoef je je iig geen zorgen meer te maken. Knipoog

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:40

Misschien een vorm van epilepsie? Of zeg ik nou iets heel doms?

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 12:52

Bedankt voor de reacties!
Ik heb vanochtend mijn moed verzameld en heb een afspraak voor komende maandag gemaakt, om half 11.
Ben wel benieuwd wat het is/ kan zijn. Ik heb geen flauw idee.
We wachten af!! Knipoog

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:20

Goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik hoop voor je dat het meevalt.

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:26

Goed van je dat je toch naar de huisarts gaat. Het lijkt me gewoon nodig, heel verstandig!
Mijn moeder heeft dit ook soms, maar die heeft "gewoon" een lage bloeddruk en heeft ook heel snel blauwe plekken. Verder kerngezond mens Pling
Zelf heb ik ook snel tekort aan ijzer en ook magnesium, en als ik dat niet af en toe bij slik, dan krijg ik soms ook trillingen en word ik slap en moe. Zo'n pijnlijk gevoel in je benen, 's avonds als je op de bank zit niet meer weten in welke houding je moet gaan zitten omdat alles irritant voelt.
Hopelijk valt het allemaal wel mee, en weet je huisarts de oorzaak. Laat je het wel even weten nog?
Toi toi,
Licorne

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:29

goed dat je een afspraak maakt !

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 18:42

Dank jullie.
Ik zal zeker even laten weten wat er is/ was.

Gr. Sanne

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:31

Ben vandaag naar de HA geweest..
Moet morgen bloed laten prikken, kon vanaag niet meer omdat ik nuchter moest zijn.
En moet naar een neuroloog.
Ben niet heel veel wijzer, maar er zaten een paar symptomen bij wat heel erg in het plaatje past van epilepsie, hij durfde hier verder geen uitsraak over te doen. En mag dit ook niet.
Ben erg benieuwd, misschien valt het allemaal wel mee! Vork

Groetjes, Sanne

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:33

pff, bij de neuroloog ben ik ook geweest,...
Erg vervelend idd dat je zoiets hebt!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:41

Ik had/ heb ook veel last van spierpijn/ vermoeidheid/ spiertrillingen (het laatste vooral als ik op bed lig, om gék van te worden). Oorzaak bij mij is chronische bloedarmoede (ook wel vit B12 tekort). Bloedonderzoek is zeker aan te raden!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 10:13

@Yoline:

Ik ga nu bloed laten prikken! Vork

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:17

als ik jou was zou ik ff naar de dokter gaan want klinkt idd heel erg vaag

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 10:58

@ vossieman:

Citaat:
Ben vandaag naar de HA geweest..
Moet morgen bloed laten prikken, kon vanaag niet meer omdat ik nuchter moest zijn.
En moet naar een neuroloog.
Ben niet heel veel wijzer, maar er zaten een paar symptomen bij wat heel erg in het plaatje past van epilepsie, hij durfde hier verder geen uitsraak over te doen. En mag dit ook niet.
Ben erg benieuwd, misschien valt het allemaal wel mee! Vork

Groetjes, Sanne


Ben net terug van bloed prikken! Knipoog

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:07

Ik ben ook een paar keer bij de neuroloog geweest. Heb migraine, maar een neuroloog is toch een beetje met je zenuwen ofzo? Of nee ik weet nie hoe je dat moet omschrijven?

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:20

Indeed schreef:

Belachelijk dat je hiermee eens kan zijn. Dat kind moet gewoon naar iemand gaan die er VERSTAND van heeft en wel iets nuttigs kan zeggen. Jongejonge wat een dom antwoord om meteen over leukemie te beginnen zeg...het zal allemaal best maar ik vind niet dat je dat allemaal maar moet neerzetten...


Ik lees nergens dat er gezegd wordt dat het hier om leukemie gaat, alleen dat die klachten daarop kunnen wijzen. Daarnaast wordt er ook direct bijgezegd dat het gewoon belangrijk is dat de TS even een afspraak bij de huisarts maakt. Dat lijkt me toch wel iemand die er VERSTAND van heeft en wel iets nuttigs kan zeggen...

Geen reden om zo kattig te reageren, lijkt mij. Natuurlijk zal het héus geen leukemie zijn, maar dat werd toch ook helemaal niet gezegd? Alleen dat die klachten evt op zoiets zouden kunnen wijzen en dat het dus belangrijk is dat je ernaar laat kijken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de TS er nu van overtuigd is dat ze leukemie heeft ofzo.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:09

Nimue schreef:
Indeed schreef:

Belachelijk dat je hiermee eens kan zijn. Dat kind moet gewoon naar iemand gaan die er VERSTAND van heeft en wel iets nuttigs kan zeggen. Jongejonge wat een dom antwoord om meteen over leukemie te beginnen zeg...het zal allemaal best maar ik vind niet dat je dat allemaal maar moet neerzetten...


Ik lees nergens dat er gezegd wordt dat het hier om leukemie gaat, alleen dat die klachten daarop kunnen wijzen. Daarnaast wordt er ook direct bijgezegd dat het gewoon belangrijk is dat de TS even een afspraak bij de huisarts maakt. Dat lijkt me toch wel iemand die er VERSTAND van heeft en wel iets nuttigs kan zeggen...

Geen reden om zo kattig te reageren, lijkt mij. Natuurlijk zal het héus geen leukemie zijn, maar dat werd toch ook helemaal niet gezegd? Alleen dat die klachten evt op zoiets zouden kunnen wijzen en dat het dus belangrijk is dat je ernaar laat kijken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de TS er nu van overtuigd is dat ze leukemie heeft ofzo.


Haha, nee hoor! Knipoog
Ik weet ook wel zeker dat dat het niet is, helemaal zeker weten doe je natuurlijk nooit, maar ga er idd niet vanuit! Vork

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Waar heb ik last van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:16

Precies, de meeste mensen laten zich door dat soort informatie niet op de kast jagen. Lachen