nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:27

omdat ik me de laatste jaren toch een beetje alleen voel, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een nieuw topic geopend op bokt. ik heb sinds mn geboorte constitutioneel eczeem en nadat het op de basisschool en deel van de middelbare school jaren en jaren is weggeweest heb ik er sinds een aantal jaar weer last van. en niet zo heel erg weinig ook. ik heb heel erg last van goede perioden en slechte perioden. in de slechte perioden zit mn gehele lichaam onder en in de goede perioden alleen een beetje mn handen/polsen en soms een klein beetje mn elleboog.

zijn er mensen die ook last hebben van eczeem? Vork

Sofionna

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:31

Niet meer..
Maar vroeger echt heel erg..
Toen had ik het in de binnenkant van mn ellebogen en knieholtes.. Wat ik me er goed van herinner is dat het ontzettend prikte als ik in zee was geweest!
Maar heb er nu dus geen last meer van, alleen littekens bij de linkerelleboog.
M'n broertje heeft er ook heel lang heel erg last van gehad, als je een goede creme hebt van de apotheek en er verder vanaf blijft (moeilijk Knipoog ) wordt het wel minder..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:35

Sofionna schreef:
Niet meer..
Maar vroeger echt heel erg..
Toen had ik het in de binnenkant van mn ellebogen en knieholtes.. Wat ik me er goed van herinner is dat het ontzettend prikte als ik in zee was geweest!
Maar heb er nu dus geen last meer van, alleen littekens bij de linkerelleboog.
M'n broertje heeft er ook heel lang heel erg last van gehad, als je een goede creme hebt van de apotheek en er verder vanaf blijft (moeilijk Knipoog ) wordt het wel minder..

afgelopen zomer was de eerste keer dat ik sinds jaren weer in de zee heb gezwommen, de pijn was nog net dragelijk, mis het wel vreselijk. ik kan hierdoor ook niet zwemmen in een chloorbad, dus gezellig met mensen gaan zwemmen in een zwembad zit er ook niet in.

heb van de dermatoloog de zwaarste crème gehad voor eczeem, iets anders is erg gewoon niet meer. het is niet altijd onder controle te houden, maar meestal na een paar dagen smeren dan is het wel minder Lachen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:36

Ik heb er sinds kort last van, mijn hele handen zijn kapot. Maar mijn rug zit op dit moment vol met plakkers van de dermatoloog, morgen mogen ze er eindelijk af en hopelijk weet ik dan waar ik allergisch voor ben. Is er bij jou niks aan te doen bijv. een speciaal dieet, zodat het wat minder wordt? Ik word al gek van mijn handen, het lijkt me vresselijk als je helemaal onder zit.

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:40

Misschien stomme vraag, maar helpt de zonnebank ook niet?
Dat werkt iig wel tegen puistjes enz..

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:43

Ik had vroeger ook heel erg last van constitutioneel eczeem. M'n hele gezicht, armen en benen zaten dan onder. Gelukkig is het nu bijna helemaal weg. Af en toe komt het nog wel eens een beetje terug aan de binnenkant van mijn armen en ik heb nu een klein plekje net boven mijn voet..
Ik heb creme uit Spanje die echt supergoed werkt. Heb alleen geen idee hoe het heet Clown

Zonnebank helpt soms een klein beetje Ja

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:44

ze geeft minder dan 2% kans dat ze het door middel van een dieet kunnen vaststellen, uit een allergietest is niets gekomen. heb ze allemaal gehad in het ziekenhuis, zelfs die voor kleuters Bloos zonnebank werkt alleen als ik daar bijna de gehele dag onder blijf liggen Lachen dus dat is geen optie... ik moet van de dermatoloog 'gewoon' verhuizen naar een land waar altijd de zon schijnt Vork

wordt er regelmatig inderdaad helemaal gek van, maar dan zorg ik ervoor dat ik iets ga doen, zoals naar de paarden, met de hond lopen.

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:45

Kimmm schreef:
ik moet van de dermatoloog 'gewoon' verhuizen naar een land waar altijd de zon schijnt Vork

Gaan met die banaan zou ik zeggen Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:53

Sofionna schreef:
Kimmm schreef:
ik moet van de dermatoloog 'gewoon' verhuizen naar een land waar altijd de zon schijnt Vork

Gaan met die banaan zou ik zeggen Knipoog

Ga ik wel mee, naar spanje of zo. Lekker paardrijden en op het strand liggen (als het minder wordt in een warm land kan dat gewoon Knipoog ) Pling

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:56

Ik heb ook last van eczeem.. Maar dan in mn oren.. Erg vervelend!! Ik had het eerst achter mn oorschelpen, maar dat is eigenlijk alleen als het warm is (vochtigheid+warmte=drama)

Ik heb er wel een goede zalf voor, maar dat werkt maar een halve dag.. :S tegen korstjes en jeuk..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:04

Ik heb ook heel veel last van eczeem. heb ook mijn betere en slechtere periodes.
ik kan dus gewoon ook overal eczeem aanmaken, en het zit ook overal in mijn 'genen' Boos!

heb talloze zalfjes, en dat werkt wel. maar ik wil liever niets weten van die hormonale troep. heel mijn pigment trekt weg, en als ik doorsmeer wordt het permanent..

Mag van de dermatoloog nog maar 5 minuten douchen, want anders maak ik het alleen maar erger..

en dan heb ik het eigenlijk nog niet eens over de jeuk gehad Frusty

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:06

ik heb t, in mn gezicht, mn handen bleh.
Chronisch constitueel (ofzo??) eczeem.
Ik heb nu nieuwe zelf, werkt heel goed, voor hoelang het mag duren.

Volgende maand krijg ik nieuwe allergie testen (plak + prikproef)

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:08

wil wel naar een warm land, dat is het probleem niet... het probleem is meer dat mn familie me niet laat gaan Clown

@ laar: ik moet ook zo weinig mogelijk en zo kort mogelijk douchen, maar soms kan ik me daar dus echt niet aan houden Lachen heb zelf ook hormoonzalf, eigenlijk de zwaarste die er is, heb erg grote wite vlekken op mn armen ondertussen, behoorlijk balen!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:10

plak en krasjestest heb ik ook gehad. die 40 pleisters op mijn onderrug, pfoe wat een ramp Tong uitsteken

*kon niet op mijn bovenrug, omdat daar al eczeem zat..*

Kimmm: Jup in de holtes van mijn ellebogen zijn die witte vlekken nu ook heel goed zichtbaar. op mijn gezicht smeer ik liever alleen wanneer het écht nodig is.. daar heb ik dan de volgende dag meestal wel witte vlekken zitten, maar die trekken weer bij (nog wel Scheve mond)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:13

Ik heb ook al tig-hormoonzalven gehad..

Lodoid, hydrocortison, ehm.. en de rest waren andere moeilijke namen :p

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:13

Ik ook, vroeger altijd alleen in mn ellebogen, maar sinds een jaar kwam het ook op mn armen, benen, rug, nek, handen en nu ook nog mn buik Boos!
Soms is het zo goed als 'weg', maarja het blijft terugkomen helaas..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:28

Ik heb wel aanleg voor eczeem, het zit hier ook behoorlijk in de familie.
Mijn vader heeft Constitioneel Eczeem, mijn tante (zijn zus) ook, mijn neefje ook.
Ik heb er een beetje last van, maar het word wel wat erger de laatste tijd. Vooral op mn buik heb ik nu veel kleine plekjes. En mijn voeten zijn een ramp, vooral in de zomer. Afgelopen zomer had ik 13 barstjes onder mijn voet, en dat jeukte en deed Lips are sealed

Je hebt tegenwoordig ook Protopic, geweldige zalf! Zelfde werking ongeveer als hormoonzalf, alleen word je huid er niet dunner van. Hij word ook vergoed door de verzekering (nouja, iig door die van ons). Mijn vader gebruikt het nu een paar jaar en het is echt een uitkomst, het gaat nu wel stukken beter met zijn huid!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:18

Sann_ schreef:
Ik ook, vroeger altijd alleen in mn ellebogen, maar sinds een jaar kwam het ook op mn armen, benen, rug, nek, handen en nu ook nog mn buik Boos!
Soms is het zo goed als 'weg', maarja het blijft terugkomen helaas..

het blijft bij mij ook steeds maar terug komen Boos! baal er verschrikkelijk van!

@ laar: smeer ook alleen in mn gezicht als het echt, maar dan ook echt niet anders kan. de witte vlekken trekken de laatste tijd steeds minder snel weg, dus moet er toch mee gaan uitkijken!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:14

Ik. Ja
Ik heb dus Atopisch Eczeem (Constitioneel eczeem).
Ik heb ook zoveel verschillende zalfjes geprobeerd, van hormonenzalf tot homeopatische zalf, en het wordt wel minder, maar het gaat niet weg.
Ook heb ik een kuur gehad bij het Middelandse zeegebied, daar was het een eind over,maar in nederland werd het allemaal maar meer.
De enige oplossing is om bijv bij de Dode zee te gaan wonen of Middellandse zee.
Ook heb ik nog last van een droge huid, dus dat maakt het er niet beter op.
Ik ben onderzocht, voor waar ik allergisch voor ben. ( 2x 9 dagen in het ziekenhuis gelegen daarvoor, met een teer behandeling, want alles was open)
Ik heb een voedselallergie, ben allergisch voor nikkel,stof en huisstofmeit. Ook is 2 jaar geleden ontdekt, dat ik last heb van bronchitus, maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van. Haha!
De plekken waar het eczeem het meest zit, is bij m'n voeten. Ook regelmatig bij m'n knieholtes en in m'n ellebogen, op m'n buik en in m'n nek.
Hellaas heb ik sinds een paar dagen uitslag op m'n gezicht, wat geen eczeem is. De dokters weten niet wat het is, en ze denken weer een allergische reactie op iets.
Zit nu dus weer fijn aan de hormoonzalf. Boos!

Hebben jullie dat ook altijd dat als je in de zon heb gezeten, en je bent wat bruiner, dat je al die oude plekken weer ziet, omdat die plekken dus gewoon niet mee kleuren?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 12:24

dat heb ik inderdaad ook, dan ben ik helemaal mooi bruin en dan allemaal witte vlekken, mn vriend noemde me liefdevol z'n koetje, maar werd niet echt gewaardeert Clown ik zit de laatste paar dagen ook weer aan de hormoonzalf, het wil maar niet weg gaan.

misschien stom om te zeggen useful, maar wees blij dat ze een beetje weten waar het vandaan komt. het enige nuttige bij mij kunnen ze zeggen dat het in mn genen zit *joh* Lachen ze kunnen het echt niet vinden. heb een paar maanden geleden zelfs een infectie gehad doordat ik mn hele huid kepot gekrabt heb door de jeuk, moest ik ook nog eens een antibioticakuur slikken, heel fijn...

welke zalven gebruiken jullie of welke hebben jullie geprobeert? zoek nog steeds het wondermiddeltje Knipoog

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:06

Wondermiddelen bestaan niet, eczeem zal nooit helemaal weggaan Knipoog
Protopic bleek voor mijn vader echt een uitkomst, maar het werkt in 80% van de gevallen. Het is dus ook per persoon verschillend wat nou 'het wondermiddel' is.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 15:25

Plien91 schreef:
Wondermiddelen bestaan niet, eczeem zal nooit helemaal weggaan Knipoog
Protopic bleek voor mijn vader echt een uitkomst, maar het werkt in 80% van de gevallen. Het is dus ook per persoon verschillend wat nou 'het wondermiddel' is.

okee, een wondermiddel wat werkt en wat mn eczeem vermindert dan Knipoog kan moeilijk al mn genen gaan uitwassen Clown vooral nu het de laatste tijd zo regent en vochtig is buiten (en binnen) krijg ik er weer erg last van, bah, om te Huilen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:12

Kimmm schreef:
misschien stom om te zeggen useful, maar wees blij dat ze een beetje weten waar het vandaan komt. het enige nuttige bij mij kunnen ze zeggen dat het in mn genen zit *joh* Lachen ze kunnen het echt niet vinden.

Nouja, dat heb ik dus ook. Ik was liever ergens allergisch voor geweest, dat ik daar op kan letten met wat ik eet enzo.. dan dat ik er niets aan kan doen.

Mijn dermatoloog zei ook: "al zet ik jou in een kamer met de perfecte omstandigheden, dan krijg jij nog eczeem"

Bwuh Boos!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:16

Ja, ik weet dan wel waar het vandaan komt, maar ik kan het niet tegen gaan.Huisstofmeit zit namelijk overal, in je kleren, in je dekbed.
Ik weet al die namen niet meer van die zalfjes hoor. Waren er zoveel. Haha!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:24

Mijn moeder was ook allergisch voor huisstofmeit. zij had een anti-allergie hoes over haar matras zitten (mijn vader dus ook). zo-een met een latex laag enzo. en wij hebben (omdat mijn vader en ik ook flinke stof-snotteraars zijn) zo'n luchtzuiveraar dingetje staan.

Misschien is zo'n allergie-hoes voor jou ook een aanrader!