Oogmigraine..wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:05

Nog meer bokkers die hier wel 's last van hebben?
Ik heb 't héél af en toe dus; maar een paar keer in het jaar.
En vandaag is 't weer zover; ik begin dus wazig te zien; ik zie dus nog wel iets,maar heel erg troebelig; ik zie allerlei kleurtjes voor m'n ogen,en dat beweegd/wiebeld wat voor je ogen,en zie bijvoorbeeld ook niet alle letters van m'n toetsenbord,of als er iemand voor me staat;kan ik die persoon niet duidelijk zien...
En op den duur krijg ik er hoofdpijn bij,niet zo erg dat ik er misselijk bij word ofzo,maar voorover bukken lukt me niet echt;dat schiet er 'n pijnscheut door m'n kop...
Dat onduidelijk zicht duurd bijelkaar misschien 'n half uur.
Ik ben al 'n keer met deze klachten naar de optichien(type ik dat goed zo?)geweest ,maar die zegt dat er verder niks aan de hand is,en dat dat ookmigraine is...

Maar ik heb vanmorgen een algemeen bloedonderzoek gehad,wegens andere klachten ook,ben benieuwd wat daar uitkomt..Daarbij ben ik ook geprikt om te kijken voor suikerziekte e.d.
Want deze klachten hebben mensen met suikerziekte ook wel,hoor ik wel...

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:09

Ik heb precies hetzelfde Ja

De eerste keer dat ik het had, ben ik van schrik naar de eerste hulp gegaan... Ik was me rot geschrokken.
Gelukkig heb ik geen last van extreme hoofdpijn zoals jij, maar de vlekken voor mijn ogen zijn er des te langer. Ik ben ongeveer een uurtje zoet ermee...

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:12

Gelukkig zijn die kriebeltjes nu even weg,maar heb nog wel last van hoofdpijn...
En net of er steeds druk op je ogen staan...
vrijdag , of maandag is uitslag van bloedonderzoek binnen...als dat allemaal goed is dan ben ik ook rustig haha!

utopian
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:12

ik heb het eigelijk zeker een keer in de week
ik zie dan ook een hele tijd echt niets en moet ook overgeven best vervelend maar ik kan me misschien beter ook eenslaten testen dan want datt hebben wij nog nooit gedaan,

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:15

Ik hoef er gelukkig niet van over te geven ofzo...(afkloppen)

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:16

utopian schreef:
ik heb het eigelijk zeker een keer in de week
ik zie dan ook een hele tijd echt niets en moet ook overgeven best vervelend maar ik kan me misschien beter ook eenslaten testen dan want datt hebben wij nog nooit gedaan,


Wow; iedere week?
Lijkt me echt irrie!
Als ik jou was zou ik er ook even mee heen gaan..onderzoekje kan geen kwaad Knipoog

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:17

Ik heb het ook, schrok ook de eerste keer me rot, zag maar delen van mensen enz. Moest iets voorlezen in de klas: Ik zei nog sorry maar ik kan het echt niet zien. Ben er ongeveer half uur tot een uur zoet mee. Ook hoofdpijn daarna. Ik krijg het bij onregelmatig eten Lachen

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:18

ik heb geen oog migraine
maar wel gewone migraine
dankrijg ik ook ontzettende hoofdpijn wordt heel erg misselijk en moet overgeven het beste kan ik dan naar bed gaan want ik kan toch niets meer doen dan

er zijn hele goede medicijnen tegen te krijgen bij dehuisarts

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:12

Ik heb t vanaf augustus tot half/eind oktober wel bijna 1x pw gehad, soms ook om de week. Krijg ook idd van die enge vlekken en zie half op dat moment en soms moet ik dan ook Misselijk . Bij mij is t zo dat ik het tijden niet heb en dan weer een periode wel. Gelukkig heb ik t al een anderhalve maand niet gehad. Effe afkloppen Haha! . Idd meestal als ik erg onregelmatig eet of heel vermoeid ben Gaaaap .

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:15

heb er ook regelmatig last van, vooral bij scherp weer zoals sneeuw met zon erop, of de zon die in het water schijnt. Zie soms nauwelijks iets, kan er ook goed hoofdpijn van hebben en misselijk van zijn. Soms duurt het een uurtje tot soms wel 2 dagen. Mijn vader heeft het ook, zou het erfelijk zijn?

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:16

Krijg nou wat dat is dus wat ik vorig jaar had denk ik.
Ik zag amper wat en werd heel misselijk en krijg koppijn.
Ik viel ook bijna flauw of hoort dit niet bij de verschijnselen?
Het trok wel weg toen ik ging zitten na een tijdje.

_WenDy

Berichten: 1170
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:07

Je kunt zelfs uitval verschijnselen krijgen, migraine is echt vervelend en er is nog heel veel onbegrip voor omdat mensen zich niet voor kunnen stellen wat het is om migraine te hebben.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:19

Ik meld me ook!Heb het vanaf mijn dertiende.Ik woonde toen nog in Amsterdam en liep over de markt.Achteraf denk ik dat ik daar mijn eerste paniekaanval heb gekregen.Misselijk ben ik niet maar wel dood en dood moe in mijn hoofd daarna.Het begint bij mij met heel goed zicht(en dat voor iemand met -6.75) en dan weet ik het al.Ik zie dan een soort testbeeldstoring met een spiraal en kort daarna gaat er van alles slapen in mijn lijf(althans zo voelt het)Ik ga meestal rustig door met waar ik mee bezig was en neem soms 2 paracetamolletjes.Na een uurtje of anderhalf is het meestal wel weer weg.Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik het de eerste 3 maanden bijna elke dag en soms wel 3x per dag.Van 3 maanden tot 9 maanden niets en toen ik bevallen was en de verloskundige aan het hechten was,was het meteen weer raak.Duidelijk hadden hier de hormonen mee te maken.Er zal wel een mate van erfelijkheid zijn want mijn moeder heeft precies hetzelfde.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 10:28

Ik denk ook wel dat 't erfelijk is;mijn moeder heeft er heel af en toe ook last van..

Ik had tegen de avond gister behoorlijke koppijn gekregen bah...
Gelukkig is 't nu weer over(afkloppen).

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:34

Voor zover ik weet ben ik de enige in de familie met deze klachten. Ik zal er toch is achteraan gaan, misschien dat ik niet de enige ben...

_WenDy

Berichten: 1170
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:36

Mijn zus en ik hebben het....

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Oogmigraine..wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:40

laats hoorde ik van iemand die had het ook heel erg gehad en toen ze zwanger was werd het nog erger maar na de zwangerschap was het helemaal voorbij haar dochtertje is nu 3 en ze heeft nooit mee rmigraine gehad