2 en een half jaar geleden was bij mij pfeiffer vastgesteld. Hier kwam ik pas achter toen ik de ergste fase al had gehad. Vanaf het moment dat ik het wist ben ik meteen alles rustiger aan gaan doen en goed gaan uitrusten. Maar.. het hielp niet.
Sinds die tijd ben ik dag in, dag uit moe. En als ik doorga met mijn activiteiten op het moment dat ik er echt last van heb, krijg ik hoofdpijn. Heel irritant.
Elke keer weer terug naar de huisarts omdat het maar niet overging. En het enigste wat hij kon zeggen was: neem rust.
Sinds die tijd heb ik al meerdere keren bloed laten prikken, maar daar komt steeds maar niets uit. Oftewel; mijn HA had/heeft geen idee waarom ik nog steeds zo moe heb.
Inmiddels ben ik doorverwezen naar een internist, maar daar komen ze er ook niet uit.
Ik ben daarheen gegaan met de volgende klachten: contine moe, hoofdpijn, sinds een jaar verminderde weerstand, sneller spierpijn. Ik heb ze uitgelegd dat ik ondanks ik mijn school en paard heb, het rustiger heb dan vorigere jaren. Ik neem ook veel rust, anders redt ik het niet om dat te kunnen blijven doen. Ik blijf in beweging (fiets elke dag 15 km en rijd mijn paard nog gewoon), omdat ik gelezen had dat dat goed was, maar het kost me veel energie. Ik wil gewoon nog normaal kunnen blijven leven, dus school en paard blijven daarin. Verder doe ik zo min mogelijk. Ik slaap elke nacht ongeveer 10 uur, eet goed, drink goed en beweeg dus voldoende. Maar toch blijf ik er zoveel last van houden

Nu lijkt het te leiden tot de diagnose chronische moeheid (geen CVS?).
Maar wat is het verschil?
En vooral, heeft iemand tips hoe ik van die moeheid (gedeeltelijk) af kan komen?