Meer mensen met zo'n rampengebit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:38

Pfff... even 'zeuren' hoor.. ik word er echt een keer moe van. Bloos Ik heb toen ik jonger was een aantal jaar een beugel gehad, m'n tanden stonden daarna min of meer recht. Ik kreeg toen een spalkje onder, boven niks. Spalkje is er al ik-weet-niet-hoe-vaak uitgevallen en opnieuw ingezet waardoor 2 van m'n ondertanden alweer verschoven zijn. Boven heb ik dus nooit iets gekregen, wat wel had gemoeten.
1 van m'n voortanden boven ging na járen ineens verschuiven en daarvoor heb ik nu van de gewone tandarts zo'n doorzichtig ding gekregen wat ik af en toe 's nachts in moet om het enigsinds recht te houden. Volgens de tandarts had ik dat ding gewoon al van de ortho moeten krijgen, wat ik dus nooit gehad had..
Verder heb ik een tijd terug een onstoken kieswortel gehad waarvoor ik een wortelkanaalbehandeling moest, waarna er een noodvulling overheen ging. Die is er nu vandaag alweer in 2/3 maanden tijd voor de 4e keer uitgevallen. Bij 2 keer dat hij eruit is gevallen kreeg ik weer heel erge pijn aan die kies, ik hoop dat dat nu even uitblijft *klopt af. En nee, ik drink amper frisdrank, eet amper harde dingen, poets 2x per dag etc. Nu krijg ik 2 april eindelijk m'n definitieve behandeling+vulling aan die kies, en ik hoop maar van harte dat het daarmee klaar is..

Zijn er meer mensen met zo'n leuk gebit?


Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:41

troost je ik moet nog 9 vullingen komend jaar....

Anoniem

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:42

Nagelbijten / Gniffelen Wow.. Daar ben je dan ook lekker klaar mee idd.

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:45

Ik heb echt ALTIJD! gaatjes, ik poets 2 keer per dag, 2x per jaar na de tandarts en elke keer 2 of 3 gaatjes. Nu ook maand terug bij tandarts geweest, 3 vullingen allemaal langs elkaar waarvan 1 verstandskies waar die gozer niet goed bij kon, gevolg, hele wang kapot en pijn aan het bot. 1 week amper kunnen eten en weer een week daarna kom ik er achter dat ik volgens mij aan de andere kant en aan diezelfde kant maardan onderin ook nog gaatjes heb. Kan dus geen zoete dingen eten! Niet aan de linker kant, niet aan de rechter kant! Grrr!! GEK wordt je ervan.

[o]

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:53

Hier nog een!
Ik poets netjes 2 keer per dag, ga méér dan 2 keer per jaar naar de tandarts Clown, (laatste tijd zowat elke maand..), hou helemaal niet van zoete dingen dus ook dat is geen boosdoener...

Gaatjes vliegen om mn oren en ik loop nu al zowat een maand of 8-9 met ontstoken tandvlees te kloten. Nu heb ik weer eens een peneceline kuur gehad die dan helpt, maar zodra ik wat grieperig wordt is de ontsteking weer terug.
Ook met mijn beugel gaat alles niet vlekkeloos, plaatjes los etc, door een ortho eruit gehaalt bij de andere ortho weer terug erin want was niet goed genoeg blablabla.... Kan wel uuuuuren doorgaan!
En daarbij heb ik ook nog eens een extreme tandarts-angst, dus heel prettig al die tandarts bezoekjes.

Soms zou ik al die tanden en kiezen er persoonlijk uit trekken en een kunstgebit nemen. Clown Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:55

Nathalie schreef:
Soms zou ik al die tanden en kiezen er persoonlijk uit trekken en een kunstgebit nemen. Clown Nagelbijten / Gniffelen


Dat loop ik ook al jaren te roepen, sloop het er maar uit! Pijn in je gebit is wel de ergste pijn die ik ooit meegemaakt heb. Nagelbijten / Gniffelen En een kunstgebit staat tenminste recht. Clown

HorseGurl13

Berichten: 1091
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Friesland.

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:01

Opzich valt het bij mij wel mee, maar ik wissel zó traag.
Ik ben nu 15,5 en heb nog lang niet alles gewisseld.
Wordt er soms zó moe van, iedereen heeft eigenlijk al een beugel gehad ed. Marja, omdat ik zó traag wissel ik nog steeds niet. Als alles nou netjes stond mar echt een mooi gebit heb ik ook niet... xD

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:05

Toen ik nog een beugel had, ging er bijna iedere maand wel wat kapot voor ik naar de ortho moest..
maarja, daar ben ik nu van af. En de ortho is gelukkig lang niet zo erg als de tandarts..
Binnenkort moet ik weer naar de tandarts Huilen
en ik heb ook best vaak gaatjes en vorige keer zei ze dat ik een heel klein gaatje had die op een
moeilijke plek zat en devolgende keer zou ze die zoieso weer gaan boren Verdrietig

Casarell

Berichten: 9601
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:05

Bij mijn man vielen de gaten er letterlijk in, en op den duur brak alles af.
Helaas is dat in zijn familie erfelijk bepaald.. poetsen gaat het niet tegen.
Uiteraard was dat ook vanaf de buitenkant te zien als hij praatte..

Inmiddels is alles eruit gehaald, en heeft hij een prothese.
Ook dat vergt enige oefening met eten, maar eigenlijk is hij zooo blij dat het gebeurd is.. geen pijn meer, geen rotgezicht, en gelijk afgevallen want dat moest ook gebeuren.

Mijn gebit is ook niet alles.. ik ben een paar jaar geleden van een jong paard afgevallen, waarbij ik een hoop breuken ed had, waaronder ook mijn kiezen. Ik ben toen niet naar de tandarts geweest uit angst voor wat er allemaal moet gebeuren..

Momenteel gaat het bij mij ook erg bergafwaarts met mijn gebit (niet zichtbaar gelukig..), en ook ik zal er aan moeten gaan geloven.
Maar wat zal ik blij zijn als alles weer netjes is..
Ik denk dat ik maar dezelfde behandeling als hem onderga, hij heeft geen pijn gehad.. en dat is goud waard!!

Betteke

Berichten: 2298
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:20

Hou op, schei uit! Twee bruggen, 6 kronen en regelmatig ergens een ontsteking. Ik poets braaf 2x per dag, floss en gebruik ook ragertjes, maar helaas helpt dat allemaal niet.

Temgijten 2013 Diezaajn L vindt verliezen lekker
Beter een grote bek dan een bekrompen geest

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:48

Ik ben wel gezegend met rechte tanden, alleen heb ik dus aaaaltijd gaatjes Scheve mond ik poets 2 tot 3 keer per dag, ik poets ontzettend goed, 2 minuten, ik heb een goede tandenborstel, ik doe het gewoon goed!
En altijd weer.. 1 of 2 gaatjes.. en ik haat boren Verdrietig

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:14

en nog maar te zwijgen over alle kosten...gelukkig heb ik de leukste tandarts van groningen dus dat scheelt, kom hem ook tegen met stappen enzo

DvdKloof

Berichten: 528
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: 's Gravenpolder

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:15

khad laatst nog een gaatje,, die stomme *** van een tandarts zat me daarom tog eens even flink te boren... Verdrietig auw auw auw...heb er nog last vann Boos!

Don't Stop Till You Get Enough.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:02

Haha! Eventjes vervelend doen:

Ik ben gezegend met een recht gebit (welliswaar na twee jaar blokjes) EN heb nog nooit gaatjes gehad Clown !!

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:36

tantjeuh schreef:
Haha! Eventjes vervelend doen:

Ik ben gezegend met een recht gebit (welliswaar na twee jaar blokjes) EN heb nog nooit gaatjes gehad Clown !!


Ruilen? Haha!
(mijn tanden staan ook mooi recht..)

miekjuhh66

Berichten: 689
Geregistreerd: 18-09-06

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:42

Ja hou inderdaad maar op.. Hier nog een slachtoffer.
Ik poets 2x per dag m'n tanden, drink haast nooit frisdrank (hou namelijk nite zo van prik), en toch altijd gaatjes. Nu moet ik er ook nog 4 laten vullen geloof ik, niet echt om blij van te worden.
( vooral omdat ik het volgens mijn tandarts altijd fout doe, en ik dat ook iedere keer goed te horen krijg..)

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:48

miekjuhh66 schreef:
Ja hou inderdaad maar op.. Hier nog een slachtoffer.
Ik poets 2x per dag m'n tanden, drink haast nooit frisdrank (hou namelijk nite zo van prik), en toch altijd gaatjes. Nu moet ik er ook nog 4 laten vullen geloof ik, niet echt om blij van te worden.
( vooral omdat ik het volgens mijn tandarts altijd fout doe, en ik dat ook iedere keer goed te horen krijg..)


Tegen mij zegt mijn tandarts ook dat ik beter moet poetsen en dat ik heb helemaal fout doe..
maar ze weet niet eens hoe goed ik poets Scheve mond

Edit: en dan kijkt ze er ook nog zo eng bij..

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:53

Ik heb nooit gaatjes (klopt het hard af) maar ik heb dus wel scheve tanden. M'n zusje loopt al 4 jaar met een beugel, waar ze laatst achter kwamen dat 2,5 jaar zo ongeveer voor niks waren. Soms denk ik wel, ik moet echt een beugel, maar ik ben gepest en zo onzeker ondertussen over hoe andere mensen over mij denken, dus ik bedank voor een beugel.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:05

ik ben ook gezegend met een rampgebit.
als kind tijdens wisselen al beugels gehad om ruimte te maken voor de grote tanden en kiezen.

later ging het toch scheef staan doordat mijn verstandskiezen er te laat uit gehaalt zijn.
mijn toenmalige tandarts heeft die scheefstand met schiltjes op mijn voortanden opgelost waardoor ik een zichtbaar scheef aangezicht had.

is 12 jr geleden dmv een beugel toch recht gezet en nieuwe schiltjes en een vastzetlint aan de achterkant- eerst met 5 tanden waar allemaal gaten in kwamen en toen aan 3 tanden vastgezet iets wat wel 2 x per jr losgaat!

daarbij heeft mijn fam. last van ontstekingen onder de wortel in de kaak
de tandarts heeft daardoor veel kiezen verziekt omdat hij door de kies heen die ontsteking weg wilde boren.
en waardoor ik nu [ in mijn ondergebit] rechts na 12 jaar een brug gehad te hebben die weggerot is nu implantaten heb met een brug[ waarvan nu een stukje van de middelste kies is afgebroken]
aan de linkerkant ook 2 kronen waarvan er 1 al 4 jr zeer doet met eten,maar de tandarts kan niet ontdekken waardoor dat komt.[ en ik durf er niet verder naar te laten kijken]

boven zitten 4 vullingen - grote 3 vlaks - die nu aan vervanging toe zijn
2 zijn er pas gedaan ,maar de achterste durfde de tandarts niet aan ,hij is bang dat de kies afbreekt!
woe gaan de laatste 2 vullingen in de vervanging

en ik ben als de dood Bloos
hij verdoofd me elke keer maar in mijn onderkaak lukt dat niet zodat ik daar veel pijn bij heb.
maar na 20 jr moeten ze echt vervangen worden,ik hoop dat de nieuwe ook weer 20 jr houde.

en dan staat er nog niet bij dat met het trekken van mijn kiezen ik flinke kaak ontstekingen heb gehad omdat mijn kiezen in stukjes braken.

ik ben nu al een wrak voor woe Clown

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Anoniem

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:07

Mirgino wat zijn die schildjes precies? Ik ben nl op zoek naar een oplossing om zonder beugel mijn ondertanden weer recht te krijgen/ te doen lijken. Ik ben bijna 18 dus een beugel kan niet meer vergoed worden en die wil ik ook niet meer. Een beugel op je 18e vind ik niet echt je van het. Knipoog

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:22

Mijn melkkiezen waren porreus, dus hebben ze alles er maar in een keer uitgetrokken :/
Met gevolg dat alles in een klap teruggroeid, ruimtegebrek en alles z'n eigen gang is gegaan. Ik heb nu een soort vampier tanden, m'n hoektanden steken uit en mijn kiezen die wil je helemaal niet zien.. Nu proberen ze alles met een beugel weer goed te krijgen, maar dan ben ik ook weer een aantal jaar verder.. Verdrietig

  /l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ ... ... ... ...

Anoniem

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:32

Vampier tanden? Alsin te lang oid? Kunnen ze die niet bijvijlen??

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:24

Juul schreef:
Mirgino wat zijn die schildjes precies? Ik ben nl op zoek naar een oplossing om zonder beugel mijn ondertanden weer recht te krijgen/ te doen lijken. Ik ben bijna 18 dus een beugel kan niet meer vergoed worden en die wil ik ook niet meer. Een beugel op je 18e vind ik niet echt je van het. Knipoog

schiltjes zijn namaak plakjes tand die ze op je gewone tanden plakken.

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:39

Het is eningzins een "troost" dat er meerdere mensen blijken te zijn met een soortgelijk probleemgebit. Bij ons is het helaas ook een erfelijke kwestie: chronsiche sinusitis met onstekingen van het kaakbeen en de tandwortels. Onstoken tandvlees. Altijd wel gaatjes. Kronen. Bruggen. Noem maar op.
Het ergste zijn de pijn en de kosten.
Als het me te gortig wordt overweeg ik ook een kunstgebit, maar ik hoop dat dat toch echt pas na mijn 40ste wordt. Koe

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Meer mensen met zo'n rampengebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:34

ik heb ook zo'n rampengebit. En daar komt ook nog eens bij dat ik niet meer naar de tandarts durf. Maar ik zal er nu toch echt aan moeten geloven, want anders valt er straks niks meer te redden aan mijn tanden ben ik bang.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, GoogleAdsense, RedRoses en 61 bezoekers